Ahdistuneisuushäiriöstä kärsivät, mikä teitä auttaa?
Auttaako teitä esim. nuo rentoutumisharjoitukset ja jos olette saaneet apua niistä, niin kuinka usein teette niitä? Onko teillä rauhoittavaa lääkitystä tai jotain muuta lääkitystä? Itse tarvitsisin nyt vertaistukea ja vinkkejä noista omahoito-ohjelmista. Ei kai ne voi ihan huuhaata olla, kun terapeutit, psyk. sairaanhoitajat, psykiatrit ym. niitä suosittelevat ja ne on kirjattu esim. Mielenterveystalon omahoitoon.
Kertokaa kaikki vinkit!! Vaikka hullultakin tuntuvat; olen miettinyt kaikkea kylmästä suihkusta/avannosta akupunktioon, kun olo on niin hirveä, enkä saa ahdistusputkea katkaistua. Elimistö on koko ajan kauhun vallassa ja stressitilassa.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän erikoinen vinkki jakaa tällä palstalla, mutta tämän palstan jättäminen tai käytön vähentäminen on itselläni auttanut pahaan oloon. Täällä on niin paljon ikävää fiilistä aiheuttavaa puhetta, että sellainen kannattaa pahassa tilanteessa jättää pois elämästä kokonaan. Samoin kaikki lööppilehdet ja vaikka uutiset kokonaan, jos on taipumusta kantaa koko maailman taakkaa harteillaan.
Lisäisin tähän vielä negatiivisyyttä levittävät sukulaiset ja ystävät ja kaikki väkivaltaviihde pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan normaalijärkinen ei vastaa viestiini tällä tavalla. Osui ja upposi siis. Luuletteko pekat ja lautajonnet ettei teidän länkytyksiä muka kukaan tunnistaisi? Haistan pentutrollit heti kun vain lukaisenkin näitä "keskusteluja" Onko nyt kiva fiilis, saitte APeen lähtemään koska täältä ei saa mitään asiallisia vastauksia. Tai ne muutamat asiaviestit hukkuvat jatkuvan paskapostausten tulvaan. En ymmärrä, munakkaille on lukemattomia äijäpalstoja missä jauhaa paskaa ja "huumoriaan" joten miksi pilaatte naisten palstan? Me haluamme keskustella asiosta vakavasti.
Itsetutkiskelun voi tunkea syvälle jos ahdistus on oikeasti pahana. Siinä eivät mitkään "olenkohan tarpeeksi hyvä ihminen, kyllä, olen ihan jees trallallaa" ajatukset auta.
Kyllähän näistä sun viesteistä näkee, että yrität vaan provosoida ja trollata. Et ole kertaakaan laittanut tänne asiallista vies
"
Kyllähän näistä sun viesteistä näkee, että yrität vaan provosoida ja trollata. Et ole kertaakaan laittanut tänne asiallista viestiä. Siksi olet vaan pentu joka yrittää provosoida ja ohjata ihmisiä, joilla on ahdistusta ihan väärääns uuntaan hoitojen kanssa.
Varsinkin tuo sun viimeiset kaksi lausetta jo kertoo, ettet edes tiedä mitä itsetutkiskelu tarkoittaa ja milloin sitä harjoitetaan. Jos et jostain tiedä mitään, niin ehkä kannattaa pitää se suu kiinni?"
Sulla on joku henkilökohtainen ongelma naisia kohtaan? Mitä teet tällä palstalla yleensäkin? Voit mennä länkyttämään kaltaisiesi joukkoon muille palstoille kuten vaikka s24:een.
En ole kirjoittanut tänne aikaisemmin joten ei ole hajuakaan mitä yrität selittää, täällä kun kirjoittellee useampi henkilö.
Minua ei kiinnosta itsetutkiskelusi pätkääkään, harrasta sitä tai ole harrastamatta. Mutta on väärin että te ukot täällä puhkutte vain omia typeriä mielipiteitänne ainoana totuutena alapeukuttaen muiden kokemuksia ja ehdotuksia. Kuinkas muuten..ja jos painostus ei onnistu mennään tenimoodille pilaten koko keskustelu(miksi nämä lapselliset tapa ittes viestit saavat niin monta yläpeukkua?). Viimeinen viesti tähän ketjuun.
Liimat, liuottimet, grillikaasut, sytkärikaasut, bensa, lakat, Lasol vaikka puiuiuilosta. Ei saa mainostaa.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on joku henkilökohtainen ongelma naisia kohtaan? Mitä teet tällä palstalla yleensäkin? Voit mennä länkyttämään kaltaisiesi joukkoon muille palstoille kuten vaikka s24:een.
En ole kirjoittanut tänne aikaisemmin joten ei ole hajuakaan mitä yrität selittää, täällä kun kirjoittellee useampi henkilö.
Minua ei kiinnosta itsetutkiskelusi pätkääkään, harrasta sitä tai ole harrastamatta. Mutta on väärin että te ukot täällä puhkutte vain omia typeriä mielipiteitänne ainoana totuutena alapeukuttaen muiden kokemuksia ja ehdotuksia. Kuinkas muuten..ja jos painostus ei onnistu mennään tenimoodille pilaten koko keskustelu(miksi nämä lapselliset tapa ittes viestit saavat niin monta yläpeukkua?). Viimeinen viesti tähän ketjuun.
Sehän on aika vakavan mielisairauden merkki, että luo mielessään kuvitteellisia tilanteita ja pitää niitä sitten tosina. Esimerkiksi juuri tämä, että kuvittelet minun olevan joku mies.
Onko sulla epävakaa persoonallisuushäiriö?
Tosin trollihan sinä yhä olet, ja yhä yrität vaan provosoida.
Mikä auttais 35 vuotta kestäneeseen ahdistukseen? No se kun pahansuopa, kaiken sotkiva, manipuloiva anoppi muuttaisi pysyvästi Espanjaan!
Tietoinen ja hidastettu hengittely. Kognitiivinen käyttäytymisterapia. Empaattinen ajattelu omaa ahdistusta kohtaan. Omien kauhuajatusten kyseenalaistaminen, esim. tämä ajatus ei auta minua tässä hetkessä, tai on todennäköisempää että selviän tästä tilanteesta kuin että jotain kamalaa x tapahtuu.
Mitä enemmän harjoittelee niin sitä "taitavammaksi" tulee oman ahdistuksen kanssa. Itselläni ollu ahdistushäiriö 20 vuotta ja kyllä nuo omahoidot oikeasti tehoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä auttoi(auttaa) kunnon ahdistuneisuuskohtauksiin vain bentso. Ja niitäkään ei tietenkään pysty jatkuvasti napsimaan. Monille ahdistuneisuussairaille ne oireet tulevat fyysisinä, niin voimakkaina ettei siinä mitään lihastreeniä tai juoksua pysty harrastamaan. En halua pelotella mutta jotkut saavat jopa kouristuksia paniikkikohtauksissa/ahdistuksessa. Siinä ei paljoa jumppailla. Lievään ahdistukseen urheilu ja mietiskely varmasti auttaa.
Jestas sentään. Oletteko te näin typeriä vai esitättekö?
Sitä lihastreeniä tulee tehdä aktiivisesti eikä pelkästään silloin, kun se kohtaus on tulossa.
Tuntuu jotenkin, että jotkut ihmiset haluavat nimenomaan syödä pillereitä ja sitten tekosyyn kanssa kieltäytyvät kokeilemasta mitään muuta, ja ihan tahallaan ymmärtävät kaikki muut tavat väärin.
Olen aivan samaa mieltä. Kun ei jakseta tehdä asioita ja vieläpä pitkäjänteisesti, on helpompi pistää pää pensaaseen ja syödä lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Tiivistän tämän ketjun viestit yhteen videoon:
Leimaat siis kaikki oikeasta ahdistuneisuushäiriöstä kärsivät aivopestyiksi huomionhakuisiksi tiktokteineiksi? Just joo..ei ole tullut mieleen että iso osa on sairastavista on ihan aikuisia, keski-ikäisiä ja tässä iässä ei silmät kierossa enää tuhristella missään somessa tykkäyksiä kalastellen.
Mistä johtuu että länsimaist naiset voivat huonommin kuin koskaan? Naisilla on vapaus tehdä mitä vain, mutta asiat ovat päovä päivältä huonommin. Mistä kummasta tämä voi johtua? Naistenhan pitäisi olla vahvoja ja itsenäisiä nyt. Tinderissä on miehiä ja naisia joista valita. Seksiä saa myydä ja ja paljastella niin paljon kuin haluaa. Meikatakkin saa vain itseään varten. Palkka on sama mitä miehillä ja nuorena naisena on mahdollista olla pääministeri, äiti, bilettää ja ennenkaikkea tienata, että saa jotain.
Se mitä ei ole on tyytyväisyys. Koko ajan naisia ahdistaa enemmän ja enemmän. Miehiä on helppo syyttää, mutta kannattaa kuitenkin miettiä että voisiko olla mahdollisuus ettei miehet olekkaan syypäitä tähän alakuloon.
Teidän ãmmien ahistus-trendit tulee veronmaksajille erittäin kalliiksi. Seurausta siitä ettei ihmisillä ole nykyään elämää ja kissan kuolema on hIrVeÄ tRauMa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia tämäkin ketju on täynnä trollaavia vammaisia, luultavasti pentuja ylilaudalta?? Itsekin kärsin ahdistuneisuusHÄIRIÖSTÄ ja pahana se ei ole mikään leikin asia, sitä ei paranneta millään liikunnalla tai vastaavalla. Nämä pasckat jotka toitottavat kuolemista joka ketjussa voisivat itse vetää itsensä kiikkuun.
Ja mikä ihme on kymmenien alapeukkujen rykelmät jokaisessa järkevässä viestissä?
Miksi tätä palstaa ei moderoida ollenkaan.
Olen kärsinyt mm. paniikki- ja ahdistuneisuushäiriöistä ja masennuksesta yli 20 vuotta. Vasta tänä kesänä sain lopetettua rauhoittavan lääkkeen, jota olin syönyt vuodesta 2000 ja josta ei edes ollut apua. Psykiatrista ja psykologeista ei ollut minulle apua. Liikunnasta on.
Itsellä auttoi(auttaa) kunnon ahdistu
Hetkellisesti auttoivat minullakin ahdistukseen, mutta eivät pidemmän päälle vaan pahensivat. Jäin yli 20-vuotiseen bentsokoukkuun. Sen alkuperäisen ahdistuksen lisäksi tuli vieroitusoireiden ja niiden pelon tuoma ahdistus. Kun paniikit alkoivat, kaveri raahasi salille. Nostin rautaa, vaikka autossa oli vielä järkyttävä ahdistus ja pelko päällä. Selvisin sillä tavoin sillä kertaa pahimmasta. Valitettavasti liikunta unohtui pitkiksi ajoiksi. Löysin sen kuitenkin uudestaan, ja eityisesti kestävyysliikunta on auttanut. Ja siinä samalla se itsetutkiskelu, jonka joku mainitsi. Nyt siis olen päässyt rauhoittavista, ei ahdista, eikä paniikkeja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiivistän tämän ketjun viestit yhteen videoon:
Leimaat siis kaikki oikeasta ahdistuneisuushäiriöstä kärsivät aivopestyiksi huomionhakuisiksi tiktokteineiksi? Just joo..ei ole tullut mieleen että iso osa on sairastavista on ihan aikuisia, keski-ikäisiä ja tässä iässä ei silmät kierossa enää tuhristella missään somessa tykkäyksiä kalastellen.
Kyllä teillä tätiiikäisillä on ihan omat keinot kalastella sitä sääliä ja huomiota.
Miksi on pitänyt avata ihan uusi keskustelu aiheista josta on todistetusti av:llä olemassa tuhansia ketjuja, jos osaisittte hakua käyttää.
Vähemmän sosiaalista mediaa. Luen mieluummin vaikka e-kirjoja tai katson jotain sarjaa. Liikun paljon, mutta en erityisemmin pidä siitä. Kuitenkin esim. ruoansulatus toimii paremmin kuin niinä aikoina, kun en harrastanut liikuntaa.
Mielialalääkkeet. En pidä elämäntilanteestani juuri sen enempää kuin 4,5 kuukautta sitten ennen henkistä romahdustani, mutta lääkitys auttaa ottamaan asiaan etäisyyttä, kun tiettyjä juttuja ei nyt vain voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapiasta on moni tuntemani saanut avun.
Jep. Yhtä varmasti kuin syöpä paranee Maria Nordinin kurssilla. Molemmat naisten suosiossa.
Oletko ikinä käynyt terapiassa? Olen sitä mieltä, että kenellekään ei olisi haittaa, vaikka edes kerran elämässään juttelisi terapeutin kanssa. Tuollaisesta ennakkoluulosta sen sijaan on paljonkin haittaa. Ja terapia on aivan ERI asia kuin Maria Nordinin kurssit.
Don't worry, be happy! Bobby McFerrin!
Masturboiminen ja Kuuma suihku missä istut yli puoli tuntia.
2. Ja onko se sukupuoli kuitenkin ja sittenkin olemassa kun sitä nyt peräänhuudellaan ja kysellään esim tässä esimerkkinä. Hmmm.