Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverilla "menee" usein ylitöiksi, onko reilua?

Vierailija
18.09.2024 |

Muut pysyy yleensä sovituissa vuoroissa, ellei tule yllätyksiä, mutta yhdelle työkaverille ylityöt on enemmän sääntö kuin poikkeus. Onko reilua, että yksi saa enemmän palkkaa, koska on hitaampi? Tai vielä pahempaa, hidastelee tahallaan jotta tunnit menee yli ja tienaa enemmän?! Kokeilin pari kertaa jäädä itse vähäksi aikaa auttamaan oman vuoroni päätyttyä, mutta edes se ei auttanut, tyyppi ei silti muka saanut töitään ajoissa tehtyä. 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja päättää onko reilua. Sinulla tai kenelläkään muulla tällä palstalla ei ole asiaan mitään sanomista.

Mikäs nyt noin suututtaa? Onko tapana vähän pidentää päiviä? ;) 

Ap itse on suutahtanut aloituksesta päätellen ;)

Vierailija
22/30 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja päättää onko reilua. Sinulla tai kenelläkään muulla tällä palstalla ei ole asiaan mitään sanomista.

Mikäs nyt noin suututtaa? Onko tapana vähän pidentää päiviä? ;) 

Ap itse on suutahtanut aloituksesta päätellen ;)

Ei lorvijoista kannata pulttia ottaa. Itse vetäisen aina pari saikkupäivää heti perään kun työkaveri on ollut yhden päivän saldovapaalla. Näin ne työt nääs tasataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja ei erikseen määrää töihin, niin työ on palkatonta lisätyötä, ei ylityötä.

Vierailija
24/30 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kehdannut joustavien työnantajien kanssa edes virallisesti kerryttää ylitöitä, vaan korjaan aina nolliksi, koska mun työskentely kellon aika ja tyyli vaihtelee niin paljon. Joskus olen älyttömän nopea ja joskus aivan sairaan hidas. Enkä vieläkään ymmärrä miksei vain pysty hoitamaan tasaisesti asioita kuin muut, mutta suoriudun parhaiten tällä tavalla, kuin että pakottaisi itseni samanlaiseksi kuin muut. Tämä siis sallittakoon muillekin. Ei kaikki ole samasta puusta veistetty. Ja kyllä mäkin joskus saan kaikki työt tehtyä 2 h ja sitten on toosi ärsyttävää istua koko päivä toimistolla jos ei ole edes puhelin vastuuta..

Vierailija
25/30 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä myös vaihtelee usein asiat. Joskus on vain helppoja töitä, ja joskus tulee kauhea suma vaikeita työtehtäviä. Ei jokainen päivä ole jokaisella aina samanlainen. Työkaverin tehtävät voi olla myös haastavampia .

Vierailija
26/30 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan haittaa et joku on niin hidas, että jää pitkään päivään. Mun puolesta saavat vaikka asua työpaikalla,kerta ei elämää ole. Mä saan joskus työni tehtyä kolmessa, neljässä tunnissa,mut pakko olla paikalla vielä 6 tuntia. Eli istun ja katon leffoja puhelimesta ja hörpin kahvia. Työkavereita tämä ärsyttää ja valittavat, että toisilla vaan on aikaa istua. Ja nuo vuorot tehdään yksin, ei ole muita samassa vuorossa. Yksi näistä valittajista olis saanu jäädä eläkkeelle jo pari vuotta sitten,mutta haluaa vaan jatkaa, vaikkei se selvästi enää jaksa.

No tämä! Olisi kyllä kiva kun työpäivän voisi päättää aikaisemmin kun sovittu määrä töitä on tullut täyteen ilman miinussaldoja. Työnantajan naiivi kuvitelma on että työntekijä joka on nopeampi omissa töissään tekisi sitten ylijääneellä ajalla lisää töitä - vaikka aika moni sitten vaan tosiaan odottaa että kello raksuttaa työpäivän loppua. 

Vierailija
27/30 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan haittaa et joku on niin hidas, että jää pitkään päivään. Mun puolesta saavat vaikka asua työpaikalla,kerta ei elämää ole. Mä saan joskus työni tehtyä kolmessa, neljässä tunnissa,mut pakko olla paikalla vielä 6 tuntia. Eli istun ja katon leffoja puhelimesta ja hörpin kahvia. Työkavereita tämä ärsyttää ja valittavat, että toisilla vaan on aikaa istua. Ja nuo vuorot tehdään yksin, ei ole muita samassa vuorossa. Yksi näistä valittajista olis saanu jäädä eläkkeelle jo pari vuotta sitten,mutta haluaa vaan jatkaa, vaikkei se selvästi enää jaksa.

Pelkään kanssa tuota, että tämä tyyppi ei tule jäämään edes eläkkeelle, vaan jatkaa töissä hautaan asti muiden riesana.

Ap

Eihän siinä mitään loppupeleissä,jos kaikilla siis omat työt. Vaikka  hän saisi tuplapalkan,niin muista että hän tekee ajallisesti sinuun verrattuna tuplat töitä. Siinä vaiheessa kun sä olet talvella jo kotona mukavasti sohvalla villasukat jalassa ja kuuma kuppi kädessä,niin siellä se hidas vielä painaa menemään.

Vierailija
28/30 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voithan säkin ruveta hitaammaksi jos haluat tehdä ylitöitä. 

Vierailija
29/30 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylitöihin pitää erikseen määrätä, töiden tekeminen työajan jälkeen ei ole ylitöitä vaan tyhmyyttä.

Ylitöihin ei määrätä vaan kysytään, ne ei ole pakollisia. Aloittaja ei tiedä miksi joku tekee "ylitöitä" voi olla että tekee sisään joitain päiviä, eikä välttämättä tee "ylitöitä" vaan tunti tunnista. Olen minäkin tehnyt 10-12 tunnin päiviä sovitusti, että sain tehtyä sisään, sain pitkän viikonlopun sitten pidettyä itsenäisyyspäivän aikaan 

Vierailija
30/30 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa menisit työnantajan puheille keskustelemaan, että oletko tulkinnut oikein, että sinä olet työssäsi tehokkaampi kuin työkaverisi.

Ja jos teillä on yhteinen näkemys, että näin todella on, niin siinähän sinulla on peruste palkankorotuspyynnölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän