Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä täysi hiljaisuus, kun kerroin, mihin olen menossa talvilomalle...

Vierailija
18.09.2024 |

...ja kuinka pitkäksi aikaa. Kohde on kaukokohde ja matkan pituus keskipitkä. Muuta en aio kertoa, kun sitä kuitenkin tivataan. Eivätkä työkaverit vastusta lentämistä ympäristösyistä.

Olemme keskituloisia, mutta meillä on suht paljon rahaa laittaa matkusteluun, koska muut kulummme ovat niin pienet (ei lapsia, ei lainoja jne). Mitään perintöjä tai muuta extraa ei ole taustalla.

Mietin tässä vaan, että olisiko parempi olla kertomatta, mihin on menossa, vai miten pitäisi toimia, kun tuntuu aiheuttavan harmistusta?

Kommentit (207)

Vierailija
181/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitinkö oikein, että et kertonut kohdetta edes niille työkavereille? Siitä ok kyllä sitten vaikea keskustella enempää ja hiljaisuuden ymmärtää.

Käsitit väärin.

Ap

Opettele kirjoittamaan selvemmin, kiitos. Ja kun lähdit kahvilta, me nauroimme säälivästi sinulle. 

Vierailija
182/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä niin sairaita ihmisiä. Oikeasti, jos on noin kitkerä olo kuin osalla vastaajista, niin kannattaa edes yrittää hakea apua, vaikka sitä ei niin helposti Suomessa saakaan. Poistun nyt keskustelusta, kun ei se tuo kuin negatiivisuutta elämääni. Kuten koko palsta.

Jatkakaa toki keskenänne myrkyllistä keskusteluanne.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että saa olla kateellinen. Se on ihan normaali tunne. Olen itsekin kateellinen joistain asioista toisille ihmisille. Joskus kateus on voima, joskus se lannistaa. Tässä maailmassa kun jollakin aina on enemmän rahaa ja onnea tehdä asioita mitä itse ei voi tai pysty tekemään. Täytyy vaan hyväksyä, ei ole oikein muuta tietä. Mutta hyvät ihmiset, olkaa kateellisia, siitä voi jopa puhua, ei se ole mikään huono asia. Negatiiviset tunteet ovat ihan sallittuja tässä elämässä. 

Itselläni on sosiaalista silmää ollut aina, en lähde kerskumaan omilla asioillani ihmisille. En tarvitse muiden hyväksyntää. Olen ammatiltani lentoemäntä ja olen tietysti matkustellut työkseni ja vapaa-ajalla. Rakastan työtäni edelleen. Kun ihmiset kysyvät mitä teen työkseni ja kerron, yleensä asia jää siihen, ihmiset eivät kysele, ovatko sitten kateellisia tai sitten heitä ei kiinnosta. En kuitenkaan lähde heille tuputtamaan. Minulle riittää se, että olen tyytyväinen omaan elämääni, ei minun tarvitse kerskua siitä muille. 

Itse ymmärrän, että on varmasti paljon ihmisiä, jotka haluaisivat matkustaa, mutta eivät voi vaikka rahatilanteen vuoksi. Tottakai tällainen aiheuttaa kateutta ja närää. Ihmiset joilla on rahaa ja elämä mallillaan voisivat miettiä sellaista, että kaikilla näin ei ole. Kannattaa harjoitella hienotunteisuutta toisia kohtaan, kerskuminen ei ole hyvätapaista vaan junttia. 

Vierailija
184/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyllä niin sairaita ihmisiä. Oikeasti, jos on noin kitkerä olo kuin osalla vastaajista, niin kannattaa edes yrittää hakea apua, vaikka sitä ei niin helposti Suomessa saakaan. Poistun nyt keskustelusta, kun ei se tuo kuin negatiivisuutta elämääni. Kuten koko palsta.

Ap

Miksi toisten ihmisten ihailu ja hyväksyntä on sinulle tärkeää? Minulle sillä miten työkaverit suhtautuvat harrastuksiini tai matkoihini ei ole merkitystä, koska he eivät ole minulle tärkeitä ihmisiä. Rajoitan keskustelunaiheita eri porukoissa koska en halua myrkyttää työilmapiiriä, vaikka työkavereiden asenne olisikin minusta naurettava. 

Vierailija
185/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä vituttaa. Ne miettii miten maksaa sähkölasku ja asuntolaina. Ei kannata töissä leveillä. Kyllä mäkin lähden Floridaan joululomalla, koska lapsi haluaa Disneylandiin. Mutta en mä siitä töissä puhu. Ne muut miettii siellä töissä, pääseekö edes junalla sukulaisiin. Niin köyhiä on suomalaiset. 

Yleisesti kai sanotaan että Disneyland on Kaliforniassa, se Floridan mesta on Disney World? 

Vierailija
186/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Matkustan monta kertaa vuodessa ja aina eksoottisiin kohteisiin, ei tulisi miekeenikään kertoa työpaikalla niistä. Ymmärrän, ettei kaikilla ole varaa, miksi oahiittaisin muiden mielen kerskumalla. Ap on moukka.

Vierailija
187/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että saa olla kateellinen. Se on ihan normaali tunne. Olen itsekin kateellinen joistain asioista toisille ihmisille. Joskus kateus on voima, joskus se lannistaa. Tässä maailmassa kun jollakin aina on enemmän rahaa ja onnea tehdä asioita mitä itse ei voi tai pysty tekemään. Täytyy vaan hyväksyä, ei ole oikein muuta tietä. Mutta hyvät ihmiset, olkaa kateellisia, siitä voi jopa puhua, ei se ole mikään huono asia. Negatiiviset tunteet ovat ihan sallittuja tässä elämässä. 

Itselläni on sosiaalista silmää ollut aina, en lähde kerskumaan omilla asioillani ihmisille. En tarvitse muiden hyväksyntää. Olen ammatiltani lentoemäntä ja olen tietysti matkustellut työkseni ja vapaa-ajalla. Rakastan työtäni edelleen. Kun ihmiset kysyvät mitä teen työkseni ja kerron, yleensä asia jää siihen, ihmiset eivät kysele, ovatko sitten kateellisia tai sitten heitä ei kiinnosta. En kuitenkaan lähde heille tuputtamaan. Minulle riittää se, että olen tyytyväinen omaan elämääni, ei minun tarvitse kerskua siitä muille. 

Itse ymmärrän, että on varmasti paljon ihmisiä, jotka haluaisivat matkustaa, mutta eivät voi vaikka rahatilanteen vuoksi. Tottakai tällainen aiheuttaa kateutta ja närää. Ihmiset joilla on rahaa ja elämä mallillaan voisivat miettiä sellaista, että kaikilla näin ei ole. Kannattaa harjoitella hienotunteisuutta toisia kohtaan, kerskuminen ei ole hyvätapaista vaan junttia. 

Tiedätkö tästä tilityksestäsi huomaa kyllä että olet lentoemo. Huh, ei muuta. 

Vierailija
188/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa yksi syy miksi en halua käydä kaukomatkoilla on se kuinka paljon siellä näkee kärsiviä kissoja ja koiria.  Eikä niitä pysty edes auttamaan, ahdistun liikaa. Thaimaa, Nepal, Dubai, Kreikka, Kypros nyt ensin tulee mieleen

Kreikka ja Kypros nyt ei kai ole kaukomaita, mutta noista voi sen verran mainita että sekä paikan päällä että täältä Suomesta käsin, järjestöjen kautta, voi kyllä auttaa. Itse menossa vielä syksyn mittaan kaks kertaa Kreikkaan, autan siellä minkä voin ja lahjoitan järjestöille rahaa ja tavaroita, käyn myyjäisissä jne. 

Vierailija
189/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Poljen jalkaa kiukkuisena ja heittäydyn marttyyriksi. 

Vierailija
190/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä, että jokaisen kannattaa tehdä omasta elämästään itsensä näköinen. Kun kaikkea ei voi saada, niin tehdä juuri niitä asioita, joista saa hyvän mielen. Silloin ei tarvi olla kateellinen muille, vaan osaa olla iloinen toisenkin puolesta.

Vierailija
191/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No me ihmiset ollaan erilaisia. Jotkut tykkää kaukomatkailla ja jotkut kotoilla. Mutta en ymmärrä miksi työpaikalla pitäisi ihastella kenenkään harrastuksia? Työkaverit voivat myös vähän ihmetellä, mistä olet tiennyt lyödä lukkoon talvilomasuunnitelmat tässä vaiheessa, kun vielä kesälomakuukausi menossa. Ja tuskin teilläkään on vielä lyöty seuraavia lomalistoja lukkoon. Voipi olla että ovat närkästyneet siksi, että ap on taas kerran valikoinut sen parhaan mahdollisen talviloma-ajankohdan (esim pääsiäisen pyhiin sattuva lomaviikko venyy helposti kahdeksi viikoksi). Työkaverit ovat kyrsiintyneet ap:n itsekkyyteen ja ap luulee että ovat hälle kateellisia lomamatkasta 😂 

Vaikkei tykkää niin kai voit ihan asiallisesti suhtautua toisten asioihin, pitääkö sen näkyä naamasta mitä mieltä olet? Ihmeellinen asenne muutenkin sinulla, kun et voi ymmärtää miten pitä

No jos ap on jälleen kerran ominut pääsiäisen ajan omaksi lomaviikokseen, niin ymmärrän täysi työkavereiden pitkät naamat. Tai koululaisten hiihtolomaviikon. Kyllä ihmisillä yleensä on käytöstavat ja jokin erityinen syy siihen pitkään namaan on. Mielestäni joku kaukomatkakohde ei kyllä yksistään aiheuta töykeää käytöstä. Ei kai kaikki edes tykkää matkustella, niin aikamoinen jackpotti että kaikki ap:n työkaverit just tykkää matkustella kaukomaihin, mutta kellään muulla kuin ap:llä ei ole siihen varaa ja siksi kateuksissaan eivät kysele ap:ltä lisää matkasta. Ehei, kyllä siinä on joku muu syy, ja tuo ehdottamani itsekäs loma-ajankohdan omiminen jo ennen kuin uusista lomalistoista on päätetty on ihan looginen syy. Voi toki olla jostain muusta johtuvaakin, esim ap ylipäätään on niin ärsyttävä työkaveri, että kaikkiin hänen juttuihinsa ei jakseta reakoida.   

Vierailija
192/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Gambia tai Pattaya. 

Vierailija
193/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko menossa Dubaihin? Sinne meneminen on niin noloa ettei kukaan viitsi kommentoida.

Vierailija
194/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No jos ap on jälleen kerran ominut pääsiäisen ajan omaksi lomaviikokseen, niin ymmärrän täysi työkavereiden pitkät naamat. Tai koululaisten hiihtolomaviikon. "

Miksiköhän lapseton aapee olis ominut lasten hiihtolomaviikon? Kaikissa matkustushinnoissa hyppäys ylöspäin niillä viikoilla. 

Vierailija
195/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollega naapuritiimistä saa vauvan. Mun lapset ovat muuttaneet pois kotoa jo.

Yritti myydä arpoja odottaako hän tyttöä vai poikaa. Ne, jotka arvaa oikein, saa rahat takaisin ja väärin menettää. Saamilla rahoilla ostaisi vaunut.

Teen kotoa töitä, halusi ottaa zoomin ja olisi kysynyt osallistumista. Sen verran nuuka tuleva äiti on, kerroin en muista, että olisi ikinä osallistunut mihinkään minulle tehtyyn keröykseen, jätän väliin.

Me ollaan lähdössä Honoluluun jouluksi. En oo kertonut kenellekään. Mitä he sillä tiedolla tekee ?

Vierailija
196/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä vituttaa. Ne miettii miten maksaa sähkölasku ja asuntolaina. Ei kannata töissä leveillä. Kyllä mäkin lähden Floridaan joululomalla, koska lapsi haluaa Disneylandiin. Mutta en mä siitä töissä puhu. Ne muut miettii siellä töissä, pääseekö edes junalla sukulaisiin. Niin köyhiä on suomalaiset. 

Yleisesti kai sanotaan että Disneyland on Kaliforniassa, se Floridan mesta on Disney World? 

Kyllä puhutaan Disneylandistä, vaikka mentäisiin Pariisiinkin. Vai ootko kuullut kenenkään sanovan mennään eurodisneyhin

Vierailija
197/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö jo talvilomista puhutaan työpaikoilla?

Joo, kaupassakin on jo joulusuklaat. 

Vierailija
198/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teidän matka kuulosti niin surkealta, että eivät säälistä sanoneet mitään.

Vierailija
199/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne kateellisia?meillä on töissä eräs miehensä kautta rikastunut kuka matkailee myös paljon ja kaukokohteissa talvella. En nyt yleensä ole hiljaa kun kertoo niistä mutta kyllä mua vituttaa kun itse tuskailen sähkölaskujen ym kanssa. No, elämä on valintoja. Mutta siis tietoisesti vältän ko. hlön seuraa koska en haluaisi olla kateellinen mutta väkisin olen.

Aloitaja vastasi itselleen, kun ei saanut muilta toivomaansa vastausta.

Ei, tämä oli kyllä eri henkilön kommentti.

Vierailija
200/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No jos ap on jälleen kerran ominut pääsiäisen ajan omaksi lomaviikokseen, niin ymmärrän täysi työkavereiden pitkät naamat. Tai koululaisten hiihtolomaviikon. "

Miksiköhän lapseton aapee olis ominut lasten hiihtolomaviikon? Kaikissa matkustushinnoissa hyppäys ylöspäin niillä viikoilla. 

No ei me voida tietää. Mutta selittäisi niiden perheellisten työkavereiden pitkät naamat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän