Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aina ollut köyhä ja hämmästyn kun näen miten hienosti ihmiset asuvat

Vierailija
21.09.2024 |

Just katoin ohjelmaa, jossa kirjailijalla oli iso omakotitalo ja mietin, että miten jollain on ollut rahaa ostaa tuollainen ja sinne kaikki kauniit huonekalut, ja miten on varaa asua sellaisessa yksin. En ole koskaan edes ostanut sellaista tv-tasoa tai sohvaa, jonka oikeasti haluaisin, vaan aina sen halvemman ihan kelvollisen.

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asia on niin, että ei sosiaalituilla taloja rakennella.

Vierailija
102/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset osaavat sisustaa tosi kivasti, vaikka rahaa on vähän. Se tietysti vaatii kiinnostusta sisustamiseen, esteettistä silmää ja vaivannäköä, että jaksaa etsiä kierrätyshuonekaluja ja kunnostaa niitä.

Minulla ei ole paljon rahaa, mutta jos haluaisin, voisin sisustaa paremmin. Minulla on kyllä silmää arvostaa kaunista sisustusta. Ihailen koteja joissa on paljon persoonallisia yksityiskohtia. Itse haluan vain kodin joka on käytännöllinen ja helppo siivota. Elän kuitenkin niin paljon oman pääni sisällä. Kun kaipaan kauneutta, lähden luontoon tai taidenäyttelyihin ym. Kotona käperryn omaan maailmaani. Ja vihaan siivoamista, joten mahdollisimman vähän pölynkerääjiä, eikä todellakaan valkoista. 

Toisilla on luonnostaan taito, että osaa valita halvalla hienoja juttuja ja sama pukeutumisessa. Minulla on tuo taito ja

No mulla on hyvä kroppa joten näytän hyvältä missä vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole suurituloinen, asun yksin kerrostaloasunnossa, pienehkössä sellaisessa, joskin Ihan hyvällä alueella sijaitsevassa. Töitä teen, olen tehnyt koko ikäni. Perittyä omaisuutta ei ole ja suoraan tunnustan itseni sen verran lahjattomaksi, että ei ole ollut mahdollisuuksia mihinkään oikikseen tai lääkikseen hankkimaan koulutusta, joka takaisi isot tulot.

Jonkun mielestä olen siis varmaan epäonnistunut ihmisenä, itse kuitenkin elelen suht tyytyväisenä. Mahdun yksin hyvin asuntooni ja nautin sellaisista asioista joihin minulla on varaa, niitäkin onneksi riittää. Elämä ei ole pelkkää materiaa..

Vierailija
104/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus tekee sellaisia uudistuksia, että Suomesta tulee vuokrayhteiskunta.

Tuet on leikattu ja työt saa se joka suostuu halvimmalla tekemään ja kyllä osa suostuu.

Toimeentulotukeenkin on tulossa työvelvoite, tosin ne jotka asuu pienipalkkaisen puolison kanssa ei sitä työttömänä saa, vaikka olisi lapsiakin.

Vierailija
105/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ehdotti jo, että myös eläkeläiset siirrettäisiin yleisen asumistuen piiriin, jota ei saa omistusasuntoon. Muu hallitus ei kesällä suostunut, mutta nyt täytyisi etsiä 18 miljardin lisäsäästöt.

Vierailija
106/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaan mistään kalliista sisustuksesta tule onnelliseksi niin ettei kadehdituta ollenkaan. En järjestä mitään juhlia niin en tarvitse näyttely kotia.

Vierailija
107/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus tekee sellaisia uudistuksia, että Suomesta tulee vuokrayhteiskunta.

Tuet on leikattu ja työt saa se joka suostuu halvimmalla tekemään ja kyllä osa suostuu.

Toimeentulotukeenkin on tulossa työvelvoite, tosin ne jotka asuu pienipalkkaisen puolison kanssa ei sitä työttömänä saa, vaikka olisi lapsiakin.

Me asutaan vuokralla ja haettiin sekä toimeentulotukea ja asumistukea, kun olin työmarkkinatuella ja 2 lasta. Kieltävä vastaus tuli kelasta ja puoliso tienasi 2200 brutto - verot.

Nyt olen määräaikaisessa työssä onneksi.

Vierailija
108/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dna:lla on yt-neuvottelut.

Onko siellä asuntovelkaisia?

Vierailija
109/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3 lasta ja iso ok talo pk seudulla. Normaali 25 v laina-aika. Ostin lähes uuden auton hiljattain käteisellä. 

Vanhemmat ei totisesti ole antaneet yhtään mitään. Mutta kouluttauduin koska Suomessa se on onneksi mahdollista ilman isoja rahoja. En ottanut opintolainaa vaan tein töitä opiskellessani. 

Nämä asiat on jokaisen saavutettavissa jos on valmis tekemään töitä ja ei ole ihan tyhmä että pystyy hoitamaan itselleen hyvän tutkinnon. Verotus huolehtii siitä että velkaa on otettava mutta ei siinä mitään kovin ihmeellistä ole, se maksellaan pois ennen eläkeikää. 

Vierailija
110/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän se on. Jos ei ole riittävästi kykyjä lääkikseen, oikikseen, DI:ksi tms ison rahan ammattiin tai menestyväksi yrittäjäksi niin sitten sitä harvemmin pahemmin vaurastuu. Ihan omalla työlläänhän nämä monet menestyjät menestyy, mutta totuus vaan on ettei kaikilla ole samat mahdollisuudet. Ihan jo älyn ja muun kapasiteetin suhteen, vaikka jättäisi perhetaustan merkityksen huomioimatta. 

Ei kovapalkkaisimmistakaan ammateista saa puolta miljoonaa käteen jolla ostaa hieno talo. Ainoastaan yrittäjänä tai sijoittajana on mahdollisuus ansaita miljoonia

Tai sitten pitää syntyä kultalusikka suussa. Niitäkin on, joilla on isosti perittyä omaisuutta ja elelevät prameasti ilman, että itse tarvitsee lainkaan huolehtia toimeentulosta.

Tällaisessa maailmassa palkkatulon pysyvyyteen ei voi luottaa millään tasolla.

Vierailija
111/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verohallinto irtisanoo 200.

Onko siellä ihmisillä kesämökkiä?

Jos on kesämökki niin ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin eli mökki myytävä heti.

Vierailija
112/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 3 lasta ja iso ok talo pk seudulla. Normaali 25 v laina-aika. Ostin lähes uuden auton hiljattain käteisellä. 

Vanhemmat ei totisesti ole antaneet yhtään mitään. Mutta kouluttauduin koska Suomessa se on onneksi mahdollista ilman isoja rahoja. En ottanut opintolainaa vaan tein töitä opiskellessani. 

Nämä asiat on jokaisen saavutettavissa jos on valmis tekemään töitä ja ei ole ihan tyhmä että pystyy hoitamaan itselleen hyvän tutkinnon. Verotus huolehtii siitä että velkaa on otettava mutta ei siinä mitään kovin ihmeellistä ole, se maksellaan pois ennen eläkeikää. 

Suomessa on 8000 korkeakoulututkinnon suorittanutta työttömänä.

Itsellä AMK tutkinto ja työkkäri laittoi työkokeiluun työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä. Tulee karenssi, jos ei suostu.

Säästäkää tilille rahaa työttömyyttä varten, jos on omistusasunto.

Vierailija
113/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen elämä vaatii varakkaat vanhemmat ja kovat kyynärpäät sekä säälimättömän luonteen. Niin ja kyvyn valehdella silmät ja suu täyteen asioita mitä muut haluaa kuulla.

Hyvä elintaso vaatii kyvyn valehdella? Haluaisitko hieman selventää tätä ajatustasi?

Yritysjohtajissa on tutkitusti paljon psykopaatteja että sinnepäin kyllä.

Vierailija
114/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omistaa kesämökin niin se estää toimeentulotuen saannin.

Ja lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eli ei saa välttämättä ruokaan toimeentulotukea, kun laskennallisesti työttömyyskorvaus riittää. 

Vierailija
115/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eli ei saa välttämättä ruokaan toimeentulotukea, kun laskennallisesti työttömyyskorvaus riittää. 

Ulosottoviraston sivuilla on ulosmitattuja asuntoja.

Vierailija
116/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei asuisi vuokralla, jos lainat laskettaisiin menoiksi ja voisi asuntovelkaisena saada lasten ruokiin toimeentulotukea, mutta kun toimeentulotuki on lähinnä vuokra asujille, siksi vuokra asuminen on turvallista, saa pötyä pöytään.

Vierailija
117/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verohallinto irtisanoo 200.

Onko siellä ihmisillä kesämökkiä?

Jos on kesämökki niin ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin eli mökki myytävä heti.

Virastot tekevät yhteistyötä. Kela saa tietää verottajalta, että sulla on kesämökki ja myös mökin myyntihinnan.

Lisäksi toimeentulotukea hakiessa pitää näyttää tiliotteet 2 edeltävältä kuukaudelta koko perheeltä.

Jos on osakesäästötili jne ei saa toimeentulotukea.

Vierailija
118/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti hyvin omituinen ihminen, mutta minulle ei ole yhtään tärkeää se, että minulla olisi jotenkin "hieno" koti  missä olisi monta huonetta ja kalliit  desinghuonekalut. Sellainen mitä voisi sitten näyttää ja esitellä.

Minulle koti on paikka missä on hyvä  ja turvallinen olla.  Sellainen jonne palaan työpäivän jälkeen ja tunnen oloni hyväksi.  Oman itseni näköiseksi sisustellu.  Rakkaat tavarat ja huonekalut, ei sitä silmällä pitäen hankittu että nyt voin sitten ylpeillä naapureille ja tuttaville.

En tiedä mutta yksi syy voi olla se että kasvoin kodissa missä juuri tuo ulospäin näyttäminen oli tärkeintä.  En ole kaivannut sitä kotia yhtään sen jälkeen kun muutin omilleni ja aloin rakentaa omaa elämääni.  Pelkkä upea kylmä kuori ei ole mikään koti, jos se on tarkoitettu näytettäväksi ei viihdyttäväksi ja turvalliseksi paikaksi vetäytyä maailmasta ja olla rauhassa.

Minun kodillani on sielu ja henki.

En saa onnea omistamisesta.  Itselleni onni on hyvät turvallisett ihmissuhteet ja ihmiset  joihin voin luottaa ja tiedän että minua ei hylätä jos ja kun en täytä niitä ulospäin näyttämisen kriteereitä joita joka paikassa vaaditaan.  Itselleni onnea tuottaa juuri tämä oma tila tässä, omat kirjat ja huonekasvit ja kaikki se mitä vuosien aikana olen tänne hankkinut.  Turvallisuus ja se, että tämä on minun paikkani eikä tänne tule kukaan arvostelemaan eikä puuttumaan mihinkään jos itse en päästä.  Asun yksin joten sen voin päättää ja päätänkin.

Toki  tunnen itseni etuoikeutetuksi monella tavalla koska minulla  on turvattu talous, ei rahahuolia.  Se on totta kai tärkeää, mutta en saa  iloa ostelemisesta ja näyttävistä hankinnoista, mieluummin ostan sitten kirjoja ja matkustan paikkoihin joita haluan nähdä.  Rakastan luontoa ja eläimiä.  Saan kyllä onneni ja iloni täysin muualta kuin jostain kiiltävästä kuoresta mitä esitellä ympärilleen ja kuitenkin sisin rikki ja onneton kuten se hyvin monella on.

Olen pian nelikymppinen sinkkunainen, omasta valinnastani yksin vaan en yksinäinen.

Vierailija
119/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kerrostalossa menoksi lasketaan pelkkä yhtiövastike, vesi ja sähkö eli oikein hyvin riittää esim. 900 ansiosidonnainen kaikkeen myös ruokaan.

Se miten maksat lisäksi yhtiölainan/rahoitusvastikkeen ja asuntolainan on sun oma ongelma.

Laskennallisesti sun rahat kerran riittää hyvin.

Vierailija
120/163 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kerrostalossa menoksi lasketaan pelkkä yhtiövastike, vesi ja sähkö eli oikein hyvin riittää esim. 900 ansiosidonnainen kaikkeen myös ruokaan.

Se miten maksat lisäksi yhtiölainan/rahoitusvastikkeen ja asuntolainan on sun oma ongelma.

Laskennallisesti sun rahat kerran riittää hyvin.

Tosta jää 500 ruokaan, jos siitä 500 pitää maksa yhtiölaina ja asuntolaina niin sitten olet vaan syömättä. Kelasta ei saa mitään eikä saa myöskään harkinnanvaraista, kaupunki ei saa myöntää sitä, kun sulla on noita velkoja.