Joulusuklaat 2024 hinnoissaan: Fazerin joulusuklaat n. 7 e/rasia
Meidän perheessä ei ole jouluna konvehteja hurjasti osteltu ennenkään, yleensä kaksi rasiaa jouluksi. Silti tuo 7 euroa per rasia alkaa olla jo sellainen hinta, että taitaa tänä vuonna konvehdit jäädä kaupan hyllyyn.
Kommentit (100)
Niin näkyi tuo aiemmin 3-4 euroa maksanut Klassikot-rasia maksavan 7 euroa. Huh.
Mikä on laatikon koko? Jos on 2 kg painoinen niin saatan ostaa.
Vttu mistä teitä köyhiä sikiää. Elätte kuitenkin Kelan rahoilla niin ette maksa edes itse. Olisi syytä pitää naama kiinni.
Menkää valittajat välillä töihin niin saatte rahaa.
Fazerin on jo halpuuttanut tuotteensa eri makuiseksi, pakkauskoot pienennetty, mutta hinta on pilvissä. Fazer taitaa kaivaa itsellensä kuoppaa.
Ostan joulusuklaat tänäkin vuonna irtokarkkilaareista, jolloin kilohinta on halvin. Toki niistä ei kaikkea saa, vain joitain laatuja, mutta välttää mulle, kun syön niin vähän karkkia muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä muuten, että kannattaa ostaa nyt joulua varten Fazerin suklaalevyjä alesta. Nytkin Cittarissa 5 levyä/10 euroa. :)
Mutta ISO OMENA joku kauppa myy eurolla levy!
Ainoa tapa saada hinnat kohtuullisemmaksi on olla ostamatta.
Muuta tapaa ei ole!
Helpoin kikka on ostaa seuraavan joulun suklaat edellisen alennusmyynneistä.
Osta vasta joulun jälkeen, silloin myyvät jopa puoleen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Helpoin kikka on ostaa seuraavan joulun suklaat edellisen alennusmyynneistä.
Niin on, mutta en kyllä tiedä miten kummassa ne ikinä säilyisivät vuoden, ei mulla ainakaan. Sikäli herkkusuu olen.
Ostan aatoksi Brunbergin tryffeleitä ja lapsille lahjaksi jotain suklaata. Siinä sitten onkin kaikki tarvitsemani.
Ei Fazer ole Suomessa ainoa suklaan valmistaja. Tässä yksi vaihtoehto
Kaikki on kallista jos ei ole rahhooo
Kuinkahan paljon joulumakeisrasia tulee maksamaan jos jo nyt on noin järkkykallista mutta entä jos veroprosentti nousee 25,5%?
Mua ei liiemmilti liikuta tuo hinnannousu. Ostan jouluksi yleensä 1e/kpl maksavia konvehteja tai no voi olla että maksavat nekin tänä vuonna enemmän. On omaan makuun paljon parempia kuin Fazerin konvehdit.
Ideaalia olisi, että suklaa olisi harvinaista ja arvostettua. Se, että joka päivä on varaa syödä vaikka useampi levy, lisää ylipainon riskiä. Jotkut ovat koukussa sokeriin.
Hyvä, että hinnat ovat kohonneet, ehkä suklaan arvostuskin kohoaa. Puhdasta kapitalismia on hintojen nousu mutta toivottavasti sen varjolla suklaan syönti vähenee eikä sitä nähdä arkiherkkuna.
No ei sitä ilmaiseksi voi valmistaa
Vierailija kirjoitti:
Suklaan hinta toki on noussut, mutta mielestäni tuossa on selvästi joululisää mukana eli rahastetaan sillä, kun ihmiset kuitenkin ostavat suklaata jouluksi.
Minkähän kokoinen tuo aloituksessa mianittu suklaarasia on? Niitä kun on eri kokoa. S eon aika olennainen tieto.
En ikinä osta joulusuklaita ennenkuin joulun jälkeen, kun niitä saa puoleen hintaan. Jouluhulluja kusetetaan siellä ja täällä.