Kumpi teistä suhteessa halukkaampi?
Vakinaisessa heterosuhteessa elävät, kumpi teistä on halukkaampi?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Minä
Osanottoni.
Tämä tulos on lähes oikein! Kokemukseni mukaan täytyy olla 99,8% mies.
Vaihtelee. Viidentoista vuoden yhteiselon aikana mieheni on useimmiten ollut meistä se halukkaampi. Suuren osan ajasta hormonaalinen ehkäisy on painanut libidoni pohjamutiin. Myös masennus ja stressi on vaikuttanut asiaan.
Nykyään käytän kuparikierukkaa ja elämääni mahtuu hyviä asioita. Ehdin harrastaa liikuntaa ja syödä suht terveellisesti. Tämä heijastuu myös seksihaluihini. Nyt olen yllättäen meistä kahdesta se himokkampi. On ihanaa, kun panettaa. Se on tunne, joka oli minulta kateissa monta vuotta. Nyt, keski-iän kynnyksellä, tutustun itseeni uudelleen seksuaalisena olentona.
21 vuoden aikana ollut kyllä aika paljon vaihtelua
Melkolailla 50/50 menee ehdotukset seksiin. Hyvin hyvin harvoin kumpikaan kieltäytyy.
En tiedä kuinka usein emäntäni soittelee soolona, ei kuulu minulle, enkä itsekään tee tiettäväksi omia rummutuksiani.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee. Viidentoista vuoden yhteiselon aikana mieheni on useimmiten ollut meistä se halukkaampi. Suuren osan ajasta hormonaalinen ehkäisy on painanut libidoni pohjamutiin. Myös masennus ja stressi on vaikuttanut asiaan.
Nykyään käytän kuparikierukkaa ja elämääni mahtuu hyviä asioita. Ehdin harrastaa liikuntaa ja syödä suht terveellisesti. Tämä heijastuu myös seksihaluihini. Nyt olen yllättäen meistä kahdesta se himokkampi. On ihanaa, kun panettaa. Se on tunne, joka oli minulta kateissa monta vuotta. Nyt, keski-iän kynnyksellä, tutustun itseeni uudelleen seksuaalisena olentona.
näinhän se on, että hormonaalinen ehkäisy näivettää naisen seksuaalisuuden. kondomia voi käyttää myös vakituisessa suhteessa.
Tämän hetkisen äänestystilanteen perusteella juuri sellainen tulos kuin oletinkin.
Kymmenestä parista 1- 2 sellaista joissa nainen haluaa enemmän.
Kymmenestä parista 1-2 sellaista joissa halut menee tasan.
Kymmenestä parista 6-8 sellaista joissa mies haluaa enemmän.
Se on ihan parisuhde- lottoarvonnasta kiinni millaiseen suhteeseen huomaa päätyneensä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän hetkisen äänestystilanteen perusteella juuri sellainen tulos kuin oletinkin.
Se on ihan parisuhde- lottoarvonnasta kiinni millaiseen suhteeseen huomaa päätyneensä.
Vastauksia on yhteensä 60 kpl joista vain 15% on sellaisia jossa nainen on ilmoitettu vahvemman libidon omaavaksi. Eli 9 kpl vastausta, joka on aika tarkalleen täällä riehuvien myrkyllistä feminismiä toitottavien vanhojen naisen lukumäärä. Feministinen yksi epätoivoisimmista ulinoista on juurikin se, että nainen omaisi (vähintään) yhtä vahva libidon kuin mies. Todellisuudessa niin ei ole koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näinhän se on, että hormonaalinen ehkäisy näivettää naisen seksuaalisuuden. kondomia voi käyttää myös vakituisessa suhteessa.
Kondomi vakituisessa parisuhteessa pitemmän päälle ei houkuttele. Käykö kuparikierukka myös ei synnyttäneelle naiselle.128
Just tänään taas mietin että mitä mä tästä suhteestani saan. Kuuntelen työmurheita, tsemppaan ja kannustan, teen kotityöt jotta ne ei aiheuttaisi lisätressiä, hieron hartioita jotta päätä särkisi vähemmän, hieron selkää jotta se ei olisi niin jumissa, jne. Jos saisin edes seksiä joskus, ehkä jaksaisin itse paremmin. Nyt tää on ihan yhtä päätyä.
Vastaus nro 12:lle, joka kysyi voiko synnyttyämätön nainen käyttää kuparikierukkaa:
Kyllä voi käyttää. Kuparikierukassa on tosin se huono puoli, että kuukautiset saattavat muuttua runsaammiksi. Mikä vuorostaan saattaa aiheuttaa raudanpuutetta, mikä on yleinen vaiva naisilla. Eli ongelmatonta ratkaisua ehkäisyasian ratkaisemiseksi ei ole löytynyt. Paras vinkki ehkä on, että kokeile erilaisia vaihtoehtoja. Jos himot ovat nollassa ja hormonaalinen ehkäisy on käytössä, niin voi myös kokeilla vaihtaa toiseen hormonivalmisteeseen.
Tai sitten ihan siirtyä kondomeihin. Mies saattaa jupista asiasta, mutta asiaa voi myös lähestyä tästä näkökulmasta: Jos vaihtoehtoina on e-pillereitä syövä haluton nainen jonka kanssa seksikerrat ovat minimissä, tai toisaalta himokas nainen, jonka kanssa voi harrastaa seksiä usein vaikkakin kumin kanssa, niin eiköhän se toinen vaihtoehto ole kummallekin parempi.
