Terveystalon henkilökunta ei syyllistynyt rikokseen Turun sydäniskuritapauksessa. Yrityksen ei tarvitse antaa välineitään ulkopuolisille
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Kuten artikkeli sen kertoo, ei ollut mahdollista irroittaa ketään koulutettua laitteen kanssa mukaan käyttämään sitä toisen potilaan luota.
www.ts.fi/uutiset/6437731
Lyödäänkö vetoa, että jos kyseessä olisi ollut joku merkittävä henkilö, iskuri olisi irronnut kuin kuppa töölöstä?
Hätäkeskuksen toimia tässä pitäisi tutkia. Miksi he antavat ohjeita, joita ei voi toteuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Mhm... vai on terveystalo maksanu bottiarmeijalle tämmöisestä maineenpuhdistuskampanjasta, on kyllä ihan erityisen lieromaista.
Arvostetaan täälä vauvalla aina ihan ekstra tun paljon yrittäjiä jotka lyö hynttyyt yhteen tän meidän oman kilariääripää porukan kans.
Hienoa mainosta terveystalo! Ei jää epäselväks missä nasse porukassa pyöritte.
Tämähän se, kokoomuslaiset alkaa ihan straight up fasịsteja ilman mitään nyansseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun korvaan kuulostaa oudolta tuomiolta.
Miksi kukaan ei lähtenyt auttamaan jos sydäniskuria ei ollut helppoa käyttää?
Koska ei ollut mahdollista irroittaa ketään koulutettua mukaan toisen potilaan luota.
Terveystalo ei siis ole turvallinen paikka kun on vaan yksi sydäniskuri ja yksi lääkäri joka osaa käyttää mutta jota ei voi irrottaa potilaan luota edes hätätilanteessa. Eli ei kukaan talon oma potilaskaan olisi apua saanut.
Eli jos aulaan tulee joku raakkuaivo kirkumaan lääkäriä, niin kaikki lopettavat työnsä ja lähtevät ihmettelemään, että mikä on raakkuaivolla hätänä?
No jos se apua tarvitseva olet sinä, niin ei tietenkään tarvitse eikä edes kannata auttaa.
Kaikkien, missä tahansa hoitolaitoksessa työskentelevien hoitajien, on osattava käyttää sitä defibrillaattoria, joka on käytössä omassa työpaikassa. Siis kaikkien, aivan kaikkien.
Vierailija kirjoitti:
Mhm... vai on terveystalo maksanu bottiarmeijalle tämmöisestä maineenpuhdistuskampanjasta, on kyllä ihan erityisen lieromaista.
Arvostetaan täälä vauvalla aina ihan ekstra tun paljon yrittäjiä jotka lyö hynttyyt yhteen tän meidän oman kilariääripää porukan kans.
Hienoa mainosta terveystalo! Ei jää epäselväks missä nasse porukassa pyöritte.
Mä jaksan hämmästyä kertatoisensa jälkeen et eikö nää suomalaiset yrittäjät ymmärrä yhtään kuinka pahalta se näyttää kun hynttyyt lyödään yhteen kilarin hitleri-nuorison kans, mut tietää et terveystalossa se meinaa kokoomuslaisia niin ei voi kauhalla vaatia kun on pipetillä annettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mä mietin, että jos siellä Terveystalon sisällä olisi tapahtunut joku tilanne, jossa laitetta olisi tarjottu, niin eikö silloinkaan kukaan olisi onnistunut irtautumaan?
Ainoa koulutettu joka laitetta osaa käyttää, oli toisen potilaan luona eli ei välttämättä olisi ollut mahdollista silloinkaan irtautua siitä.
Aika saatanan hyödyllinen sydäniskuri, jos sen käyttö on yhdestä mulqvistista ja hänen tavoitettavuudestaan kiinni. 😂
Ehkä siellä on muitakin jotka osaavat sitä laitetta käyttää mutta eivät olleet työvuorossa juuri silloin. Mitään velvollisuutta kun ei heillä ole vapaallaan päivystää milloin tulee joku Ylhäisyys esittämään vaatimuksia. Jos olisi ollut mulqvisti, olisi jättänyt sen toisen potilaan hoidon kesken ja mehän emme tiedä millainen hätätapaus hänellä on silloin ollut käsillä, ja lähtenyt laitteen kanssa sydäripotilasta pelastamaan.
Trollille tiedoksi, että juuri sinä voit saada sairauskohtauksen. Se ei katso ikää eikä sitä miltä sinusta tuntuu juuri nyt. Ja sinä pidät sitten kiinni mielipiteestäsi, että ei tartte auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten artikkeli sen kertoo, ei ollut mahdollista irroittaa ketään koulutettua laitteen kanssa mukaan käyttämään sitä toisen potilaan luota.
www.ts.fi/uutiset/6437731Lyödäänkö vetoa, että jos kyseessä olisi ollut joku merkittävä henkilö, iskuri olisi irronnut kuin kuppa töölöstä?
Ei olisi. Tuon paikan henkilökunta ei ole kieli kenenkään rectumissa eikä nosta toisia arvokkaammaksi kuin toisia. Kaikki potilaat samanarvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ollut mahdollista irroittaa ketään koulutettua mukaan toisen potilaan luota.
Terveystalo ei siis ole turvallinen paikka kun on vaan yksi sydäniskuri ja yksi lääkäri joka osaa käyttää mutta jota ei voi irrottaa potilaan luota edes hätätilanteessa. Eli ei kukaan talon oma potilaskaan olisi apua saanut.
Just näin!! Kenellä riittää rohkeus mennä asiakkaaksi Terveystaloon kun kuka tahansa voi saada vaikka verikokeen yhteydessä sydänkohtauksen. Yksi ja ainoa sydäniskurin käyttöä osaava lääkäri keskustelee samaan aikaan potilaan kanssa kolesterolista eikä siksi voi tulla labraaan käyttämään iskuri. Tämä on provo mutta voisi olla tottakin jos iskurin käyttöä ei kukaan muu lääkäritalossa osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mä mietin, että jos siellä Terveystalon sisällä olisi tapahtunut joku tilanne, jossa laitetta olisi tarjottu, niin eikö silloinkaan kukaan olisi onnistunut irtautumaan?
Ainoa koulutettu joka laitetta osaa käyttää, oli toisen potilaan luona eli ei välttämättä olisi ollut mahdollista silloinkaan irtautua siitä.
Aika saatanan hyödyllinen sydäniskuri, jos sen käyttö on yhdestä mulqvistista ja hänen tavoitettavuudestaan kiinni. 😂
Ehkä siellä on muitakin jotka osaavat sitä laitetta käyttää mutta eivät olleet
Minkälainen lehmä sulla on itellä ojassa kun suu vaahdossa jossittelet täälä synninpäästöjä ihmisille joita et tunne, tilanteesta josta et tiedä?
Ihan ympäripyöreää mutku mutku jos jos jossittelua tilanteesta joka näyttää meille kaikille ilmeiseltä heitteillejätöltä mistä ette saanu tuomioo koska olette hallituksen suojeluksessa.
Mikä sun agenda on? Syökseä terveystalon maine suohon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siellä on muitakin jotka osaavat sitä laitetta käyttää mutta eivät olleet
Seli seli. Edelleenkin, ihan helvetin hyödyllinen laite jos sen käyttö vaatii planeettojen oikean asennon ja lottovoittoon verrattavissa olevan tuurin.
Te joiden mielestä on ok olla antamatta laitetta, mitä jos itse olisit sen tarpeessa? Edelleen ok?
Vierailija kirjoitti:
Trollille tiedoksi, että juuri sinä voit saada sairauskohtauksen. Se ei katso ikää eikä sitä miltä sinusta tuntuu juuri nyt. Ja sinä pidät sitten kiinni mielipiteestäsi, että ei tartte auttaa.
Tietenkin käytän systeemiä hyväkseni, vaikka eri mieltä sen järkevyydestä olenkin. Kaikki niin tekevät. Sanna Marinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin!! Kenellä riittää rohkeus mennä asiakkaaksi Terveystaloon kun kuka tahansa voi saada vaikka verikokeen yhteydessä sydänkohtauksen. Yksi ja ainoa sydäniskurin käyttöä osaava lääkäri keskustelee samaan aikaan potilaan kanssa kolesterolista eikä siksi voi
Voisi kuvitella, että Terveystalon suurehko toimipiste olisi jotakuinkin niin turvallinen paikka saada sydänpysähdys kuin mitä tuo nyt ylipäänsä voi missään olosuhteissa olla. Eipä olekaan, kun sydäniskuri vaatii erikoisspesialistin sitä käyttämään, ja niitä on vain yksi, eikä hänkään todennäköisesti juuri koskaan käytettävissä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Te joiden mielestä on ok olla antamatta laitetta, mitä jos itse olisit sen tarpeessa? Edelleen ok?
Tietenkin. Luuletko, että me vaaditaan vaan itsellemme oikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin käytän systeemiä hyväkseni, vaikka eri mieltä sen järkevyydestä olenkin. Kaikki niin tekevät. Sanna Marinkin.
Käsi pystyy, kenelle tuli yllätyksenä et palstapersu on sosiopaatti ja niin tyhmä että projisoi sen muihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän olen tyhmä, jotta sitä ei kenenkään tarvitse tulla erikseen minulle ilmoittamaan.
Olen kuitenkin naivisti ollut siinä uskossa, jos saan vaikka sydänkohtauksen yksityisen lääkäritalon edessä, lääkäritalossa joku lääkäri keskeyttää oman potilaan korvaan kurkkaamisen ja rientää kadulle avuksi. Tuskin korvakipuinen potilas siitä närkästyi jos lääkäri pelastaa syhdänkohtauksen saaneen potilaan hengen.
Nyt sitten tiedän että sydänkohtaus kannattaa saada vaikka marketissa, koska siellä iskuria voi käyttää kuka tahansa koska se kertoo kuinka iskuria käytetään.
Lääkäritalon vieressä saat kuolla kupsahtaa ihan rauhassa, yksityislääkärit eikä muukaan henkilökuntaan kuuluva voi auttaa, sehän olisi aivan liian jaloa. Mutta mulle voisi kyllä lähettää vaikka laskun jos vain joku vaivautuisi auttamaan.
Riippuu siitä mitä sillä paika
Niin, noin keskimäärin yksityisillä lääkäriasemilla ei hoideta mitään kovin akuutteja asioita, jotka menisivät vakavasti pieleen hätätapauksen vuoksi tulevasta keskeytyksestä. Suurinta hölmöyttä on tietysti, jos ainoat defibrillaattorin käyttöön koulutetut ovat juuri niitä harvoja lääkäreitä, jotka noiden akuuttitapauksien parissa työskentelevät. Järkevämpää lie olisi kouluttaa esimerkiksi vastaanoton hoitajat tai työterveyshoitaja, joka jutustelee mieliala-asioista, tekee kuulotestejä ja antaa rokotteita.
"Riippuu siitä mitä sillä paikalla olevalla lääkärillä/lääkäreillä on silloin menossa. Ei välttämättä voi irtaantua jos ei olekaan mikään korvakipupotilas jonka korviin kurkittava vaan jotain vakavampaa. Et se sinäkään ole niin merkittävä henkilö että sinun takiasi jää joku toinen hätätapaus kesken. "
En todellakaan ole merkittävä henkilö, ei yhteiskunta menetä mitään jos kuolla kupsahdan kun en saa apua.
Lääkäritaloissa on ensinnäkin useita lääkäreitä samanaikasesti töissä. Lisäksi siellä on muutakin ammattitaitoista henkilökuntaa runsaasti jos vaikka mihin toimenpiteisiin.
Iskurin käyttö ei voi olla vain yhden/kahden henkilön vastuulla. Nämä henkilöt voivat olla vaikka lomalla yhtäaikaa.
Riippuu siitä mitä sillä paikalla olevalla lääkärillä/lääkäreillä on silloin menossa. Ei välttämättä voi irtaantua jos ei olekaan mikään korvakipupotilas jonka korviin kurkittava vaan jotain vakavampaa. Et se sinäkään ole niin merkittävä henkilö että sinun takiasi jää joku toinen hätätapaus kesken.