Olemmeko henkiä ja missä on sielusi?
Kaikki varmaan pitää jollain tavalla ruumistaan todellisena, joillakin on varmaan mielikin vaikka ajatukset ovatkin mystisiä, mutta missä on henki ja mikä on sielu?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole henkiä, eikä meillä ole sielua.
Millä sitten kutsut sitä mitä meillä ei ole?
Rahaksi
Emme ole henkiä, sielua ei ole. Kaikki mitä on, on aivojemme ja kehomme hermoverkoissa.
Vierailija kirjoitti:
Sielu on radiomasto-lähetin ja studio on jossain ties missä ja sinä et ole mitään muuta kuin kävelevä kvanttiradio. Siten jos sinä hajoat tai katoat, et oikeasti hajoa tai katoa mihinkään koska verkko on olemassa edelleen. Vähän kuin kännykkä hajoaisi niin ostat vain uuden (reinkarnaatio) ja sim-kortti sisään (joka on se sinun taajuuden yksilöijä), niin rokkaat taas. Ainoa minkä menetät kännykän hajotessa on se asia, joka sinut oikeasti määrittää ja se on muisti. Muistin kertyminen alkaa aina alusta. Jos ei ole muistia, ei ole aikaa, etkä ole olemassa. Tämän näkee "pystyyn kuolevista" alzheimer potilaista. Radion runko on olemassa, mutta kovin on häiriintynyttä muuten se olemassaolo. Koska eivät oikeasti enää ole täällä. Heillä ei ole sitä muistia, tai se ei siis toimi enää.
Sen jälkeen meneekin hieman monimutkaisemmaksi: Alzheimeri potilaat skannaavat eri taajuuksia sillä todellisuudella etteivät tiedä mihin niistä tarttua. Välillä ovat täällä ja välillä eivät eli ovat eri taajuuksien ohjelmilla etsien sitä oikeaa ohjelmakanavaa, vaihtaen sujuvasti lennosta niiden välillä itse tajuamatta sitä. Näihin toimii joskus se mediakuuluisa avainten kilistely ja heleät äänet.
Sekä tuntemansa musiikki tai laulu saa heidät juuttumaan tälle taajuudelle hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Emme ole henkiä, sielua ei ole. Kaikki mitä on, on aivojemme ja kehomme hermoverkoissa.
No kuinkas sitten sun sydän lyö ilman vaikutustasi tai kuinka hengität tietämättäsi muusta elimistöstä puhumattakaan?
Kuinka astraalimatkailu on mahdollista ilman kehoa?
Vierailija kirjoitti:
Se henki meissä on tavallaan se sielu.
Näin Raamatun mukaan. Ihmisen sanat ovat kuvia ihmisen hengestä ja ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Näin ollen millaiset sanat sellainen henki ja millainen henki sellainen maailma. Sanat luovat maailman.
Ihminenhän luotiin alunperin antamaan nimet kaikelle luodulle ja vaimo ihmisen avuksi keksimään lisää sanoja (nimiä) kuvaamaan Jumalan luomaa maailmaa.
"Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, enentykää maassa ja lisääntykää siinä."
"Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut."
"Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."
"Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. "
Jumala valitsee ne sanat, jotka ovat Jumalalle kelpaavia, muut ovat turhia, koska ne eivät ole Jumalan kuvia. Ne on tuomittu katoamaan, koska ne eivät ole "kauniita ja miellyttäviä" sanoja.
"Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun käsialasi. Ne katoavat, mutta sinä pysyt, ne vanhenevat kaikki kuin vaate; sinä muutat ne, niinkuin vaatteet muutetaan, ja ne muuttuvat. Mutta sinä pysyt samana, eivätkä sinun vuotesi lopu. Sinun palvelijaisi lapset saavat asua turvassa, ja heidän jälkeläisensä pysyvät sinun edessäsi."
Jeesus tuli pelastamaan sanat, jotka kelpaavat kuvaamaan Jumalan luomaa maailmaa.
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa."
Sanat saavat elää vain Jumalan armosta.
"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
"Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
"Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt."
"Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
"Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämän elämän sanat".
Youtuben Next Level Soul on esim hyvä kanava jolla saa haastateltavien kokemusten pohjalta varman tiedon siitä että sielu on erillinen ruumiista, emme koskaan kuole vaikka ruumis kuihtuu ja kuolee. Synnymme uudestaan ja uudestaan ja näin on aina ollut. Jossain vaiheessa ei ehkä enää tarvitse kun on tarpeeksi jalostunut. Ja opetus on että rakkaus on tärkein ja aimut keino jalostaa sielua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole sielua.
Kyllä on
Ihminen on henki, sielu ja ruumis. Ihmsen henki sisin, sydän on ikuinen. Sielu on ajatukset ja tunteet. Ruumis on maallinen majamme.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on henki, sielu ja ruumis. Ihmsen henki sisin, sydän on ikuinen. Sielu on ajatukset ja tunteet. Ruumis on maallinen majamme.
Eli sielu on mielellistä tai psyykkistä ja henki joka on yhteydessä sydämeen olisi ikuista.
Toisaalta sydän liitetään vahvasti sieluun/mieleen ehkä tunteeseen.
Ajattele jo järjellä vai sydämellä?
Hengellä vai sielulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henki ja sielu on illuusio.
Eikä ole.
Todista se. Älä urputa.
Emme tietenkään ole. Mikä ihmeen sielu? Onko sellainen joskus muka ollut?
"You don't have a soul. You are a soul. You have a body." -C.S. Lewis
Vierailija kirjoitti:
Emme tietenkään ole. Mikä ihmeen sielu? Onko sellainen joskus muka ollut?
Psykologiaa vissiin aiemmin kutsuttu sielutieteeksi.
Sieluni on aika-avaruuden ulkopuolella, niin kuin sinunkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ruumis, vaan keho.
Millä sitten kutsut sitä mitä meillä ei ole?