*~*KESÄHEINÄT vko7*~*
[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]♥
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 2, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Kommentit (89)
meillä käytettiin heti ensimmäisestä kylvystä lähtien natusanin kylpyöljyä muutama tippa kylpyveteen. ihana pieni tuoksu ja sitä öljyä käytin myös suoraan iholle ja siihen karstaan jota alkaa tulla vauvan päänahkaan jossain vaiheessa.
myös bepanthen on hyvä rasva tai joku sinkkipitoinen ,mutta niistä saa hyvää tietoa apteekista kysymällä.
Minä tässä koneella taas koko ajan roikkumassa..
Kyllä tarvikkeisiin saa todella rahaa menemään. Itse olin aikoinani enemmän kuin onnekas, kun sain lähes kaiken. Itse ostettiin vain turvakaukalo. Laskettiin, että saatiin tavaraa tuhansien mk:jen arvosta (oli sitä aikaa vielä..)
Eipä mulla taida olla noihin listoihin lisättävää. Rintapumppua lähti mies esikoisen aikaan juoksemalla ostamaan, kun meni tissit aivan jumiin. Ei siitä lypsämisestä heti mitään tullut, kun sattui niin keleesti..Valuttelin sitten ilman liivejä liiat maidot resupaitaan ja kyllä se sitten siitä alkoi sujua. Myöhemmin oli kyllä hyödyllinen, kun en korviketta antanut ollenkaan. Omaa oli pakkasessa aina, että pääsin yksinkin jonnekin. Onneksi nuo pikkutarvikkeet maksavat niin vähän, että ei haittaa, jos ei tarttekaan. Esim. meillä tutit ja talkki. Ihan parilla paketeilla siteitä en muuten pärjännyt, kun vuosin useamman viikon.
En ole kovin kauan pessyt esikoisenkaan (7v) päätä shampoolla, joten shampoon jättäisin kyllä kaupanhyllylle muutamaksi vuodeksi. Öljy on hyvää siihen karstaan, kuten beserokin mainitsi. Ai niin, sellanen muovitettu frotee on hyvää patjan suojaksi ja matkahoitoalustaksi ym. Harsoja piti myös ostaa lisää, kun poitsu oli niin kova puklaamaan.
Täytyy kokeilla Pirkka-niksiä ja laittaa vaaleita vaatteita lillumaan tekareittenpuhdistustabletin kanssa. Corega-tabs vai mitä ne nyt on. Katotaan lähteekö puklut ja porkkanat irti.
Täältäkin siis lämpimät Ystävänpäivätoivotukset kaikille :)!
Kummasti se on viikko jo ehtinyt puoleen ennen kuin ehdin kirjautumaan - lukemassa olen siis tietysti käynyt!
Melba: taidettiin me sitten nähdä NKL:lla :). Jos vielä sanoit reippaasti mie, kun puhuit miehellesi. Näytitte muuten tosi nuorilta - ensin ajattelinkin, että ei voi olla Melba, kun muistelen, että olet 33v. Mä olisin veikannut 25 :).
Minäkään en saanut mitään YP-ylläriä ainakaan vielä - sama kuin Tassulla, että saattaa jäädä ukolta unholaan koko päivä. Ihana oli lukea, miten muutamat esikoiset olivat tehneet vauvoille kortteja, niisk!
Ja vaunuista oli pitkät keskustelut :). Meillä on esikoisen Teutonian Mistralit (yhdistelmävaunut) pitäneet hyvin pintansa ja niillä saa tämä kakkonenkin kärrytellä. Lisäksi meillä oli matkarattaina Graco Voyagerit, mutta ne myimme pois jo pojan ollessa reilu 2 v, kun ei enää mahtunut niihin pituudeltaan. Kaukalosta olen Besaron kanssa samaa mieltä, että uutena kannattaa ostaa tai sitten joltain luotettavalta tutulta. Meillä oli britaxin babysafe plussa käytössä ja sellaisen aiomme hankkia nytkin - vanhan myin kaverille jo pari vuotta sitten.
Kissantassut kyseli hankinnoista - aika hyvää listaa olitkin jo tehnyt, mutta lisäisin joukkoon vielä puklurätit - eli sideharsoliinat. Meillä ne oli käytössä myös unirätteinä ja vaunujen " aukon" suojana pakkasella. Kipeisiin rinnanpäihin ehdoton on Lansinoh -voide, jos siis imettää aiot. Kuumemittaria ei taida olla äitiyspakkauksessa - suosittelen pehmeäpäistä digitaalimittaria - apteekista ainakin saa. Ja sitten tosiaan niitä vanulappuja silmien puhdistukseen (meillä niillä pestiin koko naama), topsypuikkoja napaan ja puhdistusainetta napaan myös (tarvittaessa). Meillä tukkaa pestiin shampoolla (lasten natusan saippualla siis - koko kropan kamaa) siinä vaiheessa kun piti karstarasvat saada päästä pois. Ikää poitsulla silloin ehkä n. puoli vuotta. Muuten shampoopesuja vasta sitten n. vuoden vanhana muistaakseni. Keittosuolatippoja on myös hyvä olla kotona - sopivat jo ihan vastasyntyneelle tukkoiseen nenään. Ja Nenäfriida nuhan imemiseen pois nenästä on ollut kätevä. Kovasti paljon nuhajuttuja - eipä niitä välttämättä kaikille vauvoille tarvita lainkaan :).
Omaan napaan ei sen kummempia - olin taas aamulla labrassa antamassa pissanäytettä ja emätinnäytettä kun tuntuu hiiva edelleen vaivaavan kuurista huolimatta, mälsää. Öttiäinen on tuntunut tavallista hiljaisemmalta (siis en tunne liikkeitä juuri ollenkaan), alavatsalla on menkkamaisia kipuja on-off ja välillä supistelee. Pitäisiköhän tässä jo huolestua? Thank God, että ensi viikko on talvilomaa - muuten ei taitaisi tämä mamma jaksaa :(.
Mutta se siitä narinasta!
-Cityäippä & Öttiäinen 19+4-
Mitähän tuohon cityäipän viestiin vastaisi... tekis mieli sanoa, että tottakai mä näytän 25-vuotiaalta, vaikka ikää ehtii tulemaan ennen vauvan syntymistä 34...
Mut sit toisaalta että minä sanoisin mie. Aika vaikea uskoa, kun ihan stadista olen kotoisin ja osan elämästä Oulussa asunut ja siellä puhunut nää-kieltä. (otakkonää kahavia?)
Joo, mut täytyy päätellä, että mulle on tullut hetkellinen häiriö ja olen sanonut mie ja olen siis tosi nuoren näköinen ;-)
Muistan kun olin hmm. kolmannessa kunnollisessa työpaikassani ja juoksin bussiin räntäsateessa. Ikää tais olla silloin jotain 25-26. Huppu oli kyllä takista päässä, mutta kyllähän se varsin veikeää oli, kun HKL:n bussikuski kysyi, että aikuisten vai lastenlippu, heh.
Mulla on tuossa toisella koneella hyvä lista tarvittavista vauvan ja äiditarvikkeista. Poimin täältä, muokkailtiin tuolla tarvikepalstalla konkareiden kanssa ja laitan toki tähän ketjuun, kun saan sen tikulla siirrettyä. Eihän ne kaikki ole kaikille tarpeellisia ja niitä voi sitten vähin erin ostella, jos ei viitsi varalle ostaa. Ja perheitä on kovin erilaisia vielä ja kaikenlisäksi vauvatkin tuppaavat ilmeisesti olemaan erilaisia.
Lähtipä meikäläiseltäkin tänään naurut kun kun viestisi luin vaikka muuten olen uinut aika tummissa vesissä :). Kiitos!
Nyt mua oikeasti häiritsee, että näinkö mä sut siippoinesi?! Oliko teillä esikoinen mukana? Tällä " nuorella pariskunnalla" ei ollut. Ja mies oli naista paljon pidempi ja lyhyet tummat hiukset oli hänellä. Ja pitkä ja hoikka. Oliko sulla jotkut kumpparin tyyppiset kengät jalassa ja siis ne farkunlahkeet oli käännettynä?
Kauheata salapoliisin työtä ;).
-CÄ-
niin ... syntymättömän lapsen vakuutus on tullut jo hommattua. se pitää hankkia viimeistään 3 kk ennen laskettua aikaa. tai siis voi hankkia jos haluaa, ei ole pakollinen.
ollaan otettu aikisemminkin ja hyväksi havaittu. otettiin IF:stä, ihan joka paikasta sitä ei saakkaan.
ja nyt leipomaan pullaa... mulla on tänään joku energianpurkauspäivä ,mutta johan sitä on odoteltukin..
Ja eikun sama tahti jatkuu ;-) En tiedä taaskaan että miten suhtautua. Mies on mua 19 cm pidempi ja lyhyet tummat hiukset on hällä, mutta että mies olis hoikka, niin se nyt on ihan yhtä hyvä kohteliaisuus kuin että mä olisin nuoren näköinen. Ei vaan on mies kasvoistaan hoikan näköinen ja toki tunnustusta pitää antaa, että on mun seurassa kymmenkuntakiloa painoaan pudottanut.
Eikä mulla varmaan mitään kumppareita ollut... eiks silloin ollut kauhean kylmä sää aamulla. Varmaan jotain kamalaa päällä jos oikein arvaan, kun en ole oikein innostunut tässä kuukauden parin pakkasten takia ostamaan mitään uuttakaan. Varmaan mulla oli tummansininen Skilan vanha gore-takki ja ne farkut oli muuten tummanharmaat, sillä muistan että silloin aamulla kun yritin sinisiä laittaa jalkaan, niin niistä se ylänappi vaan sinkos ja piti ottaa jalkaan kokoa suuremmat housut. Onneksi olin ostanut jo varastoon yhtä kokoa suuremmat housut eikä tarvinnut pelkissä pikkareissa mennä töihin.
Ei meillä poika ollut mukana, kun eihän sinne saa lapsia ottaa mukaan.
ja laittakaa vaan lisää kommenttia, jos vielä mieleen tulee. Kiitos, jos ehdit Melba laittaa sen listankin tänne. Kaikki informaatio on ensikertalaiselle kullan arvoista! :)
Toivottavasti kukaan muuten ei loukkaantunut kyselystä - tajusin vasta nyt, että joku voi sen ymmärtää niin, että " mitäs ostelette kaikenlaista, vähemmälläkin pärjää" . Jokainen minun mielestäni ostaa mitä haluaa, ja esimerkiksi niistä vaatteista olen ihan samaa mieltä kuin joku kirjoitti (en jaksa nyt tarkistaa, kuka), että ne ovat kuitenkin tässä konkurssissa niin pieni menoerä, että antaa palaa vain, jos jotain ihqua löytyy! Kyselin siksi, kun meillä raha on oikeasti tosi tiukassa, kämppäkin niin pieni, että esim. rattaita ei voi kuvitellakaan tuovansa sisään (pitää löytää sellaiset, joista koppa irtoaa järkevästi jne.). Haluaisin ostaa kaikenlaista järkevää, jolle oikeasti löytyy käyttöä, mutta ensikertalaisena noitten katalookien kahlaaminen tuntuu aika toivottomalta. - Todennäköisesti meillekin kertyy ajan mittaan vielä vaikka mitä :) mutta ajattelin tehdä jonkunlaisen listan tässä nyt itselleni, jolla aloitan shoppailun sitten kun uskallan lähteä shoppaamaan.
Muuten, minkä verran olette hankkineet peittoja, lakanoita yms.? Riittääkö lakanoille " yksi käytössä, yksi kuivumassa ja yksi kaapissa" vai pitäisikö olla useampi kpl? Käyttääkö vauva tyynyä (ei kai?) ja jos käyttää, pitääkö olla olemassa jo ennen syntymää?
Jos otat äitiyspakkauksen niin sielä tulee paljon perustarvikkeita. esim. kynsisakset, 1kpl tuttipulloja, muutama vaippa, harsoja, kylpyveden lämpömittari ym.
itelle kannataa varata yösiteitä jälkivuodon varalle pari pakettia, niin saa vaihtaa usein.näitäkin tulee pakkauksessa, mutta saa ostaa suosikkimerkkiään.
vauvalle ostan sinun mainitsemien lisäksi:
-tutin ,vaippoja, kertakäyttöisiä peppu puhdistuspyyhkeitä, muutama purkki äidinmaidonkorviketta, jos vaikka imetys ei heti lähe käyntiin niin ei tule paniikkia. topsi-puikkoja napaa varten, vanutyynyjä silmärähmää varten,
apteekista jotain suppoja, vaikka eihän niitä heti voi edes käyttää, mutta on sitten jo valmiiksi hankittu kun tarve tulee kuitenkin yllättäen. ja rinnan päihin jotain lanoliinivoidetta.
rintapumppua en ostaisi etukäteen koska,sen voi hankkia sitten jos näyttää siltä että tarvii. itse käytin vain ensimmäisessä imetyksesssä ja toisella kertaa en tarvinnu. näyttää vaan miehelle valmiiksi kaupasta minkälaisen käy ostamassa jos tulee tarve.
tässäpä jotain pikkutavaraa sen perus vaatevaraston lisäksi.