Töissä täysi hiljaisuus, kun kerroin, mihin olen menossa talvilomalle...
...ja kuinka pitkäksi aikaa. Kohde on kaukokohde ja matkan pituus keskipitkä. Muuta en aio kertoa, kun sitä kuitenkin tivataan. Eivätkä työkaverit vastusta lentämistä ympäristösyistä.
Olemme keskituloisia, mutta meillä on suht paljon rahaa laittaa matkusteluun, koska muut kulummme ovat niin pienet (ei lapsia, ei lainoja jne). Mitään perintöjä tai muuta extraa ei ole taustalla.
Mietin tässä vaan, että olisiko parempi olla kertomatta, mihin on menossa, vai miten pitäisi toimia, kun tuntuu aiheuttavan harmistusta?
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sitten odotit?
No itse sanoisin esim., että kuulostaa kivalta tmv.
Ap
Voi kulta pieni, emme me kaikki harrasta latteuksien latelua silloin, kun joku kertoo meille elämästään merkityksetöntä triviaa.
Se kuuluu muualla maailmassa käytöstapoihin. Miksi suomalaiset haluavat väkisin pitää kiinni metsäläisyydestään? Nuo "latteudet" nyt vain ylläpitävät suhteita ja saavat ihmiset hyvälle mielelle. Ei niitä niin vaikea ole kakaista kurkustaan. Harjoittele vaikka peilin edessä.
Ap
Montako sivua meinasit vielä tekohengittää umpitylsää provoasi?
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet se aiheuttaa harmistusta? Itse en ole juurikaan kiinnostunut matkustelusta, joten en osaa oikein sanoa tai kysellä aiheesta mitään.
Eiköhän se harmistusta aiheuta kun ap lomaansa asti kertoo lähtevänsä lomamatkalle ja muistaa samalla kertoa että enpäs kerrokaan teille mihin olen menossa.
Kaksipiippuinen juttu. Onhan tuollainen reaktio varmaan vähän ankea, mutta toisaalta olen ihminen jonka mielestä töissä ei tarvitsisi jakaa aivan kaikkea. Varsinkin jos tietää, että muilla on rahasta tiukkaa, niin tuollaisella elvistely on jotenkin mautonta.
Olen samanlaisessa tilanteessa kuin sinä, ja aiomme tehdä pidemmän kaukomatkan sukulaisten luo. Jos joku on siitä kysynyt, olen puhunut reissusta vain sukulointimatkana koska sekin on totta, muttei pahoita muiden mieltä yhtä paljon kuin se jos sanoisin että se on loma, jonka aikana aiomme myös vähän nähdä sukulaisia.
Voi teitä köyhiä. Ei ketään oikeasti kiinnosta teidän matkanne. Lähdemme 2026 maailmanympäriristeilylle +200 000e per henkilö. Tyydyttävintä tässä on se, että kaikki korkeakoulutetut tuttumme kihisevät raivosta. Eihän minun, amiksen käyneen, pitäisi voida tehdä asioita joista he eivät voi edes haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä vituttaa. Ne miettii miten maksaa sähkölasku ja asuntolaina. Ei kannata töissä leveillä. Kyllä mäkin lähden Floridaan joululomalla, koska lapsi haluaa Disneylandiin. Mutta en mä siitä töissä puhu. Ne muut miettii siellä töissä, pääseekö edes junalla sukulaisiin. Niin köyhiä on suomalaiset.
No näillä paikalla olleilla henkilöillä on parempi palkka kuin minulla. Elämä on valintoja.
Ap
Olet jumalattoman kyllästyttävä tyyppi av-palstallakin. Jaarittelet tyhjää sivutolkulla kuvitellen että olet maailman napa.
Työkaverisi ovat takuulla kurkkuaan myöten kyllästyneitä suhun ja höpinöihisi.
No tulee vaivaantunut hiljaisuus kun ketään ei kiinnosta sinun lomamatkat. Jos joku kysyy, niin voit kertoa mutta jos kukaan ei kysy niin älä kerro. Tuskin siellä muutkaan kertoilee kaikille mihin ovat menossa vai ovatko menossa edes.
Itse asiassa yksi syy miksi en halua käydä kaukomatkoilla on se kuinka paljon siellä näkee kärsiviä kissoja ja koiria. Eikä niitä pysty edes auttamaan, ahdistun liikaa. Thaimaa, Nepal, Dubai, Kreikka, Kypros nyt ensin tulee mieleen
No me ihmiset ollaan erilaisia. Jotkut tykkää kaukomatkailla ja jotkut kotoilla. Mutta en ymmärrä miksi työpaikalla pitäisi ihastella kenenkään harrastuksia? Työkaverit voivat myös vähän ihmetellä, mistä olet tiennyt lyödä lukkoon talvilomasuunnitelmat tässä vaiheessa, kun vielä kesälomakuukausi menossa. Ja tuskin teilläkään on vielä lyöty seuraavia lomalistoja lukkoon. Voipi olla että ovat närkästyneet siksi, että ap on taas kerran valikoinut sen parhaan mahdollisen talviloma-ajankohdan (esim pääsiäisen pyhiin sattuva lomaviikko venyy helposti kahdeksi viikoksi). Työkaverit ovat kyrsiintyneet ap:n itsekkyyteen ja ap luulee että ovat hälle kateellisia lomamatkasta 😂
Vierailija kirjoitti:
Kaksipiippuinen juttu. Onhan tuollainen reaktio varmaan vähän ankea, mutta toisaalta olen ihminen jonka mielestä töissä ei tarvitsisi jakaa aivan kaikkea. Varsinkin jos tietää, että muilla on rahasta tiukkaa, niin tuollaisella elvistely on jotenkin mautonta.
Olen samanlaisessa tilanteessa kuin sinä, ja aiomme tehdä pidemmän kaukomatkan sukulaisten luo. Jos joku on siitä kysynyt, olen puhunut reissusta vain sukulointimatkana koska sekin on totta, muttei pahoita muiden mieltä yhtä paljon kuin se jos sanoisin että se on loma, jonka aikana aiomme myös vähän nähdä sukulaisia.
Erikoista, että jos porukassa puhutaan matkoista olisi jotenkin elvistelyä kertoa omastaan ja kaiken vuorovaikutuksen lähtökohta olisi se ettei kukaan vaan tulisi kateelliseksi. Aika raskasta, ehkä parempi pysyä erossa tuollaisista ihmisistä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla vain ärsyttävä työkaveri johon kaikki ovat kyllästyneet.
Voihan sekin olla mahdollista. Pitää varmaan olla hiljakseen jatkossa. Ei ole kyllä ongelma, koska olen ihmisten seurasta väsyvä introvertti.
Ap
Niinkö ? Väsyt siis ihmisiin siinä vaiheessa kun ketään ei kiinnosta sinun loma ? Eikä sinun autistiset jutut ?
Vierailija kirjoitti:
No me ihmiset ollaan erilaisia. Jotkut tykkää kaukomatkailla ja jotkut kotoilla. Mutta en ymmärrä miksi työpaikalla pitäisi ihastella kenenkään harrastuksia? Työkaverit voivat myös vähän ihmetellä, mistä olet tiennyt lyödä lukkoon talvilomasuunnitelmat tässä vaiheessa, kun vielä kesälomakuukausi menossa. Ja tuskin teilläkään on vielä lyöty seuraavia lomalistoja lukkoon. Voipi olla että ovat närkästyneet siksi, että ap on taas kerran valikoinut sen parhaan mahdollisen talviloma-ajankohdan (esim pääsiäisen pyhiin sattuva lomaviikko venyy helposti kahdeksi viikoksi). Työkaverit ovat kyrsiintyneet ap:n itsekkyyteen ja ap luulee että ovat hälle kateellisia lomamatkasta 😂
Vaikkei tykkää niin kai voit ihan asiallisesti suhtautua toisten asioihin, pitääkö sen näkyä naamasta mitä mieltä olet? Ihmeellinen asenne muutenkin sinulla, kun et voi ymmärtää miten pitäisi ihastella toisten harrastuksia, ei kai ap nyt sitä tarkoittanut. Kyse on varmaan ihan käytöstavoista, joita monet voisivat harjoitella kun ihmisten kanssa joutuvat tekemisissä olemaan.
Ei kiinnosta työkavereiden matkailut.
qVierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä vituttaa. Ne miettii miten maksaa sähkölasku ja asuntolaina. Ei kannata töissä leveillä. Kyllä mäkin lähden Floridaan joululomalla, koska lapsi haluaa Disneylandiin. Mutta en mä siitä töissä puhu. Ne muut miettii siellä töissä, pääseekö edes junalla sukulaisiin. Niin köyhiä on suomalaiset.
No näillä paikalla olleilla henkilöillä on parempi palkka kuin minulla. Elämä on valintoja.
Ap
Matkustelu on yksi tapa täyttää tyhjiötä ja tarkoituksettomuuden tunnetta. Voin kertoa, että ihanimmat lomareissut olemme tehneet lasten kanssa, vielä silloinkin, kun ovat olleet jo aikuisia. Niitä reissuja on ihana muistella.
Sitten kannattaa muistaa, että osalla työpaikan väestä saattaa olla viimeisen päälle rakennetut ja sisustetut satojen tuhansien arvoiset loma-asunnot ja huvilat, jonne kokoontuvat viettämään lomia. Kaikki vaan ei viihdy edes viiden tähden hotelleissa aamupalamelskeessä jne. vaan arvostavat omaa rauhaa.
En yhtään ihmettele että työpaikalla tulee vaivautunut hiljaisuus kun kerrot taas matkustavasi muutamaksi viikoksi Pattayalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että jos porukassa puhutaan matkoista olisi jotenkin elvistelyä kertoa omastaan ja kaiken vuorovaikutuksen lähtökohta olisi se ettei kukaan vaan tulisi kateelliseksi. Aika raskasta, ehkä parempi pysyä erossa tuollaisista ihmisistä kokonaan.
Kyllä, kommunikointi työpaikoilla on välillä raskasta vaikka mitä tekisi. Sen takia en vietä tuollaisten ihmisten kanssa vapaa-aikaa, ja rajoitan kahvihuonekeskusteluja muutenkin. Minusta se on ihan normaalia huomioida konteksti ja kohdeyleisö.
Kateellisille tyhjätaskuille ei kannata puhua yhtään mitään omista asioista. Heitä aina samaa laulua.
Vierailija kirjoitti:
Tässä meidän lomareissut, marraskuu Hollanti, tammikuu Portugali, maaliskuu Sveitsi ja elokuu Australia/Uusi-Seelanti/Tahiti.
Pariskuntana matkustamme ja viikon olemme muilla reissuilla, paitsi tuo viimeinen on kestoltaan 9 viikkoa. Julkisella puolella töissä ja 38 päivää lomaa sekä lisäksi säästövapaita useita viikkoja käytettävänä.
Sori mutta ilman pienintäkään kateellisuuden hippua, en noista haluaisi muihin kun Tahitiin. Et välttämättä odotakaan kateellisuutta, mutta lun monet näin ajattelee kuitenkin.
Esim. olin kuullut että itsestäni oli huhuttu mukamas että olisi superkaterllinen toisten matkoista. Ei ollut ihan noin. Oli ihan muita seikkoja miksi ihmettelin joidenkin matkoja esim. työttömien. Ei myt mennä yksityiskohtiin. Ja aina tietenkin pidin mielessä, että en tiedä kaikkea. Ihmettely on kuitenkin eri, kun olla vihreä kateudesta.
Vaukka joskus olisi ollut kiva,että olisi ollut enemmän lomatekemistö tai pienimuotoista kotimaan matkailua, en ikinä ollut varsinaisesti kateeinen toisten ulkomaanmatkoista kun lapset olivat pieniä. Ja jos nyt joku taas väittää kyseessä olevan vain sen takia, että ei halua myö tää jotqsin kateutta niin kyllä tällä palstalla voin vilpittömästi sanoa että ei ollut niin. Ensinnäkin:
Olen matkustellut aika paljon eri maissa eli ummikklna en ole joutunut elämään . Toiseksi kokemusta pienen lapsen kansa matkustelusta on,enkä niin tykännyt pienistä epämukavuuksista ja tulin tulokseen että kovin pienenä esim. mökkimatkat ai huvipuistot helpompia. En todellakaan hyokaissut kateudesta, jos kuulin etelän tai kaukomatkoista
Toki jos olisi rshaa ollut kunnolla niin olisin ehkä mennyt aikuisten kesken. Siinä mielessä pienen pientä kateutta ehkä ilmassa.
Mä epäilen, että sä olet tylsä höpisijä. Kiinnostavilta ihmisiltä kaikki on kiinnostavaa ja kyselyitä tulee. Tylsä ihminen kun on, niin on ihan sama mistä se puhuu, kaikki toivoo lähinnä että hän olisi hiljaa. Nyt ne tajus, että sä puhut siitä matkasta puoli vuotta ennen ja jälkeen.
Dachau ?