Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatiiko työnantajasi soittamaan sairauslomalla joka päivä töihin?

Vierailija
21.09.2024 |

Jos on esim. 4 päivää sairauslomaa, pitääkö sinun sairauslomalla soittaa joka aamu työnantajalle ja ilmoittaa, tuletko töihin vai et? 

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään.

Vierailija
2/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Ilmoitan aamulla sähköpostilla, että olen sairas ja tulen sitten kun olen terve.

Tulee kuittaus Ok, paranemisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vain silloin jos pitää jatkaa sairaslomaa. 

Vierailija
4/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, itsestäänselvää. Ennen piti olla lääkärintodistus t. ope

Vierailija
5/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En ole ollut vielä kertaakaan sairauslomalla.

Vierailija
6/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaati edellinen työnantaja. Oli erikoista, koska omalla ilmoituksella sai olla 3 sairaspäivää ja varmasti kuuli äänestä, että flunssa päällä. Silti piti joka aamu soittaa ja ilmoittaa onko vielä kipeänä. 

Vierailija
7/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri on määrännyt 4 pv saikkua niin ei tarvitse. Jos ollaan esimiehen luvalla ja hän voi antaa vain yhden päivän kerrallaan niin sitten soitellaan joka aamu. Näin ainakin meillä

Vierailija
8/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä ottaa häiriköiviä soittoja vastaan, jos on toipilas. Kerran pari voi muuten sopia, että koska tulossa, vaikka sähköpostilla. Jos ala on todella tärkeä ja on korvaamaton, sitten voi katsoa erikseen miten toimitaan, mistä tuuraaja tms.

Vierailija
9/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mulla vaikka murtuu käsi ja se on kipsissä 4 viikkoa, niin aika hullua se olisi soittaa töihin joka aamu. Ripuli tai joku pienempi vaiva, josta voi parantua nopeasti voisi olla vähän eri. 

Tässä työnantaja taitaa pelätä mielikuvitus salkkuja. Minusta yrittää kontrolloida vähän liikaa.

Vierailija
10/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Ilmoitan aamulla sähköpostilla, että olen sairas ja tulen sitten kun olen terve.

Mutta sinähän olet pitkäaikaistyötön.

Vierailija
11/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. En ole ollut vielä kertaakaan sairauslomalla.

Lammas.

Vierailija
12/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärintodistus pitää olla ensimmäisestä päivästä ja lisäksi soitot joka päivä olenko vielä sairas. Olen hoitaja. 

Vierailija
13/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärintodistus pitää olla ensimmäisestä päivästä ja lisäksi soitot joka päivä olenko vielä sairas. Olen hoitaja. 

Missä hoitoalalla näin? Meillä 5 päivää saa olla omalla ilmoituksella ja yksi soitto riittää.

Vierailija
14/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joutuu käymään lääkärissä, vaikka omalla ilmoituksella pitäisi voida olla poissa 1-3 päivää. Tämä oma ilmoitus on mahdollista muiden tiimeissä, muttei meidän, vaikka meillä vähiten poissaoloja ja tehdään firman parasta tulosta.

Vierailija
15/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kokemusta myös siitä, että työnantaja soittaa kahtena iltana että pääsetkö aamulla töihin, vaikka olisin sairaslomalla. 

Vierailija
16/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinähän olet pitkäaikaistyötön.

Sori mutta olen pitkäaikaistyöläinen, 1999 armeijan jälkeen duuniin ja siitä lähtien ollut töissä.

Vierailija
17/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä hoitoalalla näin? Meillä 5 päivää saa olla omalla ilmoituksella ja yksi soitto riittää.

Kotihoito yksityisellä. Oletus kai on että jokainen sairauslomaa hakeva huijaa ja haluaa vain laiskotella, puheluiden tarkoitus on kai yrittää saada hoitaja tuntemaan syyllisyyttä ja käännyttää hänet palaamaan töihin laiskottelulomaltaan. Näin olemme työkavereiden kanssa päätelleet. 

Vierailija
18/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman todistusta pitää lähettää sähköposti päivittäin. 

Vierailija
19/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa oli niin että piti soittaa aamulla työpaikalle ja samoin iltapäivällä, mikä on vointi. Piti vielä illalla soittaa pomolle kotiin mikä on vointi.

Vierailija
20/63 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei lampaat,  sairaslomalla ei tarvitse soittaa töihin eikä vastata esimiehen puheluihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi