Isoin moka jonka olet todistanut häävieraan tekevän.
Kommentit (216)
Sisareni meni viime kesänä naimisiin ja hänen anoppinsa kommentit tullaan muistamaan ikuisesti.
Äitini (joka oli 39 vuotias) oli viimeisillään raskaana, samoin minä (äitini sai minut ja siskoni 18 vuotiaana). Anoppi lohkaisi sitten kesken ruokailun siskolleni:
Älä sä Maija hanki koskaan lapsia, kun teidän suvussa näyttäisi olevan noita läskigeenejä (ja mulkaisi samalla mua ja äitiä). Ja silloin, kun minä odotin tuota meidän Mattia, niin MINÄ olin niin hoikassa kunnossa jne.
sattunut sen kummempaa kuin että minä olin tulossa ruokaa hakemasta ja miehen veli kuvasi tuloani niin täräytin et: et kai sä mua kuvaa!!?? Veli vastas et Eikös se ollu vähän tarkoitus...? No, niinpä tietty :) Jaksaa aina tosta muistuttaa!
Niin ja miehen naispuolinen serkku laski silmät kiiluen saamaamme rahasummaa. Näin jälkeenpäin ajatellen, olisi ollut fiksua, jos kuoret olisi avattu muualla ja tuotu pelkät kortit esille. Saamamme summa oli todellakin suuri ja sitä määrää olen kovin ihmetellyt, toki erittäin kiitollisena :)
lienee isäni serkun häistä. Niissä sulhanen oli niin tuiskeessa, että sammui hääyönä veljensä viereen
Mitä on nää tuoksut mun ympärilläin?
Mitä on tämä hiljaisuus?
Mitä tietävi rauha mun sydämessäin,
tää suuri ja outo ja uus?
Minä kuulen, kuink' kukkaset kasvavat
ja metsässä puhuvat puut.
Minä luulen, nyt kypsyvät unelmat
ja toivot ja tou' ot ja muut.
Kaikk' on niin hiljaa mun ympärilläin,
kaikk' on niin hellää ja hyvää.
Kukat suuret mun aukeevat sydämessäin
ja tuoksuvat rauhaa hyvää.
Eino Leino
Tuo ei siis ollut minusta minkäänlainen moka!
Et taida olla mikään erityisen luova ihminen.
kuinka tämä on nyt parempi, kuin tyttären entinen seurustelukumppani...
mun appiukko totes että " nehän on vaan yhdet v***n häät" , kun kysyin et pyydänkö äidiltäni veljeni pieneksi käynyttä tummaa pukua mieheni veljelle lainaan. Oli jäädä apilla tulematta häihin. Sen jälkeen en paljon ole tekemisissä halunnut olla, koska olen muutenkin jäänyt " taka-alalle" heidän perheessään.
Samoihin aikoihin kysyin anopiltani että haluaako he osallistua häiden järjestelyihin. Halusivat, mutta jos olisin ottanut heidät mukaan niin eipä olisi tarvinnut omanlaisia häitä järjestellä. Tuli sen verran " käskyttävää" tekstiä, että päätin tehdä kaikki itse.
Kaaso poltti kutsukortit (oli sellainen lämmitettävä geeli niissä, joka paloi, koska piti liian lähellä hellaa) jne...
Vieläkin vaivaa useasti, vaikka häistä jo reipas kolme vuotta
Pullon kävi pöllimässä uudelleen. =(
Onneksi morsiuspari jäi täysin tietämättömäksi tästä välikohtauksesta, mutta kymmenkunta muuta vierasta näkivät tämän kyllä. Todella noloa, varsinkin tämän hullun vaimolle, joka yritti vaientaa miestään tuloksetta. Onneksi sulhasen äiti vaiensi häirikön.
ne piikin nimiimme ja jouduimme maksamaan 4 pulloa viiniä jälkikäteen. Todella noloa. Varsinkin, kun häämme olivat vieraita kohtaan avokätiset. Oli hyvät tarjoilut. Alkoholiakin oli, mutta emme halunneet innoittaa liialliseen kännäilyyn. Eli kaikille oli alkuun shampanja malja ja ruoan kanssa viiniä, jota tarjoilijat tarjoilivat koko ruokailun ajan sitä lisää haluaville. Kahvin kanssa oli konjakit.
Näitä törppöjä riittää.
kun veti niin kovat pohjat ennen häitä. Hänen mielestä se oli vaan siistiä ja juhlat jatkui sitten kun hän heräsi.
Päällä oli virttyneet trikoiset shortsit ja t-paita ja jalassa rantasandaalit.
Muuten ei mitään, mutta kun morsiammen äiti oli kuollut ja tämä äitipuoli seisoi sitten siinä onnittelurivissä muiden kanssa jotka olivat pukeutuneet ykkösiin.
Morsian parka vielä vuosien jälkeenkin kärsii tästä kun ihmiset muistavat aina tämän pukeutumisen...
Eivät sentään onneksi sitä, millä hääkakku oli...
Morsian heitti kimppunsa ja se kopsahti suoraan mun syliin, vaikka en ollut edes sitä erityisesti tavoittelemassa. Saman tien raivostunut morsiamen sisko ryntäsi mun luo ja vaati kovaan ääneen kimppua itselleen, kun hänen häänsä ovat kuitenkin jo seuraavana kesänä ja hän olisi seuraava morsian (mun häät oli silloin buukattu tulevalle talvelle, eli mä olin kuitenkin " ekana" vuorossa). Olin jo huvittuneena luovuttamassa kimppua, kun se kerran oli toiselle niin tärkeä. Silloin morsian puuttui aiaan siskonsa käytöksestä raivostuneena ja kielsi minua ehdottomasti antamasta kimppua. Siskokset saivat aikaan kunnon riidan ja kaikki katsomaan. Lopuksi tämä sisko, joka muuten oli myös toinen kaaso, sylkäisi minua ja poistui mielenosoituksellisesti paikalta. Morsian pyyteli nolona anteeksi. Myöhemmin tapain tätä siskoa pariin kertaan, eikä hän koskaan edes tervehtinyt minua. Ikinä en ole hänen kanssaan jutellut, mutta kuulin myöhemmin hänen haukkuneen minua muille ihmisille.
jos tuommosen kakaran kanssa mennyt naimisiin. .
Vierailija:
meidänkin vihkikaavassa oli tuo lause
samoin KAIKISSA 10 häissä ennen 2000-lukua
Minä olen mennyt naimisiin kaksi kertaa :), 80-luvulla ja 90-luvulla. Kummallakaan kerralla ei kehoitettu suutelemaan morsianta.
Kaipa osa papeista lisää tuon kehoituksen, mutta se tosiaan on täysin jenkkikamaa.
Joku mieheni puolen kummin/kaiman/naapurin/täti paukkasi etupenkkiin istumaan, siihen anopin, appiukon ja miehen sisarusten viereen. Ja tuo samainen tätyli poistui heti meidän perässä (istui siis siinä käytävän puolella) eikä odottanut, että meidän vanhemmat ym. olisi menneet ensin.
Samainen tätyli myös jätti kättelemättä meidän sisarukset ja vanhemmat, kätteli ainoastaan meidät.