Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*KESÄHEINÄT vko7*~*

12.02.2007 |

[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]♥

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 2, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on energiat tällä hetkellä aivan loppu - hei missä on se auvoisa keskiraskaus?!

Kuten joka käänteessä, olen taas aivan uudessa tilanteessa - vanhuusko tämän kaiken mulle tekee, vai onko meille tulossa tyttö?!

Täällä on ollut galluppia neuvolakerroista, mulle ainakin on kerrottu, että tässä alkuraskaudessa on käynnit vain kerran kuussa ja sitten kahden viikon välein ja lopussa viikon välein. Mulla on nyt ollut kolme neuvolaa, joista yksi lääkärineuvola - ja kaksi ultraa (np + rakenne).

Joka kerta on otettu hemppa, verenpaine ja pissatesti. Sydänääniä kuunneltu VASTA viimereissuna. Seuraava käynti on maaliskuun kuudes ja huhtikuussa pitäisi sitten mennä siihen sokerirasitukseen.

Perhevalmennuksesta ei ole ollut mitään puhetta, vieläköhän sellaisia pidetään, onko teillä tietoa. Vähän vaan huvittaisi niiden kanssasisarien vuoksi, että saisi päiväkahvi/-kävelyseuraa sitten lasten synnyttyä...

Muuta ei kuin aurinkoisia kevättalven päiviä meille kaikille!

Vierailija
62/89 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes jes jes, nyt taas toimii meidänkin koneella vauvapalsta moitteettomasti ja minä pääsen tänne pörräämään! Hirveä viikko kun ei toiminut! ;) Olin perjantaina siellä Kannuksessa keikalla ja mahatautihan se siellä sitten iski. Sen kourissa oon ollut viikonlopun. Lauantaina kivisti niin paljon ylämahaa, että soitin sairaalaan. En nimittäin pystynyt kävelemään kuin vähän kyyryssä ja olin oksentanut paljon yms. Sanoivat sitten, että kuulostaa ihan mahataudilta, ei tartte tulla päivystykseen. Otin Rennietä ja Panadolia niin helpotti kyllä ja tänään olin jo töissä.

Kiva tosiaan Senniina, et oot musiikki-ihmisiä! Minä oon ollut musiikki ala-asteella, -yläasteella ja -lukiossa. Aina laulanut jossain kuorossa tai musiikkiryhmässä. Musiikki on tärkee juttu mulle! Ja oon varmaan siinä kuvassa se, jota epäilit... Ainakin jos nimimerkistäni päättelit! :)

Kissantassut, meilläkin on ollut ihan samat 2 kertaa neuvola ja kerran lääkärineuvola. Ja kaupunki tarjoaa vaan yhden ultran, eli rakenneultran. Joka kerta kuitenkin otetaan pissanäytteet, hempat, verenpaineet, sydänäänet kuunnellaan... Ja aikaa on paljon. Ja beseron kyselemästä henkilökemiasta sen verran, että mun neuvolantäti on ihana ja puhuu esim omista lapsistaankin mulle ja kaikkee. Ja mullahan noita käyntejä on sitten kuitenkin ollut useammin, kun joulun jälkeen tarkastettiin kaikki arvot kun oli sitä oksentamista ja näköhäiriötä. Ja sitten toisen kerran tammikuussa kun halusin kuunnella sydänääniä kun jännitin. Eli meillä saa melko hyvin paniikkiajan neuvolaan jos vaan soittaa!

Ja vielä kissantassuille, et ei meilläkään oo muuta " tarvikkeita" ostettuna kuin kaksi suloista bodya. Ja kassillinen siskolta saatuja vaatteita. Että täytyis ehkä itsekin pikkuhiljaa alkaa kattelemaan hoitotasoa ja vaunuja ainakin. Pinnasänky ja turvakaukalo saadaan siskolta. Ja joku riippukehto. Ai niin, ja synnytysvalmennus osuu meillä vasta kesäkuulle! (Kukahan siihen enää kerkeää...?) Kolme kertaa ennen synnytystä ja sitten kolme kertaa perhevalmennusta synnytyksen jälkeen, johon siis tulee sekä mies että lapsi mukaan.

Toivottavasti melban ja palsin supparit laantuu ettei nyt tarttis ihan levossa loppuraskautta olla. Itseäkin jännitti viikonloppuna kun supisti koko ajan. Mutta mulla ne ei oo kivuliaita ja niin ollen ei ilmeisesti huolestuttaviakaan. Ainakin niin puhelimessa sanoivat!

Kiva että peettakin on taas kuvioissa. Täytyy sanoa, että minä en oo vielä edes uskaltanut ajatellakaan mitään tukiasioita. Täytyis ehkä pikkuhiljaa... Meillä ei oo mikään mieletön toimeentulo, minä nuorisotyössä määräaikaisena ja mies opiskelee vielä monta vuotta historianopeksi.

Mutta tänään on lippu korkealla! Käytiin Rossossa juhlistamassa raskauden puoltaväliä ja sain vieläpä uuden talvitakin, kengät ja kaksi pipoa alennusmyynneistä pilkkahintaan! Ja vauva potki mua masuun koko ruokailun ajan! Meidän ihana vauveli!

Hyviä vointeja ja aurinkoisia terveisiä jokaiselle täällä!

-Veruska 20+3 & Sirriäinen-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on yksi valvottu aamuyö takana päin ja just kun alkaa uudestaan uni tulla niin kello soi ( joka aamu 7.00 prrrr..... ), pitää laittaa esikoiselle aamiaista ja kouluun, miksi koulut alkaa niin aikaisin? itekkin lapsena inhosin aina aikaisia kouluaamuja.

aamuöisin kun herään niin täytyy AINA nousta vessaan ja silmissä mustenee,pyörryttää, kärsin alhaisesta verenpaineesta, ei sekään ole kivaa, vaikka parempi ehkä kuitenkin kuin se ,että paineet huitelis korkeina. niin ja multa ei olla koskaan " kielletty" salmiakin tai lakun syöntiä, popsinkin niitä usein.

Plääh, ei me saatukaa pinnasänkyä eilen. tuttavat jotka ovat luvanneet lainata meille sitä, sanoivat tuovansa sen meille maaliskuussa. pientä lohtua kuitenkin tuli,kun yllättäen toivat meidän vanhan hoitopöydän tullessaan.ne kenelle sen aikoinaan annoimme, eivät tarvitse sitä enää ja haluavat antaa sen nyt vuorostaan meille. oliskohan liian aikaista jo kasata se valmiiksi??? yritän kaikin voimin odottaa toukokuuhun saakka.( tuskin onnistun)

minkälaisia vaunuja olette suunnitelleet hankkivanne? mulla on ollut molemmilla aikaisemmilla pojilla yhdistelmä vaunut, mutta nyt jotenkin tuntuu siltä ,etten haluais. voihan se mieli vielä muuttua, niin normaalia näin raskaus aikana...

jos kellään kokemusta niistä gracon isoista matkarattaista ja siitä kaukalosta jonka saa liitettyä rattaisiin, niin olis kiva kuulla? onko käytännölliset ?

äitiyspäivärahaan sen verran vielä, että se maksetaan viimeksi valmistuneen verotuksen mukaan, eli meidän kohdalla se taitaa vielä olla 2005 vuosi. tai sitten jos tulot oleellisesti muuttuneet (muistaakseni joku tietty % määrä) niin voi hakea 6kk tulojen mukaan. näin muistelisin, jos olen väärässä niin joku korjatkoon.

Vierailija
64/89 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakäynneistä en tullut kirjoittaneeksi, että mitä on tehty..Eka käynti oli se " infopaketti" . Toinen käynti oli lääkärikäynti ja silloin kuunneltiin myös sydänäänet. Samoihin aikoihin käytiin ultrassa. Viime viikolla oli viimeisin neuvola. Joka kerta otetaan pissanäyte ja verenpaine, sydänäänet kuunnellaan myös. Hemppa otetaan, jos on tarvis. Multa se on otettu joka kerta ja hyvä ollut toistaiseksi. Perhevalmennusta täällä ei ole. Oli oikein lehtijuttu, miten nekin on surkeimmalla tasolla täällä koko maassa. Joku kummikätilön visiitti on toukokuussa ja siihen varmaan mennään kertaamaan, miten se vauva saadaan ulos:-)

Hauskaa, kun Kelaa sätittiin tuolla kultaisissa 60-lukulaisissa kuumeilupuolella samaan aikaan kuin täällä:-) Itselläkin vuosien varrelta kirjavia kokemuksia ko. firmasta. Olen melko varma, että saan päätöksen 6kk tuloista, vaikka haluan sen 2005 tulojen mukaan. Ei nimittäin vuorottelukorvauksesta tule kovin kummosia äippärahoja..2005 oli täysi työvuosi, joten pitäis tulla ihan kohtuupvr. Meinasin saada jopa autoni maksettua äippärahakautena, koska kotihoidontuesta ei makseta edes vaippoja..

Ajattelin tosiaan jäädä hoitovapaalle joksikin aikaa, kun tämä varmaan on mun viimeinen vauva ja semmonen " kerran elämässä" -mahdollisuus.

Tarvikkeet meillä on kaikki, mutta jotain uutta tekis mieli. Mies ei anna mun vielä alkaa nypläämään nuttuja, koska tuo kuulema huonoa onnea..Höh, huonoa onnea on kassit täynnä tuolla kaapissa, kun vaatetta tallessa vaikka muille jakaa:-)

Kaunis päivä tulossa taas. Pitäisi käydä hankkimassa joku vaate kummipojan rippijuhliin ja H&M varmaan ainoa vaihtoehto löytää jotain kohtuuhintaista.

t.S rv20+6

Vierailija
65/89 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Besero kyseli noista rattaista / vaunuista...

Meillä oli esikoisen kanssa yhdistelmävaunut (Briot) ja vihasin niitä heti ensimmäisestä mutkasta lähtien, kun olivat jotenkin niin kookkaat ja raskaat. Käytännössä ostin isokokoiset matkarattaat ja niitä käytettiin sitten varmaan 7-8 kk iästä lähtien lähes kokoajan, mitä nyt sitten kauppareissuille oli ihanat pienet ja kevyet matkarattaat. Mitä matkarattaita sä olet nyt katsellut?

Mä tässä arvon tällä hetkellä kaksien rattaiden välillä että kummat meille tulee. Miehen ykköstoive on Quinnyn Speedi sx:t, mut niissä se riski että eivät mahdu meidän hissiin, kun ovat aika pitkät. Niihin varmaan " sortuisin" ostamaan myös sen dreamin eli koppaosan ja niihin saisi vielä kiinni sen meidän ostaman kaukalonkin joten melkoisen monipuolinen paketti olisi. Mies suunnittelee niiden sovittamista hissiin tänään tai huomenna.

Mikäli noita ei meille tule, niin sitten tulee varmaan Teutonian Timmyt pehmeällä kantokopalla ja niistä jo eilen Stockalle soittelinkin, kun nyt on aikaa maata sängyssä selällään ja jutella ja pohtia myyjien kanssa asioita. Onneksi kävin jo aivan alkuraskaudessa noita kumpiakin rattaita katsomassa.

Se minkä takia pidän tässä nyt oikeata hoppua asialla on se, että postista tipsahti ne Stockan alesetelit ja jos meidän perheen kaikki setelit yhdistäisi, niin noista Timmyistä saisi pois 40 e, jos tässä kuussa tekee päätöksen. Siispä ei muuta kuin Quinnyjen sovitukseen hissiin ja jos ne ei mahdu, niin sit äkkitoimintaa.

Ja taisin jo aikaisemmin mainita, että meillä toisena autona mikroskooppisen pieni auto ja sitä varten ostetaan vielä Quinnyn Zappit, jotka mahtuu sinne takakonttiin ja sitten siihen sopii se samainen kaukalo, josta ylempänä mainitsin.

Jos joku innostuu katsomaan noita Quinnyn malleja, niin ottakaapa kantaa, että minkä väriset ostetaan... poika siis tulossa. Ja jotain muuta kuin mustaa olen ainakin noihin rattaisiin/vaunukoppaan miettinyt etteivät olisi liian kuumat (Zappit voi olla mustatkin, kun ovat niin avonaiset). Musta on kuulema kovaa muotia nyt kaikista, mut mä nyt meinaan räväyttää väreissä, mutta sanokaapa, että millä värillä!

Periaatteessa kaikki värit on mahdollisia eri osiin eli jos ostetaan vaikka Quinny Speedit, niin ymmärtääkseni se ratasosa voi olla vaikka jonkun värinen, mutta sitten sen Dreami osan voi laittaa ihan toisen värisen, koska ei kai siihen vaunuosaan jää mitään osia rattaiden kankaista näkyviin. Niin ja Zappien väreistä ottaisin kanssa kommentteja.

Vierailija
66/89 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen katellu netistä lastentarvikkeensivuilta niitä gracon Quatro tai gracon aerosport matkarattaita, eivät ole muuten pahan hintaisiakaan.

meillä oli edellisellä lapsella lisäksi gracon pienet ja kevyet rattaat ja tykkäsin niistä, mutta noista isommista ei mitään kokemusta. sitä mietin että onko ne talvella aivan epätovoiset lykättävät.. tosin kesävauvahan sitä tulossa. talvalla on jo sitten isompi, eikä halua olla enää niin makuuasennossa.

kävin katsomassa niitä Quinneja silloin kun aikaisemmin mainitsit niistä(muistaakseni olit sinä), oli aika veikeen näköiset.

väri on tosi vaikee valita.. ekalla oli vihr/valk (-97), tokalla bige/musta(-03), ja nyt olisin halunnut vaikka vaal.pun , mutta kun ultra näytti pojan olevan tulossa niin ehkä päädyn Harm/mustan

ja turvakukaloa ollaan suunniteltu gracon autobaby jalustalla. edellinen oli britax, oli sekin hyvä,mutta vaihtelua...

Vierailija
67/89 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.babyonlineshop.de/

Tuolta hyvät naiset!! Kattokaa hintoja, ihan mieletöntä verrattuna johonkin lastentarvikkeeseen.. 39 e kotiinkuljetus, siis Suomeenkin. Kehuttu noita sivuja täällä palstoilla.. Itse ajattelin tilata kun huomattavasti edullisempaa, tutut merkit, ja kaikki värit saatavilla! ;)

Vierailija
68/89 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi matkarattaat näytti tosi hyviltä. Meillä oli esikoisen aikaan Carenan vastaavat (Luxus-malli) ja niillä tosiaan mentiin sieltä 7-8 kk alkaen lähes kaikki ajat. Muutama talvisää oli ettei oikein toiminut.

Meillä on kans tilaus Saksaan menossa ihan varmasti, kun näitä ulkomaankauppoja ollaan ihan sujuvasti tehty muutenkin (mm. kahvinkeitin Saksasta ja sormukset Ruotsista). Quinnyt siis tulee saksasta mitä luultavimmin, eivät tosin ehkä tuosta sivulta kuin mitä pals kirjoitti (löydettiin joku, joka ei peri postituksesta mitään... odotapa... mypram se oli ja sieltä on aina vastattu tosi hyvin sähköpostitiedusteluihin ja on kavereille toimittanut tuotteet luotettavasti). Mutta Teutonia tekee tuonne Keski-Eurooppaan ihan eri rattaita ja noita Timmyjä tai vastaaviakaan ei käsittääkseni ole vaan nuo Timmyt tehdään pohjoismaiseen tuotantoon, joten sen vuoksi nyt sitten kyttään noita Stockan aleseteleitä ;-)

Vierailija
69/89 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa kyllä kommentoida. Meillä on sellaset emmaljungan retrovaunut, joissa on köllinyt jo 3 vauvaa tätä ennen, cracon rattaat, josta olen laittanut patjaosan liian hyvään talteen ja kuomu sai homepilkkuja ulkovarastossa (käsitöitä tiedossa, kun teen itse uuden patjan) sekä minimaaliset sateenvarjorattaat, joita en esikoisella käyttänyt muistaakseni kuin kerran. Noihin meidän cracoihin ei saa mitään koppaa. Kaverilla muistaakseni oli sellaiset, enkä muista hänen jurputtaneen niistä mitään.

Vierailija
70/89 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittailin just hissiä, ja mahtuisi noi Quinny Speedi SX Joggerit hienosti, ja noilla sivuilla hinta vaan 249 ja kaiketi se kantokoppa mukaan. Ei voi sanoa muuta kun että järettömän halpaa jos vertaa siihen että pitäis jotkut ostaa vaikka viereisestä Lastentarvikkeesta.. Pitääpäs tsekata ne toimituskuluttomat sivutkin tietysti :) Ja laittaa mies töihin, eiköhän ala löytyä kun äidinkielensä saksa..

Viime yö oli omituinen, tiesin että ystäväni lähti synnärille ja sitten unet ja valve sekoittui kun mietiskelin synnytystään ja kaikkea. Sit tuli aamuyöllä viesti, kuulin sen viestiäänen uneen ja siinä unessa viestissä luki että tyttöhän meille tuli, sitten 10 min siitä heräsin ja olikin oikeesti viesti tullut ja yllätyin kun sain lukea pienestä pojasta :) Voi elämä, olin niin tohkeissaan että piti mieskin herättää ja pakko oli tehdä vähän varhaista aamupalaa uutista sulatellessa..

Sitten vielä nukahdin korvatulppien kera. Unet ei enää ollut ihan niin ihania; joku idols-finalisti (?!!) oli tekemässä meillä remppaa, sitten yritti lähennellä, lopulta yritti raiskatakkin ja potki koko ajan mun mahaa ja yritti tappaa vauvan. Mitä hittoo? Miks pitää tommosia unia nähä? Ihan kamalaa.

Pitää reippailla koiran kanssa kun taas on ihana sää. Huomenna alkaa ice-maraton täällä Kuopiossa, jos on hyvät säät niin loppuviikosta kyllä pakko päästä luistimille..Sitten iltasella kun jäät jo vapaat:)

p-20-4

Vierailija
71/89 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oltiin jo kolmosella..

Vierailija
72/89 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsille:

Joo, halvat on nuo Speedit tuolla babyonlineshopissa, mut jos siihen tulee toimituskuluja päälle, niin sit on taas kalliimmat kuin mypramissa, jossa minusta ei noin isoihin ostoksiin tule mitään kuluja päälle. Ja ei sitä koppaosaa siihen hintaan tule (Dreami).

Vaan silti rupes hirvittämään, että vaikka yksistään nuo rattaat on aika halvat (meillä oli just kokeilussa hississä 390 euroa maksavat Speedit, mut runko-osa ei ollut kunnossa, kun olivat mallikappale, väri olis kyllä ollut nykyisiä klassisempi), niin melkoisen summan noihin isoihin tarvikkeisiin saa uppoamaan... esim jos meille tulee nuo Speedit sillä Dreamilla, niin itse rattaat 270, Dreami 150, sadesuoja 25, jalkapeitto 65, hoitolaukku 40 eli noista tulee 550 euroa ja niihin sopiva kaukalo 100 euroa (no joku kaukalo olis joka tapauksessa oltava) ja kun vielä päälle on kakkosautoon ostettava ne pienet rattaat ja ne on 170 (joka taatusti kyllä vähemmän kuin kakkosauton vaihtaminen isompaan) ja sit jos noita pikkurattaita meinaa käyttää vauvalla samaisen kaukalon kanssa, niin sit vielä 40 euroa peitteestä kaukaloon... niin noistahan tulla tupsahtaa jo 860 euroa. En uskalla edes ajatella, että mitä nuo hinnat olis, jos ensimmäisestä vastaantulevasta liikkeestä ne sipaisis. Ainakin tuo kaukalo oli ekassa paikassa 159 euroa eikä 99 euroa, jolla pienen kyttäilyn jälkeen löydettiin (halvemmalla kuin Saksasta).

No mutta, eihän noista tule kuin 1000 euroa ja se on vähän tässä lapsenhankkimisprojektissa. Keskivertolapsihan maksaa noin 500 euroa kuussa ja se tekee vuodessa 6000 euroa ja sitten kun varmaan se pyörii tässä kotona 20-vuotiaaksi asti, niin sehän tekee sitten 120000 euroa ja lapsilisiä taitaa tulla siitä sen 20000, joten itselle maksettavaa jää noin 100000. Siinä mielessä nuo rattaat ja muut vauvanvermeet on vain prosentin koko lapsen kuluista eli oikeastaan ihan halpa juttu, sovitaanhan niin ;-)

Vierailija
73/89 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapseen ei ekan vuoden aikana mene sitä viittäsataa kuussa, vaikka olis kokonaan korvikkeellakin ja käyttäisi vaan kertakäyttövaippoja.. Vähän keventää vielä kestot ja toivottavasti onnistunut rintaruokinta, ja ne vauvan potut ja porkkanat ei kamalasti maksa onneksi :D En nimittäin varmaan saa lähellekkään 400 edes tukia sun muita kuussa.. Eri asia jos aletaan erotella meidän asumiskustannuksista oma osansa vauvalle jne, siltikin jäisi pienemmäksi. Vaatteet sun muut saa kyllä kierrättämällä erittäin edukkaasti, niinku muitakin tavaroita..Lääkärikulut ehkä ne mitä eniten odotan mielenkiinnolla, niitä kun voi olla ihan riittävästi tai ei ollenkaan.

Joo, noihin Speedyihin tulee se 39 e toimituskuluja, eli 288 e vai mitenkäs laskeskelin. Sitten ostaa sen kopan tai turvakaukalon, vaikea sanoa kuinka paljon edes tulee koko rattaita käytettyä, mutta ihan noin paljo härpäkettä ei varmaan meille tartte, kun en edes tiedä onko autoa sillon.. Mutta sitten ostaa mitä tartteepi :)

Onhan niitä rahan menoja. Onneks kaikki ei oo niin tarpeellista, ja ne jutut mitkä on, saa monesti käytettynäkin..

Vierailija
74/89 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itse vauva ei paljon kuluta, mut nuo apuvälineet vie yllättävän paljon rahaa ja varsinkin tilaa. Onneksi jotain voi ostaa käytettynäkin. Mut esim. kaukaloa en uskaltais ja rattaista tunnutaan pyytävän käytettyinäkin (1-2 vuotta) jopa enemmän kuin mitä ne maksavat Saksasta tilaten.

Kävin kurkkaamassa nyt noiden tämän ketjun hintaeroja ja kun syötin melkoisen määrän tuotteita oli hintaeroa paikoilla noin 2 euroa... Eli toisessa ei tule postikuluja, mut hinnat vähän korkeammat ja toisessa päinvastoin. Halvemmaksi sen 2 euroa noin 700 euron tilauksessa tuli se toimituskuluton.

Vierailija
75/89 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvää ystävänpäivää kesäheinille!

Mä olen ihan liikuttunut, kun poika oli ostanut tulevalle vauvalle ystävänpäivälahjaksi vihreän kevyttoppapuvun (oli kaupoilla koti-isin kanssa)!

Ja mieskin yllätti ihanasti, oli ostanut punaisen mutteripannun mulle.

Mä yritän huomiseksi ja ylihuomiseksi mennä töihin, sit alkaakin hiihtoloma ja pääsee taas lepäämään.

Vierailija
76/89 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin esikoinen oli tehnyt kortteja vauvalle. VUVAERNESTI niissä luki:-) Hän lukee hienosti, mutta kirjoittamisessa on vielä reenaamista..Poika on nimennyt vauvan Ernestiksi:-)

Päivänjatkoja!

S ja Pikku Matti-Ernesti rv21

Vierailija
77/89 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLen samaa mieltä ,että turvakaukalo pitää ostaa kaupasta aina uusi,ellei satu itellä olemaan ennestään, tai jollain hyvällä tutulla jolta uskaltaa ostaa.

ihan ventovieraalta en lähtis kaukaloa tai turvaistuinta ostamaan. vaikka olis kolaroimaton tai siisti, niin tosi paljon on myös merkitystä kaukalon säilytyspaikalla.

jos on ollu kylmässä varastossa niin asintuntijat sanoo, että muoviosat voi alkaa ' hapertua' ajan kanssa. ja onhan meillä kylmä pitkä talvi ja jos autossa istuinta säilyttää niin onhan se ' kylmä varasto' .

olishan se kauheeta jos sattuis kolari ja turvaistuin hajoaisi ja lapselle sattuis ikäviä asioita sen takia ,että on halunnu säästää muutaman kymmenen euroa turvallisuusasioissa.

taisin innostua vaahtoamaan asiasta..... koittakaa ymmärtää, tää on siis mun mielipide, joku toinen saa ajatella toisinkin.

mäkin olen tehnyt kaikenlaisia laskelmia eri hankinnoista ja huh!

kyllä sitä rahaa saa kulumaan valtavia määriä.

onneksi jotain saa lainaksi ja loppujen lopuksi ne ihanat söpöt pienet vaatteet on se pienin menoerä, joten olen luvannut itselleni ,että niitä voi ostella jos ihania houkutuksia kohdalle osuu.

tänään on ollut erikoisen pirteä aamu olen käynyt jo kaupassa imuroinut koko asunnon ja soittanut jo siskolleni ja vanhemmilleni kuulumiset. alkaiskohan raskauden hehkeäpuoliväli nousta esille??

seuraako kukaan muu PAKOA tv:stä? vihdoin ne pääsi lähtemään, mutta tajusinko oikein ,että sarja jää tauolle 14viikoksi?? meillähän on silloin ja synnytykset tosi lähellä.

mukavaa päivää kaikille! 21+2

Vierailija
78/89 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en varmaan saa mieheltä edes kukkapuskaa tänään, se ei oikein ole hyvä näissä lahja- ja muistamisasioissa. :( Ihanaa oli silti kuulla muiden hauskoista ylläreistä!

Tästä varustekeskustelusta tuli mieleeni raha (ylläri); hinnoista täällä onkin ollut puhetta. Meillä mies on tällä hetkellä työttömänä, itsellä pieni palkka (myös absoluuttisesti, vaikka etenkin suhteessa työmääriin ja -vastuisiin) ja olen miettinyt ankarasti, mitä kaikkea sitä tässä ennen syntymää oikein hankkisin ja mitä en vielä. Siispä heitänkin palloa etenkin kaikille " lapsellisille" - mitä pitäisitte aivan ehdottoman välttämättömänä vauvalle?

Meillä kun on (rahapulan vuoksi keskeytyneen) rempan jäljiltä vieläkin puolet kaikista tavaroista pahvilaatikoissa, sitä on huomannut, miten yllättävän vähällä oikeasti tulee toimeen, kun on pakko. Tämä siis on herättänyt mietteet, mitä kaikkea vauvalle tarvitaan. Kun ei omakohtaista kokemusta ole, en osaa kuvitella, mikä kaikki tyrkyllä oleva on oikeasti tarpeellista ja mikä ei.

Mitä asioita vauvalle täytyy ehdottomasti olla hankittuna? Hyvin pikaisella pähkäilyllä päädyin tällaiseen listaan, täydentäkääpä (vaatteet, vaipat ja ruoka kohtuullisen itsestäänselvyyksiä :) joten niitä en tässä huomioi):

tuttipulloja

kylpyamme

sänky

hoitoalusta

rattaat

äidille imetysliivit, liivinsuojuksia, (rintapumppu?)

kynsisakset

vauvalle sopiva kuumemittari

Kynsisakset ja hoitoalusta taitavat tulla äitiyspakkauksessa? Täytyy käydä katsomassa, tuleeko muutakin, kuten esim. kuumemittari.

Kysyn myös toisin päin: hankitteko jotakin sellaista edelliselle (edellisille) lapselle, joka osoittautui täysin turhaksi?

Vierailija
79/89 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttipulloja

kylpyamme

sänky

hoitoalusta

rattaat

äidille imetysliivit, liivinsuojuksia, (rintapumppu?)

kynsisakset

vauvalle sopiva kuumemittari

turvakaukalo

Turvakaukalon vielä lisäsin, nyt on teillä sana vapaa! (Niitähän voi käsittääkseni vuokratakin, jos ei tarvitse kuin vauvan kotiuttamiseen laitokselta?)

Vierailija
80/89 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyä, kun täällä ei ole mahdollista muokata jälkeenpäin omaa viestiään, tulee näitä korjausviestejä. Kun nyt läksin kynsisaksien ja tuttipullojen tarkkuudella listaamaan, niin eiköhän jotain pyllyrasvaa ja sellaista myös tarvita :). Ja beibishampoota ym. (Minkä ikäisenä vauvaa saa/pitää alkaa pestä jollain aineilla eikä pelkällä vedellä?)