Rintojen poisto rintasyövän pelossa
Aikomuksena poistattaa molemmat rinnat. Onko kukaan päätynyt samaan ratkaisuun? Olen päätöstä miettinyt jo hyvän aikaa ja kyllä se tämä on.
Miten asiassa pääsisi eteenpäin ja julkinen vs yksityinen? Onkohan julkisella kuinka pitkät jonot?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transtyypeille tehdään siis rintojen poistoja, mutta ei terveydestään huolissaan oleville naisille. Ihme maailma!
Terveydestä huolissaan olevalle? Mitä se tarkoittaa käytännössä? Se tarkoittaa sitä että olet terve ja huolissasi. Jäljelle jää huoli. Jos olet huolissasi mielenteydestäsi (mitä minä sinun kohdalla olen), niin syötkö lääkkeitä varmiuden vuoksi? En pidä transtyypeistä koska ovat perin usein agressiivisia, mutta ei sinun huoli voi olla syy sille, että verovaroja käytetään. Ymmärrätkö pointin?
Turha toivo. Minä minä minä ja minun tunteet ohittaa kaikki faktat ja pointit. Sunkin pitäisi kunnoittaa mun sekopäisiä tunteita ja maksaa se mitä minun mieleen tulee, koska olenhan nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi hyvä juttu, poistuisi rintasyöpäriski jos leikkauttaisi rinnat pois. Itse olen ajatellut samaa. Olen aina vihannut rintoja, ne roikkuu tiellä, ovat rumia, rintaliivit puristaa ja muutenkin ne ovat turhat minulla. Paljonkohan maksaisi rintojen leikkauttaminen?
Hei! Sen verran olen tutkinut netistä tietoja, että hinta yksityisellä on noin 6000-7000 euroa. En tiedä, tuleeko siihen jotain lisäkuluja, mutta tuota luokkaa. Minulla on myös isot rinnat, ei voi juosta, roikkuu jne. Ap
olen itse suvusta jossa on BRCA2-geenimutaatiota. Se että käyt omakustanteisesti esim. vuosittain mammografiassa suojaa todella hyvin rintasyövältä. Jos sulla on hormonaalisille syöville voimakkaasti altistava geenimutaatio, yhteiskunta maksaa rintojen, kohdun ja munasarjojen poiston.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi hyvä juttu, poistuisi rintasyöpäriski jos leikkauttaisi rinnat pois. Itse olen ajatellut samaa. Olen aina vihannut rintoja, ne roikkuu tiellä, ovat rumia, rintaliivit puristaa ja muutenkin ne ovat turhat minulla. Paljonkohan maksaisi rintojen leikkauttaminen?
Hei! Sen verran olen tutkinut netistä tietoja, että hinta yksityisellä on noin 6000-7000 euroa. En tiedä, tuleeko siihen jotain lisäkuluja, mutta tuota luokkaa. Minulla on myös isot rinnat, ei voi juosta, roikkuu jne. Ap
olen itse suvusta jossa on BRCA2-geenimutaatiota. Se että käyt omakustanteisesti esim. vuosittain mammografiassa suojaa todella hyvin rintasyövältä. Jos sulla on hormonaalisille syöville voimakkaasti altistava geenimutaatio, yhteiskunta maksaa rintojen, kohdun ja munasarjojen poiston. &nb
* korjattakoon että ei suojaa vaan että mahdollistaa sen että hoidot pystytään aloittamaan ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen itse suvusta jossa on BRCA2-geenimutaatiota. Se että käyt omakustanteisesti esim. vuosittain mammografiassa suojaa todella hyvin rintasyövältä. Jos sulla on hormonaalisille syöville voimakkaasti altistava geenimutaatio, yhteiskunta maksaa rintojen, kohdun ja munasarjojen poiston. &nb
Sairasta ettei naisen oma huoli riitä. Nainen voi aistia monia eri asioita, mutta tässäkin patriarkaatti kieltää naisilta terveyden!
Täällä joku friikkisirkus keskustelee itsensä kanssa. Jos ei ole ri tasyöpään sltistavia geenivirheitä niin kukaan ei poista terveitä rintoja. Miksi haluat silpoa itsesi? Hakeudu johonkin pelkoterapiaan mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen itse suvusta jossa on BRCA2-geenimutaatiota. Se että käyt omakustanteisesti esim. vuosittain mammografiassa suojaa todella hyvin rintasyövältä. Jos sulla on hormonaalisille syöville voimakkaasti altistava geenimutaatio, yhteiskunta maksaa rintojen, kohdMinulle lääkäri selitti että rintojen poistolla ja vuosittaisella mammografialla ja tarvittaessa tehdyllä rintojen UÄ:tutkimuksella pystyy lähes yhtä hyvin suojaamaan itsensä kuin rintojen poistolla. Rintasyöpä voi lisäksi tulla vaikka rinnat olisi poistettu, sillä rintakudosta jää myös rintojen ympärillä olevalle alueelle.
Toinen pointti on se että rintasyöpähoidot ovat viime vuosien aikana kehittyneet todella paljon ja rintasyöpäkuolleisuus laskenut. Jopa levinneen rintasyövän kanssa saattaa elää vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä poistossa poistetaan rintarauhaset ja jäljelle jää tyhjät pussit roikkumaan, joten et pääse tisseistä eroon.
HÖPÖHÖPÖ, ei todellakaan jätetä mitään pusseja. T.hoitsu
HÖPÖHÖPÖ, kyllä jätetään jos haluaa ja laitetaan silikoni-implantit tilalle. Miten luulet että esim. Angelina Jolielle olisi saatu heti G-kupin rinnat ellei olisi jätetty tyhjiä pusseja.
Niinpä, JOS haluaa. Ei muuten jätetä. T ed. Hoitsu, jolla kokemusta jonkin verran asiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen itse suvusta jossa on BRCA2-geenimutaatiota. Se että käyt omakustanteisesti esim. vuosittain mammografiassa suojaa todella hyvin rintasyövältä. Jos sulla on hormonaalisille syöville voimakkaasti altistava geenimutaatio, yhteiskunta maksaa rintojen, kohdun ja munasarjojen poiston.
Jos on kyseinen geenimutaatio, pääsee julkiselle vuosittain rintojen magneettikuvaan, joka on kaikista tarkin tutkimusmenetelmä. Ei tarvitse itse käydä omalla rahalla mammografiassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tehdä julkisella Suomessa.
Jos geenitesteistä napsahtaa positiivinen molemmissa rintasyövän yleisimmistä riskigeeneistä, niin tehdään.
Minkään irrationaalisen pelon takia ei tietenkään.
Jos pysyttelee hoikkana, rinta- ja monet muutkin syövät on helpommin löydettävissä ja hoidettavissa. Ja lihavuus sinänsä jo nostaa syöpäriskiä.
Itse menen jossain vaiheessa Viroon leikkaukseen, jonkin verran halvempaa ja sama lääkäri jolle pyrin leikkaa myös Suomen puolella.
Minä haluan vain rinnoista niin pienet, etten tarvitse liivejä missään tilanteessa. Ja toki rintasyöpäriski pienenee paljon.
Mä tunnen yhden, joka pienennytti rintojaan radikaalisti. Sitten pallea ja maha alkoi näyttää aika pulleilta, eikä ollut hyvin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos pysyttelee hoikkana, rinta- ja monet muutkin syövät on helpommin löydettävissä ja hoidettavissa. Ja lihavuus sinänsä jo nostaa syöpäriskiä.
Painu sinä seksistinen ällötys vittun. Minä olen arvokas juuri näin! Väitätkö ettei runsas nainen voi olla terve? Haloo!!
Ihmisellä pitäisi olla oikeus päättää tällaisista asioista itse. Jos haluaa rinnat pois syövän pelossa, siitä vaan. Varsinkin, kun lapset on jo tehty.
Missä niin sanotaan, että rintoja ei voisi poistaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen yhden, joka pienennytti rintojaan radikaalisti. Sitten pallea ja maha alkoi näyttää aika pulleilta, eikä ollut hy tuleevin tyytyväinen.
Jä tämä tuli yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulta poistettu rinnat?
Vierailija kirjoitti:
Ei tehdä julkisella Suomessa.
Kyllä tehdään, jos on rintasyöpägeeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painu sinä seksistinen ällötys vittun. Minä olen arvokas juuri näin! Väitätkö ettei runsas nainen voi olla terve? Haloo!!
Lihava nainen sairastuu ennen pitkää. Täss ei ole kysymys mielipiteestä vaan tutkimustuloksista. Voit toki jankata vastaan mutta näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihava nainen sairastuu ennen pitkää. Täss ei ole kysymys mielipiteestä vaan tutkimustuloksista. Voit toki jankata vastaan mutta näin se vaan on.
Valehtelija sinä olet!! Naiset pitävät kyllä huolen terveydestään vaikka olisivat kuinka lihavia! Typerä mies!
Mitä jos pelkää että lapsi sairastuu vakavasti? Olen huolissani mammojen ajatuksenjuoksusta.