Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*KESÄHEINÄT vko7*~*

12.02.2007 |

[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]♥

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 2, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia vaan :)

Minä meinasin kanssa perehtyä kestoihin ihan kunnolla. Vaikka ei olla mitään varsinaisia ekoihmisiä, niin kierrätys on tosi tärkeetä meille ja tota muovijuhlaa ainakin yritetään kovasti rajoittaa.

Oon saanut sellaisen vinkin yheltä tutulta kestoilijalta, joka niitä tekeekin, että jos ei oikein tiedä niistä paljoa ja ei halua stressata asiasta, niin alottaa vaikka tosiaan sillä yhdellä vaipalla päivässä kotioloissa. Näin varmaan itse teen että pääsis " alkuun" siinä hommassa, sittenhän sitä voipi laajentaa kokopäiväseks. Tai en mää tiiä mutta kokeilen kyllä ja tarkoitus käyttää niitä ihan aktiivisesti :D

Mulla on vaan niin kauhee kynnys ostaa niitä, kun haluaisin ommella itse. Jos joku vaan näyttäis mitä yhteen vaippaan kaikkee tarvitaan, ja minkä tyyppisistä kankaista, niin huruuttelisin mielellään, tulee edulliseks ja tykkään siitä puuhasta.

Ihanaa kun saatiin vähän uutta järjestystä vihdoin eilen, kyllä huomaa että viihtyy heti sata kertaa paremmin kun on mieleisen näköinen kämppä..

-palma 21+2

Vierailija
42/89 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mekin ajateltiin kestoilla. Kokemusta ei vielä oo ja perehtyä täytyy... Mutta siis kierrätetään muutenkin paljon jne niin kestoilu tuntuu tosi luonnolliselta vaihtoehdolta. Ja varmasti mukavampia pikkuisen pepullekin! Mutta ehkäpä aluksi meillä kestoillaan kotona ja pidemmillä reissuilla (siis tutuilla kylässä). Mutta sit jos käy vaik keskustassa pörräämässä niin varmaan kertikset mukaan ettei tartte kakkavaippoja raahata kaupoissa jne.

Mun mielestä niitä ohjeita löytyy netistäkin ihan. Ite varmaan ostan pari ja sitte jos äiti tekis niitä, itse kun en osaa ommella tai mitään. Oon ollut aina puutöissä koulussa ja tekstiilihommat tuntuu oudoilta. Mutta täytyis ehkä opetella ainakin neuloon! Onneksi vauvan mummi on kätevä käsistään!

Ja me mennään sitten huomenna ostamaan ne Gessleinin Macit! (Mitenhän niitä malttaa olla työntelemättä pitkin pihoja..?)

-Veruska 21+2 & Sirriäinen-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka jaksatte puljata kestovaipoilla!

Ihan oikeesti hieno juttu, mutta itseni tuntien aivan mahdoton ajatus mulle. Ensinnäkin olen hajuallergikko - joutuisin pitelemään ynnä liottelemaan niitä käytettyjä, huh-huh.

Toiseksi saan ajan kulumaan johonkin aivan huomaamatta ja voisin kuvitella huomaavani jonain päivänä, että kaikki vaipat on käytetty, eikä yhtään kuivaa löydy.

Koen kyllä olevani luonnon puolella, minäkin, mutta mun täytyy keksiä joku muu ekologinen juttu kasvihuoneilmpiön hidastamiseksi.

Onnea teille, jotka olette valintanne jo tehnyt!

Vierailija
44/89 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy ainakin tätä omaa kestoilusädekehää sen verran hämärtää, että olen aika varma, että teen samoin kuin esikoisen kanssa eli reissussa ja öisin ja ulkoillessa oli aina kertakäyttövaipat ja kestot vaan kotona ollessa käytössä päiväsaikaan. Mut jos tosiaan sen 1-2 vaippaa päivässä sais kestoiltua, niin se olis hieno juttu ja kun ostin noita vaippoja nyt 6 ja paketista tulee vielä seitsemäs, niin niitä ei tartte ihan joka mutkassa olla pesemässäkään. Se hajujuttu on kyllä sitten ihan olematon noissa kestovaipoissa. Mä säilytin esikoisen aikaan kestovaipat valkoisessa kannellisessa ämpärissä kylmässä vedessä, jossa oli korkillinen etikkaa ja se kyllä tasan haisi vähemmän kuin roskis, jossa on yksikin kertakäyttövaippa.

Palsille suosittelisin, että osta jotain sellaista tuotetta joku mallivaippa (vaikka käytettykin, niistäkin sen rakenteen näkee!), josta saat samaa kangasta sitten ostettua kangaskaupasta. PULia näytti ainakin jossain nettikaupassa olevan myynnissä. No, mut kun ei ole mitään kokemusta itsellä, niin enpä mene enempää neuvomaan. Hyviä neuvoja saat varmaan kestovaippainfon sivuilta. Itse en noita kuoria jaksa ruveta miettimään, mutta siinä vaiheessa kun harsot ei riitä imuksi (ja harsojenkin imukyvyissä on kuulema hurjia eroja, tilasin huippuja kolme kokeeksi), niin pitää miettiä, jos yrittäis askarrella vaikka anopin ja saumurin kanssa jotain lisäimuja (onkohan tää ihan itsemurhaidea...).

Noita Gesslaineja kun olette kovasti kehuneet, niin kiinnostus mullakin nousi et minkälaiset ne nyt sitten on? Paljonko ne painaa?

Meille tulevissa rattaissa paino on ollut melkein ykköskriteerinä. Teutonian Timmyt painaa 10 kg ilman renkaita ja 12 kg renkaiden kanssa ja Quinnyn Speedit painaa 11,5 kg ja sit ne matkarattaat painaa 6,6 kg, kun ovat viime vuoden mallia, tän vuoden malli painaa jostain syystä 7,5 kg ja siksi mulla oli kiire saada vanhat.

Vierailija
45/89 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro,

Itsekin olen vahvasti kestojen kannalla. Meinaan ostaa niitä ja huuto.netistä olen jo katellutkin (ja hävinnyt pari huutoakin :( )

Itse vahvasti aion kuitenkin aloittaa a-i-o vaipoista, sen verran laiska olen enkä viitti muutenkaan stressata ettei sitten lopahda into kesken.

Mies ei kyllä todellakaan ole yllättynyt, joten pakko se on lisäksi hankkia kertiksiä, sitäpaitsi kukaa suvusta ei olekoskaan kestoillut, että voi hoitajat olla vähissä jos ne pakottaa =)

Hajuihin onneks on totuttu kahden kissan kanssa, mikään tässä maailmassa ei haise pahemmalle kun kollikissan pissa.

Olen kanssa kuullut, että kannellinen kori ja korkillinen etikkaa riittää viemään hajut pois. Ja meillä pestään pyykkiä muutenkin joka toinen päivä melkein, joten pyykinpesuun toi ei tule vaikuttamaan.

Mä olen ajatellut kans matkarattaita toisiksi rattaiksi. Noi Brion yhdistelmät jotka ostettiin huuto.netistä ei ole maailman kevyimmät, joten autoon nostelussa vois olla ihan hyvä olla toiset.

Isoista hankinnoista sen verran, että mulla menee auto vaihtoon. Se ei ole hormooneista johtuvaa vaan siitä, että ajan tällä hetkellä Saksasta viime keväänä haetulla avomallisella Mersulla, joka on kaksipaikkainen.

Joten siihen ei vauvanistuinta laiteta. Jos olisin tarpeeksi rikas en koskaan luopuisi rakkaasta lelustani, mutta koska en ole niin ei ole vaihtoehtoja. Huomenna haenkin koeajoon uuden Honda CRVn, saas nähdä millainen on. Yksi kollega kyllä antoi hyvän vinkin, että kannattaa katsoa kuinka korkea on tavaratila kun sinne joutuu vaunuja nosteleen. Ei ois muuten sit koskaan tullut mieleen ennen auton ostossa tollainen asia..... Kuten varmaan nykyisestä autovalinnasta huomatte, perheautoilu ei ole ennen ollut edes mielessä ;)

No joo, pitää lähteä taas kuikuilemaan huuto.nettiin niitä vaippoja. Mistä muuten Melba ostit omasi (jos muutaman ostais ihan uutena)?

Vierailija
46/89 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ElluP:lle Elikä nuo vaipat ostin kolmesta eri nettikaupasta (mähän en paljon riehu nyt, kun supistelee, niin maailma on aika tietokonepainotteinen). Katselin alunperin viidestä eri liikkeestä, mutta kahta niitä ei oikein suositeltu tuolta kestovaippainfosta (hidas toimitus, vääriä tuotteita, väärien tuotteiden palauttaminen kestänyt 3kk jne), niin sitten lopulta valitsin ne kolme nettifirmaa, joista oli monilla hyviä kokemuksia eli käytännössä ne olivat lasten verkkopuoti, me and mama ja pikku eero. Aikamoisia summia sain upotettua noihin kuuteen vaippaan (ostin 2 aioa: popolino superfit ja kushies, 2 taskuvaippaa: fuzzy bunz ja muksut, 2 kuorta: bumpy ja popo wrap), pariin pakettiin harsoja, yhteen flanellisettiin ja kahteen kuivaliinapakettiin eli yhteensä meni 167 euroa, mutta jotenkin silti tuntuu hirmu hyvältä, ettei tarvitse sitten niin paljon kaupasta vaippoja kantaa ja noista saa varmaan myydessäkin enemmän kuin käytetyistä kertakäyttövaipoista ;-)

Aiot kyllä kuulostaa varsin mainiolta systeemiltä, mutta itse en uskaltanut niitä ainoastaan ostaa, kun meillä ei ole kuivausrumpua ja parhaimmat ryökäleet kuivuu 30 tuntia, niin siinä sais sitten olla tosi monta aioa ja kun ne on 20 e kpl, niin tulis tosi kalliiksi alkuinvestointi.

Pesuaineisiinkin kävin tänään tutustumassa, joten nyt mun puolesta vaipat voi tulla alkupesukierroksille.

Ai niin ja joku kysyi tuosta painon noususta jo paljon aikaisemmin. Mulla on noussut tähän mennessä varmaan 2 kg, ei kyllä uskois kun tuota mahaa katsoo, joka tulee jo rintojen ohitse. Esikoisen aikana tais olla näillä viikoilla jotain 4-5 kg jo tullut. Painoa tuli silloin periaatteessa aika tarkkaan 12 kg viimeiseen kuukauteen mennessä, mut sitten tulikin joku ihan pöhövauhti, sillä paino nousi 2 kg viikossa eli hyvä ettei viimeisessä kuussa tullut jotain 8 kg eli kokonaispainonnousu oli silloin 20 kg luokkaa.

Vierailija
47/89 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melba, kiitti vinkeistä. Itsekin olin noita samoja kauppoja käynyt scouttaamassa. Meillä on toi kuivausrumpu, joten siksi uskallan melkein tuohon aio-rumpaan alkaakin. Ja avuksi tietty kertiksiä jos tulee paniikki. Onhan ne pirun kalliita investoinniksi, mutta luulen et noilla on hyvä aloittaa. Sitten kun on tottunut ja vauva vähän isompi vois ostaa noita kuoria yms, ei noi ekat kuitenkaan yli 6kk vanhalle enää käy ja tarvii joka tapauksessa isompia.

Mulle painoa on tullut jotain vajaa 2 kiloa ja maha on kanssa ihan hervoton, alkaa olla rintojen tasoa. Toisaalta kohtu ja istukka on edessä, joten se tehnee oman osansa tuosta.

Nyt kattomaan American Idol nauhalta (ja kuinka säälittävää onkaan katsoa Suomen idolsia sen jälkeen..) ja sitten lepäilemään.

Ostin muuten miehelle kihlajaislahjaksi sen Isän käsikirjan (jossa on Supermies logo kannessa), suosittelen, se ainakin diggas kovasti. Ja viimeisin kirja jota mun mies on lukenut ennen tätä on Taru Sormusten Herrasta; SILLOIN KUN SE ILMESTYI :P

Hyvää työviikkoa niille jotka sinne joutuu ja olkaa onnellisia te jotka saatte lomailla/lepäillä. T: 60h+ tulossa tällekin viikolle.

Vierailija
48/89 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melba: Noi Gesslein Macit painaa renkaineen (30cm ilmakumirenkaat) 16kg. Sitten Swingit 15kg. Eli painoa on enemmän kuin sun katselemissasi, mutta näiden maasto-ominaisuudet on huiput. Menee monenlaisessa maastossa tosi hyvän jousituksen vuoksi. Huomasi ihan kun kokeili eri vaunuja heilutella liikkeessä, että nämä miellytti itseä eniten.

Nämä on myös melko matalat ja sporttisenkin näköiset. Ja värivaihtoehdot tosi hyviä. Ite ei tosin ihan omaa suokkaria osteta, kun saadaan alessa viime vuoden malli. Joka kyllä tämäkin oli herkullinen väri, eikä liikkeessä ees ollut niitä meidän suosikkivärejä. Livenä oli vielä paremman näkönen kuin kuvassa. Näihin päädyttiin: http://www.babystyle.fi/IMG_3302.JPG

Semmosta... Huomenna ostetaan noi!

-Veruska 21+2 & Sirriäinen-

Vierailija
49/89 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil on ollut käytössä esikoisen kanssa, sillon vertailtiin aika paljon ja nuo meidän insinöörit teki vertailuitaan :D. Todettiin " parhaiksi" .

+ Ihanat työntää, rullaa loistavasti ja paljon keveyemmin kuin monet " kevyemmät"

+ menee tosiaan aika matalaksi kasattuna, joskin muuten kooltaan samaa luokkaa monien muiden kanssa

+ lapsi mahtuu koppaan (meillä pehmeä) pidempään, eli ainakin tuo poika meillä oli siihen asti vallan mainiosti selällään siellä, kunnes tahtoi väkisin istua itse

+ tykkään että kivan näköiset, pehmeät, muhkeat, silti suht pienet

+ matalampi vaunuosa kuin monissa, mikä rattaina hyvä juttu kun lapsi pääsee sinne itse kiipeämään kivasti, eikä putoa korkealta

+ miehen kommentt " hyvät kanttailla kurveissa" eli joustaa ja kurvaa hyvin

Muutenkin oon katellut sillä silmällä ostoksilla ja lenkeillä, että tykkään edelleen meidän vaunujen olemuksesta. Siis jopa kaupoilla kun ollaan niin ei tukita koko paikkaa kun ne vaunut on yleisilmeeltään vähän pienemmät, mutta silti tilavat.

Mac malli on muuten sellainen " erikoismalli" josta rajallinen värivalikoima" ja Swing sit se missä tarjolla kaikki uusimmat värit. Muuten ei kuulemma ole suuremmin eroja niiden välillä. Mä en tiiä kummat meil on, ostettiin ne 6 kk käytettynä, eli melkein uusina :D.

Sit sellaista oli puhetta maahantuojan kanssa, että pohjolaan tulevissa malleissa on kankaat ja toplingit tehty sen mukaan että meillä talvella on kylmempää kuin keskisessä euoopassa. Eli siksi voi myös olla eroja Saksan yms kauppojen välillä vrt. Suomi. Meillä ei ainakaan 05-06 talvella tarvittu kummemmin muuta toplinkia siellä, jos oli makuupussi niin poika pelkissä villavaatteissa, ja sit taas jos ei makuupussia niin sit haalarissa. Ja hiki oli aina, siis sopivan lämmin :D vaikka pakkastakin oli. Enkä siis pukenut monia kerroksia päällekäin.

Suosittelen lämpimästi.

Huonoja puolia on meille osoittautunut ainoastaan se, että maavara on aika pieni, jos meinaa kulkea " umpihangessa" eilen esim rattailtiin noilla sellaista polkua jossa tuo koppa otti kiinni vähän väliä. Tosin se on kankainen niin ei haitannut suuremti menoa vaan antoi periksi, heh. Ja kovin tilava se alakerta ei ole, eli jos meinaa kauppailla niin sinne saa just ne maidot yms vähän painavammat ja loput sit reppuun tai kassiin.

Vierailija
50/89 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.munkuvat.org/kuva/204

Eli meidän vaunut on noi. Väriltään tumman siniset ja tuossa ruudussa on beige, viini, ruskea sävyjä :).

Meil ei oo hankintoina tiedossa muita kuin ensisänky vaaville ja turvakaukalo jotka oli lainassa esikoisen kanssa... tarttis varmaan suunnitella niitäkin.

Vauva-lehdessähän oli juttua kaukaloista ja siellä sanottiin ettei yli 3v vanhaa kaukaloa kannata ottaa vaikka ois hyvin pidetty, kun kuulemma materiaali hapertuu. Ja sit oli myös säilytysolosuhteiden merkityksestä turvallisuuteen ys.

Mä oon miettinyt sitä kaukalon mallia kovasti, esikoisella oli se Britaxin BabySafe plussa, ja se tuntui jotenkin kovin ahtaalta ja pikkuisella meni helposti hermo kun joutui oleen niin mykkyräisessä asennossa (siinä mallissa menee jotenkin peppu niin syvälle sinne kuppiin.

Vierailija
51/89 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etusivulle! itselle ei erityisempää uutta, vointi ihan ok. Pakkanen laskenut inhimilliselle tasolle ja aurinkokin paistaa. Taitaa tulla kevät:-)

Vierailija
52/89 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sainpas vihdoin kirjauduttua joukkoon.. olen lukenut juttujanne jo ollessani viikolla 10, nyt viikkoja 21.

siispä tässä tietoni: ikä 34, kolmas raskaus,edelliset -97,-03 molemmat poikia. nyt la 26.6.

tämä on aivan huippu palsta, vaikka en ole ite aikaisemmin osallistunut keskusteluun niin silti moneen omaakin mieltä painavaan kysymykseen tai asiaan on saanu tukea tai vastauksia lukemalla teidän muiden juttuja.

meilläkin jo kaksi ultraa takana, kaikki pitäis vauvalla olla hyvin. sukupuolikin jo selvisi rakenne ultrassa. sanovat sen HYSsissä jos vain näkevät , niin ja tietenkin jos vanhemmat haluavat sen tietää.

tää uusin raskaus oli meille sellainen ' antaa tulla jos vielä onnistaa' ,ja olihan se aikamoinen yllätys kun ekan kierron aikana tärppäs. edellistä lasta teimme vuodenpäivät. kun on kaksi raskautta ja synnytystä jo takana niin jotenkin sitä kummasti pelotkin lisääntyy, johtuu varmaan siitä tietomäärästä joka on kertynyt. niin ja olen luonteeltani sellainen turhan murehtia, onneksi mieheni osaa ottaa asiat realistisesti.

no tässä nyt jotain näin aluksi. täytyy lukaista viikonlopun jutut läpi,oli nimittäin sukulaisia kylässä niin en viitsinyt istua koneen äärellä.

Vierailija
53/89 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että S@ndella, Ellulla ja Cityäipällä ultrassa kaikki hyvin. Cä, listoille en kuitenkaan kirjaudu, koska palstan alkuaikoina sovittiin, että listaan kirjataan la:t, jotka ovat 10 päivää ennen tai jälkeen kesä-heinäkuun vaihteen, vaikka kirjoitella tänne toki voi ja saa kuka vain. Muuten vaan hengaan mukana! :)

S@ri@ kirjoitteli neuvolakäynneistä. Minkä verran teillä muilla kesäheinillä on ollut käyntejä tähän mennessä? Mulla on tähän mennessä ollut yksi (1) neuvola, yksi (1) lääkärikäynti ja yhden (1) kerran on otettu mitään näytteitä tai kokeita (joiden tuloksiakaan en ole edes saanut). Viikoissa olen nyt kahdeksannellatoista eli niukasti alle puolen välin. Onko muilla yhtä harvaa meininkiä? Vai onko tämä tavallista, ja raskautta aletaankin seurata ¿kunnolla¿ vasta loppuvaiheessa?

Tervetuloa Airmid ja Besero! Airmidilla on tosiaan hauska laskettu aika, eipä satukaan muita olemaan samalla päivällä vielä. Besero, meitä huolehtijoita täällä riittää¿ ;)

Vierailija
54/89 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon Besero ja viikonloppuna mukaan tullut (nimi unohtui nyt, anteeksi).

Mä olen viettänyt hiljaiseloa, mies onneksi veti läppärin netin kanssa nyt mulle sänkyyn. Ei oikein nappais, et vauva nyt päättäis tulla...

Cityäipälle sen verran, että kyllä mulla käännetyt housunlahkeet oli. En kyllä itse tainnut olla oikein tajuissani kun ultrasta tulin kun en mistään mitään muista enkä mitään havainnut. Kai se johtui siitä että omaksi hämmästykseksenikin sain sen konkarin näyttämään mulle ne kriittiset paikat vauvasta ;-)

Meille kans tehtiin vauvaa nyt aika samoilla mietteillä kuin Besero, tai ainakin mä, ehkä mies ei uskaltanut kertoakaan kuinka paljon vauvaa toivoi. Mullekin oli melkoinen yllätys et ekasta kierrosta tärppäs tässä iässä ja kun ei vielä miehen vauvantekotaidoista ollut todisteita. Poika meillä vauvaa toivoi kuin paraskin ja totes meille että naimisten jälkeen (tarkoitti kyllä naimisiin menon jälkeen ja yritin kovasti et ei sit häissä sitä hokis...) tulee pikkuveli. Kyllä melkoinen noitaukko tuo poika olikin sillä häiden jälkeen meni se kuukausi ja olin raskaana ja kovin pikkuveljeltähän tuo näyttää.

Eilen meille muutti pinnasänky ja kun sitteri ja kaukalo on jo ostettu, niin alun isoista ostoksista puuttuu enää rattaat kassilla. Onneksi olin taas kerran ajoissa niitä katselemassa, jos tässä menee seuraavat 20 viikkoa makoillessa. Odottakaa vaan kun pää pehmenee kun pesän tänne sänkyyn teen...

Vierailija
55/89 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukkoon minun puolesta Beserolle :)

Joo, ihanaa kun pakkanen laskenut.. Pitää käydä rundilla koiran kanssa hissukseen.

Äiti kävi viikonloppuna ja lähdettiin vielä sukuloimaan Nurmekseen enon ja serkkujen luo.. Kaikki vaan päivitteli mun kokoa, nimittäin pienuutta. Äiti varsinkin, aluks kauhisteli että mitä on käyny, etkö ookkaan raskaana :D Mutta jospa tää kumpu kasvaisi, muut paikat vois pysyä entisellään..

Vähän jänskättää kun sovittiin hääpäivästä nyt, se olis syyskuun alkupuolella. Laskeskelin että vaikka menis heinäkuun puoleenväliin toi syntymän ajankohta, niin kerkeäis vähän " koota" itteensä siinä :) Vähän arpapelillä menee vaan kaikki puvunostot, pitää vaan ostaa joku ja sitten pienentää/suurentaa jos tarvetta. Ja hullut korsetit tietty käyttöön :D Eikähän se nyt se tärkein homma ole, mulle riittää että naimisiin päästään.. Mahollisimman vähän järjestelyjä, en ala ite askarrella kyllä mitään kun ilmaannun vaan paikalle ja päätetään mitä siellä syödään. Ei varmaan kauheesti ehtiskään, ellei tekin kaikkea sillä välillä kun kesäloma alkaa (ja siis ä-lomakin) joskus 2.6, ja siihen asti touhuaisi kun lapsi suvaitsee saapua :) Voi mennä nimittäin vauvan kanssa opetellessa ja valvoessa ne kuukaudet siitä väliltä ;)

Lähdenpäs reippailemaan ulos, kivaa viikonalkua kaikille!

Vierailija
56/89 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissantassut kyseli neuvolakäynneistä.. meillä on ollut kolme neuvolakäyntiä ,josta yksi oli lääkäri ja lisäksi kaksi ultraa ja nyt siis mennään viikolla 21 ja ens viikolla olisi neuvola.

tarkistin aikaisemmista äitiyskorteista miten silloin oli ,niin näytti olevan samat määrät. edellisessä raskaudessa olikin sitten viikon35 jälkeen käynteja joka viikko ja viikon38 alkaen 2kertaa viikossa naistenklinikalla, seurasivat istukantoimintaa, kun lapsi oli kuulemma hirveeen pieni! onneksi kaikki meni hyvin, eikä se nyt niin pieni sitten loppujenlopuksi ollutkaan,( 3105g) mutta parempi ,että seurataan kuin se että on kokoajan epätietonen.

tuntuu ,että niitä neuvolakäyntejä sais olla jo nyt enemmän, johtuu ehkäpä siitä,että ne on niin tärkeitä itelle, kuulla ne sydänäänet ja muutenkin jutella ' neuvolatädin' kanssa.

oletteko muuten tyytyväisiä neuvolan terveydenhoitajaanne, kohtaako henkilökemiat? mulla on aivan ihana terv.hoit., voi puhua kaikenlaisia asioita ja aikaa kuluu yleensä varmaan enemmän kuin on varattu, joten anteeksi teille jotka joudutte odottamaan vuoroanne..

kiva kuulla ,että olette jo alkaneet hankkia kaikenlaista vauvalle. meillekkin muuttaa tänään pinnasänky, kuten melballe on jo käynyt. ja ehkäpä jo monelle muullekkin. vaikka lapsi on meille kolmas niin kaikki täytyy hankkia uudestaan, kerkesimme nimittäin myydä ja antaa kaikki edelliset jo pois. mutta mikäs sen ihanampaa kuin tehdä uusia hankintoja, on ne siten käytettyjä tai uutena ostettuja.

omista tämänhetken vaivoistani sen verran, että yöllä vaivaa kolmen jälkeen unettomuus ja päivällä puolestaan saamattomuus. karehdin teitä jotka jaksatte ulkoilla ja harrastaa..kumpa minäkin.

Vierailija
57/89 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet ja anteeksi viikonloppuna ilmoittautunut, että missasin..Laitan listoille, jahka saan aikaiseksi..

Neuvolakäynneistä oli puhetta. Mulla on ollut kolme käyntiä, kaksi terkkarilla ja yksi lääkärillä sekä lisäksi rv12 ultra. Seuraava käynti on rv25 ja sitten ne kai tihenee. Yksi käynti on jätetty pois esikoiseen verrattuna tuosta rv19 tienoosta. Ihan mukava täti meillä on ja kaikkia asioita voi ottaa esille. Tammikuulla kaipasin käyntejä kovasti, kun ei niitä liikkeitä alkanut tuntua. Nyt kun Pikku M heiluu koko ajan, niin tuska ei ole niin valtava.

Besero, mä olen kanssa uneton aamuyöstä ja kauhuissani, kun lähden rv23 töihin puolen vuoden vuorotteluvapaan jälkeen. Hyvästi siis aamupäivän lepohetket:-( Jään kyllä saikulle heti, jos alkaa burnista pukkaamaan!

Kävin tänään lastenvaateliikkeessä hiplaamassa ja siellä oli 50cm farkut. Voi taivas, että ne oli söpöt, mutta mitä sellasilla tekee:-)

Vierailija
58/89 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 cm farkut ja kaikenmaailman vauvojen adidaslenkkarit on maailman ihanimpia, mutta erittäin epätarpeellisia :D Pitää muutamat tossut ainakin näin kenkäfriikkinä pienelle hommata, vaikka käyttöikä on hyvin lyhyt ja eihän niistä muuhun oo kun ihastuttamiseen ;)

Mulla oli neuvola sillon rv 10-11 paikkeilla, sitten lääkäri joskus 14, ja taas neuvolatäti rv 17. Nyt on torstaina sitten.. Meillä on tädin kanssa ikäeroa varmaan 45 vuotta (no ehkä ei ihan, mutta 35 ainakin) ja eihän siinä mitään, mulla on pienestä lähtien ollut kaikenikäisiä ystäviä ihan lapsista vanhuksiin, mutta kyllähän hän vähän kauhistelee tatuointeja ja lävistyksiä (joita kyllä itsellä ei kun muutamat, eikä näy päälle).. Yleensä kyllä tullaan juttuun ihan normaalisti, mutta aikaa ei mee kun se standardivartti tai jotain. Kerran katottu virtsat, hempparit kahdesti ja verenpaineet myös. Ihan normaalimeininki vissiinkiin.. Itse oon vaan niin puhelias että viihtyisin aina sen tunnin höpisemässä, kun ei varsinkaan omille tutuille tuu niin kauheesti aiheesta purkauduttua kun eivät ole lapsellisia vielä. Tietty tää palsta on pelastus:)

Hmm, oonkohan vähän outo kun en oo ikinä käyttänyt huuhteluainetta missään? No, tänään tein parannuksen ja ostin sitä uutta ruskeeta, jospa se hajustaisi mukavaksi noi lakanat ainakin. En vaan uskalla oikein mitään normivaatteita pestä sen kera, kun ainakin farkut menee pilalle ja varmaan muutkin joustavat.. Ja tuntuu että kaikki on joustavaa.

p 20+3

Vierailija
59/89 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on vierähtänyt pitkä aika, ei oo ehtiny käydä kirjottelee. Neuvolakäynneistä on ollut puhetta, meillä tääl käydään n. kerran kuussa, laskeskelin tuossa et oisko nyt kolme neuvolakäyntii + 1 lääkärineuvola. Ja toinen ultra on yli huomenna. Mäkin odottelen et josko nämä kriittiset paikat näkys tarpeeksi selvästi. Uteliaisuus alkaa voittaa, vaikka ensin ajateltiin, ettei haluta missään nimes tietää.

Masussa käy jo välillä aikamoinen jytke, mies tuntee kanssa jo masun päältä ku vaavi potkii. Ja tää tyyppi on ottanut potkujen erityiseks kohteeks mun virtsarakon, vähä välii meinaa tirahtaa =D Mä haluaisin jo kovasti olla ostelemassa näitä isompii hankintoja mut miehen kanssa tahtoo olla niin vähän yhteistä aikaa, et ei oo ehtinyt viel. Tai on aikaa mut sitä tarvis koko päivän koska lähimmät vauvantarvikeliikkeet on 100 km. päässä. Mut onhan täs viel kevättä jäljellä. Toisaalta sit taas, ku koskaan ei voi tietää mihinkä vuodelepoon yhtäkkii joutuu...

Tuli tuossa männä viikolla taas todistettua et systeemi pissii...Kelalla käytiin vähän kyselemässä näitä tukiasioita. Minähän olen sijainen työpaikassani ja pomo hieman vihjaili, että nyt kun tämä pätkä loppuu (eilen) hän ei tiedä uskaltaako minulle enää antaa sijaisuuksia, jos vaikka selkäni ei kestä. Selkä ei ole viimeaikoina ollut enää erityisen kipeä, mutta enhän voi luvata ettei se jonakin päivänä taas kipeytyisi. Noh, Kelalta sitten kysyin että jos sen jälkeen kun olen hakenut äitiyspäivärahaa ym. joudun työttömäksi, vaikuttaako enää tukeen. Vastaus: Kyllä, saan päivänkin ennen äitiyslomaa työttömyyskorvausta, äitiyspväraha on minimi. Tarkoitukseni oli saada äitiyspväraha 6kk:n tulojen mukaan, koska vuonna 2005 olin päätoiminen opiskelija, ja tulot ovat nyt huomattavasti paremmat. Mutta työt ehkä loppuvat nyt ja vuodeososastoilla selkäni ei kestä ainakaa. Patti tilanne siis... Stressi tässä tulee =)

Että tällästä tänne...Yhteiskunta ei kyllä oikein tue lastentekoa ja sitten ihmetellään kun lapsia tehdään yhä vanhempana ja ikäluokat pienenee...

Peetta+vaavi 20+3

Vierailija
60/89 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm, olenkohan minä jo ainoa, jolla ei ole vielä yhtäkään vauvatarviketta hankittuna? (Se Vauvahieronta-kirja kyllä jo postissa tuli, mutta eihän se varsinaisesti ole vauvatarvike.) Olen kai niin taikauskoinen, etten uskalla vielä alkaa tosissani valmistautua vauvan tuloon; nytkin piti tietysti mennä lueskelemaan tuota Kauhutarina-pinoa... (No, tottahan se on, että mitä vain voi sattua. Vaikka kuolemat ovat harvinaisia, niin jollekullehan ne sattuvat.)

Vaan nyt neuvola-asiaan. Mulla on ensi viikon lopulla neuvola, eli silloin kun on noin 19 viikkoa täynnä. Sen jälkeen tulen siis käyneeksi (vkoon 19 mennessä) 2 kertaa tavallisessa neuvolassa ja kerran lääkärineuvolassa. Palsilla, Beserolla ja Senniinalla (samoihin viikkoihin mennessä) saman verran, Peetalla 1 enemmän. Ihan normaalia tämä sitten minullakin, vaikka itse olen pitänyt käyntejä kovin vähänlaisina :).

Se, minkä takia lähdin nimenomaan tätä neuvolaa kysymään, johtuu siitä kun olen ymmärtänyt, että loppuvaihetta lukuun ottamatta varsinainen seuranta tehdään juuri neuvolassa, siis sydänäänten lisäksi nämä hemoglobiinit, virtsan valkuaiset, jne. Tuntui vähän harvalta, että raskauden puoliväliin mennessä ei ole vielä otettu kuin yhdet kokeet jne. Etenkin, kun minä painoni puolesta kuulun riskiryhmään, jolla raskausmyrkytykset sun muut kivat ovat ihan oikeasti yleisempiä. Tuntuu, että itse olen ainoa ihminen maailmassa, joka on tästä asiasta huolissaan. Kuitenkin jatkuvasti saa lukea lehdistä tai muualta, millainen kävelevä aikapommi sitä on.

Olin tehnyt pyhän lupauksen itselleni kirjoitella jatkossa enemmän iloisia asioita, mutta tänne huoliosastolle taas vaan lipsahdin. En kai sitten ikinä pääse kunnolla näistä murheista eroon.

Besero kyseli, ovatko kemiat ¿neuvolantädin¿ kanssa kohdallaan. Vaikea sanoa, kun olen tavannut kyseisen henkilön tasan kerran elämässäni! Ihan suht ok ¿täti¿ kyllä silloin oli, katsotaan nyt sitten ensi viikolla, mitä kemioille silloin kuuluu ;). Jos saa sydänäänet yhtä hienosti kuuluviin kuin ekalla kerralla, saa ollakin vaikka vähän nuiva muuten! :D

Peetta: Miten tuo Kelan touhu on mahdollista? Minulla ainakin on se käsitys, että äitiyspäiväraha maksetaan meillä 2007 ¿monistuvilla¿ 2005 verotietojen mukaan, ellei itse pyydä laskemaan sitä viimeisen 6 kk tulojen mukaan. Eiväthän ne nyt voi itse poiketa omasta säännöstään, eiväthän? Kysy jostain toisesta toimistosta/toiselta virkailijalta. Kelakin on niin monilonkeroinen instanssi, että helposti siellä vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee. Saatat saada toiselta ihmiseltä ihan erilaisen vastauksen.