***Tontut viikolla 7***
Kommentit (41)
pakko nyt vielä korjata, että onneksi siis olet jo selvinnyt mahataudista ja kuumeilusta - ei siis flunssasta. Nopeasti sitä yksityiskohdat unohtaa, kun yrittää kirjoittaa ilman muiden viestien tarkistelua... Täytynee ottaa Frankien Word-vinkki käyttöön!
Viikko on kääntynyt jo yli puolenvälin ja viikonloppu häämöttää. Mä sain ystävänpäivänlahjaksi illalla simppoja. Mitä luulette, riittääkö ne mulle yli viikonlopun? (Viittaan tässä nyt siihen teinien läsnäoloon viikonloppuna mistä kerroin aiemmin) Vähän kyllä luulen että mies ei saa nukkua rauhassa sillä jos menee vanhan kaavan mukaan niin mua pupuiluttaa taas oviksen aikaan koko ajan.. Oli sitte teinit hereillä tai ei. Tarvii sit vaan " saada" ihan hiljaa..
Sophie: tuliko remontti kalliimmaksi mitä olitte laskeneet tai kestikö kauemmin tai tuliko mitään lisäylläreitä? Muistelen et puhuit jostain putkiongelmasta? Meille tehtiin samaan aikaa keittiörempan kanssa uudet käyttövesiputket ja kaikki meni näin jälkikäteen ajateltua ihmeen hyvin. Meillä olis seuraava remonttikohde pesuhuone ja sauna. Hirvittää.. Hyvä että alkaa mahatauti olla takana! Äläkä viel heitä kirvestä kaivoon raskautumisen suhteen. Voi se onnistua kipeenäkin!
Fudgis sä olet kyl mahtava tyyppi! Onko sun mies yhtä kylmähermoinen kun sinä? Ettei ota sulta " salaa" pissanäytettä kohta kun sä et itse tee testiä.. No ei vaan. Mun mies ei kyl tietäis koska pitää tai voi testata. Naisten toiminta taitaa olla se suuri mysteeri hänelle. Se kuvittelee koko ajan että olen raskaana (tädistä huolimatta) jos mua yökötyttää hampaita pestessä niin " kaksoset tulossa" tai jos vatta vähän pömpöttää niin sama juttu! Hauska mies siis. Ihanakin kaiken lisäks. Nam nam!
Tjaa. Tarvii kohta lähteä hakemaan poitsu koulusta. Taidan alkaa valmistautumaan. Nonuli mitä tohtori sanoi??
Mannarii
Mannarii: Laittelenpa vaan nopeasti kiitokset kakkuohjeesta. Laitoin idean ja creemin ohjeen reseptikirjaa ja tietysti nimellä Mannariin siilikakku (on siinä tulevina vuosina ihmeteltävää että mikä ihmeen Mannarii ;-) . KIITOS!
Nyt taas pakkailemaan reissua varten.
Luhtavilla
Voitteko kuvitella, töissä on nyt niin hiljasta, että ehdin päivystään oikein urakalla täällä! Tosin vain kello 14 asti, sitten on taas juostava..
Säikähdin tänään oikein urakalla ja ehdin ajatella nytkö tuli meikäläiselle lähtö. Putosin pitkät ja jyrkät rappuset puolivälistä alas ja voin kertoa, että tunne oli kamala, kun tajusin että nyt mennään! Loppujen lopuksi ei käynyt pahastikaan, takapuoli sattui ihan julmetusti ja on varmaan mojovilla mustelmilla ja käsistä on nahkat rutussa. Onneksi tulin siis pyllymäkeä (ja pylly on pehmeä) jalat edellä alas, enkä pää edellä. Olisi voinut sattua kyllä pahastikin. Täytyy varoa kyllä noita rappusia jatkossakin, varsinkin jos sais tuonne masuun jotain elämää!
Kotirintamalla mahatauti on vihdoin voitettu ja poika pääsi tänään ensimmäistä kertaa päiväkotiin tällä viikolla. Sinne jäi reippaasti touhuilemaan, vaikka vähän pelkäsinkin aamuitkuja tauon jälkeen, mutta mitä vielä! Ruoka ei vieläkään oikein maistu entiseen tapaan, mutta se mitä syö, niin pysyy kuitenkin sisällä. Se on pääasia! Verikokeen tuloksetkin sain jo melkein kaikki, perusverenkuva oli ok, mutta muista en tajua mitään. Terkkarikaan ei oikein osannut selvittää, mutta eiköhän ne selviä, kun soitan ne lastenlääkärille, joka ne kokeet alunperin määräsikin..
