Ahdistuneisuushäiriöstä kärsivät, mikä teitä auttaa?
Auttaako teitä esim. nuo rentoutumisharjoitukset ja jos olette saaneet apua niistä, niin kuinka usein teette niitä? Onko teillä rauhoittavaa lääkitystä tai jotain muuta lääkitystä? Itse tarvitsisin nyt vertaistukea ja vinkkejä noista omahoito-ohjelmista. Ei kai ne voi ihan huuhaata olla, kun terapeutit, psyk. sairaanhoitajat, psykiatrit ym. niitä suosittelevat ja ne on kirjattu esim. Mielenterveystalon omahoitoon.
Kertokaa kaikki vinkit!! Vaikka hullultakin tuntuvat; olen miettinyt kaikkea kylmästä suihkusta/avannosta akupunktioon, kun olo on niin hirveä, enkä saa ahdistusputkea katkaistua. Elimistö on koko ajan kauhun vallassa ja stressitilassa.
Kommentit (207)
Energiahoidoista voi olla apua tai hopeavedestä.
Katso käskeekö horoskooppi ahdistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Aivovoimaa-kirjalle alapeukkuja?
Se on miehen kirjoittama kirja. Miehet ei tajua näistä asioista luonnollisesti mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että täällä neuvotaan raskasta liikuntaa, vaikka raskas liikunta aiheuttaa stressihormonin eritystä mikä on tosi huono juttu jos on ahdistuneisuutta.
Mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja post-traumaattinen stressioireyhtymä ja Mehiläisen työterveyspsykologi neuvoi välttämään raskasta liikuntaa mutta kävelyä, uintia jne rauhallista suositteli edes pienesti kerrallaan.
Kärsin paniikkihäiriöstä. Itseasiassa nää suositukset on muuttunut aiemmasta. Nykyään kehotetaan välttämään raskasta liikuntaa jos se aiheuttaa oireilua. Aiemmin suositeltiin antamaan sen puskea päälle, jotta huomaa että siitä ei kuole.
Mullekin hoitsu kehotti välttämään lenkkejä ja sykkeen nousua, koska oon muutaman kerran saanut kohtauksen kun syke nousee urheilussa.
No en stana vältä, ne olot ei multa liikuntaa vie. Oon päässyt sieltä lum
Kuulut laitokseen.
No muutaman vuoden päästä tulee naisille joku muu sometrendi kuin ahistuminen ja mielenterveysruikutus. Silloin kaikki helpottaa.
Suurin ja tärkein ohje: LAIHDUTA!
Vierailija kirjoitti:
No muutaman vuoden päästä tulee naisille joku muu sometrendi kuin ahistuminen ja mielenterveysruikutus. Silloin kaikki helpottaa.
Voi vttu, pitäkää nyt jo turpanne kiinni! Itsekin olen kärsinyt yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä jo vuosikausia, niin älä tule sönköttämään mistään trendeistä!
Minulla auttoi kun lopetin TikTokin käytön. Hirvesti kiusaamista, ableismia, sukupuoli ja seksuaalivähemistöjen syrjintää, rasismia ja ties mitä siellä kommenttikentässä.
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapiasta on moni tuntemani saanut avun.
Ok, mutta sitten 100 % omalla rahalla!
Vierailija kirjoitti:
Minulla auttoi kun lopetin TikTokin käytön. Hirvesti kiusaamista, ableismia, sukupuoli ja seksuaalivähemistöjen syrjintää, rasismia ja ties mitä siellä kommenttikentässä.
YYYHYYY ISOT TYTÖT KIUUUSAA MEITÄ VAMMAISIA YYYHYY
Hyväksyt vaan että ahdistaa ja jatkat päivääsi. Otat pari kertaa syvään henkeä ja päästät hitaasti ulos. Suosittelen myös magnesium-lisän ottamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Aivovoimaa-kirjalle alapeukkuja?
Se on miehen kirjoittama kirja. Miehet ei tajua näistä asioista luonnollisesti mitään.
Ahaa. Itse olen mies, ja kärsin paniikki- ja ahdistushäiriöistä yli 20 vuotta. Liikunta auttoi. Tuossa kirjassa selitetään, mihin apu perustuu fysiologisesti. En usko, että naisen ja miehen aivoissa on niin paljon eroa, etteikö liikunta auttaisi myös naista. -sama
Vierailija kirjoitti:
Oletko autistinen therian polyamorisessa suhteessa muutaman 🧔🏿neekerin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Suurin ja tärkein ohje: LAIHDUTA!
Mulla oli paino aikuisiällä parhaimmillaan/pahimmillaan 45 kiloa koska puran ahdistusta liikuntaan ja kuitenkaan en saa syötyä, ei se alipaino ainakaan auta.
Aivot tarvitsee oikeaa ravintoa myös mielenterveyden kannalta. Onko sulla siis oikeita ohjeita siihen?
Ihan oikeasti muka väitetään, että liikuntaa tulisi välttää?
Kyllä se on niin, että ainoat tavat poistaa stressihormonit kehosta on joko raskas liikunta, tai itkeminen.
Ne ei ennätä ne stressihormonit ottaa valtaa, jos käy aktiivisesti salilla liikkumassa.
Itseäni ei ole mikään auttanut niin paljoa, kuin painojen nosto. Ja ei, ei mikään pikkupainojen vaan sellaisten, että seuraavana päivänä vielä tuntuu lihaksissa.
Joku pelkkä lenkkeily ainakaan ei vienyt sitä ahdistusta pois.
Toinen mikä on hyvä asia keskittyä on se, että MIKSI ahdistaa. Sun pitää olla itsellesi kuin psykologi ja lähteä kirjaamaan ihan ylös paperille että mikä ahdistaa. Ja sen jälkeen lähdet miettimään sitä, että saadaanko siihen tulokseen muutosta ja millä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Nytvittuoikeesti. Eniten siellä Tiktokissa on teitä trendikkäästi ahistusta itkeviä tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo jääkylmä suihku itseasiassa kannattaa.
Mulla on paha ahdistuneisuus, johon (muun ohella) mielialalääkitys sekä tarvittaessa otettava mieto rauhoittava. Koitan pitää itseni koko ajan touhuamasaa jotain ettei ahdistus iske päälle. Toisaalta sanotaan että se pitää vaan kohdata ja toisaalta, että sille ei saa antaa valtaa niin mitäs tässä nyt sit tekee?
Kaikenlainen fyysinen toiminta auttaa. Kuulostaa idiootilta, mutta mä olen vuoden opetellut käsilläseisontaa ja siinä kyllä unohtuu kaikki kun on päättänyt jonkun asennon tai taidon mikä ON PAKKO suorittaa. Sit kun siihen on päässyt niin uusi goal. Itsellä myös musiikki, soittaminen ja laulaminen ja pelkkä kuuntelu auttaa. Kaikilla on oma juttunsa.
Joku chilikarkkien imeskely jne nyt vaan alkaa v.tuttamaan.
Mutta tee jotain! Avanto ois mahtava, keho saa pienen shokin eikä siinä edes pysty ajattelemaan mitään muuta. Veri alkaa virtaamaan ja fokus on vaan siinä
En tiedä onko tämäkään hirveän hyvä neuvo, että koittaa pitää itsensä kiireisenä koko ajan. Sellaista jatkuvaa suorittamista eihän sekään nyt ole hyväksi. Eikä kukaan jaksa koko ajan touhuta. Kyllä se seinä jossain vaiheessa vastaan tulee.
Ennemmin antaisin neuvoksi, yritä elää hetkessä ja jos tulee vaikea hetki, ajattele että Tämäkin menee ohi. Mikään hetki ei kestä ikuisesti ei edes ahdistus.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että täällä neuvotaan raskasta liikuntaa, vaikka raskas liikunta aiheuttaa stressihormonin eritystä mikä on tosi huono juttu jos on ahdistuneisuutta.
Mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja post-traumaattinen stressioireyhtymä ja Mehiläisen työterveyspsykologi neuvoi välttämään raskasta liikuntaa mutta kävelyä, uintia jne rauhallista suositteli edes pienesti kerrallaan.
Liikunta opettaa aivoja säätelemään stressiä, vaikka hetkellisesti stressihormonitasot nousevat. Suosittelen kirjaa "Aivovoimaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo jääkylmä suihku itseasiassa kannattaa.
Mulla on paha ahdistuneisuus, johon (muun ohella) mielialalääkitys sekä tarvittaessa otettava mieto rauhoittava. Koitan pitää itseni koko ajan touhuamasaa jotain ettei ahdistus iske päälle. Toisaalta sanotaan että se pitää vaan kohdata ja toisaalta, että sille ei saa antaa valtaa niin mitäs tässä nyt sit tekee?
Kaikenlainen fyysinen toiminta auttaa. Kuulostaa idiootilta, mutta mä olen vuoden opetellut käsilläseisontaa ja siinä kyllä unohtuu kaikki kun on päättänyt jonkun asennon tai taidon mikä ON PAKKO suorittaa. Sit kun siihen on päässyt niin uusi goal. Itsellä myös musiikki, soittaminen ja laulaminen ja pelkkä kuuntelu auttaa. Kaikilla on oma juttunsa.
Joku chilikarkkien imeskely jne nyt vaan alkaa v.tuttamaan.
Mutta tee jotain! Avanto ois mahtava, keho saa pienen shokin eikä siinä edes pysty ajattelemaan mitään
5/5
Trendeillä on tapana mennä ohi.
Parhaiten on auttanut pitkät metsäkävelyt.