Ahdistuneisuushäiriöstä kärsivät, mikä teitä auttaa?
Auttaako teitä esim. nuo rentoutumisharjoitukset ja jos olette saaneet apua niistä, niin kuinka usein teette niitä? Onko teillä rauhoittavaa lääkitystä tai jotain muuta lääkitystä? Itse tarvitsisin nyt vertaistukea ja vinkkejä noista omahoito-ohjelmista. Ei kai ne voi ihan huuhaata olla, kun terapeutit, psyk. sairaanhoitajat, psykiatrit ym. niitä suosittelevat ja ne on kirjattu esim. Mielenterveystalon omahoitoon.
Kertokaa kaikki vinkit!! Vaikka hullultakin tuntuvat; olen miettinyt kaikkea kylmästä suihkusta/avannosta akupunktioon, kun olo on niin hirveä, enkä saa ahdistusputkea katkaistua. Elimistö on koko ajan kauhun vallassa ja stressitilassa.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Aivovoimaa-kirjalle alapeukkuja?
Se on miehen kirjoittama kirja. Miehet ei tajua näistä asioista luonnollisesti mitään.
Ahaa. Itse olen mies, ja kärsin paniikki- ja ahdistushäiriöistä yli 20 vuotta. Liikunta auttoi. Tuossa kirjassa selitetään, mihin apu perustuu fysiologisesti. En usko, että naisen ja miehen aivoissa on niin paljon eroa, etteikö liikunta auttaisi myös naista. -sama
Itseasiassa. Kuulema autistisen naisen aivot vastaa normaalin miehen aivoja. Liikunta on aina hyvästä kunhan pysyy kohtuudessa mutta mies vs nainen ei ole ihan validi vastakkainasettelu, koska aivotoiminta ja fysiikka ei vaan ole samanlaisia.
On olemassa ihana paikka jossa ei ole ahdistusta, pelkoa tai kipuja. Minä odotan sinua siellä. O
- Miki L.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä luusereita mikään auta. Pää ei vaan kestä normaalia elämää. Parempi olisi että tajuaisivat kuolla pois meidän kunnollisten ihmisten tieltä.
Musta on pelottavaa että näin ajattelevia ihmisiä oikeesti kävelee tuolla vapaana. Kuka se oli joka sanoi, että yhteiskunnan hyvinvoinnin mittarit on se, miten heikoimmista pidetään huolta?
Mitä pelottavaa tuossa on. Ihan fakta homma.
Eihän nuo mielisairaat vinkujat koskaan parane. Kaikki ahdistaa ja syy on aina vieläpä muissa.
Mulla on syy ainakin siinä, että oon vetänyt oman elämäni päin v.ttua ja olen pilannut sekä fyysisen että mielen terveyden.
Ja ei, en ole ylipainoinen sohvalla makaaja vaan hoikka aktiiviliikkuja. Lääkäri on sanonut mulle, että tila on jo kroonistunut ja olen todennäköisesti tehnyt pysyviä muutoksia aivoihin.
Nyt korjailen sit vaan jälkiä miten kykenen. Ei tää kenenkään muun vika ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Aivovoimaa-kirjalle alapeukkuja?
Se on miehen kirjoittama kirja. Miehet ei tajua näistä asioista luonnollisesti mitään.
Ahaa. Itse olen mies, ja kärsin paniikki- ja ahdistushäiriöistä yli 20 vuotta. Liikunta auttoi. Tuossa kirjassa selitetään, mihin apu perustuu fysiologisesti. En usko, että naisen ja miehen aivoissa on niin paljon eroa, etteikö liikunta auttaisi myös naista. -sama
Itseasiassa. Kuulema autistisen naisen aivot vastaa normaalin miehen aivoja. Liikunta on aina hyvästä kunhan pysyy kohtuudessa mutta mies vs nainen ei ole ihan validi vastakkainasettelu, koska aivotoiminta ja fysiikka ei vaan ole samanlaisia.
Mutta hypotalamus-aivolisäke-lisämunuaiskuori -akseli on miehillä ja naisilla sama.
Leikkauta itsesi mieheksi ja ala syödä testosteronia ym määrättyjä lääkkeitä. Auttaa melko pian.
Minkä takia tämäkin ketju on täynnä trollaavia vammaisia, luultavasti pentuja ylilaudalta?? Itsekin kärsin ahdistuneisuusHÄIRIÖSTÄ ja pahana se ei ole mikään leikin asia, sitä ei paranneta millään liikunnalla tai vastaavalla. Nämä pasckat jotka toitottavat kuolemista joka ketjussa voisivat itse vetää itsensä kiikkuun.
Ja mikä ihme on kymmenien alapeukkujen rykelmät jokaisessa järkevässä viestissä?
Miksi tätä palstaa ei moderoida ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla auttoi kun lopetin TikTokin käytön. Hirvesti kiusaamista, ableismia, sukupuoli ja seksuaalivähemistöjen syrjintää, rasismia ja ties mitä siellä kommenttikentässä.
Hei äijä, älä viitsi trollata vakavalla asialla. Moni kärsii ihan oikeasta ahdistuneisuushäiriöstä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia tämäkin ketju on täynnä trollaavia vammaisia, luultavasti pentuja ylilaudalta?? Itsekin kärsin ahdistuneisuusHÄIRIÖSTÄ ja pahana se ei ole mikään leikin asia, sitä ei paranneta millään liikunnalla tai vastaavalla. Nämä pasckat jotka toitottavat kuolemista joka ketjussa voisivat itse vetää itsensä kiikkuun.
Ja mikä ihme on kymmenien alapeukkujen rykelmät jokaisessa järkevässä viestissä?
Kiitos hyvistä kommenteista niille, jotka vastasivat asiallisesti. Taidan tosiaan lopettaa tämän ketjun seuraamisen heti alkuunsa, vaikka ajattelin että ketjusta olisi apua muillekin ahdistuneille. (Samalla sulkeutuu koko palsta osaltani.) Kyllä tämä tuottaa pelkkää pahaa oloa. Kiitos vielä kuitenkin noille asiallisille kommentoijille, heidän vinkkejään alan nyt tukimaan ja etsimään itselleni niistä sopivia. T. ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvistä kommenteista niille, jotka vastasivat asiallisesti. Taidan tosiaan lopettaa tämän ketjun seuraamisen heti alkuunsa, vaikka ajattelin että ketjusta olisi apua muillekin ahdistuneille. (Samalla sulkeutuu koko palsta osaltani.) Kyllä tämä tuottaa pelkkää pahaa oloa. Kiitos vielä kuitenkin noille asiallisille kommentoijille, heidän vinkkejään alan nyt tukimaan ja etsimään itselleni niistä sopivia. T. ap
Voi kyynel 😢
Vierailija kirjoitti:
Mikset itsenäisty ja ole vain vahva nainen, etkä tuollainen itkupilli. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Tsemppiä, ap <3 Usein kiva musiikki auttaa rentoutumaan ja vie ajatukset muualle. Itse tykkään esim tästä:
Vierailija kirjoitti:
Taidat sinä olla se trollaava ylpölaudan pentu.
Kyllä itselläkin on ollut diagnoosi ihan tuohon ja jopa lääkkeet. Mutta mikään lääke ei ole auttanut niin hyvin kuin raskas liikunta ja se itsetutkiskelu.
Minä lopetin onlyfanssin. Myyn enää seksiä satunnaisesti, mutta sekin on tarkoitus lopettaa.
Kuntopyörä ja suklaa ! Voit palkata seksityöläisen.
Itselläni ei auta enää mikään. Tiedän, että tiettyjen asioiden muuttaminen ja näitä oireita aiheuttavien tekijöiden poistaminen elämästäni varmasti parantaisi vointiani, mutta se ei ole mahdollista varsinkaan kun kukaan ei suostu auttamaan, joten vointini vaan huononee koko ajan. Koska olen kärsinyt koko ajan pahentuvista oireista jo vuosia vaiva on varmasti jo kroonistunut ja olen jo tottunut oireisiin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei auta enää mikään. Tiedän, että tiettyjen asioiden muuttaminen ja näitä oireita aiheuttavien tekijöiden poistaminen elämästäni varmasti parantaisi vointiani, mutta se ei ole mahdollista varsinkaan kun kukaan ei suostu auttamaan, joten vointini vaan huononee koko ajan. Koska olen kärsinyt koko ajan pahentuvista oireista jo vuosia vaiva on varmasti jo kroonistunut ja olen jo tottunut oireisiin.
Mitä nämä tekijät ovat?
Kyllä, sama minulla. Ihan pienellä annoksella, mutta vei pois ahdistuksen ja paniikkikohtaukset. Toki en voi kuormittaa itseäni liikaa, eli vinkkini on omakohtaisen kokemuksen mukaan lääkitys ja kuormituksen vähentäminen. Ei varmasti kaikille tepsi, mutta itselleni kyllä täysin. Olo on loistava!