Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

65v. isälläni puhe hidastunut ja vaikeutunut, onko kokemuksia?

Vierailija
20.09.2024 |

Olemus muutenkin jotenkin hitaampi kuin ennen. Tietääkseni on perusterve, ei lääkityksiä. Mistä tuollainen voi johtua? Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Lääkäriin ei saa kirveelläkään 😥

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 66v. ei ongelmia.

Vierailija
2/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ainakaan iästä johdu. Tunnistaako isäsi itse nuo muutokset? Lääkäriin pitäisi lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ainakaan iästä johdu. Tunnistaako isäsi itse nuo muutokset? Lääkäriin pitäisi lähteä.

Ilmeisesti tietää itsekin, että on vaikeuksia, kun ei mielellään soittele ja hoida asioita enää vaan laittaa äidin asialle. Tosi hankalaa, kun heillä yhteinen yritys. Äiti taas ei ymmärrä miksi pitäisi kiirehtiä lääkäriajan kanssa eikä siskon kanssa voida sen enempää tehdä.

Vierailija
4/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jonkinlainen verenkiertohäiriö tulee mieleen mahdollisena syynä.

Vierailija
5/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin jonkinlainen verenkiertohäiriö tulee mieleen mahdollisena syynä.

Tarkoitin aivoverenkiertohäiriö.

Vierailija
6/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakaa te vain omat ja teidän miestenne asiat!

Jättäkää vanhempanne rauhaan tai jäätte perinnöttömiksi.

Vierailija
7/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuli itsellekin mieleen :( Isän isä kuoli sydänkohtaukseen ja äiti aivoveritulppaan, joten ei olisi edes yllättävää. Ap

Vierailija
8/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kyllä ottaa puheeksi lääkärissä. Voi olla jokin neurologinen juttu.

Vierailija
9/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi 65-vuotiaalla ei saisi olla sairauteen viittavia oireita, olipas todella ajattelematon kommentti, 35-vuotias voi kuolla johonkin sairauteen, eivät kaikki 65-vuotiaat ole täysin ilman mitään sairauksia tai piileviä sellaisia, ajattele nyt vähän ennenkuin kirjoittelet.

Vierailija
10/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla ollut ohimenevä pieni infarkti, mun äidillä  puhe katosi , palasi kuitenkin , vietiin sairaalaan, lääkäri tutki ollut jo aiemmin pieni infarkti ja sitten tämä uudempi, kuitenkin toipui ja entinen verenpaine lääkitys jatkui, suolan käyttöä hyvä vähentää ja mitata verenpainetta isältäsi.

Vierailija
11/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkinson?

Vierailija
12/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä neurologi osaisi sanoa vai kardiologi. Vai onko elimistöä tutkiva lekuri parempi, suonet, elimet, muu mekanismi. Piikit?

Vierailija
13/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut traumatisoivia kokemuksia?

Vierailija
14/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parkinson?

Meinasin tulla sanoon samaa. Kahdella sukulaisella ollu ja kuvailu sopii.

Vierailija
15/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemuksia kun en tunne isääsi.

Vierailija
16/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopi, hopi neurologin vastaanotolle ja mieluusti jo eilen. Isälläni samanlaisia oireita ja todettiin otsalohkon kalkkeuma. Vei lopulta puhekyvyn lähes kokonaan. Myös kirjoittaminen tuossa alkuvaiheessa aiheutti haasteita. Matikkakeskus taas on muualla, joten laskeminen ja raha-asiat kykeni hoitamaan hyvin.

Vierailija
17/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi 65-vuotiaalla ei saisi olla sairauteen viittavia oireita, olipas todella ajattelematon kommentti, 35-vuotias voi kuolla johonkin sairauteen, eivät kaikki 65-vuotiaat ole täysin ilman mitään sairauksia tai piileviä sellaisia, ajattele nyt vähän ennenkuin kirjoittelet.

Ymmärsit viestini toisin kuin tarkoitin. Ajatukseni oli, että 65 on niin nuori ikä, että sen tiliin ei voi panna aloittajan kertomia asioita, vaan oireet tulee ottaa vakavasti. Tietenkin tämä pätee kaikenikäisiin.

Vierailija
18/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse listaisin selkeät asiat tilanteesta. Täälläpäin soittaisin paikalliselle sydänhoitajalle terveyskeskukseen ja kysyisin mielipidettä oireista ja siitä minne kannattaisi olla yhteydessä. 

itse soitin sydänhoitajalle kun sukulaisella oli huolestuttavia oireita pallolaajennuksen jälkeen eikä suostunut menemään lääkäriin. Tuo Hoitaja sitten soitti rutiininomaisen tarkistussoiton toimenpiteen jälkeen ja kyseli sukulaisen vointia. Sukulainen kertoi oireet, hoitaja varasi lääkäriajan ja sukulainen meni ja oli tyytyväinen kun sai lääkkeet ja tilanne parani. Hänelle riitti että aloite tuli hoitajalta niin kelpasi lääkäriin menokin. 

Vierailija
19/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläsi on alkava muistisairaus. Kannattaa tutkituttaa, jotta voitte ajoissa tehdä paperit kuntoon edunvalvonnasta ja yrityksen asioista. Alzheimerin taudin etenemistä voidaan hidastaa mikäli tauti löytyy ajoissa. Masennus voi olla myös yksi mahdollinen oire ja aiheuttaa kyseistä käytöstä.

Vierailija
20/60 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi kyllä ottaa puheeksi lääkärissä. Voi olla jokin neurologinen juttu.

Lue aloitus. Ei suostu lääkäriin.