Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Nämä suomalaisten palvelut pitäisi johtajien mukaan karsia 10 prosenttia pois

Vierailija
21.09.2024 |

Juttu maksumuurin takana, joten en laita linkkiä. (Miksi maksumuuri?Tärkeä yhteiskunnallinen aihe!), mutta asenne pomoilla on kyllä omituinen ja tulee ilmi jo näkyvästäkin tekstistä.

"Alueiden johtajat leikkaisivat itse esimerkiksi kouluterveystarkastuksista, neuvolakäynneistä ja lastensuojelun henkilöstömitoituksesta." Näin tuumaa isopalkkainen Vantaa-Keravan hyvinvointipomo!

Eli kaikki lasten terveydestä ja turvallisuudesta????? Oikeasti?

Ja nämä pitää jatkossa järjestää itse, tai 3. sektorin toimesta?

Miten LASUN voi järjestää itse? Tai kouluterkkarin? Rikkaiden lapsille vakuutuspohjainen terveystarkastus yksityisellä, muille ei palvelua?

Siinä sitä arvopohjaista realismia taas kerran?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana vammaisilta ja vanhuksilta palvelut pois. Mukaanlukien apuvälineet?

Ostakaa ite??

Mahtaakohan tästä Sotesta olla kohta mitään muuta jäljellä kuin johtajat?

Vierailija
2/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noista voi enää leikata kun ovat jo valmiiksi alle minimin? Koulussa terkkari saattaa olla paikalla yhden päivän viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva ja välittävä Suomi. Slogan kuulostaa yhä irvokkaammalta. 

Ei lisärahoitusta Vantaa-Keravalle. Sitten vaan leikkaamaan lapsilta.

Vierailija
4/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasusta pois? 😂 Kannattaisi käydä siellä töissä. Aivan sairasta jos pitää paikkansa. 

Vierailija
5/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointivaltio on antanut likaa. Nyt on laskun maksun hetki.

Vierailija
6/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun köyhiltä ja sairailta on leikattu kaikki, nostetaan taas hallituksen ja kansanedustajien palkkoja ja palkkioita.

Vierailija
7/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hän sanoi, että koulujen massaterveystarkastusten sijaan kohdennettaisiin sinne missä tarvetta on. Ei meidän hyväosaisten lapsia tarvitse tarkistaa, kun meillä on lapsillemme täyden terveydenhuoltovakuutukset. Sama neuvolatarkastuksissa. Suurin osa täysin turhia. Siellä käydään vaa'assa ja se on siinä. Sen sijaan, jos lasun henkilömitoituksesta joustetaan, sossut pakenevat lasusta.

Vierailija
8/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle länsi Uudenmaan hyvinvointialue on jo sanonut, etteivät hoida lastani koska minulla on lapselleni myös terveysvakuutus olemassa. Hoidat yksityisellä, kun sulla on siihen mahdollisuus, sanoivat.

M41

Vierailija
9/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelussa käytetään resursseja vääriin asioihin. Onko siinä muka järkeä, että jokaisesta alkoholikokeilusta pitää tehdä lastensuojeluilmoitus?

Vierailija
10/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle länsi Uudenmaan hyvinvointialue on jo sanonut, etteivät hoida lastani koska minulla on lapselleni myös terveysvakuutus olemassa. Hoidat yksityisellä, kun sulla on siihen mahdollisuus, sanoivat.

M41

Noin ohjeisti neuvolakin minua jo 10 vuotta sitten.

Vierailija
11/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä äänestettiin, tätä saatiin.

Vierailija
12/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kaikki trans-pelleily verovaroilla pois.

Maksakoot terveet ihmiset itse muuttumisleikkinsä.

Vierailija
13/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun köyhiltä ja sairailta on leikattu kaikki, nostetaan taas hallituksen ja kansanedustajien palkkoja ja palkkioita.

Näinhän se menee. Oikein oksettaa katsoa tätä joutilasta, osaamatonta ja omaa etuaan ajavaa sakkia. Miten kansa kestää tätä järjetöntä menoa. 

Vierailija
14/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulttuurilta urheilulta ja kehitys avusta ensin 60% POIS. 

Vierailija
15/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% ei ole paljon, ja osa on hallinto henkilökuntaa, joita voidaan karsia ensin.

Vierailija
16/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelussa käytetään resursseja vääriin asioihin. Onko siinä muka järkeä, että jokaisesta alkoholikokeilusta pitää tehdä lastensuojeluilmoitus?

Ne kaljoittelulasut nyt eivät maksa mitään. Suurimmat kustannukset tulevat siinä, kun lapset pääsevät niin järejttömän huonoon kuntoon, että heitä hoidetaan todella kaliissa erikoislastenkodeissa. Jos siihen kaljoitteluunkin olisi päässyt puuttumaan ajoissa, olisi tilanne ehkä ei ja ei tarvittaisi kallista päihdehoitoa 15 -vuotiaana.

Vierailija
17/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasussa on nyt jo aivan äärimmäisen kova työkuorma. Tuon henkilön virka olisi syytä lopettaa välittömästi selvän aivovaurion perusteella. 

Vierailija
18/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M41

No, voiko sitten lopettaa verojen maksun yhteiskunnalle, jos ei ole oikeutettu saamaan yhteiskunnan veroilla kustannettavia palveluita?

Vierailija
19/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M41

No, voiko sitten lopettaa verojen maksun yhteiskunnalle, jos ei ole oikeutettu saamaan yhteiskunnan veroilla kustannettavia palveluita?

No minä olenkin äänestänyt kokoomusta mm. tästä syystä. Miksi maksaisin yhä kovenevia veroja, jos en ole oikeutettu yhteiskunnan palveluihin?

Vierailija
20/31 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi kaikki trans-pelleily verovaroilla pois.

Maksakoot terveet ihmiset itse muuttumisleikkinsä.

Joo totta, mutta tajuatko että tuo on yksi hyttysenkusi :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi