Rintojen poisto rintasyövän pelossa
Aikomuksena poistattaa molemmat rinnat. Onko kukaan päätynyt samaan ratkaisuun? Olen päätöstä miettinyt jo hyvän aikaa ja kyllä se tämä on.
Miten asiassa pääsisi eteenpäin ja julkinen vs yksityinen? Onkohan julkisella kuinka pitkät jonot?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin haaveillut rintojeni poistattamisesta. Olen aina inhonnut liian isoja ja nyt jo riippuvia rintojani. Kai sitä sitten pitäisi määritellä itsensä transmieheksi, että tuollaiseen pääsee. Olisin toki mielummin syntynyt mieheksi, mutta en ole varsinaisesti trans. Toki rintasyöpäkin mietityttää, että se ei tässä nyt pääasiallinen syy ole. Jos sairastuisin rintasyöpään niin rintani saisi heti poistaa. Silikonihanskat en tilalle ottaisi. Pitäisi yrittää nyt edes laihduttaa, jos rinnat sillä pienenesivät.
En todellakaan halua tällä pilkata tai osoittaa mitään negatiivista rintasyöpään sairastuneita kohtaan. Tärkeintä toki on, että edes nämä saisivat hoitoa. Varmasti moni myös on menettänyt rintansa tahtomattaan. Itsellänikin on sitten muita diagnooseja, joista on kirjoitettu esim. tällä palstalla vähätellään ja pilkaten, eikä ymmärrystä tai apua oikein m
Ei käynyt mielessä ihan vaan pienentää rintoja?
Vierailija kirjoitti:
Poistakaa samalla keuhkot, kurkku, munasarjat, maksa, peräsuoli, mitä näitä nyt on mihin syöpä voi iskeä.
Aivan sairasta poistaa huvikseen syövän pelossa yhtään mitään.
Poistelkaa vasta jos syövän saatte.
Rintasyöpägeeni on ihan eri asia kuin pelkkä pelko. Jos rintasyöpä johtuu geenistä, niin rintojen poisto ennalta ehkäisevästi on aiheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Angelina Jolie poistatti rintansa koska kantoi geeniä jolla rintasyöpä tulisi n.80% todennäköisyydellä.
Siitä vaan yksityiselle mastektomiaan, näin on muutamat suomalaiset transmiehetkin tehneet.
Voiko rinnat lahjoittaa jollekin transulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi hyvä juttu, poistuisi rintasyöpäriski jos leikkauttaisi rinnat pois. Itse olen ajatellut samaa. Olen aina vihannut rintoja, ne roikkuu tiellä, ovat rumia, rintaliivit puristaa ja muutenkin ne ovat turhat minulla. Paljonkohan maksaisi rintojen leikkauttaminen?
Hei! Sen verran olen tutkinut netistä tietoja, että hinta yksityisellä on noin 6000-7000 euroa. En tiedä, tuleeko siihen jotain lisäkuluja, mutta tuota luokkaa. Minulla on myös isot rinnat, ei voi juosta, roikkuu jne. Ap
Tuo summa on yhdestä rinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tervettä rintaa poisteta, vaikka toisessa olisi syöpä.
Ihan turhaa edes miettiä rintojen poistoa, ellei ole rintasyöpägeeniä.
Onko oikeasti niin? 158
On.
Täällä joku jo mainitsikin rintasyöpägeenin. Sillä perusteella ilmeisesti voidaan leikata myös julkisella puolella.
Itse olen pienennyttänyt rinnat terveydellisistä julkisella puolella. Tietyt kriteerit pitää täyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku jo mainitsikin rintasyöpägeenin. Sillä perusteella ilmeisesti voidaan leikata myös julkisella puolella.
Itse olen pienennyttänyt rinnat terveydellisistä julkisella puolella. Tietyt kriteerit pitää täyttyä.
Vähentääkö rintojen pienentäminen rintasyöpäriskiä?
Mua myös asia kiinnostaa erittäin paljon. Mammografiassa löydettiin jotain. Otettiin paksuneulanäyte. Vielä ei tiedetä, mitä on. Pelottaa hirvittävästi!
Vierailija kirjoitti:
Poistakaa samalla keuhkot, kurkku, munasarjat, maksa, peräsuoli, mitä näitä nyt on mihin syöpä voi iskeä.
Ei tässä olla huvikseen mitään poistelemassa, vaan kyseessä pelko syövästä. Kun syöpä on jo iskenyt, voi olla myöhäistä poistaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä olla huvikseen mitään poistelemassa, vaan kyseessä pelko syövästä. Kun syöpä on jo iskenyt, voi olla myöhäistä poistaa yhtään mitään.
eli onko rintasyöpägeeni? Pelkän pelon vuoksi ihan turhaa. Syöpähän voi tulla ihan mihin vaan muuallekin
Vierailija kirjoitti:
Mua myös asia kiinnostaa erittäin paljon. Mammografiassa löydettiin jotain. Otettiin paksuneulanäyte. Vielä ei tiedetä, mitä on. Pelottaa hirvittävästi!
Minulla löytyi myös, otettiin näyte ei ollut mitään. Vuonna 2008 löytyi esiaste ei ole vieläkään syöväksi muuttunut, äiti on sairastanut rintasyövän eikä häneltä poistettu rintoja. Tiedän kyllä ihmisiä joilta on poistettu, ovat äiti ja tytär heillä kummallakin on ollut rintasyöpä mutta on geeneistä johtuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli onko rintasyöpägeeni? Pelkän pelon vuoksi ihan turhaa. Syöpähän voi tulla ihan mihin vaan muuallekin
Rintasyöpähän on kuitenkin naisten yleisin syöpä. Toki voi tulla muuallekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla löytyi myös, otettiin näyte ei ollut mitään. Vuonna 2008 löytyi esiaste ei ole vieläkään syöväksi muuttunut, äiti on sairastanut rintasyövän eikä häneltä poistettu rintoja. Tiedän kyllä ihmisiä joilta on poistettu, ovat äiti ja tytär heillä kummallakin on ollut rintasyöpä mutta on geeneistä johtuva
Jos jo vuonna 2008 löydettiin esiaste, miksiköhän ei ole vielä poistettu? Miksi pitäisi odottaa, että muuttuu syöväksi? Kuinka usein käyt mammografiassa ja ultrassa? Minkäikäinen olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla geeni, joka nostaa ristasyöpäriskin korkealle tai lähisukulaisilla rintasyöpää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi hyvä juttu, poistuisi rintasyöpäriski jos leikkauttaisi rinnat pois. Itse olen ajatellut samaa. Olen aina vihannut rintoja, ne roikkuu tiellä, ovat rumia, rintaliivit puristaa ja muutenkin ne ovat turhat minulla. Paljonkohan maksaisi rintojen leikkauttaminen?
Siinä poistossa poistetaan rintarauhaset ja jäljelle jää tyhjät pussit roikkumaan, joten et pääse tisseistä eroon.
HÖPÖHÖPÖ, ei todellakaan jätetä mitään pusseja. T.hoitsu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla geeni, joka nostaa ristasyöpäriskin korkealle tai lähisukulaisilla rintasyöpää?
Geeniä ei ole testattu, mutta tädillä ja serkulla on ollut rintasyöpä. Eivät ole äiti ja tytär. Täti isän sisko ja serkku äitini puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelosta poisteleminen on sama kun huvikseen poisteleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä poistossa poistetaan rintarauhaset ja jäljelle jää tyhjät pussit roikkumaan, joten et pääse tisseistä eroon.
HÖPÖHÖPÖ, ei todellakaan jätetä mitään pusseja. T.hoitsu
Hoitsu! Ilmeisesti tiedät ko. leikkauksista jotain. Miten on, kuinka ko. leikkaukseen pääsee, jos ei ole rintasyöpää tai geeniä?