Rintojen poisto rintasyövän pelossa
Aikomuksena poistattaa molemmat rinnat. Onko kukaan päätynyt samaan ratkaisuun? Olen päätöstä miettinyt jo hyvän aikaa ja kyllä se tämä on.
Miten asiassa pääsisi eteenpäin ja julkinen vs yksityinen? Onkohan julkisella kuinka pitkät jonot?
Kommentit (83)
Jos pelkäisitte melanoomaa, antaisitteko nylkeä itsenne?
Eikö nyt ole ihan kohta tulossa rokotus rintasyövän ehkäisyyn? Kaverini poistatti molemmat koska hänellä on se brca geeni. Mutta leikkauksesta jäi kipeää arpikudosta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nyt ole ihan kohta tulossa rokotus rintasyövän ehkäisyyn? Kaverini poistatti molemmat koska hänellä on se brca geeni. Mutta leikkauksesta jäi kipeää arpikudosta.
Mistä olet kuullut ko. rokotuksesta? Sepä olisikin hienoa!
Jättäkää edes nännit jos ovat kookkaat Mukava imeksiä Saa paremmin unenpäästä kiinni. Setä 58v
Mun äiti sairasti ja kuoli rintasyöpään. Kysyin pääsisinkö siihen geenitestiin ja mahdolliseen rintojen poistoon. Sehän tulisi loppupeleissä halvemmaksikin yhteiskunnalle kuin syöpähoidot. Muistan, että äiti ainakin joutui pistämään jotain valkosolujuttua (en muista tarkalleen), kun veriarvot romahteli. Ruiskun hinta oli noin 1300e. Kelakorvauksen jälkeen n.3e. Tuskin tässä yhteiskunnassa enää tuollaisiakaan saa.
No lopputulema, että ei. Koska äitini oli ehtinyt kuulemma täyttää 50v, ja se nyt on vain niin. Jos olis sairastunut jo 40v, niin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti sairasti ja kuoli rintasyöpään. Kysyin pääsisinkö siihen geenitestiin ja mahdolliseen rintojen poistoon. Sehän tulisi loppupeleissä halvemmaksikin yhteiskunnalle kuin syöpähoidot. Muistan, että äiti ainakin joutui pistämään jotain valkosolujuttua (en muista tarkalleen), kun veriarvot romahteli. Ruiskun hinta oli noin 1300e. Kelakorvauksen jälkeen n.3e. Tuskin tässä yhteiskunnassa enää tuollaisiakaan saa.
No lopputulema, että ei. Koska äitini oli ehtinyt kuulemma täyttää 50v, ja se nyt on vain niin. Jos olis sairastunut jo 40v, niin sitten.
Olen pahoillani äitisi puolesta!
Oletko sinä minkäikäinen? Kuinka usein olet käynyt mammografiassa ja ultrassa?
Eikö sen geenitestin (vastaavan kuin Jolie teki) saa netin kautta aika halvalla? Voisi tehdä sen ensin, ja jos syöpäriski on iso miettiä poistoa vasta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi hyvä juttu, poistuisi rintasyöpäriski jos leikkauttaisi rinnat pois. Itse olen ajatellut samaa. Olen aina vihannut rintoja, ne roikkuu tiellä, ovat rumia, rintaliivit puristaa ja muutenkin ne ovat turhat minulla. Paljonkohan maksaisi rintojen leikkauttaminen?
Siinä poistossa poistetaan rintarauhaset ja jäljelle jää tyhjät pussit roikkumaan, joten et pääse tisseistä eroon.
Poisto voidaan suorittaa siten, että rintakudos korvataan implanteilla, tai poistamalla rinnat kokonaan. Riippuu siitä mitä potilas haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Rintojen säännöllinen tunnustelu on tärkeää, samoin mammografiassa käyminen. Onneksi syöpähoidot kehittyvät koko ajan. Mainitsemasi valkosolukasvutekijän pistos on yhä käytössä sytostaattihoidon jälkeen. Maksaa nykyisin 4,50 euroa. Ei kannata murehtia etukäteen ikäviä asioita vaan nauttia elämästä tässä ja nyt.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi hyvä juttu, poistuisi rintasyöpäriski jos leikkauttaisi rinnat pois. Itse olen ajatellut samaa. Olen aina vihannut rintoja, ne roikkuu tiellä, ovat rumia, rintaliivit puristaa ja muutenkin ne ovat turhat minulla. Paljonkohan maksaisi rintojen leikkauttaminen?
Julkisella ei tehdä missään tapauksessa turhia leikkauksia. Yksityiselläkin voi olla niin ja näin. Turkissa onnistuu, jos rahaa ja rahkeita riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku jo mainitsikin rintasyöpägeenin. Sillä perusteella ilmeisesti voidaan leikata myös julkisella puolella.
Itse olen pienennyttänyt rinnat terveydellisistä julkisella puolella. Tietyt kriteerit pitää täyttyä.
https://www.duodecimlehti.fi/duo15701
Vähentääkö rintojen pienentäminen rintasyöpäriskiä?
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin haaveillut rintojeni poistattamisesta. Olen aina inhonnut liian isoja ja nyt jo riippuvia rintojani. Kai sitä sitten pitäisi määritellä itsensä transmieheksi, että tuollaiseen pääsee. Olisin toki mielummin syntynyt mieheksi, mutta en ole varsinaisesti trans. Toki rintasyöpäkin mietityttää, että se ei tässä nyt pääasiallinen syy ole. Jos sairastuisin rintasyöpään niin rintani saisi heti poistaa. Silikonihanskat en tilalle ottaisi. Pitäisi yrittää nyt edes laihduttaa, jos rinnat sillä pienenesivät.
Pienennyksiä tehdään julkisellakin, jos on tarpeeksi isot lollot. Vaatteet istuu kauniimmin kun ei ole ihan lauta, pienet ottaisin ennemmin kuin koko poisto.
on miettinyt
Transtyypeille tehdään siis rintojen poistoja, mutta ei terveydestään huolissaan oleville naisille. Ihme maailma!
Todella hyvä idea. Yksi keino tunnistaa mt-ongelmainen.
Vierailija kirjoitti:
Transtyypeille tehdään siis rintojen poistoja, mutta ei terveydestään huolissaan oleville naisille. Ihme maailma!
Terveydestä huolissaan olevalle? Mitä se tarkoittaa käytännössä? Se tarkoittaa sitä että olet terve ja huolissasi. Jäljelle jää huoli. Jos olet huolissasi mielenteydestäsi (mitä minä sinun kohdalla olen), niin syötkö lääkkeitä varmiuden vuoksi? En pidä transtyypeistä koska ovat perin usein agressiivisia, mutta ei sinun huoli voi olla syy sille, että verovaroja käytetään. Ymmärrätkö pointin?
Ehkä kannattaisi poistaa aivot ettei tule aivosyöpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä poistossa poistetaan rintarauhaset ja jäljelle jää tyhjät pussit roikkumaan, joten et pääse tisseistä eroon.
HÖPÖHÖPÖ, ei todellakaan jätetä mitään pusseja. T.hoitsu
HÖPÖHÖPÖ, kyllä jätetään jos haluaa ja laitetaan silikoni-implantit tilalle. Miten luulet että esim. Angelina Jolielle olisi saatu heti G-kupin rinnat ellei olisi jätetty tyhjiä pusseja.
Kiinnostaa myös rintojen poisto tai ainakin pienentäminen.