Nyt ääniä on yhteensä 124 kpl, ja niistä ainoastaan 12,9% vastausta naiselle. Miehelle ääniä peräti 78.23% ja mitättömät 8.87% menee tasa-arvon kansa leikkiville. Äänien lukumäärinä nuo ovat: Naiset 16 kpl. Miehet 97 kpl, Tasa-arvo parit 11 kpl.
Heteroseksuaalisissa naisilla on -paljon- heteroseksuaalisia miehiä heikompi libido, kaikki tutkimukset aina tulevat samaan tulokseen. (Julma lesbo on tunnetusti maskulinisoitunut, heillä on vahvempi libido, voi olla jopa lähes puolet heteromiehen libidosta).
https://www.psychologytoday.com/us/blog/dating-and-mating/202003/how-hi… on hyvä yhteenveto, siinä on linkit tärkeimpiin tutkimuksiin. Käännä tuosta yhden kappaleen: """Johdonmukaisuus: Naisten seksihalu on kahdella tavalla vaihtelevampaa kuin miesten. Ensinnäkin naisten seksihalu vaihtelee enemmän naisten kesken (joillakin naisilla on suurempi seksihalu kuin toisilla, Lippa, 2009), mutta naisten seksihalu on myös vaihtelevampaa yksittäisten naisten kohdalla (myös naisilla joilla [ajoittain] on korkeampi seksihalu, siinä on vaihtelua). Naisten seksihaluun vaikuttavat heidän kuukautiskiertonsa sekä halu omaan tai vaihtoehtoiseen kumppaniin (Grebe ym., 2016). Miesten seksihalu ei ole vain jatkuvasti korkeampi kuin naisten, vaan se on johdonmukaisempaa ajan myötä ja johdonmukaisempaa myös yksilöiden välillä (Lippa, 2009)."""
Onkohan sitä tutkittu että kumpi sitten kärsii puolison haluttomuudesta enemmän vai onko siinä eroja lainkaan. Näin naisena nimittäin mulle on jotenkin tosi kova paikka kun mun miestä ei seksi kiinnosta, ja siihen vaikuttaa suuresti just se että yleensä miehillä ON suuremmat halut. Mullakin on menneisyydessä miehiä jotka halusi mua KOKO ajan. Tunnen äärettömän suurta riittämättömyyden tunnetta kun nykyinen ei halua yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sitä tutkittu että kumpi sitten kärsii puolison haluttomuudesta enemmän vai onko siinä eroja lainkaan. Näin naisena nimittäin mulle on jotenkin tosi kova paikka kun mun miestä ei seksi kiinnosta, ja siihen vaikuttaa suuresti just se että yleensä miehillä ON suuremmat halut. Mullakin on menneisyydessä miehiä jotka halusi mua KOKO ajan. Tunnen äärettömän suurta riittämättömyyden tunnetta kun nykyinen ei halua yhtään.
Jos jotain on mahdollista tutkia, sitä on tutkittu. Hakukone vaan käyntiin, tai supata kysymys AI:lle. Mies tarvitsee seksuaalista, tai peräti eroottista, virikettä halutakseen seksiä, se on lähtökohtaisesti visuaalista seksuaalista grafiaa, mutta mainen voi kiihdytellä miestä paljonkin väkevämmin, käytöksellään ja käyttäytymisellään. Paljonko sinun BMI nyt on, ja paljonko se oli kun menitte yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Nro 4 täällä. Ymmärrän sinua! Tuntuu tosi pahalta tulla naisena torjutuksi. Minä sytyn siitä, että näen, miten mieheni haluaa minua. Ja kun hän ei halua, niin tulee mitätön olo. Erityisesti kun olen ujona naisena keräillyt rohkeutta tehdäkseni aloitteita miehelleni.
Pakko avautua. Olen jo pari päivää käynyt kuumana ja yrittänyt viritellä tunnelmaa. Laittaitunut kauniiksi. Kosketellut ohimennen. Jutellut ja huomioinut. Pukenut kotivaatteiksi tiukat jumppahousut tavanomaisten kotiverkkareiden tilalle. Valikoinut päälleni nätit alusvaatteet. Kun nämä eivät tuottaneet tulosta niin päätin lopulta tehdä suoremman aloitteen: Lähetin kuuman tekstiviestin työpäivän aikana. Luulin, että puolisoni ilahtuisi ja että edessä olisi mukava ilta.
Mutta ei. Ei millään. Ja isoin mielipaha ei tule siitä, että häntä ei juuri nyt sattunut haluttamaan, vaan siitä, että hän jätti kaikki minun yritykseni täysin huomiotta. Olisi edes voinut todeta ystävälliseen sävyyn, että olen ihana mutta että harmi kyllä nyt on huono päivä. Että hän on otettu huomiostani. Mutta kun ei saa minkäänlaista vastakaikua, niin eipä tee mieli jatkaa yrittämistä.
Ja kommentoijalle, joka arveli painoindeksillä olevan osuutta asiaan, niin voin kertoa, että olen normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksia on yhteensä 60 kpl joista vain 15% on sellaisia jossa nainen on ilmoitettu vahvemman libidon omaavaksi. Eli 9 kpl vastausta, joka on aika tarkalleen täällä riehuvien myrkyllistä feminismiä toitottavien vanhojen naisen lukumäärä. Feministinen yksi epätoivoisimmista ulinoista on juurikin se, että nainen omaisi (vähintään) yhtä vahva libidon kuin mies. Todellisuudessa niin ei ole koskaan.
Ei olekaan, jos ajattelee että haluaminen tarkoittaa ainoastaan halua kikkelin laukaisemiseen. Jos pitää haluamisen kriteerinä mitä tahansa muuta, niin naiset ovatkin jo haluinensa halukkaampia kuin miehet. 🤷
Minä