Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä henkisesti maisterina siivoustyöstä?

Vierailija
18.09.2024 |

Siitä on jo viisi vuotta kun valmistuin. Sen jälkeen olen tehnyt sitä sun tätä, mm. siivonnut. Ironisesti kelpaan vain paikkoihin, joissa koulutusta ei tarvita. Miten selviän loppuelämästä henkisesti? Haluan käyttää päätääni kehoni sijaan.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni siivous on kivaa. Käyttäisin hyödyksi opintojani ja kehkeyttäisin tyylikkään siivousfirman, akateemissivistyneille suunnatun.

Onko ap nyt kovinkaan sivistynyt, kun ei edes oman alansa hommiin päässyt?

Vierailija
22/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on mahdollisuus unelma ammattiin. Niin se vaan menee 

Mikä mielestäsi on se erottava tekijä, joka ratkaisee, kuka päätyy unelma-ammattiin ja kuka ei? Silkka tuuriko?

Myös suhteet ja kuinka osaa pelata ihmisiä. Hutsahtava ulkonäkö auttaa miesvaltaisessa ympäristössä - eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta muuttaa ulkomaille, jos on mahdollista. Korkeastikoulutetun ei kannata jäädä konkka suomeen

Vierailija
24/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivooja on mun

Vierailija
25/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti edelleen oikeutettu YTHS:n palveluihin. Sieltä saat fiksua, akateemisille ihmisille soveltuvaa psykologista keskusteluapua ja ehkä muutakin ohjausta tilanteeseesi.

Vierailija
26/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatta muuttaa ulkomaille, jos on mahdollista. Korkeastikoulutetun ei kannata jäädä konkka suomeen

Jos ei rahat muuten riitä muuttoon, niin kaikista pikavippifirmoista luotot piippuun, ja niillä rahoilla menoksi. Ei ne sieltä ulkomailta niitä saa perittyä, ja 20 vuodessa vanhenee

Vierailija
27/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen yliopistotaustalla siivoustöitä. Kielitaidosta on hyötyä kun tiimi on niin kansainvälinen, välillä pitää kääntää tekstejä ja viestejä suomesta englanniksi ja takaisin. Vapaa-ajalla käännän kirjallisuutta ja kirjoitan runoja.

Vierailija
28/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä työnhakuun, ihan varmasti onnistuu vielä. Siivous on kivaa, mutta palkka ei paras palkkio. Turhaa niveliä kulutat kun hyvä koulutus takana. Nyt vaan mainostat osaamista! Papereita ja kyselyjä, soittoja suoraan firmoihin.

Vierailija
29/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mielestäsi on se erottava tekijä, joka ratkaisee, kuka päätyy unelma-ammattiin ja kuka ei? Silkka tuuriko?

Myös suhteet ja kuinka osaa pelata ihmisiä. Hutsahtava ulkonäkö auttaa miesvaltaisessa ympäristössä - eri

Jos ei ole suhteita niin mikä estää verkostoitumasta ja hankkimasta näitä? Jos sosiaaliset taidot ovat huonot mikä estää parantamasta näitä? Viimeistä kohtaan en allekirjoita, lahjakas ihminen pärjää missä ympäristössä tahansa. 

Vierailija
30/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen AMK ja vaativassa asiantuntijatyössä. Olen puolivakavissani miettinyt alan vaihtoa johonkin yksinkertaiseen duunariammattiin. Palkkani on nyt hyvä, mutta työt seuraavat kotiin ja en palaudu lomillakaan. Neljän ruuhkassa kotiin ajaessani aivoni ovat usein niin tiltissä, että pelkään ajavani kolarin. Usein kyllä työpäivä kestää yli neljään, jos ei toimistolla niin kotona sitten.

Älä hyvä ihminen tee sitä. Minä tein siivoustyötä 6 vuotta ja kouluttauduin juurikin AMKista IT-alalle ja sain unelmatyöni (päivystysluontoinen työ) kiinteällä hyvällä kuukausipalkalla. Enää en mopinvarteen lähtisi, ellei (hyvin pienellä kuukausierällä oleva) asuntolainani olisi riippuvainen siitä. 

Siivoustyö on toki tärkeää ja tervehdin meidän toimiston siivoojia aina. Itse en vain enää kestäisi, koska sen työn haastavuus väheni mulle kokemuksen myötä .Opin mitä kannattaa tehdä missäkin järjestyksessä ja minkälainen reitti kohteessa kannattaa kulkea että työn saa mahdollisimman nopeaa ja laadukkaasti tehtyä, lisäksi ns. pelisilmä siistiyteen kehittyi samalla. Siitä tuli rutiinia ja kuljin autopilotilla. Alkoi käydä henkisesti kipeää aivoihin. Palkitsevaa oli vetää siivouskeikkoja tiiminvetäjänä ja perehdyttää uusia työntekijöitä. Niistä tuli hyvä mieli. 

Vierailija
31/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotessa pääset kyllä halutessasi käyttämään aivoja ihon mihin haluat, juuri siksi että työssä ei tarvitse ajatella. Asiantuntijatyössä myyt aivosi työnantajalle. Been there. Itseltä kyllä loppui tuoreet ajatukset jossain vaiheessa, mutta vika oli minun luovuudessani 😀 Löysin sitten kyllä muita töitä. 

Vierailija
32/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä työnhakuun, ihan varmasti onnistuu vielä. Siivous on kivaa, mutta palkka ei paras palkkio. Turhaa niveliä kulutat kun hyvä koulutus takana. Nyt vaan mainostat osaamista! Papereita ja kyselyjä, soittoja suoraan firmoihin.

Ja ajatella, että silloin kun mies soittaa naiselle, ja haluaa tulla tykö, niin se onkin sikamaista ja ällöä, mutta silloin kun nainen tungeksii itseään töihin se onkin kaunista ja ihailtavaa. Yhtä lailla ei kummassakaan tapauksessa ole tarvetta🙄

Vierailija
33/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis henkisesti maisteri? 

Vierailija
34/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne, joilla on valmiina tällainen asenne eivät ainakaan pääse unelma-ammattiinsa.

Vierailija
35/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole suhteita niin mikä estää verkostoitumasta ja hankkimasta näitä? Jos sosiaaliset taidot ovat huonot mikä estää parantamasta näitä? Viimeistä kohtaan en allekirjoita, lahjakas ihminen pärjää missä ympäristössä tahansa. 

H.evonpaskaa, tiedän monia miespuolisia pomoja, jotka piävät kynsin hampain kiinni naispuolisista alaisistaan, koska ovat nuoria ja kauniita ja osa pukeutuu hutsahtavasti. On monia miehiä ja vanhempia rouvia, jotka tekevät työt paremmin, mutta kyllä näille tulee tarpeen vaatiessa kengänkuvaa ensimmäisenä

Vierailija
36/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on käynyt tuuri, että olet saanut siivoustöitä maisterin tutkinnolla. Yleensä eivät palkkaa "ylikouluttautuneita". Toki parempi tuuri olisi saada oman alan töitä.

Vierailija
37/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H.evonpaskaa, tiedän monia miespuolisia pomoja, jotka piävät kynsin

Ulkonäölläänkö se Ruth Bader Ginsburgin pääsi Yhdysvaltain korkeimman oikeuden apulaistuomariksi?

Vierailija
38/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä päätäsi vapaa-ajalla. Mikä pakko sitä töissä on käyttää? Itsekin teen hyvin yksinkertaista työtä vaikka kykenisin koulutukseni puolesta paljon parempaan. Ei mitään paineita töistä 👌

Vierailija
39/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laitoshuoltaja ja FM, tässä järjestyksessä. Keikkapuolella työkaverit ovat lähes kaikki yliopisto-opiskelijoita tai jo valmistuneita. Mielenkiintoisia kohtaamisia. Viime aikoina olen tehnyt sairaalakeikan logopedian, journalistiikan ja astrofysiikan opiskelijoiden kanssa (viimeinen lomalla opinahjostaan Englannissa), vähän kauemmin sitten rakennustekniikan kandin kanssa. Kollegoista löytyy myös harjoittelupaikkaa vailla oleva oikeustieteen kandi sekä lukuisia tulevia lääkäreitä meidän alavalinnassa epäonnisten jo valmistuneiden kanssa. Kyllä sinäkin joukkoon mahdut. Me kaikki ollaan siellä, koska laskut täytyy maksaa.

PS. Se tuleva journalisti kertoi hakeneensa ihan mitä tahansa työtä jo 6 kk ajan, Helsingissä. Ikkunanpesuhommiin oli toistatuhatta hakijaa. 

Vierailija
40/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin aikoinaan dilemman niin, että jätin akateemiset kilvoittelut sikseen. Tajusin etten ole vahvinta ainesta siihen maailmaan. Aluksi tuntui pahalta, muttei niin enää, sain ihan kelpo kasattua elämän näinkin. Huonoina hetkinä ajattelen, että voisin olla vailla mitään virkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän