Kompostitarkastaja tuli käymään meidän pihalla tänään ja kärysin
En ole oikeastaan koskaan kompostoinut ja kaikki jätteet on menneet sekajätteeseen. No nyt tänään kunnan kompostitarkastaja kävi omakotitalollamme tekemässä tarkastuksen. Nykyinen jätelaki kuulemma velvoittaa asianmukaiseen jätehuoltoon, ja kun talossa ei ole kompostia, se tarkoittaa jätesopimuksen hankkimista biojätteiden osalta.
Kunnan jätesopimuksen laskuksi tuli nyt 13,44 € per tyhjennyskerta, ja koska tyhjennysväliksi on asetettu kaksi viikkoa, vuosikustannukseksi tulee 362,88 €.
Ärsyttää tuollainen toisten pihoille tuleminen ja nuuskiminen enkä varmasti suostu maksamaan satoja euroja vuodessa jostain biojätteen hausta. Mulla on vielä kaiken lisäksi aivan sama ongelma edessä mökillä. Aivan älytöntä. Kertokaa jos teillä kokemuksia aiheesta.
Kommentit (560)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällainenkin mielivaltainen ddr:stä kotoisin oleva kyttäyssääntö on voinut mennä läpi tässä maassa?
Stasi ohisalon puolue
Nykyään uusi normaali
Biojäte sekajätteen seassa pilaa koko erän
Tuleeko ne jo mökeillekin kyttäämään??? Ainakin meidän kunnassa piti ilmoittaa, kompostoiko. No joo, on meillä pihajätteille 3 kompostoria. Mutta ei lämpökompostoria.
Mun mielestä joka tapauksessa ihan kaistapuoli kyttäyslaki. Mulla ei mökillä tule muuta kompostoitavaa kuin kahvinporoja ja sipulinkuoria ja paskahuussin tulokset.
En kyllä niiden vuoksi ala lämpökompostoria hommaamaan. Nuo nyt hautaa puutarhajätteiden kompostiin ja sillä selvä. .
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko ne jo mökeillekin kyttäämään??? Ainakin meidän kunnassa piti ilmoittaa, kompostoiko. No joo, on meillä pihajätteille 3 kompostoria. Mutta ei lämpökompostoria.
Mun mielestä joka tapauksessa ihan kaistapuoli kyttäyslaki. Mulla ei mökillä tule muuta kompostoitavaa kuin kahvinporoja ja sipulinkuoria ja paskahuussin tulokset.
En kyllä niiden vuoksi ala lämpökompostoria hommaamaan. Nuo nyt hautaa puutarhajätteiden kompostiin ja sillä selvä. .
Tulee ja ne tulee myös pihalle katsomaan
Vierailija kirjoitti:
Ei sun ruokavalioon sitten hirveästi kasvikset kuuluu. Vai syötkö kaiken kuorineen, naatteineen, siemenkotineen...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun ruokavalioon sitten hirveästi kasvikset kuuluu. Vai syötkö kaiken kuorineen, naatteineen, siemenkotineen...?
Valmistelen kaiken ruuan kotona niin jätettä ei tule. Heitän loput ulkohuussiin.
Uljas titteli- Kompostivastaava !
Vierailija kirjoitti:
Uljas titteli- Kompostivastaava !
Tinderissä kun tulisi vastaan..
Olen nyt työtön, mutta aion ryhtyä kompostitarkastajaksi, ja aion tehdä työni erityisellä huolellisuudella ja tarkkuudella yrittäjien kohdalla, varsinkin niiden, jotka eivät palkanneet minua yritykseensä töihin. Saattaa olla että tulee maksettavaa jos komposti ei ole millimetrin sadasosien tarkkuudella juuri oikeanlainen.
Kompostitarkastaja? Kuka maksaa palkan tällä nimikkeellä ja missä? Voisiko olla lehtien tarkastajakin. Tai wc tarkastaja. Myös autonrenkaiden tarkastaja tai autotallien tarkastaja olisi hyviä. Tai rappusten ja kerrostalon portaiden kellarien ja vinttien tarkastaja. Voisi ruveta tarkastamaan jätepaperilaatikoita jos teilläpäin maksetaan 3000 kuussa siitä. tosin tällaiset virat menevät yleensä paikkakunnan napahenkilöoiden sukulaisille.
8,03€ on biojätemaksu nyt aluksi. Hintaan sisältyy astia 140 litr. ja siihen säkki ja jäteastian pesu. Ja se hitsin autoralli. Yksin asuvana päädyin kuitenkin oman kompostorin hankkimaan. En halunnut kysyä mahd. naapurin astiaan viedä. Ei he ehdottaneetkaan. Sanomista ja jupinaa siitä olisi tullut. Vielä en ole kompostin haistelijoita tavannut.😉 Tulkoon jos tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistelen kaiken ruuan kotona niin jätettä ei tule. Heitän loput ulkohuussiin.
Kiva kun pidät rotat hengissä tällä buffetilla.
Vierailija kirjoitti:
8,03€ on biojätemaksu nyt aluksi. Hintaan sisältyy astia 140 litr. ja siihen säkki ja jäteastian pesu. Ja se hitsin autoralli. Yksin asuvana päädyin kuitenkin oman kompostorin hankkimaan. En halunnut kysyä mahd. naapurin astiaan viedä. Ei he ehdottaneetkaan. Sanomista ja jupinaa siitä olisi tullut. Vielä en ole kompostin haistelijoita tavannut.😉 Tulkoon jos tahtoo.
Tulossa t. kompostitarkastaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa kaikki jätteet edelleen sekajätteeseen vaikka maksatte biojäteastian!! Kun ne ajelee tarpeeksi kauan tyhjentämässä tyhjiä bioastioita niin eiköhän joku järki tule hommaan takas.
En todellakaan laita, sitten joudun ostamaan multaa erikseen. Olisi ihan järjetöntä!
Multaa saa kaupasta
Täällä aikamatkailija vuodesta 2124, oli ne aikoja kun oli vain kompostitarkastaja, toimin nyt ihmisten elämäntarkastajana, asun kokoaikaisesti nimetyn henkilön asunnossa tarkkailemassa häntä jatkuvasti ettei hän vain tekisi mitään sopimatonta ja lain vastaista. Minulla on käytössä teidän ajassa laseria muistuttava rangaistusväline jos hallintoalamainen edes ajattelee mitään sopimatonta, joo kyllä pystymme täällä tulevaisuudessa lukemaan ihmisten ajatuksetkin, jotka hyvin useinkin ovat ei-hyväksyttyjä lain mukaan, jonka on säätänyt Orpo Inc ylijumala yhtiön pääjohtaja, joka nykyisin johtaa aluetta, joka tunnettiin ennen Suomi -nimisenä "maana". Saan käyttää useinkin tätä rangaistusvälinettä kun hallintoalamainen yhtenään saa päähänsä negatiivisia ajatuksia minusta ja koko tästä järjestelmästä jostain syystä, havittelee jonkinlaisen "vapauden" perään, mitä haihatusta, eihän se kuulu hallintoalamaiselle! Hänen tulee tehdä Töitä ympärivuorokautisesti eli 48h siinä ajassa jonka te siellä vuonna 2024 tunsitte "vuorokautena", hihih, oikein naurattaa ajatella niin primitiivisiä aikoja, ette juuri luolasta kovin pitkälle ole päässeet siinä vaiheessa.
Me teimme sopimuksen naapurin kanssa, että käytämme heidän kompostoria. Teimme molemmat ilmoitukset siitä ja homma kunnossa. Kertaakaan emme ole sinne vieneet mitään, vaan kaikki menee meiltä normaalisti roskikseen, kuten ennenkin. Paperilla kaikki huvin ja kustannukset nolla euroa.
Stasi ohisalon puolue