Voi nolo. Yks miespuolinen työkaveri hiippaili äsken selän taakse ja kiva kun tästä sivulta ei yhtään pomppaa noi vauvatekstit ja -mainokset silmille.. Voi kääk, mitäköhän sekin ajatteli. Samainen tyyppi muuten heitti ensimmäiseksi aikoinaan esikoista odottaessani ilmaan kysymykseen -oletko raskaana? Tarkkasilmäinen kaveri siis.. Oiskohan tämä joku enne? Onhan?!
Tulipahan taas omanapaista tekstiä, vaikkei edes mitään asiaa ollutkaan. Ollaankohan me kaikki Fudgista lukuunottamatta kierron " tylsimmässä" vaiheessa, kun on aika hiljaista.. Musta ainakin tuntuu juuri siltä, en jaksa edes kiertopäiviä taas laskea..
Mukavaa loppuviikkoa, siirryn taustalle
Frankie
te olette taas kirjoitelleet niin ahkerasti, että en pysynyt yhtään perässä, kun niitä tekstejä yritin lukea...tjaah, johtuiskohan siitä, että nyt on paljon kaikkea muuta(kin) ajateltavaa, kuin uusi vauva!!
sophiekin oli onnistunut saamaan mahataudin:) onks tääl viel kovinkaan monta joka ei ole halaillut vessanpönttöä;) hienoa, et teitin köökki on nyt viimeistelyä vaille valmis, nyt vain sitten ahkerasti tekemään gurmeeee-aterioita ukko-kullalle;)
calle oli jo nähnyt pikkuisen vauvansa, voi miten ihanaa...minäkin tahdon!! Hienoa, että masussa voidaan hyvin!!
frankie!! voi kamala miten oot ittees telonu...hyvät hyttyset sentään, onneksi ei pää haljennut!!
mannarii: juu, en sitten ole menossa sinne gynelle!!!! kuulit oikein, joudutaan nyt kuukauden tauolle, sillä multa operoidaan jalka kuukauden sisällä...tehdään magnettikuvaus ja sellasia, ja silloin ei saa tietystikään olla raskautettuna!! joten, nyt ajattelin mennä käymään ihan vain tossa omassa tk:ssa jutskaamassa, saanhan mä sit sieltäkin ne keltarauhashormonit(ainakin oletan, et mun vaivat johtuu sen puutteesta??) Mut, nyt mennään tämä seuraava kuukausi siis vähän hiljaisemmin tuon pupuilun kannalta, ei tietysti mitään ehkäisyä, tai no ehkä kortonki;) juup, siis menkat alkoi sitten eilen...VAIVAISET 1,5viikkoa sitä ennen oli tuhrua enemmän ja vähemmän...kyllä oli taas surkee kierto:( koita siinä sit raskautua, kun heti oletetun oviksen jälkeen alkaa tuhertaa, mikäs alkoi sinne sit pystyy kiinnittymään??? plaaaaah!!
fudgis se sitten aikoo meitä piinata:P
mä unohdin nyt varmaan vaikka mitä ja nimetkin meni hyväs lykys päin persettä, mut koitan päästä illalla uudestaan koneelle, ja kirjotella vähän selkeemmin asioita;) mää en nimittäin tajua tein noita wordi-juttuja, mää olen täysin käsi näis tietsikka-jutuissa! haluisin kyl kans jotenkin päästä välillä kukiimaan noita tein kirjotuksia, kun ne TODELLAKIN UNOHTUUUUUU, kun alkaa kirjotella:p
meen taas, ja tuun taas!!
nonuli-ponuli
Nonulikin oli palannut linjoille, joten täytyi tulla heti tervehtimään: kiva kuulla sinusta! Jopas siellä oli tilanne muuttunut! Mutta ihan positiivinen kuva tuosta viestistäsi ainakin tuli - hyvä, että saat jalan nyt kuntoon. Ja jos siitä omasta tksta vielä lääkkeetkin, niin sitten kuukauden päästä uuteen iskuun uudella innolla. Hyvä, että sait tädin käymään - parempi varmaan niin, että tulee kunnolla ja lähtisi kunnolla, jos kerran oli kuitenkin tullakseen.
Huhhuh, Frankien mäkilaskua! ONNEKSI ei käynyt pahemmin. Varmaan kyllä hurja tunne, kun lähtee tasapaino ja portaita vain alaspäin edessä :/ Toivotaan tosiaan, että se työkaverin hiippailu on merkki siitä, että on jo aistivinaankin sinussa (taas) vauvatuulta! :)
Mä tein samalla lailla kuin Luhtavillakin, eli että laitoin kuorrutteen nimeksi Mannariin kreemi :) Muistelen sitten Mannariita hyvällä joka kerran, kun kaakkua lapsilleni leivon ;)
Hmm, mitähän tuohon Mannariin pohdintaan simpoista sanoisi. Eikös sitä ainakin ihan yleisesti opasteta, että simpat voi elää kropassa 5 päivää - jopa seitsemästä olen lukenut. Joten ihan hyvin pitäisi viikonlopun olla sulla siellä armeija munista odottamassa. Mutta tosiaan, voipi olla niin, ettet malta niille jo-oleville simpoille olla kavereita vaatimatta ;)
Mulla on ollut tänään pitkästä aikaa jotain tuntemuksia. Ja semmoisia kuin ovis olisi oikeassa munaskuussa! Samantyyppistä oli silloin viikkoja sitten. No, tämähän menee vain mielenkiintoiseksi. Olin kyllä silloin joskus kp13 paikkeilla oikeasti aistivinani oviksen, kun rinnatkin olivat herkkinä. Nyt niissä ei ylimääräisiä tuntemuksia. No, katellaan mitä tästä oikeen tulee :) Luin tuolta yhdestä pinosta, että joku oli raskautunut joskus kp35-39 paikkeilla. No, ota näistä nyt selevää...
t. Fudgis kp40
kyseli tuosta mieheni kylmähermoisuudesta. En malta olla vastaamatta, vaikka tuosta " varsinaisesta" viestistäni pointin unohdinkin.
Eli siis mies on hyvin asialinjalla. Hällä ei kuume ole mitenkään kova. Ei ehkä kuumetta ollenkaan. Mutta vauva on siis hänenkin mielestään tervetullut, mutta että ei mitään hätää vielä siihen suuntaan. Hänen mielestään elämä voi jatkua ihan normaalisti nyt tästä eteenpäinkin - paitsi siis ilman ehkäisyä. Minähän tahtoisin heti kaiken tänne mulle nyt, kun kerran siihen olen luvan saanut ;)
Tuo miehen asenne on ihan hyvä tasapainottamaan tätä minun kuumeilua. Pitää jalat maanpinnalla. Ei tule minun koko aikaa höpötettyä aiheesta, kun tietää, ettei se toiselle ole niin " ajankohtainen ja konkreettinen" asia, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan??!!
Testaamisesta hän on sitä mieltä, että ei tätä epätietoisuutta ikuisuuksiin jatku, kyllä vaaka jompaankumpaan suuntaan viikkojen kuluessa kääntyy. Totta! Koetan siis pitää itsekin tuon asenteen :)
Ohhoh Frankie olitpas rypäissyt. Onneksi ei käynyt pahemmin vaikka kyllä toikin varmaan sattui!! Onko ne portaat teillä kotona? Mä asuin entisessä elämässä 2-kerroksisessa rivarissa ja kerran tulin raput alas oikein kunnolla. Mulla on sellainen vika silmissä (hajataittoa?) etten nää kunnolla missä raput menee ja sen putoamisen jälkeen aloin kyl vähä pelkäämään koko rappuja. Niistä oli kyl se hyöty et kun kaikki oli aina vika kerroksessa niin tuli rampattua ees taas ja kilot pysyi kurissa. Nyt painan 5kilsaa enemmän kuin silloin.
Koska sulla on se lääkäri (vai soittoaika) niistä labratuloksista? Toivottavasti niissä muissakaan ei oo mitään häikkää!
Nonuli johan nyt myrkyn lykkäs. Oliko toi leikkausjutska sulla tiedossa aiemmin vai tuliko ihan puun takaa? Onneks sun ei tarvi kun kuukauden olla raskautumatta niiden kuvausten takia. Ja kuukausihan menee ihan heittämällä täällä meidän tonttujen iloisessa seurassa! Ajattele ollaan marraskuusta asti kirjoiteltu eli neljäs kuukausi menossa! Mä kun otatin kierukan pois syyskuussa niin ajattelin naivisti että johan mulla on ens syksynä vauva sitten. Hohheli hoijaa! Nyt on jo melkein kevät eikä tietoakaan. Koht huomaan varmaan et on syksy eikä tietookaan raskautumisesta.
Fudgis: Voikun olisit raskaana eikä olis mikään pitkä kierto!! Hitsi toi vaan alkaa kuulostaa niin siltä mun yheltä taannoiselta kierrolta kun olin tuntevinani oviksen ja sitten se olikin muka uudestaan ja koko kierron pituus oli sen 56 päivää. Kyl tollanen on niin syvältä! Ilmeisesti kropalla kestää kauan palautua niistä hormonintäyttämistä vuosista (siis mulla) kun kumminkin niitä niin kauan käyttänyt tavalla tai toisella. Voikun ei tarvis enää ikuna ainakaan pillereitä alkaa syömään.
Hauskaa matkaa LV:lle!! Älähän satuta itteäs mäessä!
Onkohan Äitsy maailmalla lentelemässä?
Miten Mantelilla menee? Entä Bärchen mis oot? Essi80?? Ja Calle muista ain välillä tiedottaa minkälaista se oikein onkaan mihin me muut vasta pyritään!!
Pinoutukaahan tähänkin viikkoon kaikki hukassa olevat Tontut!!
mannarii
KIRJOTIN ÄSKEN KAUHEEN VALITUSVIRREN, JA SE LENSI HEVONPERSIISEEN!!
Olin vissiin niin kauan kirjottamassa, et olin mukamas kirjautettu ulos, kun jouduin uudelleen kirjautumaan????? perkele
On muutenkin niin hemmetin surkee mieli, täysin siipi maassa!!! kokoaja vain mietin sitä leikkaus juttua sun muuta...tuli vain mieleeni eilen ehtoolla, et nehän ottaa musta siellä kaikkia magneettikuvauksia sun muita, ni kuin hiton kauan mä siellä sit joudun olemaan, tai, et miten pitkään mä sit TODELLISUUDESSA joudun odottamaan sitä leikkaukseen pääsyä???????? en aio tod. jäädä sinne yöksi, en halua olla yhtäkään yötä erossa mun pikkunaisestai ja piste!!
siitä mä tänne äsken kirjottelin, kun mulla on nyt sitten kaksi viikkoa sairauslomaa... ja täällä on nyt sitten ensi viikko hiihtoloma-viikko, ja paljon on annettu hoitajille lomia, ja mulla kun ei ollut lomaa, ni mulle oli tulossa yksi varahoitolapsi, kun näytti siltä, että mun hoitolapsista hoidontarpeessa olis ensviikon vain yksi lapsi!!! noh, en sitten enää kerinnyt soittamaan perhepäivähoidonohjaajalle eilen, että nyt olenkin saikulla 2viikkoa! sen kerkesin ilmoittaa, että ainakin tämän viikon olen, mutta ilmoittelen heti kun tiedän enemmän(mutta eihän noissa virastoissa töitä tehdä enää kolmen jälkeen)! no, sitten soitin heti aamulla...siitä se riemu sitten repesi... ei mua haukuttu eikä mitään, mutta, mutta...ÄÄNENSÄVYSTÄ VOI LUKEA PALJON!!! kaikenlisäksi yksi mun hoitomuksun äidistä oli jo kerinnyt ennen mua soittamaan ja parkumaan(sellainen hössönpössön äiti, joka soittelee monta kertaa päivässä, ja hössöttää) tuli niiiin pirun kamala mieli, ihan sellainen olo, että anteeksi että olen sairatunu ja, että tartti kokoajan selitellä!! enhän minä sitä aikaa sinne reumapolille saanut valita. sinne oli kolmenkuukauden jonot ja se aika oli otettava mikä annettiin!!! enkä minä sitä voinut etukäteen tietää, että saikkua tulee noin helvatisti, enkä minä sitä itseitselleni määrännyt vaan herra ylilääkäri!!! perkele, kun harmittaa!! ensin mua porutti ja harmitti, nyt mua oikein suututtaa!!
eikä se mun vika ole, että on rouva antanut liian monelle hoitajalle lomaa, kun ei sitten riitäkään hoitopaikkoja kaikille lapsille!!!
mää meen nyt muualle parkumaan!!
luhtavilla: mukavaa reisua sulle, koitahan ottaa lunkisti, kun sulla on salamatkustaja masussa!! minä en ole koskaan ollu pohjosessa, toivottavasti kanssa joskus päästää!!
mannarii:minäkin olen joutunut opettelemaan tuon " hiljaa saamisen" kun meidän pikkuneiti nukkuu mein makkarissa!! itseasiassa, se hiljaisuudessa pussailu on tosi hellää ja ihanaa!!! eikun pupuilemaan vaan siellä;) kapula suuhun vain, niin ei pääse vahingossa ääniä;)
fudgis:sinä senkin sissi:)
mun mies on niin ihana taas, eilen illallakin se sanoi, että ei nyt sit voida lainkaan rakastella, ettei vain sitten vauva vain vahingoittuisi! sanoin, et tuskin minäpoika ilman keltarauhasta raskaudun, ja varsinkaan nyt kun on menkat, mut isäntä oli siitä varma, että nythän se varmasti tärppäisi, kun ei saisi:))
nyt meen ja tuun taas pian!!
nonuli the masis
Voi Nonuli. Yritä olla välittämättä kurjista ihmisistä, sinä olet sairaslomalla ja sillä hyvä. Se on kaupungin/kunnan työntekijöiden tehtävä siellä toimistoilla järjestää asiat sen mukaan ja piste. ***ISO RUTISTUS*** ja kiitos lomantoivotuksista. Toivottavasti leikkausasiat järjestyvät/etenevät sinulle sopivalla tavalla.
Täällä odotellaan, että päivä kuluisi ja päästäis matkaan eli lähdetään vasta iltajunalla, mies lähtee ajaa heti töistä eikä tule enää kotikautta -voi miten aika kulkee hitaasti.
Ja nyt senkin uhalla että paljastun niin kerron teille hassun jutun. En ole neljään vuoteen ollut Lapissa niin etten olisi ollut raskaana eli edelliset raskaudet on testattu Lapissa. Siis oltu aina vaan viikon lomalla ja just siihen on sattunu niin, että kuukautiset on olleet myöhässä, Muonion apteekissa varmaan ihmetellään, että aina kun mä tulen niin käyn ostamassa raskaustestin. Nyt mulle on vihjailtu siitä asti kun syksyllä sanottiin että lähdetään Lappiin, että " jaaha olette menossa lappiin, että josko taas olis vauva" ja mähän en oo edes vihjannu että toiveissa on ollut...vaan niinhän se on, että salamatkustaja on taaskin mukana ja lähipiiri saa varmaan hyvät naurut kun kuulevat...ja toisaalta tää alkaa olla vaarallista, sillä haluttais vielä myöhemminkin mennä (ja tän pitäis olla viimeinen vauva). Kierrot meni tälläkertaa sen verran " pieleen" etten malttanut odottaa sinne Muonioon asti että olisin vasta siellä testannu. Ja jos joku mut tästä tarinasta tunnisti, niin kiva olisi, jos et vielä kuuluttelisi asiasta.
Mannarii:kiitokset sullekin matkatoivotuksista, vaikeinta reissussa taitaa olla se, etten pääse tänne lueskelemaan. No sitten kotiinpalatessa riittää pitkäksi aikaa luettavaa, joohan!
Terkkuja ja raskautumissäteitä kaikille ~+~+~+~+~+~+~+~+~+~!
Luhtavilla, luhtis tai LV (ja rv jo huikeat 6+0)
Kitos luhtavilla rutistuksesta, se tuntui mukavalta!
En tiedä, ei oikein huvita mikään, jotenkin tuntuu, että ei tässä nyt ole viimeiseen 5kuukauteen luonannut yhtään mikään!! kaikki on mennyt perseelleen siitä lähtien, kun vauva-projekti otettiin työnalle!! Ensin ajattelin, eetä Luoja on tarkottanu, et en ole tullut raskaaksi, kun on se leikkaus edessä...mut sit ajattelin, et sen ois kyllä pitänyt mennä toisinpäin...eli olisin raskautunut ensin, sit olisi lapsiluku täynnä(tai ainakin näillä näkymin, kaksi lasta on ollut molempien haave), ja sit olis voitu tehä kaikki operaatiot sun muut!!
vitut, mun elämässäni ei ankaan mene KOSKAAN, niinkuin olen itse suunnitellut/ajatellut:( kuulostan vissiin todella katkeralta, mut tältä musta nyt tuntuu!! Sit ajattelin, et jos nyt raskaudun seuraavassa kierrossa, niin se on sitten niin tarkoitettu, ja se leikkaus siirtyy... en tiedä...järkikäteen vain ämmä, ja kortsut kehiin, kai se niin nyt vain sitten on pakko:(
Ilma on kaunis, lunta satelee hiljaksilleen, ja pakkasta on vain pikkuisen!!
Huomenna on mun veli vaimokkeensa kanssa+3kk-ikäisen(ihana pikkuinen poika...siitä vauvantuoksuisesta nöyhtätukasta en saa ikinä tarpeekseni) kummipoikani kanssa tulossa meille iltaa istumaan ja saunomaan! Pelataan uutta trivialia, jonka sain veljeltäni joululahjaksi!! Ölberiä kehiin ja itsetehtyä pitsaa naamaan, naaaamm!!
Nyt lähdetään kaupareisulle. Ihanaa kun mun ukkokullalla alkoi nyt hiihtoloma!! Se mussukka on mun tuki ja turvani ja Rakkauteni!!
nonuli-ponuli edelleen molli
Tutkimaattomat ovat Herran tiet...
ensiksi iso (((halausrutistus))) sulle.
älähän nyt vaivu epätoivoon. olet monesti ollut täällä valamassa uskoa meidän huomisiin ja saanut meitä tonttuja hymyilemään jutuillasi. minua ainakin olet piristänyt monesti, usko pois. nyt on varmasti meidän vuoro yrittää piristää sinua! ymmärrän, että tunteet menevät välillä kuin vuoristorataa, eihän sille voi mitään. niinhän itselläkin menee. mutta siksi me täällä juuri olemme, sinua varten!
sulla on paljon hyviä ja ihania asioita elämässäsi, iloitse niistä täydellä sydämelläsi. ihana mies, ihana lapsi, perhe ympärilläsi. Siinä on jo todella paljon ihmettä ja ihanuutta! älä anna vauvaprojektin lannistaa, vielä sen sinunkin vauvasi aika tulee, ihan varmasti!
Frankie
Pikainen elossaoloilmoitus. On ollut pitkiä työpäiviä ja muutenkin vähän vauvakuumeilut plääh-asteella. Kerron nyt vaan sen verran, että kävin veritestissä tiistaina ja tänään oli neuvolan terkka jättänyt vastaajaan viestin, että vesirokkoa ei ole sairastettu. Elikäs piikki pitäis hakea ja tauolla ollaan se kolme kuukautta. Että sellasta meillä.
Me mennään huomenna yksiin häihin ja poika jää ekaa kertaa yökylään. Hui, kun jännittää. Nyt en ehdi tämän enempää. Hauskaa viikonloppua kaikille!
Äitsy
kauniista sanoista *halaan sinua takaisin* Teistä on todellakin tullut minulle ihan tosi tärkeitä ihmisiä!! Meillä on tällainen pieni ja intiimi rinki...te kaikki olette minulle niin todellisia, vaikka en teidän kasvojanne ole nähnyt!!
Olen jo ihan oma itseni, vähän ehkä alamaissa, mutta en enää ihan daun:) tiedän, että vauva tulee meillekin, kun sen aika on:)) Nyt aion tosiaan nauttia Rakkaistani ja olla sairauslomalla ihan hyvällä omallatunnolla!! Kiitos frankie!!
äitsy:meillä on nyt vähän sama tilanne(eri syistä), kumpikin joudutaan nyt taukoilemaan tässä vauvaprojektissa, mutta me molemmat tiedämme, että aika on tosiaan lyhyt, ja me varmasti sen meille tarkoitetun vauvan joskus saamme:) voih, sinäkin uskallat antaa vauvelisi yökylään...ehkä minäkin pian:/ pidähän hauskaa siellä häissä, äläkä ajattele yhtään vauva-asioita, vaan nauti morsiusparin onnesta!!
).(perse vuotaa kun seula... maha on ihan turvoksissa...syömisestä;) syötiin pikkuneidin kanssa italianpataa aamupäivällä, ja voi sianleuka me haistaan pierulle:)
Nyt menen katsomaan airolsin loppuun, sitten vauva tutumaan, ja sen jälkeen nauttimaan omasta kullasta ja kylmästä oluesta!!
*halaan teitä kaikkia omia kultaisia tonttujani*
nonuli-ponuli jo melkein omaitsensä
Olen täällä roikkunut jo puoli kahdeksasta ja odotellut teidän kuulumisia, kun meidän pikkuneiti heräs ekankerran jo kuudelta:( nostettiin mein väliin, ja nukkui sitten ruhtiinallisesti vartin yli seittämään...hohhoijaa, ja mun hugi oli nousta! Neidillä on nenä aivan tukkoinen ja hirvittävä hevosen-yskä, siihen tukkoisuuteensa kai nytkin heräsi, ja tietysti siihen, kun tietää että on vapaata ja saa multa kaiken huomion, kun ei ole hoitolapsia:) Noh, menen sitten neidin kanssa päikille, ja vedetäänkin sitten ainakin parituntia, niin jaksetaan viettää mukava ilta mun veljen perheen kanssa:)
Typerää tämä itsekseen löpiseminen, mut en kuitenkaan sitten kerkeä tulla enää illalla teitä moikkailemaan...plaah, nauttikaa bärtsu ja fudgis vielä tuosta " lapsettomuudesta" , kun saatte nukkua pitkään ja tehdä mitä lystää;)) se " ankeus koittaa" vielä teilläkin ;P
meen taas ja tuun taas!!
nonuli-ponuli
mis te kaikki olette??? hitsit, minä yksin vallan, voi minua parkaa!! mantariini, frankie, fudgis, bärtsu, manteli, äitsyli, hei luhtis, kaikkiiiii, heti tänne mun kanssa horisemaan!! luhtis on siellä pohjoisessa, äitsy lähti häihin, mantariini taitaa pupuilla...mut mis te kaikki muut piileskelette?????pöh, minä sit jatkan yksipuheluani...mahtaa olla tylsää lukea mun tyhjänpäiväsiä asioitani...
pitsat on nyt tehty, minä ahkera olen vallan ollut*röhistelen poveani* ja se ei ole mikään pieni;) tein ruis-vehnäpohjan. täytteeksi laitoin, jauhelihaa, kinkkusuikaleita, herkkusieniä, fetaa, ananasta, tomaattia ja aurajuustoa, naaam...lisukkeksi fetasalaattia ja majoneesisalaatteja kera kylmän ölberin(imettävälle annetaan vain limunaadia) muutaman tunninpäästä sauna kuumaksi ja sitten nauttimaan illasta:) katotaan miten saan houkuteltu pikkuneidin nukkumaan, kun on hälinää:0 noh, annetaan sitten valvoa pikkuisen pidempän, jos vain jaksaa, yleensä on kyllä yhdeksän aikaan täysin valmista pässinliha sänkyyn! pitänee huijata, että muutkin muka lähtevät koteihinsa;) jooop!
kaipa minä häivyn täältä terrorisoimasta, kun ei teitä muita täällä näy!!
heippa!
nonuli-ponuli-pottapää
ilmottaudun nonuli seuraksesi! Pikkumies syö isänsä kanssa myöhäistä päivällistä, ja minä ehdin tässä hyvinkin muutaman sanan kanssasi vaihtamaan.
Eipä mitään ihmeellistä kierron suhteen, päivissä mennään " jossain oviksen jälkeen" todennäköisesti. Ei ole ollut viime viime viikonlopun jälkeen kummoisiakaan tuntemuksia, joten kaippa se iso O silloin oli. Nyt sitten odotellaan. Itse asiassa en edes liiemmin odota mitään, fiilis on aika rento.
Rentous varmaan osakseen johtuu puolesta pullollisesta punkkua, joka tuli tuossa ruuan kanssa nautittua. Vietettiin miehen kanssa myöhäistä ystävänpäivää ruokapöydässä, syötiin naudan sisäfilettä, pippurikastiketta ja valkosipuliperunoita. Alkuruuaksi oli Campari-drinksun jälkeen vuohenjuusto-avokadosalaattia pinjansiemenillä. Namskis, kun oli hyvää! Itse asiassa ihan sairaan hyvää! Ihan veti vertoja ravintolaillalliselle, varsinkin kun pihviä oli kerrankin riittämiin!
Nyt odotellaan, että sauna lämpiää, ja loppuilta menee varmaan leikkiessä junaradalla ja telsun ääressä. Varmaan saunaolut maistuu vielä tässä viinihöyryssä. Hups, Frankie taitaa olla vähän huppelissa. Kalsarikännin ainesta siis, hih!
Kivaa loppuiltaa ja nonulille leppoisaa Trivial-iltaa!
se kuulosti aivan loistavalta! maistuis kyllä mullekin (jos en olisi jo halkeamaisillani)! Aurajuusto ja feta ovat ehkä maailman parhaita juustoja, varsinkin tuo sinihomejuusto! Kauhulla odotan 41 viikon selibaattia aurajuustosta (eikö kuulostanutkin varsin positiiviselta ajatukselta; meinaan kuin meinaankin vielä raskautua!)
No, niin. Nyt väistän takavasemmalle, kunhan olen hörppinyt konjakin ja kahvin loppuun.. Miehet odottavat jo saunassa (omissa huuruissani tuo kuulosti varsin epäilyttävältä, siellä siis ovat mies ja poika)!
Hiphei!
Nonuli ja Frankie! Ei olisi ollenkaan juttujanne saanut lukeakaan - arvatkaa nyt, kurniiko maha!!! =D Käytiin äsken miehen kanssa jo ravintolan pihassa kääntymässä, mutta ei ollut vielä muita asiakkaita, joten tultiin kotiin hetkeksi takaisin. Seiskan jälkeen täällä yleensä alkaa väki syömään kertymään, joten eiköhän me kohta uskaltauduta uudelleen matkaan. nälkä... ...
Nonulilla ja Frankiella on siellä mukavat illanvietot meneillään. Toivottavasti illat ovat vielä odotuksia paremmat!
Samaa olen jo Frankien kanssa miettinyt, että miten sitä ilman homejuustoja pärjää. Ja salmiakkiakin kai saisi syödä vain 50 grammaa päivässä. Ja kahvia/teetä maksimissaan kolme kuppia päivässä. Ja graavilohet joutuu unohtaa. Onkos muita raskausajan " kieltoja" . NIin ja toki siis alkoholi myös. Mä olen nyt jo varmuuden vuoksi kieltäytynyt noista viime viikot (ah, homejuustojen kohdalla tekee oikeasti niiiin tiukkaa....), kun ei tuosta kierrosta tiedä. Eipä ainakaan tarvitse jälkikäteen jossitella. Voin lohduttautua sillä, jos täti tulee, että suuntaan kauppaan ja haen Gorgonzolaa pöytään ja teen kunnon leivät ja salaatit sun muut :)
Siitä puhe, mistä puute - ruokaa siis tekevi mieleni :)
Onneksi Nonuli on jo noussut alakulosta! Kuten sinulle kommentoitiinkin, niin pura vapaasti tuntoasi - me ollaan täällä sitä varten! Ja varmasti meille kaikille vauva suodaan, kun sen aika on. Mutta tiedän, kuinka vaikea on jättää asia Korkeimman käsiin. Kun ois niin tosi kiva määrätä kaikista jutuista itse ;) Mutta iloa tuo itselle se, kun tietää, että Jumala tietää jutut itseä paremmin. Raamatussa on ihania kuvauksia siitä, kuinka meidät on " punottu äitimme kohdussa..." eli mikään ei ole sattumaa. Näin minä asian näen ja se tuo itselle lohtua, kun näitä asioita meinaa liikaa välillä mielessä pyöritellä.
Äipälle oli nyt sitten tauon tarve varmistunut :/ No, kuukaudet menee nopeasti ja sitten vain yritykseen. Hyvä tämä vesirokkoasia nyt on pois alta hoitaa! Jaksamista töihin! Toivottavasti hääkeikka oli kiva - hääparin onnea on kyllä ihana katsella ja varsinkin morsiamen puku ja kimppu ja muutenkin koristelut on kyllä mulla aina tarkan ihailun alla. Hääihminen :)
Vilkutus muillekin tontuille! Nyt jo voisi lähteä sinne ravintolan suuntaan. #nälkä#
t. Fudgis, jolla ei mitään uutta auringon alla.
Kiitokset ystävänpäivätoivotteluista tonttuset. Itsellä ystävänpäivä meni niin nopsaan, ettei edes koneelle ehtinyt. Mutta toivotan kaikille nyt hyvää ystävänpäivästä seuraavaa päivää :)
Kiva, että Sophie oli käynyt kertomassa kuulumisiaan! Uusi, oma keittiö on kyllä varmasti hieno juttu. Hyvä, että olet sisustukseen tyytyväinen! Onneksi flunssakin on jo sinusta hellittänyt. Toivottavasti miehestäsikin pian. Ja uudella innolla sitten uuteen kiertoon, jos tässä kierrossa ei ole pupuiluaikaa ollut. Ja eikös sitä sanota, että kevät tuo tullessaan ihan uudet innot pupuiluunkin, kun hormonit alkavat hyrrätä tavallista enemmän :)
Mannariille kiitos kakunkuorruteohjeesta. Otin heti ylös. Jahka jaksan leipoa, niin voisi kokeilla. Ja ainakin sitä varten nyt ohje valmiina, kun joskus saisi synttärikakkuja pienelle leipoa... huoh, olisipas se mukavaa...
Omassa navassa ei kummia. Parina viime yönä olen JÄRETTÖMÄN hikoilun lisäksi herännyt kylmään. hmm, taitaa vaihdevuodet puskea päälle :) Menkkaoire tuo hikoilu on minulla yleensä ollut. Mitä nyt muiden juttuja lukee, niin aika paljon näyttää pillereiden jälkeen kierrot heittelevän. Miksei siis minullakin, kun heittelivät jo ennen pillereitäkin... MuttaMutta, ei siis kirvestä kaivoon, ennen kuin täti tulee.
Onnistutta Torstaita Tontuille!
t. Fudgis kp40 (ja eihän ne menkat nyt ole kuin viikon myöhässä edellisestä kierrosta, joten ei nämä edes ihan kauheasti ole venyneet....vielä...)