Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tärkein syy sille, että asut juuri siellä missä asut?

Vierailija
20.09.2024 |

Mikä on vienyt sinut pois kotiseudultasi? Tai jos asut synnyinseudullasi niin mikä pitää siellä?

Itse olen muuttanut kaupungista maalla rakkauden perässä. Toki työllistyinkin täällä, joka myös oli tärkeää.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tästä seudusta sekä maisemallisesti että peruspalveluiden kannalta ja työpaikka on lähellä. Lapsen lähikoulu on myös varsin hyvä.

Vierailija
22/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani muuttivat tänne 50 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kuulee vain suomea

Vierailija
24/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpö, miellyttävä asuinympäristö, kohtuuhintainen lähiruoka, kypsät hedelmät, elämäntyyli ja levollisuus mikä puuttuu Suomesta. 

Asun etelä-Euroopassa

Vierailija
25/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettu mökki. 

Vierailija
26/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luonto heti tien toisella puolella, harvahko asutus, palvelut  puolen kilsan päässä.

Kun tulee vanhuus ja ajokortti ehkä lähtee, pystyy kävellen käymään ruokakaupassa ja apteekissa. Lenkkimaastoa yli seitsemän hehtaaria vieressä, kuntoportaatkin ja ulkokuntosali vieressä.

Vierailija
27/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että alivalottuneet ovat minusta satojenkilometrien päässä.

Vierailija
28/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja muutin tänne tampereen keskustasta joka oli täysin korpea vailla mitään mahdollisuuksia työllistyä. Niinpä päätin muuttaa tänne helsinkiin jossa on kaikki mahdollisuudet löytää työtä jota olenkin tässä etsiskellyt kotini läheltä noin 6 vuoden ajan. Tässä on niin kivasti kaikkia liikkeitä ja palveluja ihan vieressä ja kun saan työpaikan niin minullakin on silloin rahaa niissä käydä ostoksilla. Lyhyet välimatkat,työpaikkoja,kouluja ja vaikka mitä. Kaikkea mitä tampereella ei vain yksinkertaisesti ole.

Vierailija
29/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin opintojen vuoksi Hämeestä Helsinkiin. Hain valmistuttuani töitä Turusta, Tampereelta ja Espoosta. Turkuun en päässyt, Tampereelle ja Espooseen olisin molempiin päässyt. Valitsin Espoon, sillä tarjottu työ oli mielenkiintoisempi. Olin samassa firmassa lähes 30 vuotta, jona aikana ostin Espoosta asunnon. Varmaan jään sitten eläkkeelläkin tänne.

Vierailija
30/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntyisin pk-seudulta. Täällä asuvat perheenjäsenet ja vanhimmat ystävät. Ja luonteeltaani kaupunkilaisena on vain muutama paikka Suomessa joissa uskoisin viihtyväni (eli ne isoimmat kaupungit). Joten tänne olen juurtunut paria ulkomailla vietettyä vuotta lukuunottamatta.

Vierailija
31/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillisesti ihan pakosta joudun asumaan täällä koska tämä on työsuhdeasunto vanhempieni yrityksessä jonka osakkaakksi jouduin jotenkin sattumalta. Käytännössä työpaikka on lähellä ja asunto käytännössä edullinen koska maksan vain verot asuntoedusta ja sähkö sekä vesi kuuluu vuokraan. Köyhän on pakko nöyrtyä 

Vierailija
32/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja muutin tänne tampereen keskustasta joka oli täysin korpea vailla mitään mahdollisuuksia työllistyä. Niinpä päätin muuttaa tänne helsinkiin jossa on kaikki mahdollisuudet löytää työtä jota olenkin tässä etsiskellyt kotini läheltä noin 6 vuoden ajan. Tässä on niin kivasti kaikkia liikkeitä ja palveluja ihan vieressä ja kun saan työpaikan niin minullakin on silloin rahaa niissä käydä ostoksilla. Lyhyet välimatkat,työpaikkoja,kouluja ja vaikka mitä. Kaikkea mitä tampereella ei vain yksinkertaisesti ole.

Hienosti vedit ironiaa.

Vierailija
33/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no..

Tää on muijan talo jonka se sai erossa exältään. 

Vierailija
34/58 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena jo päätin että isona asun maalla mummolassa. Joten nyt asun täällä. Ja täällä pitää alhaiset asumiskustannukset, tuskin muutan koskaan enää pois.

Vierailija
35/58 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena jo päätin että isona asun maalla mummolassa. Joten nyt asun täällä. Ja täällä pitää alhaiset asumiskustannukset, tuskin muutan koskaan enää pois.

Aloituksessa kysyttiinkin tärkeintä syytä. No se on se että tämä on aina ollut niin rakas ja tärkeä paikka. Missään muualla en ole joka ikinen päivä tuntenut onnea siitä, että saan asua täällä.

Vierailija
36/58 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy sille että olen asunut kohta 30 vuotta Norjassa on se, että lähdin ajoissa pois Suomesta 90-luvun laman alta. Ja viisaasti todellakin tein.

Toimin silloin sairaanhoitajana Suomessa eräässä kunnassa vakituisessa toimessa.  Kun merkit alkoivat näyttää huonoilta päätin lähteä kokeilemaan Norjaan. Osasin ja osaan hyvin ruotsia joten kielitaitoni riitti työpaikan saantiin täällä ja totta kai opiskelin myös norjankielen jonka väkisinkin opin työssä ja vapaa-ajalla ihan puhumalla.

Suunnittelin että otan vuoden virkavapaan minkä teinkin, mutta  kolme-neljä kuukautta oltuani tiesin että tänne jään. Sanoin itseni irti Suomesta ja toivottavasti minun paikallani ollut sijainen sai jatkaa hommiaan, jäihän siinä paikka auki.

No, pian 30 vuotta on mennyt ja täällä on kotini ja kotimaani.  Suomeen en palaa muuta kuin käymällä kerran vuodessa vanhalla kotipaikkakunnalla missä vielä muutama sukulainen ja tuttu asuu. 

Olen seurannut Suomen tilannetta nämä vajaa kaksi vuottako se nyt on se uusi hallitus riehunut, ja totisesti olen kauhuissani ja raivoissani.  Myös erittäin kiitollinen että ajoissa lähdin.

Olen naimisissa ja meillä on tyttö ja poika. Olen kiitollinen siitä että heillä on turvattu tulevaisuus nyt opiskelun myöhemmin työelämän ja elämän olosuhteitten osalta jälkeenpäinkin. Meillä menee materiaalisesti ja perhe-elämässä hyvin, sehän on  suuri kiitollisuuden aihe ja tärkeintä.

Vierailija
37/58 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia, vuosia sitten muutin ulkomaille rakkauden perässä; eikä ole tarvinnut katua 

Vierailija
38/58 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka.

Vierailija
39/58 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupungista kotoisin ja nyt asun maalla. Täällä on halpaa olla, eikä tarvitse pukeutua hienosti.

Vierailija
40/58 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontteja oli jaossa hyvään hintaan. Työpaikka naapurikunnassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi