Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä täysi hiljaisuus, kun kerroin, mihin olen menossa talvilomalle...

Vierailija
18.09.2024 |

...ja kuinka pitkäksi aikaa. Kohde on kaukokohde ja matkan pituus keskipitkä. Muuta en aio kertoa, kun sitä kuitenkin tivataan. Eivätkä työkaverit vastusta lentämistä ympäristösyistä.

Olemme keskituloisia, mutta meillä on suht paljon rahaa laittaa matkusteluun, koska muut kulummme ovat niin pienet (ei lapsia, ei lainoja jne). Mitään perintöjä tai muuta extraa ei ole taustalla.

Mietin tässä vaan, että olisiko parempi olla kertomatta, mihin on menossa, vai miten pitäisi toimia, kun tuntuu aiheuttavan harmistusta?

Kommentit (207)

Vierailija
141/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ympäristöteko tuollainen pitkä lentomatka. Miettikääpä sitä!

Vierailija
142/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskustellaan yleensä ajankohtaisista asioista. Ehkä myös sinun talvilomasta sitten kun se lähestyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siellä sinun työpaikalla 😁

Vierailija
144/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normojen ja neurotyypillisten maailma on julma.

Vierailija
145/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meidän lomareissut, marraskuu Hollanti, tammikuu Portugali, maaliskuu Sveitsi ja elokuu Australia/Uusi-Seelanti/Tahiti.

Pariskuntana matkustamme ja viikon olemme muilla reissuilla, paitsi tuo viimeinen on kestoltaan 9 viikkoa. Julkisella puolella töissä ja 38 päivää lomaa sekä lisäksi säästövapaita useita viikkoja käytettävänä.

Vierailija
146/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ketään harmittaa / kiinnostaa. Ketju voitaisi poistaa.

Sua ja monia muita tuntuu harmittavan, kun olette sitä mieltä että ketju pitäisi poistaa. 

Vierailija
147/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kateellisia. 

Vierailija
148/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäpä noille kerrot. jos olet brunaa saanut, sano -alppiaurinkoa lampusta otin,löyty mummon vintiltä.

Vierailija
149/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri kävi aina lomillaan Pattayalla. En oikein keksinyt mitä olisin hänen lomistaan kysellyt, kun mietin mitä neljäkymppinen vanhapoika siellä tekee.

Vierailija
150/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä sitten odotit? 

No itse sanoisin esim., että kuulostaa kivalta tmv.

Ap

Voi kulta pieni, emme me kaikki harrasta latteuksien latelua silloin, kun joku kertoo meille elämästään merkityksetöntä triviaa. 

Vierailija
151/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä sitten odotit? 

Ap

Voi kulta pieni, emme me kaikki harrasta latteuksien latelua silloin, kun joku kertoo meille elämästään merkityksetöntä triviaa. 

Se kuuluu muualla maailmassa käytöstapoihin. Miksi suomalaiset haluavat väkisin pitää kiinni metsäläisyydestään? Nuo "latteudet" nyt vain ylläpitävät suhteita ja saavat ihmiset hyvälle mielelle. Ei niitä niin vaikea ole kakaista kurkustaan. Harjoittele vaikka peilin edessä.

Ap

Vierailija
152/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin olisin hiljaa, jos joku alkaisi töissä kesälomien tuskin loputtua selostaa yksityiskohtaisesti talvilomasuunnitelmistaan.

Ehkä työkaverit ajattelivat että sua ei taida työnteko kiinnostaa, mutta eivät kohteliaisuuttaan sanoneet sitä. 

Vierailija
153/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä sitten odotit? 

Ap

Ahaa. Eli olet niitä, joiden tekoja ja puheita ohjaa toive herättää muissa ihmisissä kateutta. Nämä tyypit loukkaantuvat, kun muut eivät ole edes kiinnostuneita.

Vierailija
154/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukkahattutädeille kannata mitään kertoa. Samoin kerroin meneväni perheeni kanssa Jenkkeihin ja syntyi täysi hiljaisuus sekä puheenaiheen vaihto. Ilmiö oli aivan päivänselvä. Ovat näitä paremmiksi ihmisiksi itsensä luokittelevia. 

Vierailija
155/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä vituttaa. Ne miettii miten maksaa sähkölasku ja asuntolaina. Ei kannata töissä leveillä. Kyllä mäkin lähden Floridaan joululomalla, koska lapsi haluaa Disneylandiin. Mutta en mä siitä töissä puhu. Ne muut miettii siellä töissä, pääseekö edes junalla sukulaisiin. Niin köyhiä on suomalaiset. 

Vierailija
156/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki matkailee niin paljon että ihan sama. Minua kiinnostaa jos joku kertoo jostain aktiivilomasta, esim. vaeltamaan, kiipeilemään, sukeltamaan jonnekin mielenkiintoiseen kohteeseen. Perus kaupunki- ja rantalomat...ei niistä saa mitään jutunjuurta.

Vierailija
157/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä meidän lomareissut, marraskuu Hollanti, tammikuu Portugali, maaliskuu Sveitsi ja elokuu Australia/Uusi-Seelanti/Tahiti.

Pariskuntana matkustamme ja viikon olemme muilla reissuilla, paitsi tuo viimeinen on kestoltaan 9 viikkoa. Julkisella puolella töissä ja 38 päivää lomaa sekä lisäksi säästövapaita useita viikkoja käytettävänä.

Että, tällainen tiedoite tällä kertaa, vain nimi, titteli ja työpaikka uupuu...

Vierailija
158/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne kateellisia?meillä on töissä eräs miehensä kautta rikastunut kuka matkailee myös paljon ja kaukokohteissa talvella. En nyt yleensä ole hiljaa kun kertoo niistä mutta kyllä mua vituttaa kun itse tuskailen sähkölaskujen ym kanssa. No, elämä on valintoja. Mutta siis tietoisesti vältän ko. hlön seuraa koska en haluaisi olla kateellinen mutta väkisin olen.

Kyllä minäkin matkustelen paljon ja ihan kaukokohtaissa.yli 40 maata ja useat useaan kertaan.Mutta ei olla saatu perintöjä eikä olla rikkaita ,ei vain tuhlata rahaa mihinkään muuhun. suomalaisen keskipalkan tienataan..Ei tupakkaa, ei alkoa, vaatimaton auto ja pieni asunto.Omatoimimatkoja harrastetaan, ei valmismatkoja.

Vierailija
159/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä vituttaa. Ne miettii miten maksaa sähkölasku ja asuntolaina. Ei kannata töissä leveillä. Kyllä mäkin lähden Floridaan joululomalla, koska lapsi haluaa Disneylandiin. Mutta en mä siitä töissä puhu. Ne muut miettii siellä töissä, pääseekö edes junalla sukulaisiin. Niin köyhiä on suomalaiset. 

No näillä paikalla olleilla henkilöillä on parempi palkka kuin minulla. Elämä on valintoja. 

Ap

Vierailija
160/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä selität? Kuvitteletko oikeasti, että sinun elämäsi kiinnostaa ihmisiä noinkin paljon? 😄

Ihmiset ovat lähtökohtaisesti kiinnostuneita omasta elämästään. 

Kyllä ihmisiä kiinnostaa, monet ovat todella kateellisia. Miten et ole huomannut? Ehkä sinulle ei olla kateellisia. Kateutta enemmän veikkaan tässä tapauksessa ympäristöfanaatikkoja, jotka ovat niitä ihmisiä, jotka tuomitsevat muut mutta sallivat itselleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän