Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistuneisuushäiriöstä kärsivät, mikä teitä auttaa?

Vierailija
19.09.2024 |

Auttaako teitä esim. nuo rentoutumisharjoitukset ja jos olette saaneet apua niistä, niin kuinka usein teette niitä? Onko teillä rauhoittavaa lääkitystä tai jotain muuta lääkitystä? Itse tarvitsisin nyt vertaistukea ja vinkkejä noista omahoito-ohjelmista. Ei kai ne voi ihan huuhaata olla, kun terapeutit, psyk. sairaanhoitajat, psykiatrit ym. niitä suosittelevat ja ne on kirjattu esim. Mielenterveystalon omahoitoon.

Kertokaa kaikki vinkit!! Vaikka hullultakin tuntuvat; olen miettinyt kaikkea kylmästä suihkusta/avannosta akupunktioon, kun olo on niin hirveä, enkä saa ahdistusputkea katkaistua. Elimistö on koko ajan kauhun vallassa ja stressitilassa.

Kommentit (207)

Vierailija
101/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei auta enää mikään. Tiedän, että tiettyjen asioiden muuttaminen ja näitä oireita aiheuttavien tekijöiden poistaminen elämästäni varmasti parantaisi vointiani, mutta se ei ole mahdollista varsinkaan kun kukaan ei suostu auttamaan, joten vointini vaan huononee koko ajan. Koska olen kärsinyt koko ajan pahentuvista oireista jo vuosia vaiva on varmasti jo kroonistunut ja olen jo tottunut oireisiin.

Juuri sinua minä odotan tänne. Tule, haluan sinut! O

- Miki L. 

Vierailija
102/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia tämäkin ketju on täynnä trollaavia vammaisia, luultavasti pentuja ylilaudalta?? Itsekin kärsin ahdistuneisuusHÄIRIÖSTÄ ja pahana se ei ole mikään leikin asia, sitä ei paranneta millään liikunnalla tai vastaavalla. Nämä pasckat jotka toitottavat kuolemista joka ketjussa voisivat itse vetää itsensä kiikkuun. 

Ja mikä ihme on kymmenien alapeukkujen rykelmät jokaisessa järkevässä viestissä?

Miksi tätä palstaa ei moderoida ollenkaan. 

Mikset itsenäisty ja ole vain vahva nainen, etkä tuollainen itkupilli. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. 

Onko nyt siis aloittaja ilkeillyt ja dissannut muita?

Täällä alkaa oikeesti olemaan sairasta meininkiä. Teillä ei ole rahaa maksaa siitä ylilaudasta? Kysykää mutsilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia tämäkin ketju on täynnä trollaavia vammaisia, luultavasti pentuja ylilaudalta?? Itsekin kärsin ahdistuneisuusHÄIRIÖSTÄ ja pahana se ei ole mikään leikin asia, sitä ei paranneta millään liikunnalla tai vastaavalla. Nämä pasckat jotka toitottavat kuolemista joka ketjussa voisivat itse vetää itsensä kiikkuun. 

Ja mikä ihme on kymmenien alapeukkujen rykelmät jokaisessa järkevässä viestissä?

Olen kärsinyt mm. paniikki- ja ahdistuneisuushäiriöistä ja masennuksesta yli 20 vuotta. Vasta tänä kesänä sain lopetettua rauhoittavan lääkkeen, jota olin syönyt vuodesta 2000 ja josta ei edes ollut apua. Psykiatrista ja psykologeista ei ollut minulle apua. Liikunnasta on.

Vierailija
104/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset itsenäisty ja ole vain vahva nainen, etkä tuollainen itkupilli. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. 

Onko nyt siis aloittaja ilkeillyt ja dissannut muita?

Täällä alkaa oikeesti olemaan sairasta meininkiä. Teillä ei ole rahaa maksaa siitä ylilaudasta? Kysykää mutsilta.<

Minun täytyy nyt paljastaa mummolle että internetissä on hiukan paljon muitakin paikkoja kuin ylis ja av. 

Vierailija
105/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kärsinyt mm. paniikki- ja ahdistuneisuushäiriöistä ja masennuksesta yli 20 vuotta. Vasta tänä kesänä sain lopetettua rauhoittavan lääkkeen, jota olin syönyt vuodesta 2000 ja josta ei edes ollut apua. Psykiatrista ja psykologeista ei ollut minulle apua. Liikunnasta on.

Mulla itselläni sama kokemus. Söin varmaan 20 eri masennuslääkettä ja 3 eri ahdistukseen tarkoitettua lääkettä. Ei auttanut muuten, kuin teki jotkut sellaisen zombie olon ja silloin ei mikään kiinnostanut tai mistään välittäny. Läheiset sanoi, että olin vain raunio siitä entisestä itsestäni.

Lihastreenit on pelastanut mun elämän. 

Vierailija
106/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla itselläni sama kokemus. Söin varmaan 20 eri mas

Mukava kuulla! Jatketaan! t. sama

Vierailija
107/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se olisi meille naisille hyvä että meilekkin olisi pakollinen palvelus. Varmasti vaikuttaisi ettei pienet asiat alkaisi niin helpolla ahdistamaan ja opeteiltaisiin vähän ottamaan vastuuta omista tunteista. 

Vierailija
108/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se olisi meille naisille hyvä että meilekkin olisi pakollinen palvelus. Varmasti vaikuttaisi ettei pienet asiat alkaisi niin helpolla ahdistamaan ja opeteiltaisiin vähän ottamaan vastuuta omista tunteista. 

Jos miehet ottaisi vastuun omista tunteistaan, miehet eivät olisi väkivaltarikosten tekijöiden kärkipäässä. 

Vierailija
109/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat sinä olla se trollaava ylpölaudan pentu.

Kyllä itselläkin on ollut diagnoosi ihan tuohon ja jopa lääkkeet. Mutta mikään lääke ei ole auttanut niin hyvin kuin raskas liikunta ja se itsetutkiskelu. 

"Taidat sinä olla se trollaava ylpölaudan pentu.

Kyllä itselläkin on ollut diagnoosi ihan tuohon ja jopa lääkkeet. Mutta mikään lääke ei ole auttanut niin hyvin kuin raskas liikunta ja se itsetutkiskelu. "

Kukaan normaalijärkinen ei vastaa viestiini tällä tavalla. Osui ja upposi siis. Luuletteko pekat ja lautajonnet ettei teidän länkytyksiä muka kukaan tunnistaisi? Haistan pentutrollit heti kun vain lukaisenkin näitä "keskusteluja" Onko nyt kiva fiilis, saitte APeen lähtemään koska täältä ei saa mitään asiallisia vastauksia. Tai ne muutamat asiaviestit hukkuvat jatkuvan paskapostausten tulvaan. En ymmärrä, munakkaille on lukemattomia äijäpalstoja missä jauhaa paskaa ja "huumoriaan" joten miksi pilaatte naisten palstan? Me haluamme keskustella asiosta vakavasti.

Itsetutkiskelun voi tunkea syvälle jos ahdistus on oikeasti pahana. Siinä eivät mitkään "olenkohan tarpeeksi hyvä ihminen, kyllä, olen ihan jees trallallaa" ajatukset auta. 

Vierailija
110/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet ottaisi vastuun omista tunteistaan, miehet eivät olisi väkivaltarikosten tekijöiden kärkipäässä. 

Jos leijonat ottaisivat vastuun omista tunteistaan ne eivät raatelisi kauriita elävältä. 

Vierailija
111/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta. Siis raskas tai pitkäkestoinen. Paremmin kuin lääkkeet.

Ehkä.

Yhtä sairasta kuin se itse sairaus.

Vierailija
112/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla se psykoosi vaan jatkuu,  etkö sä saatana saa nyt soitettua itsellesi sitä 112:sta??

Vierailija
113/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan normaalijärkinen ei vastaa viestiini tällä tavalla. Osui ja upposi siis. Luuletteko pekat ja lautajonnet ettei teidän länkytyksiä muka kukaan tunnistaisi? Haistan pentutrollit heti kun vain lukaisenkin näitä "keskusteluja" Onko nyt kiva fiilis, saitte APeen lähtemään koska täältä ei saa mitään asiallisia vastauksia. Tai ne muutamat asiaviestit hukkuvat jatkuvan paskapostausten tulvaan. En ymmärrä, munakkaille on lukemattomia äijäpalstoja missä jauhaa paskaa ja "huumoriaan" joten miksi pilaatte naisten palstan? Me haluamme keskustella asiosta vakavasti.

Itsetutkiskelun voi tunkea syvälle jos ahdistus on oikeasti pahana. Siinä eivät mitkään "olenkohan tarpeeksi hyvä ihminen, kyllä, olen ihan jees trallallaa" ajatukset auta. 

Kyllähän näistä sun viesteistä näkee, että yrität vaan provosoida ja trollata. Et ole kertaakaan laittanut tänne asiallista viestiä. Siksi olet vaan pentu joka yrittää provosoida ja ohjata ihmisiä, joilla on ahdistusta ihan väärääns uuntaan hoitojen kanssa. 

Varsinkin tuo sun viimeiset kaksi lausetta jo kertoo, ettet edes tiedä mitä itsetutkiskelu tarkoittaa ja milloin sitä harjoitetaan. Jos et jostain tiedä mitään, niin ehkä kannattaa pitää se suu kiinni?

Vierailija
114/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä auttoi(auttaa) kunnon ahdistuneisuuskohtauksiin vain bentso. Ja niitäkään ei tietenkään pysty jatkuvasti napsimaan. Monille ahdistuneisuussairaille ne oireet tulevat fyysisinä, niin voimakkaina ettei siinä mitään lihastreeniä tai juoksua pysty harrastamaan. En halua pelotella mutta jotkut saavat jopa kouristuksia paniikkikohtauksissa/ahdistuksessa. Siinä ei paljoa jumppailla. Lievään ahdistukseen urheilu ja mietiskely varmasti auttaa.

Vierailija
115/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syitä ja asioita, joista ei parannu koskaan kokonaan. Lääkkeet, terapiat käyty tai osittain niillä pysytään elossa.

Ajoittain hyviä vuosia tai kausia, välillä huonompia.

Jos lähimmäinen tai rakas olisi kiinnostunut tästä henkilön sisäisestä taistelusta, olisi se paras apu.

Yleensä kai lopulta ko hlö elää yksin.

Vierailija
116/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistän tämän ketjun viestit yhteen videoon:

Vierailija
117/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat sinä olla se trollaava ylpölaudan pentu.

Kyllä itselläkin on ollut diagnoosi ihan tuohon ja jopa lääkkeet. Mutta mikään lääke ei ole auttanut niin hyvin kuin raskas liikunta ja se itsetutkiskelu. 

"Taidat sinä olla se trollaava ylpölaudan pentu.

Kyllä itselläkin on ollut diagn

Olen eri. Itsetutkiskelu ja realistisesti itsensä ja ominaisuuksiensa hahmottaminen auttaa. Se realismi on se avainsana. Valitettavasti naisilla on tapana luoda valheellista minäkuvaa esim kehonpositiivuus. On parempi hyväksyä asiat kuin työntää pää pensaaseen. Kannattaa tarkastella omia arvoja ja miettiä johtaako ne hyvään vai huonoon. Se oma rakas ego on vaan pakko heittää sinne romukoppaan. 

Vierailija
118/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä auttoi(auttaa) kunnon ahdistuneisuuskohtauksiin vain bentso. Ja niitäkään ei tietenkään pysty jatkuvasti napsimaan. Monille ahdistuneisuussairaille ne oireet tulevat fyysisinä, niin voimakkaina ettei siinä mitään lihastreeniä tai juoksua pysty harrastamaan. En halua pelotella mutta jotkut saavat jopa kouristuksia paniikkikohtauksissa/ahdistuksessa. Siinä ei paljoa jumppailla. Lievään ahdistukseen urheilu ja mietiskely varmasti auttaa.

Jestas sentään. Oletteko te näin typeriä vai esitättekö?

Sitä lihastreeniä tulee tehdä aktiivisesti eikä pelkästään silloin, kun se kohtaus on tulossa. 

Tuntuu jotenkin, että jotkut ihmiset haluavat nimenomaan syödä pillereitä ja sitten tekosyyn kanssa kieltäytyvät kokeilemasta mitään muuta, ja ihan tahallaan ymmärtävät kaikki muut tavat väärin.

Vierailija
119/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas sentään. Oletteko te näin typeriä vai esitättekö?

Sitä lihastreeniä tulee tehdä aktiivisesti eikä pelkästään silloin, kun se kohtaus on tulossa. 

Tuntuu jotenkin, että jotkut ihmiset haluavat nimenomaan syödä pillereitä ja sitten tekosyyn kanssa kieltäytyvät kokeilemasta mitään muuta, ja ihan tahallaan ymmärtävät kaikki muut tavat väärin.

Niin kuka tässä typerä on..?

Vierailija
120/207 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuka tässä typerä on..?

Sinä. Niinkuin aiemmassa tekstissäni sanoin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme