Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä henkisesti maisterina siivoustyöstä?

Vierailija
18.09.2024 |

Siitä on jo viisi vuotta kun valmistuin. Sen jälkeen olen tehnyt sitä sun tätä, mm. siivonnut. Ironisesti kelpaan vain paikkoihin, joissa koulutusta ei tarvita. Miten selviän loppuelämästä henkisesti? Haluan käyttää päätääni kehoni sijaan.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on mahdollisuus unelma ammattiin. Niin se vaan menee 

Mikä mielestäsi on se erottava tekijä, joka ratkaisee, kuka päätyy unelma-ammattiin ja kuka ei? Silkka tuuriko?

Valitsemalla tunnetusti hyväpalkkaisen ja työllistävän alan sen sijaan, että etsii mahdottomia unelmia tai eksotiikkaa pääsee ainakin töihin, joissa voi viihtyä puolet valveillaoloajasta.

Vierailija
42/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä siivotessa voi kuunnella äänikirjoja tai suunnitella gradua tai vaikka omaa kirjaa.

Itse olen maisteri oman alan töissä ja välillä mietin jos alkaisi vaikka porrassiivoojaksi. Saisikohan omaa luovuuttaan käytettyä siinä. Olen vähän tullut tulokseen etten saavuta omaa potentiaaliani täysin toimistohommissa.

Eli mun neuvo on: koita nähdä lasi puoliksi täynnä ja ota ilo irti siitä että saat käyttää aivojasi ihan vapaasti mihin haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

työ se on siivoustyökin

Vierailija
44/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousalalla ja ylipäänsä duunarihommissa pitää tottua (mahdollisesti) yhdenlaisiin ikäviin tyhjäpäihin, mutta jos siitä selviää niin itse työ ei ole pahimmasta päästä, olettaen että elämässä on muita  kiinnostuksenkohteita. Viime kädessä täytyy vaan tehdä riittävän hyvää jälkeä eli keskittyä tekemiseen. Tuo voi olla se mikä haastaa haaveilijoita ja kelailijoita.

Vierailija
45/90 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee töitä ja säästä rahaa. Samalla voit säästää opiskelua varten

Vierailija
46/90 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta haikaileminen. Se lapsuuden unelma-ammatti on useimpien unohdettava siinä missä ensirakkauskin. Muuten tulee ankea elämä.

Vierailija
47/90 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta haikaileminen. Se lapsuuden unelma-ammatti on useimpien unohdettava siinä missä ensirakkauskin. Muuten tulee ankea elämä.

Voi sinua

Vierailija
48/90 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, unohda tittelit ja tee se mitä pitää tehdä. Jo pelkästään tuo aloituksesi kertoi arvomaailmastasi paljon. Jos ymmärrät mitä tarkoitin.

Vierailija
49/90 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, en tiedä, mutta itse saan tehtyä kaikkia ikäviä hommia aika hyvin pienessä sievässä

Vierailija
50/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, unohda tittelit ja tee se mitä pitää tehdä. Jo pelkästään tuo aloituksesi kertoi arvomaailmastasi paljon. Jos ymmärrät mitä tarkoitin.

Miksi aloittajan pitäisi tykätä työstään siivoojana ja jos ei tykkää, kertooko se arvoista jotain?

Vierailija
51/90 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen ns. jumissa samassa tilanteessa. Kiitos kaikille huomioistanne, annoitte ajateltavaa. Arvostan siivoojan työtä, siitä ei ole kyse.

-Ap

Vierailija
52/90 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan maisteri olet?

Vierailija
53/90 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele vaikka onko siellä siivouspaikassa pomon virkaa auki. Siinä saa enemmän käyttää päätä.

Vierailija
54/90 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä paha ristiriita, jos on henkisesti maisteri ja tekee fyysisesti ruumiillista työtä.

Vierailija
55/90 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FM - haaveeni ja tavoitteeni oli museoala.

t. Ap

Vierailija
56/90 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

FM - haaveeni ja tavoitteeni oli museoala.

t. Ap

Pyri siivoamaan museoita ja yritä edetä sitä kautta omalle alallesi, vaikka konservointiin.

Vierailija
57/90 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Tuntuu rankalta edelleen. Ei työ itsessään, mutta työpaikan ilmapiiri. En ole edes kertonut kenellekään mun taustasta. Ovathan päivät todella raskaita fyysisestikin, mutta kaikista inhottavinta on, että kaikki on niin sitä samaa joka päivä. Menen vain autopilotilla eteenpäin. 

Vierailija
58/90 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä siivotessa voi kuunnella äänikirjoja tai suunnitella gradua tai vaikka omaa kirjaa.

Itse olen maisteri oman alan töissä ja välillä mietin jos alkaisi vaikka porrassiivoojaksi. Saisikohan omaa luovuuttaan käytettyä siinä. Olen vähän tullut tulokseen etten saavuta omaa potentiaaliani täysin toimistohommissa.

Eli mun neuvo on: koita nähdä lasi puoliksi täynnä ja ota ilo irti siitä että saat käyttää aivojasi ihan vapaasti mihin haluat.

Ei todellakaan voi. Useimmissa paikoissa kuulokkeet on kielletty. Ja kyllä nyt sen verran pitää keskittyä, että ei lähde ihan haaveilemaan kesken työtehtävien. 

t. Kokemusta on

Vierailija
59/90 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lue tuo otsikkosi uudelleen ja mieti, miksi et kelvannut kuin siivoamaan.

Moneen paikkaan on kriteerinä kirjoitustaito.

Vierailija
60/90 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa vaikka ensimmäiseksi pääsi perseeseesi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi