Väsyi työelämään jo 17-vuotiaana. Uusi ennätys?
Kommentit (64)
Tyyppi valitsi tehdä kesätöitä JA lukiohommia kesäkuukausina, ja sitten väsyi että kesällä piti tehdä sekä töitä että opiskella? Olisipa tähän joku omista valinnoista riippuvainen ratkaisu, hmmm..
Näkee jo kuvasta, että elämä tulee olemaan raakaa suorittamista alusta loppuun asti. 30-vuotiaana kuvioihin tulevat erilaiset kauneusoperaatiot ja yksinäisyys.
Oi voi. Itse en huomannutkaan, että tuostakin olisi voinut aikanaan uupua.
Miten nämä nykynuoret ikinä tulevat jaksamaan oikeaa työelämää?!
Ennen wanhaan, ennen somea ja lehtien "human interest"- tarinoita, oli noloa näyttää heikkouksiaan.
Nyt kaikki näyttää heikkouksiaan somessa tauotta. Ei siinä mitään, parempi niin päin, mutta hallinta on hukassa, jos omat valinnat aiheuttaa noin isoja ongelmia.
Kesätyöväsymys? Voi jestas sentään... ihmiskunnalla tai ainakaan Suomella ei ole mitään toivoa.
Kannattaisi nuorena hieman yrittää tsempata. Minulla on kaksi eri tutkintoa, joiden aikana kävin koko ajan myös osa-aikatöissä ja kesät kokonaan. Ajoittain oli rankkaa, mutta kyllähän sitä nuorena jaksoi. Nyt vanhempana saan sitten nauttia siitä, että silloin näin hieman ylimääräistä vaivaa. Kaikki kaverinikin olivat töissä, ei tarvinnut kadehtia sitä, että joku oli mökillä kesän...
"Kuukausipalkka osa-aikaisena lehdenjakajana oli hieman yli sata euroa, mutta työstä sai arvokasta kokemusta. Työ sisälsi lehden jakamista ja lajittelua."
Mitä v****a??? Kuinka edes alaikäistä lehdenjakajaa voidaan kyykyttää tuollaisella palkalla?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi nuorena hieman yrittää tsempata. Minulla on kaksi eri tutkintoa, joiden aikana kävin koko ajan myös osa-aikatöissä ja kesät kokonaan. Ajoittain oli rankkaa, mutta kyllähän sitä nuorena jaksoi. Nyt vanhempana saan sitten nauttia siitä, että silloin näin hieman ylimääräistä vaivaa. Kaikki kaverinikin olivat töissä, ei tarvinnut kadehtia sitä, että joku oli mökillä kesän...
Nuoret eivät tiedä, mitä tarkoittaa sana "tsemppaaminen". Kun joku tuntuu vaikealta ja pahalta, niin pitää ensin valittaa ja sitten luovuttaa.
Voipi nähdä toisinpäinkin, että sen ennätyksen tekikin työelämä: sai väsytettyä jonkun niinkin nopeasti!
42 vuotta vuorotöitä tehtaassa ja vielä riittää virtaa.
Vierailija kirjoitti:
"Kuukausipalkka osa-aikaisena lehdenjakajana oli hieman yli sata euroa, mutta työstä sai arvokasta kokemusta. Työ sisälsi lehden jakamista ja lajittelua."
Mitä v****a??? Kuinka edes alaikäistä lehdenjakajaa voidaan kyykyttää tuollaisella palkalla?
Mun nuoruudessa 70-luvulla taisi saada pennin jokaisesta jaetusta lehdykästä.
Montako postilaatikkoa tuohon sataseen jaetaan? Montako tuntia menee?
Työelämä...toisin sanottuna..paska työ paskat työkaverit paska palkka..kolme kovaa paskaa tässä asiassa..
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen uupunut. Olen tosin 51v.
Minäkin uupunut olen 55
Missä tytön vanhemmat? Vanhemmilla on elatusvelvollisuus, kunnes lapsella on ammatti. Tämä on ihan laissa.
Lukiolaisen ei tarvitse käydä töissä rahoittaakseen opintoja.
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi valitsi tehdä kesätöitä JA lukiohommia kesäkuukausina, ja sitten väsyi että kesällä piti tehdä sekä töitä että opiskella? Olisipa tähän joku omista valinnoista riippuvainen ratkaisu, hmmm..
Tämä on taas näitä Ylen woke-juttuja: vian on pakko olla jossain muualla kuin omissa valinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Työelämä...toisin sanottuna..paska työ paskat työkaverit paska palkka..kolme kovaa paskaa tässä asiassa..
Ja kruununa paska työntekijä,oikea nykynuori.
Itse olin 18 vuotiaana rautakaupassa kesätöissä. Painoin välillä 7 päiväistä viikkoa tai 12 tuntista päivääkin. Rahaa tuli hyvin. Olihan tuo rankaa. Vapaa-aikaa oli kyllä silti mielestäni tarpeeksi (paras kaveri oli samassa duunissa silloin, joten oli suht helppo järkätä yhteistä tekemistä). Ennemmin tuo oikeastaan motivoi opiskeluun. Mutta ymmärrän nykyaikana kyllä sen että asiakaspalveluhommissa ihmiset varsinkin uupuu. Nykyisin asiakkaiden käytös on niin ala-arvoista.
Itse nuorena monessa työpaikassa ollessani huomasin että huono työyhteisö on kaikista pahin uuvuttaja kun taas hyvässä porukassa jaksoi tehdä uupumatta pitkääkin päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas näitä Ylen woke-juttuja: vian on pakko olla jossain muualla kuin omissa valinnoissa.
Miten YLE tai woke liittyy siihen, että nämä kertovat omista tuntemuksistaan?
Arveletko, että YLE antaa valmiin käsikirjoituksen? Ilmeisesti 😄
Mäkin olen uupunut. Olen tosin 51v.