Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*KESÄHEINÄT vko7*~*

12.02.2007 |

[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]♥

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 2, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan politiikkaa kun se vie mun aidollsin :D ainakin viivästyttää sitä ;) On se aika nuljaska tosiaan...

Vierailija
22/89 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpas meidät etusivulle. Eipä tässä sen ihmeempiä. Pikkuihminen melskaa aika lailla:-) Välillä oikein säikähdän, kun tumpsauttaa ilman varoitusta! On se totta, että mieli on rauhoittunut todella paljon näitten liikkeitten tunnistamisen jälkeen. Eka etappi oli se 12 viikkoa, mutta olin aika hermona vielä pitkään sen jälkeen. Toinen etappi tämä 20 viikkoa ja nyt on olo ihan toisenlainen. Ei kai sitä ihan pelkäämättä kuitenkaan voi olla, ennenkuin nyytti on sylissä ja toisaalta kai sitä pelkää lapsensa puolesta lopunikänsä:-)

Kantoliinan meinasin muuten hankkia! Palsko oli tehnyt itse? Oliko sulla joku ohje? Aika kalliita valmiina ostettuina mun mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senniina: No oon vähän tämmönen " renttu" käsityöasioissa, leikkaan kankaan silmömääräsesti ja ompelen sitten, yleensä kaikki onnistuu mainiosti. No, ostin jostain pienestä kangaskaupan kopasta poistossa olleen Nanson trikookankaan, ehkä n. 1.6 x 2 m, tai jotain.. Ihanan värinen, jonkin verran joustaa, makso ehkäpä 9 e, kilohintaan oli.. Leikkailin siitä sitten 50cm leveitä suikaleita koko kankaan pituudelta, eli 160cm aina yhden suikaleen pituus, ompelin vaan yhteen lyhyeltä sivuilta kolme sellaista. Pituus siis..480cm (piti käyttää laskinta,noloa x)) ja kun koklasin niitä sidontoja, huomasin että pitää suipentaa niitä päitä vähäsen niin ei tuu niin paksuu solmua. näytin btw muuten aika hyvältä kun oli millon kissa ja millon iso pehmonalle kantoliinassa..

Selitin kyllä nyt erittäin monimutkasesti, mutta siis ompelee vaan 40-50 cm leveen ja noin 5 m pitkän kaistaleen. Tai ostaa vaikka niin monta metriä kangasta ja leikkaa siitä kapean :D ihan miten vaan, mutta helppoa on. Tommonen perustrikoo ei purkaannu, reunoista tulee paksut ja rumat jos yrittää omella jotenkin (ainakin jos ei tee sitä saumurilla, mitä hienoutta mulla ei oo), rullautuu ehkä kankaasta riippuen vähän, mutta ei yhtään haittaavasti. Kannattaa tehhä vähän leveempi aluks, vaikka se 50 cm, että on vähän kutistumisvaraa pesuissa.

Ja on muuten totta, että helpottaa kummasti kun liikkeet tuntee, on ihan erilainen yhteyskin vauvaan. Ja ihanasti piristää jossain ankeassa aamu kuuden bussissa jos toinen sieltä töytäisee :)

Nyt pitäisin seuraavana etappina sitä 30. viikkoo, tulisipa pian.. Eilen illalla mies taas taputteli vatsaa ja tuumaili että tulis jo, kun ikävä on pientä. Mulla ihan samat fiilikset, noh, tuleepahan lapsi ainakin rakkaudella odottavaan perheeseen vaikka muusta kunnollisuudesta en sitten tiedä :)

jes, kaheksalta vihdoin idolssit. Oonkohan jotenkin riippuvainen.. Katotaan Saksan idolsseja kanssa, vähän siellä on HUIPPUJA tyyppejä pari, ihan tähtiä. Nojoo, terve vaan ja viikonloppuja kaikille :)

-palma 21!

Vierailija
24/89 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti vaan vastaus ElluP:lle 4D-ultrasta: Käytiin Felicitas-klinikalla Tapio Kurjen luona. Oli oikein miellyttävä käynti ja tarpeeksi aikaa. Kaikki rakenteet katsottiin tosi tarkaan ja laitteella näki erinomaisesti sydämen virtaukset etc.

Eihän se ihan ilmaista ollut, mutta mulle oli tärkeää saada varmistus rakenteista. Tämän tarkempaan niitä ei näy missään ;)

Koala ja Ilmari (rv 21+2)

Vierailija
25/89 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellu, minäkin ajattelin kyllä ihan aloittaa tuolla rattaat, sänky ja hoitoalusta -osastolla, eiköhän ne ole kuitenkin isommasta kamasta ne tärkeimmät! :) Tuota pikkusälää sitten varmaan kertyy, ja kuten (ainakin) Senniina totesi, ne on enemmän yksilöllisistä tarpeista riippuvia, eivätkä myöskään maksa niin paljon kuin rattaat ja sellaiset.

En ole hoitopöydästä vielä ihan varma, mietin pärjäisikö pelkällä alustalla. Onko joku vaihdellut vaippoja ihan sängyllä, onko toivotonta? Meillä on todellakin minimalistinen asunto, enkä haluaisi ylimääräisiä huonekaluja.

Senniina ja Ellu, mulla tulee myös istuessa vatsa usein todella kipeäksi. Tuntuu tosiaan kovalta, ja siihen sattuu - ei vihloen, vaan pikemminkin sellainen tunne, kuin olisi saanut kamalan täräyksen. (Jos teistä joku on joskus pudonnut hevosen selästä vauhdilla kivikovalle alustalle, kuten jäälle, tietää mistä tunteesta puhun...)

Olen vähän huolestuneena seurannut tilannetta, koska teen nimenomaan istumatyötä, kaiket päivät tietsun ääressä, ja kuten Ellullakin, pitkiä päiviä tulee. :( Sitten kun yritän istua niin, että mahaa ei niin paljon sattuisi, kipeytyy selkä. Toivottavasti pysyn vielä työkuntoisena, on niin kiire töissä, ettei olisi yhtään varaa jäädä saikulle. Kellään muullakaan ei ole aikaa ottaa mun hommia nyt, ja tähän työhön ei voi ottaa sijaista ihan päivässä jostakin.

Inhaa, että Miiullakin on sontamainen pomo. Mulla pomo otti yllättävän rauhallisesti raskausuutiseni (varmaan iloinen, kun pääsee eroon), mutta muuten meillä ylipäätään asiat eivät toimi ihan oikeudenmukaisesti. Työtehtävät ja ennen kaikkea palkkaus menee pärstäkertoimen mukaan ym. reilua meininkiä. Ajatelkaa, kollegani (samalla virkanimikkeellä kuin minä) tekee osittaisella hoitovapaalla eli 4-päiväistä työviikkoa, ja hän saa kuussa käteen (nettopalkka siis) enemmän kuin on minun bruttopalkkani! Pomo myös muutenkin koko ajan nokkii, esim. yrittää saada kiinni jostakin virheestä yms. Elämä on.

Besero kyseli painon kehittymisestä. Minulla kuulkaas näytti tänä aamuna ensimmäisen kerran tooooooooodella pitkään aikaan vaaka alle 100 kg! (huh, tulkoon tässä nyt sitten sekin julkisesti paljastetuksi... no, minä siitä painostani olen koko ajan ruikuttanutkin, tässä siis syy!) Paino on pudonnut odotusaikana lähes 7 kg, mikä em. syystä on vain positiivista. Pyrin siihen, että vaikka se enää ei laskisi, ettei se ainakaan nousisi yli lähtötilanteen edes raskauden lopussa.

Kiharalle jaksamista vaikeassa tilanteessa. Kiva, että Koalalla onnistunut ultrakäynti! Pals - en ole aikaisemmin kommentoinut, mutta meillä on kyllä tosi samansuuntaiset ajatukset vauvasta. Ihan itku välillä pääsee, kun ajattelen, miten paljon jo häntä rakastan. Ja haluaisin kovasti jo päästä " hypistelemään" vauvaa :)! Pari päivää sitten kaupassa oli vauva, joka ei-niin-voimakasäänisestä itkusta päätellen oli aika pikkuinen vielä. Kassamyyjä katseli vähän ihmeissään, kun kyyneleet vain valuivat pitkin naamaani. Taidan tosiaan olla raskaana :).

Minä en ole jaksanut katsoa enää Idolsia sen toisen (muistaakseni) semifinaalin jälkeen, jossa tuomarien käytös oli niin törkeää. Braskia vastaan minulla ei ole yhtään mitään, oikein söpö ja kiva tyttö, mutta semifinaalissa oli 3 taitavampaa laulajaa, ja tuomarien käytös pisti vihaksi. Sen jälkeen olen jättänyt sarjan väliin. Ari on kyllä suosikki ja toivon, että hän pääsee pitkälle.

Mutta nyt olen yksinäni kirjoittanut varmaan yhden sivullisen tekstiä, joten laitan luukut kiinni ja alan jatkan työntekoa, niin pääsee joskus kotiinkin. (En ole kyllä koskaan ennen surffannut näin paljon työnantajan ajalla kuin nyt viime kuukausina. Potut pottuina, hähä.)

PS. Mikä on sf-mitta? kysyy nimimerkki Epätietoinen

Vierailija
26/89 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sf-mitta on mitta häpyluusta kohdun korkeimpaan kohtaan. Ekaa kertaa mitattiin mulla viime käynnillä rv20+1.

Idolsista mäkin sanoisin, että kyllä tuomarit pystyy mielipiteillään manipuloimaan kansaa ihan älyttömästi. Jos sanovat, että Mikki Hiiri on paras ja pääsee jatkoon, niin kansahan äänestää..

Vierailija
27/89 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo idols-tuomarien käytös.. kyllä välistä ottaa pattiin! mutta onneks panu ja ari on oikeesti olleet ryhmänsä parhaat, sen verran kansa ymmärtää. ja niin, se tyttö tokajaksosta oli kyllä tosi suloinen ja niin, mutta kyllä oli niin lahjakkaita tyttöjä nää muutkin, varsinkin se ehkä vähän ärsyttävä, oliko se nyt mia. mutta kuitessii.. aina ei voi voittaa :/ ikävää vaan, kun tiiän miten rakastuneita jone ja asko on siihen nuljaskaan, sen melkein tietää jo mitä ne tänä iltana sanoo, ja kuka menee jatkoon..

tassut, ei oo yhtään mun tapasta itkee vaikkapa nyt vauvoille. tai siis ei ENNEN raksautta, musta on tullut ihan..odottava :D eikä ne oo vaan kyyneleitä, kaikki vaan yhtäkkiä oikeesti koskettaa. tänään viimeksi kun olin syömässä.. kaikki äidit varmaan pitää erittäin omituisena kun vilkuilen kyynelsilmin pikkuenkeleitään.. ei voi mittään :)

Vierailija
28/89 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa että monet käyneet 4d ultrassa, on varmasti tosi söpöä katsella sitä omaa vauvelia sielä masussa touhuilemassa. me ollaan ajateltu säästää siinä kohtaa, joten ite en siitä pääse nauttimaan.

sf-mittaa ei olla mulla vielä mitattu ollenkaan. viime neuvolassa oli sijainen ja sanoi,että ei mittaa sitä vielä koska sillä ei ole merkitystä näillä viikoilla(silloin oli jotain 18viikkoa), mutta nyt ens maanantaina on neuvola ja sitten varmaan jo mitataan, onhan se kohtu jo kivasti noussut ja muutenkin kasvanu.

vatsan kovettumista on nyt päivittäin ja tuntuu kuin vauva seisois ja polkis jaloillaan, kun tuntuu pistäviä kipuja kohdunsuulla tai jossain sielä alapäässä ,vaikee sanoa missä ne viillot oikeesti tuntuu, onko muilla samoja tuntemuksia?

ajattelin kysäistä sit neuvolassa ,että koskas sitä kohdunsuun tilannetta tarkastetaan. eipä tarvisi sitten itse miettiä onko paikat vielä kiinni.

idolssia seurataan meilläkin ja toivon ,että jatkoon pääsis kukatahansa muu kun se ruslaanas. en tiedä tutuistani ketään joka haluais sen jatkavan, mutta sehän rakee sitten illalla.

ja eikös se euroviisukappalekkin ratkee tänäviikonloppuna?? itellä ei niistä selvää suosikkia, jos joku pakko valita niin oliskohan se sitten se katra.

mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille! 21+4

Vierailija
29/89 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Besero, mulla on kans välillä tota, että tuntuis kuin vauva tosiaan polkis sinne alas. Mutta mulla ei oo mitään kipuja vaan pelkästään sellaista painetta. Mutta en oo kauheena panikoinut siitä, täytyy kysästä seuraavassa neuvolassa.

Ens kerralla se varmaan mitataan se mitta multakin, aikasemmin ei oo otettu. Seuraava neuvola ois 26.2. Muistaa hyvin ku on isoveljen syntymäpäivä.

Muakin inhottaa Idolsissa se, että ne tuomarit saattaa haukkua kolme tyyppiä ja kehua yhden - ja kansahan uskoo. Esimerkiksi sillon se poika, joka lauloi Ei yksinäinen unta saa... Olihan se ihan hyvä laulamaan, mutta ei läheskään samaa tasoa kuin muut, sehän oli vain sellainen luritus. Ja tuomarit antoi sellaisen kuvan, että sillä meni tosi tosi hienosti ja iih. Siis yritän nyt sanoa, että olihan se hyvä laulamaan, lauloi puhtaasti yms, mutta ei ollut vaativuutta eikä munaa siinä touhussa. :)

Ja sitten just sillon kun ne tytöt oli, niin täytyy sanoa, että itse olin sen Emilia Aarnion puolella, vaikka sillä oikeastikin jäi aina alavireiseksi ne yhdet äänet. Mutta se on Oulusta ja tiedän tyypin, tooosi hyvä laulamaan. Vaikka se sen Aurora-esitys ei ihan nappiin mennyt, niin oli sillä kuitenkin sitä kirkkaasti jatkoon mennyttä parempi ääni. Matala ja hyvin soiva, ah niin ihana. Oisin toivonut Emmin jatkoon. Tällä joka meni jatkoon, oli vähän liian nasaali ja korkea ääni mun makuun.

No niin, se siitä sitten. Tänään toivon, et Mikko onnistuu esityksessään Onnen kyyneleet. Se on Oulunsalosta... Kotia päin. ;) Ei vaan, oikeesti hyvä laulamaan hänkin.

Mä oon kans aika herkkänä ja meidän työpaikalla on aina kerran viikossa sellanen äiti-lapsikerho, siis ennen ku meidän työt alkaa. Ja sitten näen aina niitä pikku palleroita siellä, niin voi että kun alkaa herkistyttämään. Aina tekis mieli paljastaa, että minäkin olen raskaana. Ja vauvaa kohtaan ihan mieletön rakkauden tunne. Lauleskelen iltaisin tuutulauluja, suosikkina Lapin äidin kehtolaulu. Tunnistaa sitten synnyttyäänkin sen ja toivottavasti rauhottuu lauluuni.

Mies ihanasti sanoi eilen illalla, että voitko lauleskella sellasia tuu tuu tupakkarulla ja muita sellasia niin tunnistaa nekin sitte ku minä laulan. Siis mies aikoo laulaa sille, vaikkei yleensä koskaan laula mitään missään, edes kotona! ja eilen mies jutteli iltasadun masulle ja mulle. Oli ihanaa. Keksii päästä hauskoja tarinoita ja puhuu ne hauskalla kertojaäänellä...

No niin, mutta minäpä menen hakemaan jotain ruokaa, jos nyt jo pysyisi sisällä. Eilen ja tänään oon syönyt 4 mehujäätä, jaffaa ja mehua... Leipää yritin eilen, mutta ei onnistunut. Nyt ei oo enää niin huono olo, joten jääkaappi kutsuu! Ai niin, ihanaa kun voi kerrankin olla ihan hyvällä omalla tunnolla nää 2 päivää pois töistä. Työkaverit laittoivat vielä " virallisen tsemppiviestin" mulle tekstarina, toivottelivat paranemista ja lepoa, koska tarvitsevat vielä mua! Ihania.

-Veruska 21!-

Vierailija
30/89 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

veti oikein kunnon päikkärit..Yli kaksi tuntia ihan ahteri homeessa ja taju kankaalla:-) Miten ihmeessä mä jaksan töissä??

Olin kyllä ihan samaa mieltä Veruskan kanssa noista aikasemmista Idoleseista. Tämän kertasista ei ole jäänyt mieleen kuin se aikaisemmin mainitsemani sekä se Huoposen poika, joka ainakin karsinnoissa lauloi hyvin.

Kyllä tuo herkkyys on pinnassa. Rakkaus vauvaa kohtaan kasvaa koko ajan ja jo pelkät teidän kertomukset saavat kyyneleet silmiin..

Vierailija
31/89 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon herkkänä täällä.

Ol mulla asiaakin, että voidaanhan kesäheinän koittaessa sitten siirtyä vauvapuolelle pinoon? Ootte niin huippuja. Ei mulla muuta

:´)

-palma ja rakas

Vierailija
32/89 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti kirjoittamani äsken, että olen niin itkunen, että en voi edes laulaa lapselle. Itku tulee heti ja sellasta päkätystä vauvakin pelästyy:-) Onneksi kuorossa pystyn laulamaan (riippuu tietysti biisistä..) ja vaavi saa vähän musiikkiakin kuulla. Esikoinen ei hirveästi perinyt laulunlahjoja, rytmitajua löytyy kyllä. Ex-miehen perheessä kaikki muut osasivat laulaa, paitsi hän ja eikös poika sitten perinyt isänsä tässä asiassa..pikku-Mattiernestin isä lauleskelee aika paljon, mutta en ole ihan saanut selville, että osaako hän laulaa vai ei. Kyllä hän niitä oman maansa biisejä jollottaa, mutta kun ne ovat niiiin erilaisia kuin meidän..;-)

Näitä tulee vaan mietittyä, kun on itse saanut niin paljon iloa lauluharrastuksesta, että toivois lapsellekin jotain vastaavaa. Mennään varmaan sitten muskariin, kuten esikoisenkin kanssa.

Vierailija
33/89 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikhän me vauva puolelle sïirrytä sit tulevaisuudessa, eix niin tytöt? (mietin kyl että laitanko tohon sanan naiset...mut eeeiiii, ei se sopinut siihen niinkuin tuo tytöt...joten älkööt kukaan loukkaantuko =) )

Niin, paskamainen pomo, mutta sitä se on kaikille. Eli rouva tuli uutena meille tammikuun alussa. tähän asti on vaikuttanut että tuun sen kanssa juttuun mut ei tunnu enää. ainakin listojen puolesta. Mä yritän ajatella positiivisesti että enää 3 listaa ja sit se ois siinä. eli tasan tarkkaan jään nauttimaan sairaslomasta (toivon etten oikeesti oo kipee tai pakko levossa tms.) pääsiäisen jälkeen.

Eilen palkanlaskijakin mainitsi että muista sit se että 60pv on palkallinen sairasloma..

Juu Senniina. Ilmeisesti mä voisin siirtää ne mun lomat myöhemmälle ajankohdalle mut toisaalta..Ajattelin pitää kuitenkin ne siinä ennen kun alotan hoitovapaan.

Ja tosiaankin..hän sanoi että muista hakea virkavapaata kun meet töihin. en mä sitä teinnyt mut mukavaa että opasti asiassa.

Meil tosiaan vaunuja ja vauvaa lukuunottamatta taitaa olla kaikki tavarat kasassa..

Ei mullakaan mitattu viel eilen SF-mittaa. Toki se yritti selvittää missä kohtaa kohtu tuntuu, siis missä on ylinosa kohdusta.

Ja tuolt tekayn sivuilta katoinkin et SF-mitta otettais käynnillä5.

Ne neuvolassa olevat opiskelijat on yleensä mukavia ja silloin asiakas kuulee itsekin enemmin kuin muulloin(itsekin neuvolassa opiskelijana olleena) koska opiskelijaa ohjataan eri tavalla. Ei kaikki opiskelijat toki saa hatunnostoa (kuten mulle sattunut joka kippas mun 4h pissanäytteen viemäriin...toki terkkari unohti ohjata...)

palsille mukavaa työviikkoa ja koita selvitä hengissä ekasta viikosta. =)

Mukava kuulla että muillakin miehet taputtelee vatsaa ja odottelee vastausta sieltä. Mun mies yrittää herätellä vaavia ja omien sanojensa mukaan kiusaa vaavia mahan läpi. Hupasaa mieheltä joka ei tavallaan koskaan puhu mitään tommosta (eli riidat liittyy usein siihen kun toinen ei puhu miltä tuntuu yms.)

Täällä myös välillä tuntuu että joku yrittää tulla läpi alavatsasta..joten Besero ja Veruska et oo ainut.. =)

Wau...herra yrittäjäkin saapui kotiin (juu, tähän aikaa!) joten nyt illan viettoon.

Miiu ja vaavikka 22+1 (noin se tais olla)

Vierailija
34/89 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut niin paljon tuota musiikillista viestiä viime aikoina, että pitääpä minunkin paljastaa kuuluvani samaan kastiin. Kovasti musiikista tykkään ja nytkin Idolsia odotan. Mikko sais munkin mielestä pärjätä, mutta kuunnellaa nyt ensin ;-)

Mulla on sellainen musiikillinen menneisyys et mitään järkevää en ole koskaan missään siltä alalta suorittanut, mut 11 vuotta alalla tein sivutoimista bisnestä eli 10 vuotta pidin pianotunteja ja 9 vuotta pidin muskaria (meni siis paria vuotta lukuunottamatta päälekäin nuo jutut). Esikoisen aikana kävin tuossa lähiasukaspuistossa pitämässä omalle ja muille äiti-vauva-pareille vauvamuskariakin ja näistä tän alueen mammoista tuli hyviä ystäviä, joista neljään pidän edelleen yhteyttä vaikka nää tytöt ja pojat menee nyt jo kouluun. Jos nytkin sais vauvan synnyttyä yhtä hyvää seuraa äitiyslomalle, niin jopas olis poikaa!

Mulle tuli tänään vakuutusyhtiöstä viestiä, että mun kopioimasta äitiyskortista oli puuttunut jotain ja kun selvittelin, niin sivujen 4 ja 5 tiedot näkyi ihan hyvin, mutta 6 sivun laidasta oli pudonnut pois ne sydämensykkeet ja nyt saan tehdä sitten lisäselvitystä sinne. Saapa nähdä että antavatko meille vakuutuksen nyt sitten. Mitään en tietty mahda, jos eivät anna, valehtelemaankaan en rupea sairauksistani.

Niin ja meille löytyi tänään matkarattaat! Olin jo melkein toivoni heittänyt, että meidän kääpiöautoon löytyisi matkarattaat, mutta niinpä vain Inglesinan Espressot oli mies saanut sinne survottua. Väri on mitä mielenkiintoisin (violetti-vaalea-vihertävä/khaki ja runko-osat harmaat), mutta täytyy sanoa, että hirmu laadukkailta nuo rattaat vaikuttivat. Ihan eri luokkaa oli tuntuma kuin meillä aikaisemmin olleissa matkarattaissa.

Ja Pals, toki vauvaudutaan kunhan nää natiaiset saadaan maailmaan.

Niin ja mulla silmä tulehtu. Sain lääkkeet siihen ke iltana ja ei parane. Tänään etsin silmälääkäriä, mut en löytänyt kuin maanantaille, mut siel vastaanotossa epäilivät et saattaa olla raskauden aiheuttama autoimmuunijuttu, joten saapa nähdä. Käskivät mennä yleislääkärin lähetteellä silmäklinikalle, jos viikonloppuna pahenee kipu. Kovasti on kyllä silmään koskenutkin. Onko kellään muulla tämmöistä vaivaa ollut?

Vierailija
35/89 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia Miiu toivotuksista, katellaan sit ens viikolla kuhan pääsee vauhtiin hommissa että mitkä fiilarit ;)

Ja koita Melba selvitä silmätulehduksesta, kokemusta en omaa kovin vakavasta tapauksesta, mutta se vähäkin kyllä tuntuu erittäin ikävältä, että tsemppiä vaan!

Minä kyllä toivon hevimiehen voittoon, mutta samapa tuo kun on se " mun" Ari jo jatkossa.. Kassellaan kohta että kuka pääs.

Rakas lapseni pitää kamalaa metakkaa mahassa, koko päivän tullut ihan älyttömästi monoo. Ihanaa kyllä tämä <3

-palmu

ps. innostuin muuten sisustamaan, kun meillä on vähän vaiheessa tää kämppä, huomenna puhaltaa uudet tuulet tässä huushollissa ;) kevään tulleen oon hullaantunut kaikkeen vihreään, että sitä kohta kangaskaupasta sitten.. ainiin, eihän kevät vielä olekkaan tullut ;) pian on ainakin meidän olkkariin jos tää innostus vaan pysyy ja rahapussi on yhtä mieltä..

Vierailija
36/89 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli merkattu nyt neuvolakorttiin 20 viikolla (vasta?) 16,5 cm ja kuitenkin yli keskikäyrän... vertasin myös ekaan korttiin ja isompi oli.

Eipä taaskaan ole tullut kirjoiteltua, lukemassa kyllä käyn lähes päivittän, mutta väsymys on armoton. Missä on se auvoisa keskiraskaus? Olen todella loppu ja jotenkin sisäänpäin kääntynyt. Pitäisi hoitaa ja tehdä kaikenlaista, muttei vaan saa aikaiseksi. No, nyt alkoi hiihtoloma, jos sais vähän akkuja latailtua. Meidän piti lähteä lämpimään, mutta siihenkin iski sitten laiskuus väliin ja rupesin ajattelemaan, että jaksaako sitä hääsätä pakata ja purkaa kaikki kesävermeet ja sitten taas viikon päästä sama homma uudelleen. Lisäksi tähän vuodenaikaan pitää istua lentokoneessa vähintään se kuusi tuntia ja sittenkään ei välttämättä ole mulle riittävän kuuma! Niinpä jäi matka tilaamatta ja mennään vaan Galaxylla Tallinnaan, että poika saa jotain vaihtelua pihaleikkeihinsä. Otin tosin Lux -hytin ja siihen kuluu erikoisaamiainen, että on meillekin jotain elämystä -toivottavasti! Mies saa tyhjentää yksin jääkaapin sisältöä ja mä katon sitten telkkaa...

Täällä on kovasti ollut vilkasta keskustelua tarvikkeista ja idoleista. No, idoleita en kattele ja tarvikkeet palautuvat vähitellen meille. Tosi hyvä mäihä, vai mitä. Mä kun en ole mikään viimesen muodin perässä liikkuja muutoinkaan, niin ihan riittää kun on ehjät ja hyvät kamat vaaville.

Aluksihan se vauveli nukkuu siinä pahvilootassa pinnasängyssä. Meillä on säädettävä pohja ja toinen laita laskeutuu alas eli menee aikas pitkään siinä punkassa (ainakin eka meni). Kylpyamme on valmiina, samon yhdistelmävaunut. Ajattelin siivota kylppärin alakaappien päälle hoitotason eli siihen ostan vaan uuden hoitoalustan. Esikoisen hoitelin huoneessa, mutta olikin talvivauva ja meidän kylppärissä oli silloin vain lattialämmitys. Nyt siellä on patteri lisäksi, mutta kesällä tuskin tulee kylmyyden suhteen ongelmia!

Vaunut on Emmaljungan alumiinirunkoiset, ulkopinta pääväritys vihree ja ruskeeta/keltasta muuten ja sisäpuoli on vaaleenkeltainen, jossa on jotain nalleja, jollen aivan väärin muista. Meillä on myös säädettävä aisa, mulla on niin pitkä askel, että muutin potkisin kokoajan sinne allakehikkoon tai jarruihin. Matkarattaat on italiasta, aika kepulit renkaat esim. hiekalla, mutta saa kelvata myös. Vihree on niissäkin pääväri.

Vaatetta ja lakanoita, pyyhkeitä yms. tekstiilejä on myön kaapit täynnä, että kovin vähäisillä hankinnoilla aluksi pärjätään. Meillähän on vain mun aavistus sukupuolesta, joten kattelen aivan rauhassa pitääkö paikkaansa ja sitten vasta lähden kaupoille.

Tulihan tässä taas vuodatusta kerrakseen, iloista hiihtolomaa, jos sellainen on ja toivotaan, että kevään aurinko jo kohta virkistäisi raskasta mieltä!

Vierailija
37/89 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan ilmoittautumisen jälkeen edes käynyt täällä palstalla ja nyt aika on jo näin pitkällä. Joten viikko 22 on lopuillaan minun kohdallani ja odotan sitä leppoisaa aikaa, jota moni muu tuntuu viettävän. Itse olen vasta viime viikkoina lopettanut pahoivoinnin joten alkukaan ei ole ollut niin ihanaa kuin olin luullut. Tosin nautin päivä päivältä enemmän vauvan potkuista joissa on viime aikoina todellakin ollut potkua!

No Maha on kasvanut valtavan kokoiseksi ja jo nyt minua pelottaa kuinka suuri olenkaan kesäkuussa. Onneksi kuintekaan paino ei ole noussut olinhan aika tuhdissa kunnossa jo ennen raskautta.

Meillekin on jo alettu hankkia noita isompia ostoksia koska ajattelin ostaa kaiken muun paitsi auton istuimen käytettynä. Ostin huutonetistä vaunut ja sitterin yhteensä alle viiskymppiä. Miehen työpaikan netissä oli lahjoitetaan palstalla hoitopöytä ja haettiin se sitten ilman, kuten saan kaverilta sängyn. Eipä tässä ihan kauheesti ole mennyt vielä rahaa kun olen ostanut käytettyjä netistä ja kirppareilta. Tosin jotain uutta olisi kiva hankkia, mutta jos vaikka sisustaisin tulokkaan huoneen tai sitten en jos ei voimia ala tulla missään vaiheessa. Onneksi minun työni onkin sellaista että työajat joustaa ajoittan jopa päiväunille voimien keräämistä varten.

No johan tuli tekstiä tarttee tulla useammin tänne vuodattamaan tuntoja jos vaikka juttunikin tulisi selväjärkisimmiksi.

Aurinkoista lauantain jatkoa kaikille!!!

Vierailija
38/89 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eli tänään sitten vihdoin päästiin niitä vaunuja katteleen. Kyseisessä liikkeessä ei ollut vielä paljoa 2007 malleja esillä, koska yrittävät myydä ensin vanhat pois.

No ne Gessleinin Swingit oli kivan näköiset, mut Gessleinin Macit saatais halvalla, koska viime vuoden malli ja muutenkin vähän halvemmat. Ja myyjä sanoi, ettei niissä tän vuoden malleissa oo paljon muuta eroa kuin väri. Ja yhdet herkun näköiset oli siellä sitten, ja pitihän ne varata. Eli väri oli ilmeisesti Minttu, mutta livenä paljon paremman näköiset kuin netissä. Enkä just siitä mallista ja kuosista löytänyt ees netistä kuvaa.

Tosi pienet nää vaunut oli ulospäin. Matalat. Mutta me ollaan lyhyitä, joten... Ja varmasti menee tosi pieneen tilaan. Ihmettelin sitten sitä kokoa, että onko lapselle kuitenkin hyvin tilaa, niin vakuutteli myyjä, että on on, sisätila lähes samankokoinen monillakin merkeillä.

Maanantaihin asti on varaus voimassa ja nyt pitäis sitten tehdä päätöksiä. Onko kellään kokemusta/mielipidettä tällaisista vaunuista? Itse kuitenkin ajattelisin, että jos paljon halvemmalla saa kuin sitten sen Swingin tän vuoden mallin, niin kannattais ehkä ottaa, vai? Eli hintaa niillä ois 549e.

Hankalaa tämä, mutta kaikista vaunuista nämä oli ainakin parhaan näköiset ja tosi hyvät jousitukset yms oli niissä, että sopii varmasti mennä monenlaisessa maastossa.

Sorry pitkä vaunuviesti...

-Veruska 21+1-

Vierailija
39/89 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Veruska tosta sun vaunukeskustelusta kommentteja niistä Gessleineistä, pitääpä katella niitä jos on niin kevyet kun kehutaan! Semmoset ois ihanat mitkä just tuntuu keposilta, niissä on hirmusia eroja!!

Eipä mulla muuta :) hyvää yötä..

palma ja nasu 21+1

Vierailija
40/89 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahasti on alkanut päässä heittämään, sillä päätettiin miehen kanssa että otetaan ne molemmat rattaat, joihin on tykästytty. Toiset on siis Teutonian Timmyt ja niihin otetaan kantokassi. Ovat varmasti ekana talvena sitten lämpimät rattainakin, kun koppaosa kuitenkin loppuu kesken (esikoinen mahtui ehkä toppavaatteissa puolen vuoden ikään asti koppaan). Ja sitten taas otetaan Quinnyn Speedit vain rattaina eli ei osteta sitä Dreami osaa ja noita Speedia voi käyttää vauvallakin sit sen kaukalon kanssa. Aikaisemmin suunnittelemanin Zappit osoittautuivatkin sitten tarpeettomiksi kun nuo Inglesinan Espresson matkarattaat mahtui sinne kääpiöauton takakonttiin. Koko kolmikolle varusteineen (menevät onneksi aika paljon ristiin, sillä Teutonian kantokoppakin mahtuu noihin Espressoihin ja kaukalo sopii Speedeihin) menee noin 1000, kuten vähän arvelinkin.

Mut omaksi puolustukseksi pitää sanoa, että muuten ei tässä hormonihuuruista johtuvia kalliita ostoksia ole tullut tehtyä. Juuri kuulin, että miten kollegan siskolla (laskettuun aikaan kuukausi) tuli vähän odotushuuruja. Asuivat keskustassa ja myivät sieltä asunnon pois ja muuttivat joulukuussa vähän rauhallisemmalle alueelle, jossa heillä oli sitten piha. Nyt tämän kuun lopussa muuttavat takaisin keskustaan ja jopa vähän pienempään asuntoon kuin heidän edellinen keskusta-asunto oli. Siinä kun parista asunnosta on kolmen kuukauden sisään maksanut varainsiirtoverot (1,6%) ja tietäen tän seudun asuntojen hinnat, niin siinä ei ole ihan pienistä summista kyse, puhumattakaan vielä muuttamisen vaivasta raskaana. Eli pitänee pitää tässä odotus- ja imetysaikana, kun hormonit vaikuttaa pää kylmänä isojen päätösten suhteen (asunto, työpaikka ainakin).

Mitähän muuta tänne kulmille... Niin innostuin tilaamaan kestovaippoja. Tilasin kuusi erilaista vaippaa ja niihin tykötarpeet. Tarkoitus on sekakäyttää kertakäyttövaippoja ja kestovaippoja. Jostain sisältä nousi kammottava ajatus, että meidän pikkupojasta tulisi 5000 vaipan vuori kaatopaikalle, joten ajattelin siitä määrästä edes vähän vähentää. Pikaiset laskelmat osoitti, että jos käyttää kestovaippoja kerrankin päivässä, niin ne maksaa yleensä itsensä takaisin, kun niillä on vielä aika hyvä jälleenmyyntiarvokin. Eli kaksi kestovaippaa päivässä olis lisäksi taloudellista säästöä. Onko täällä muitakin, jotka aikoo kestoilla tai osakestoilla?

Silmä on onneksi alkanut vihdoin parantua. Ja tänään on tiedossa laskiaispullia, nam.