Sotejohtajat leikkaisivat itse esimerkiksi kouluterveystarkastuksista, neuvolakäynneistä ja lastensuojelun henkilöstömitoituksesta.
Lapsilta pitää siirtää varoja vanhusten hoivaan.
"Monet johtajista esittävät kouluterveydenhuollon tarkastusten rajaamista vain niille, joilla tarkastuksiin on tarve. Kyse ei siis olisi enää kaikkia koululaisia koskevasta oikeudesta.
Samaa esitetään neuvoloiden laajoihin terveystarkastuksiin, joita nykyisen tarjotaan perheelle, kun lapsi on neljän kuukauden, 18 kuukauden ja neljän vuoden ikäinen."
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe koulun tarkastuksissa mitään järkeä.
Hoitaja joka ei tajua mistään mitään jauhaa paskaa ja päälle Öhmet the keikkalääkäri suorittaa puberteettitarkastuksen.
Sama muuten kouluruuan kanssa. Kilpailutus ilman mitään laadunvalvontaa on johtanut tilanteeseen, jossa noin puolet koululaisista ei saa tuota moskaa enää kurkusta alas ja ensimmäiset tyypin 2. diabetekset diagnosoidaan pari vuotta koulun alkamisesta.
Mä en näe vanhusten hoitamisessa ja paapomisessa mitään järkeä. Kummallinen yhteiskunta, joka panostaa menneisyyteen, ei tulevaisuuteen. Tällainen valtio joutaakin näivettyä pois.
Ajatustasi ei oikein voisi soveltaa näin epäinhimillisellä tavalla. Muistathan sinäkin ole
Aloitetaan leikkaukset ansaitsemattomista eläkkeistä. Sellainen seitsemäsosa eläkkeestä on itse maksettua eläkettä eläkeläisillä, joten sen pitää riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksilta voisi ottaa ilmaiset vaipat pois, koska eivät ne ole lapsillekaan ilmaisia ja Kela maksaa päällekkäistä hoitotukea monelle.
Näin tehdään jo. Pitkäaikaishoitoa ajetaan kokoajan alas. Se tarkoittaa sitä että laitoksissa vaipat, haavanhoitotuotteet, lääkkeet ym jää asukkaan maksettavaksi. Ei ole enää täyden palvelun osastoa.
Onneksi on isoja elåkkeitä tulossa, niillä on hyvä maksaa hoitoa siellä hoitokodissa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksilta voisi ottaa ilmaiset vaipat pois, koska eivät ne ole lapsillekaan ilmaisia ja Kela maksaa päällekkäistä hoitotukea monelle.
Näin tehdään jo. Pitkäaikaishoitoa ajetaan kokoajan alas. Se tarkoittaa sitä että laitoksissa vaipat, haavanhoitotuotteet, lääkkeet ym jää asukkaan maksettavaksi. Ei ole enää täyden palvelun osastoa.
Koti-/omaishoidossa ei pidä kyllä paikkaansa, moni ostaa toki omalla rahalla parempia mutta oleellista on se päällekkäisyys hoitotuen kanssa, maksetaan samasta asiasta kaksi kertaa.
Toivon että saan kuolla pois mahdollisimman pian teidän nuorempien jaloista, sitten kun vanhuus oikeasti iskee päälle. Maksan kaikki lääkärimenoni itse tälläkin hetkellä, enkä ole mikään kroisos. Toivon että eutanasia tulisi käsittelyyn eduskuntaan mahdollisimman pian. En halua olla täällä hetkeäkään, kun se aika koittaa etten yksin ja omillani enää pärjää.
Hautasin keväällä rakkaan lähimmäiseni, ja olen kiitollinen siitä, että hän vielä ehti saada hyvää hoitoa viimeisinä vuosinaan. Hän teki pitkän ja ansiokkaan uran elämänsä aikana, maksoi veroja reippaasti eikä turhaan kuluttanut julkisia palveluja.
Täällä kun jollekin on ärsyke jopa se, että verovaroista ei pitäisi ikäihmisten vaippoja maksaa. Kyllä on tässä yhteiskunnassa paljon turhemmastakin maksettu. Luuletteko, että on etuoikeutettu olo, kun saa ns ilmaiset vaipat sairaana ikäihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin tietoinen, että joku päivä saatan itsekin olla monisairas vanhus, mutta vierastan ajatusta, että ihminen ikäänkuin ei saisi kuolla. Itse hoitajana ajattelen, että kokonaiselinvuosia oleellisempaa on, ovatko viimeiset vuodet suht terveet. Miksi pitää väkisin nippanappa hengissä ihmistä, joka olisi 50v sitten kuollut saappaat jalassa 10v nuorempana, mutta todnäk tyytyväisempänä.
50 vuotta sitten lapsikuolleisuuskin oli suurempi kuin nykyään, joten miksi lapsia pidetään väkisin hengissä? Suuri lapsikuolleisuus on maailman normaalein asia. Pienet lapset pitäisi sulkea kokonaan kaiken terveyden- ja sairaudenhoidon ulkopuolelle. Se olisi luonnollisin asia. Luonto korjaa liian heikot lapset pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käytännössä oma takamus halutaan turvata, ihan sama vaikka lapset ja nuoret on jo ennestään se huonoiten voiva kansanryhmä. Sairasta. Tulevaisuuteen pitäisi satsata, ei menneisyyteen.
Paskaa puhut. Lapset ja nuoret eivät todellakaan ole huonoiten voiva kansanryhmä, päinvastoin. Terveimpään ikäryhmään, eli lapsiin ja nuoriin suolletaan niin valtavasti rahaa, että on itsestäänselvää, että siitä on leikattava. Turhia neuvolakäyntejä ja lasten terveystarkastuksia hyödyllisempää olisi järjestää esim. keski-ikäisille kattavat terveystarkastukset. Keski-ikäisten terveysriskeihin puuttumalla voitaisiin lykätä heidän sairastumisiaan pitkälle vanhuuteen.
Työterveys hoitaa tämän keski-ikäisten eli työikäisten syynin ainakin meillä. Itse kävin vasta ja nyt on lähetettä vähän joka paikk
EI HOIDA! Lain mukaan työterveyshoitoon kuuluu vain työhöntulotarkastus, ei mitään muuta. On myös paljon työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Toivon että saan kuolla pois mahdollisimman pian teidän nuorempien jaloista, sitten kun vanhuus oikeasti iskee päälle. Maksan kaikki lääkärimenoni itse tälläkin hetkellä, enkä ole mikään kroisos. Toivon että eutanasia tulisi käsittelyyn eduskuntaan mahdollisimman pian. En halua olla täällä hetkeäkään, kun se aika koittaa etten yksin ja omillani enää pärjää.
Hautasin keväällä rakkaan lähimmäiseni, ja olen kiitollinen siitä, että hän vielä ehti saada hyvää hoitoa viimeisinä vuosinaan. Hän teki pitkän ja ansiokkaan uran elämänsä aikana, maksoi veroja reippaasti eikä turhaan kuluttanut julkisia palveluja.
Täällä kun jollekin on ärsyke jopa se, että verovaroista ei pitäisi ikäihmisten vaippoja maksaa. Kyllä on tässä yhteiskunnassa paljon turhemmastakin maksettu. Luuletteko, että on etuoikeutettu olo, kun saa ns ilmaiset vaipat sairaana ikäihmisenä.
Ei se mikään ärsyke ole, mutta jos ja kun pitää priorisoida, varmaan on järkevämpää luopua osasta palveluja kuin vesittää kaikki palvelut laadullisesti niin heikoksi, että kukaan ei niitä halua käyttää kuin pakon edessä. Sitä luopumista voi tehdä ihan kaikista palveluista.
Neuvolapalvelujen karsiminen on sitten vain se käynnistys ja alku siihen, kuinka surkeaksi lasten ja tulevien äitien tilannetta viedään. Hyvästit myös ilmaisille äitiyspakkauksille, mitä systeemiä on ihailtu ulkomailla asti. Eihän Suomi enää kyllä olekaan mikään valtio, mistä jatkossa löytyisi näitä asioita, joista olemme ylpeinä olleet. Emme ole enää hyvinvointivaltio. Hirvittää milloin ja miten aletaan alaspainamaan lasten ja pienten keskosvauvojen hoidontarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kun jollekin on ärsyke jopa se, että verovaroista ei pitäisi ikäihmisten vaippoja maksaa. Kyllä on tässä yhteiskunnassa paljon turhemmastakin maksettu. Luuletteko, että on etuoikeutettu olo, kun saa ns ilmaiset vaipat sairaana ikäihmisenä. <Rakas osittain halvaantunut omaiseni olisi siis pitänyt maata omassa ulosteessaan viimeiset ajat elämässään? Hän kyllä maksoi suurimman osan hoivastaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin tietoinen, että joku päivä saatan itsekin olla monisairas vanhus, mutta vierastan ajatusta, että ihminen ikäänkuin ei saisi kuolla. Itse hoitajana ajattelen, että kokonaiselinvuosia oleellisempaa on, ovatko viimeiset vuodet suht terveet. Miksi pitää väkisin nippanappa hengissä ihmistä, joka olisi 50v sitten kuollut saappaat jalassa 10v nuorempana, mutta todnäk tyytyväisempänä.
50 vuotta sitten lapsikuolleisuuskin oli suurempi kuin nykyään, joten miksi lapsia pidetään väkisin hengissä? Suuri lapsikuolleisuus on maailman normaalein asia. Pienet lapset pitäisi sulkea kokonaan kaiken terveyden- ja sairaudenhoidon ulkopuolelle. Se olisi luonnollisin asia. Luonto korjaa liian heikot lapset pois.
Suuri lapsikuolleisuus ei ole normaali asia. Lapsen kuolema on aina järkytys ja valtava suru perheessä. Se on sitä tapahtuipa lapsen kuolema vaikka Saharan eteläpuolisessa Afrikassa tai sitten Suomessa.
Suuri lapsikuolleisuus ajaa myös kehittyvissä maissa suureen syntyvyyteen, epätoivoiset vanhemmat toivovat edes jonkun lapsista selviävän. Kun taas jos voi odottaa lapsien selviävän hengissä ja suurinpiirtein terveinäkin aikuisuuteen, lapsiluku perheissä laskee.
Lapsikuolleisuus myös kertoo äitien kuolleisuudesta raskauteen ja synnytyksiin.
Työttömyyys korvaus voidaan lopettaa kokonaan. Säästö 5 miljardia euroa vuodessa.
Kansaneläkelaitoksen sulkeminen ilman haittoja. Säästö 16 miljardia euroa vuodessa.
Säästökohteita löytyy jos näin halutaan.
Vaikeasti vammaisia lapsia viedään taksilla erityiskouluihin. Jokaisella oma avustaja siellä. Näistä ei koskaan tule veronmaksajia. Mikä järki tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä nyt ollenkaan mistä puhut! Järkyttävää tuo sinun ajatuksen kulku. Sinunko elämä olisi tärkeämpi kuin lapsen? Yhtä hyvin sitten vanhuksetkin voitaisiin jättää kuolemaan, sinutkin sairauskohtaus veisi, eihän olisi mitään yhteiskunnallisesti merkittävää syytä jättää sinua eloon, sairas ihminen, turhake ja taakka kaikille. Vain terveillä olisi oikeus elää, toisten terveitten kanssa. Luonto voisi korjata myös sitten rumat pois.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyys korvaus voidaan lopettaa kokonaan. Säästö 5 miljardia euroa vuodessa.
Kansaneläkelaitoksen sulkeminen ilman haittoja. Säästö 16 miljardia euroa vuodessa.
Säästökohteita löytyy jos näin halutaan.
Eläkkeet voidaan lakkauttaa kokonaan. Säästö 37 miljardia vuodessa. Säästökohteita tosiaan löytyy jos niin halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sairastuminen tee lapsesta heikkoa vaan silloin hän tarvitsee enemmän apua ja hoitoa. Kuten kuka tahansa. Luonto hoitaa kyllä kaiken pois aina ajallaan ja kaikkea lisääkin aina ajallaan mutta nyt täytyy ymmärtää tämän yhteiskunnan tarkoitus. Ei ole tarkoitus jättää ketään hoitamatta ajatuksena se että luonto hoitaa jonkun pois. On kuitenkin totta että joskus lapsiakin kuolee mutta syitähän on hyvin paljon. Kuoleehan terveitä työikäisiäkin ihan tuosta vain.
Ei ole yhteiskunnan eikä Jumalan näkökulmasta luonnollista siis jättää ketään hoitamatta.
Ne aivot olis kivat.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeasti vammaisia lapsia viedään taksilla erityiskouluihin. Jokaisella oma avustaja siellä. Näistä ei koskaan tule veronmaksajia. Mikä järki tässä on?
Eläkeläisiä viedään nonstoppina kelatakseilla ja ambulansseilla sairaaloihin, vaikka heidän pitäisi kuolla kotonaan. Mikä järki tässä on?
Ne eläkeläiset on sentään joskus veronsa maksaneet.
Vierailija kirjoitti:
Jotta on mitään eläkkeitä kenellekään, tarvitaan lapsia ja nuoria. Ilman heitä voidaan sammuttaa valot.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne työttömät ja kotirouvat ole paljon veroja maksellut.