Töissä täysi hiljaisuus, kun kerroin, mihin olen menossa talvilomalle...
...ja kuinka pitkäksi aikaa. Kohde on kaukokohde ja matkan pituus keskipitkä. Muuta en aio kertoa, kun sitä kuitenkin tivataan. Eivätkä työkaverit vastusta lentämistä ympäristösyistä.
Olemme keskituloisia, mutta meillä on suht paljon rahaa laittaa matkusteluun, koska muut kulummme ovat niin pienet (ei lapsia, ei lainoja jne). Mitään perintöjä tai muuta extraa ei ole taustalla.
Mietin tässä vaan, että olisiko parempi olla kertomatta, mihin on menossa, vai miten pitäisi toimia, kun tuntuu aiheuttavan harmistusta?
Kommentit (207)
Tiedätkö kun kukaan ei halua kuulla työkavereidensa matkajutuista. Ystävienkin matkajutut ovat vähän siinä ja siinä. Ne ei vain oikeasti ole kiinnostavia.
Ei kannata olla kertomatta. Siedätyshoito kateellisille paskiaisille on Suomessa enemmän kuin paikallaan. Täällä pitäisi esittää köyhää vaikka ei sellainen ole. Köyhäily on so last season.
Minullekin duunikaveri alkoi kommentoimaan kun ostin uuden sähköbemarin. Tuntui hinta ahdistavan. Kysyin tältä kuinka monta lasta hänellä on, paljonko ne maksavat kappale ja laskepa kuinka monta tällaista autoa niiden hinnalla saa.
Eiköhän kaukomatkoilla lesoilu aiheuta nykypäivänä lähinnä myötähäpeää, ei niinkään kateutta. Varsinkin jos kohde on joku Dubai, niin vielä suuremmalla syyllä.
(Lento)matkailu ei varsinaisesti ole enää kovinkaan trendikästä ja monet ovat vähentäneet matkailua (itseni mukaan lukien) huomattavasti. Jos jonnekin matkustankin, niin en todellakaan siitä hirveästi ulkopuolisille huutele, koska kaikki eivät sitä näe enää nykyään millään tavalla positiivisena tai tavoiteltavana asiana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne kateellisia?meillä on töissä eräs miehensä kautta rikastunut kuka matkailee myös paljon ja kaukokohteissa talvella. En nyt yleensä ole hiljaa kun kertoo niistä mutta kyllä mua vituttaa kun itse tuskailen sähkölaskujen ym kanssa. No, elämä on valintoja. Mutta siis tietoisesti vältän ko. hlön seuraa koska en haluaisi olla kateellinen mutta väkisin olen.
Aloitaja vastasi itselleen, kun ei saanut muilta toivomaansa vastausta.
Ei, tämä oli kyllä eri henkilön kommentti.
Jopa joo, osoite paljastaa apn itselle vastaamat. Älkää ruokkiko trollipaskiaista.
Aina kannattaa lesoilla. Se ei haittaa kuin kateellisia ja heillähän on siis päässä jotain vikaa kun pitää muita kadehtia. Eivätkä he yleensä ole mitään menestyjiä muutenkaan. Lesoilemalla keräät samanhenkisiä ihmisiä kaveripiiriisi ja heistä on paljon enemmän iloa elämässä kuin persaukisista kyräilijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitinkö oikein, että et kertonut kohdetta edes niille työkavereille? Siitä ok kyllä sitten vaikea keskustella enempää ja hiljaisuuden ymmärtää.
Kerroin kyllä. En vain aio kertoa sitä täällä. Työkaverit matkustelevat myös, joten ei ole siitä kyse, ettei heitä kiinnostaisi aihe.
Ap
Näin vanhemmiten ei oikein noin kaukomaat jaksa kiinnosta. Lennot on pitkiä, kohteissa liikaa hälinää, likaista, ihmisoikeudet, jne.
Totta joka sana. Minulla meni halut Thaimaan seudun tsunamin takia edes kokeilla kaukomatkailua. Silloin kerrottiin, että se tulee tapahtumaan uudelleen mannerlaattojen liikkeen takia. Juu ei kiitos.
Meillä on varattuna jo joulu, pääsiäinen ja kesäloma.