Keiden kanssa tanssija Saana Akiola on tanssinut TTK:ssa?
Eli ketkä häntä on potentiaalisesti ahdistelleet?
Kommentit (1617)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passitetaan kaikki miehet vankilaan, kun he ovat potentiaalisia ahdistelijoita. Eli voivat rakastua tai ihastua, ja voivat vielä uskaltaa kertoa sen kohteelleen..
Joo, noin on!!😂 Sikoja kaikki miehet, entiset ja nykyiset. Oppilaat ja opettajat.
Kohtahan se taas alkaa ohjelma synninpesästä, mitähän hiplausta siellä takahuoneessa ollaan viikolla harjoiteltu?
Nyt pitääkin seurata tarkkaan, että osataan poimia vihjeet, kun seuraava opettaja avautuu lopettamisensa jälkeen. Tai ehkä se onkin ensi kerralla osallistuja, jonka mielestä opettaja kosketteli turhan kuumin näpein.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mie sitä homo-Benjamii eppäilen. Halus vaihteeks piirakkata ja alko mahoton vonkaus. Tämä päivänselvä homma.
Vihdoinkin saatiin rikollinen selville. Hyvä hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee kieltämättä mieleen, kun Bess syytteli äänimiesta ahdistelusta, kunnes veti sanansa takaisin. Vaikea keksiä, miten tällainen vihjailu tuo esiin häirintää vakavastiotettavana ongelmana. Jos me neidot halutaan, että meitä kohdellaan asiallisesti ja kunnioittaen, tehdään edes samoin muille.
Kyllähän tämä Saanan ja Tiian ulostulo tuo häirintää vakavastiotettavana ongelmana hyvin esille. Valitettavasti sivutuotteena muutama syytönkin tulee epäilyksenalaiseksi. Toki he ovat saaneet siitä varoituksen ja hyväksyneet podcast-jakson julkaisun. Jos he olisivat yhteistoiminnallisesti halunneet estää sen, kyllä siihen olisi keinot loytynyt.
No ei minulla ainakaan ole herännyt mitään pohdintaa siitä, miten laajasta ja vakavasta ongelmasta on kyse. Kyllä ajatukset ovat hyvinkin suppeasti siinä
Itse olen kyllä ajatellut sitä, miten laajasta ilmiöstä on kyse. 9/10 naisesta on kokenut seksuaalista häirintää eli melkein kaikki, ja miten sitä varsinkin vuosikymmeniä sitten on vähätelty ja miten siitä on vaiettu.
Omaakin kokemaani häirintää olen miettinyt. Tapauksia on monia. Rikoksen rajaa ne eivät ole ylittäneet. Useimmat niistä ovat tuntuneet hyvinkin epämiellyttäviltä, pari lähinnä hämmentäviltä ja huvittaviltakin.
Saana-keissin seuraaminen ja siihen itse osallistuminen keskustelemalla ja salapoliisityötä tekemällä on ollut tosi mielenkiintoista. Saanaa on mielestäni ihan turha lähteä syyllistämään ulostulosta.
Minä taas syyllistän ehdottomasti Saanaa siitä, että on käytännössä nimennyt julkisesti pienen porukan. Se on todella arveluttavaa ja voin vannoa, etten ikinä sortuisi samaan. Seksuaalisesta häirinnästä ja omista kokemuksistani sen sijaan olen joskus puhunut itsekin puolijulkisesti, ja pidän sen aiheen pitämistä pinnalla tärkeänä. Tarkoitus ei pyhitä keinoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mie sitä homo-Benjamii eppäilen. Halus vaihteeks piirakkata ja alko mahoton vonkaus. Tämä päivänselvä homma.
Vihdoinkin saatiin rikollinen selville. Hyvä hyvä!
Juu, se on just tuo ku homppeleit ei sais arvostella ni meinas päästä syylline karkuu.
Menkääpäs te viikonlopun aikana ilmaantuneet asiattomat huutelijat muualle!
Pidetään tämä ketju hyvänä ja mielenkiintoisena sosiaalisen ongelman, tv-tuotannon ja salapoliisityötä vaativan probleeman ratkaisun ympärillä käytävänä laatukeskusteluna.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas syyllistän ehdottomasti Saanaa siitä, että on käytännössä nimennyt julkisesti pienen porukan. Se on todella arveluttavaa ja voin vannoa, etten ikinä sortuisi samaan. Seksuaalisesta häirinnästä ja omista kokemuksistani sen sijaan olen joskus puhunut itsekin puolijulkisesti, ja pidän sen aiheen pitämistä pinnalla tärkeänä. Tarkoitus ei pyhitä keinoja.
Juuti julkisuuteen asioiden tuominen on vienyt keskustelua asiasta eteenpäin ja osaltaan vaikuttanut myös seksuaalirikoslain kiristämiseen. Ilman Me Too:ta elettäisiin vieläkin entisajan hyvinkin ilmiön sallivassa ja siitä vaikenevassa kulttuurissa.
Jo aiemmin on tuotu esille, että Saana on lähettänyt syyttömille tanssipareilleen viestin, että ko. podcast-jakso on tulossa ja keskustellutkin ilmeisesti monen kanssa asiasta. Jos nämä tanssiparit olisivat vastustaneet podin julkaisua, he olisivat voineet vedota Saanaan ja estää sen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja oli myös soitellut Saanan miehellekin..
Jos nämä tanssiparit olisivat vastustaneet podin julkaisua, he olisivat voineet vedota Saanaan ja estää sen.
No tuskin kukaan arvasi, että juttu päätyy joka lehden kanteen ja siitä jauhetaan 50 sivun voimin keskustelupalstalla. Mukaan on vedetty kaikki tuotantoa sivunneet joilla on pulssi, ei väliä onko homo tai kuurosokea. Saana itsekin yllättyi tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi epäilyä on ja he vaikuttavat myös ahdistelijoilta, selvä case.
Samaa mieltä. Case closed.
Ketkä he nyt sitten mielestänne ovat? Tänäänkin täällä on apekuloita aika monella nimellä.
Rasila (pidempiaikainen häiritsijä, joka rakastui) ja Salminen (ihastuja).
Vierailija kirjoitti:
Jos nämä tanssiparit olisivat vastustaneet podin julkaisua, he olisivat voineet vedota Saanaan ja estää sen.
No tuskin kukaan arvasi, että juttu päätyy joka lehden kanteen ja siitä jauhetaan 50 sivun voimin keskustelupalstalla. Mukaan on vedetty kaikki tuotantoa sivunneet joilla on pulssi, ei väliä onko homo tai kuurosokea. Saana itsekin yllättyi tästä.
Julkisuuden kanssa tekemisissä olleiden ei kyllä olisi pitänyt yllättyä tästä, että juttu päätyy joka lehden kanteen ja keskustelupalstoille! Kovin sinisilmäinen täytyy ihmisen olla, mikäli tuli yllätyksenä. Eikä tämä todellakaan edes tullut yllätyksenä kaikille entisille tanssipareille, koska heistä moni totesi haastatteluissa, että osasivat jo etukäteen odottaa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi epäilyä on ja he vaikuttavat myös ahdistelijoilta, selvä case.
Samaa mieltä. Case closed.
Ketkä he nyt sitten mielestänne ovat? Tänäänkin täällä on apekuloita aika monella nimellä.
Rasila (pidempiaikainen häiritsijä, joka rakastui) ja Salminen (ihastuja).
No eikö hetki sitten kerrottu, että Rasila ja Jungner ovat lakanneet seuraamasta Saanaa?
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä meille kaikille, että jos kerran et ikinä olisi sortunut samaan, niin miten sitten olisit hoitanut tämän tilanteen?
Vierailija kirjoitti:
Menkääpäs te viikonlopun aikana ilmaantuneet asiattomat huutelijat muualle!
Pidetään tämä ketju hyvänä ja mielenkiintoisena sosiaalisen ongelman, tv-tuotannon ja salapoliisityötä vaativan probleeman ratkaisun ympärillä käytävänä laatukeskusteluna.
Kannatan. Todella kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisuuden kanssa tekemisissä olleiden ei kyllä olisi pitänyt yllättyä tästä, että juttu päätyy joka lehden kanteen ja keskustelupalstoille! Kovin sinisilmäinen täytyy ihmisen olla, mikäli tuli yllätyksenä. Eikä tämä todellakaan edes tullut yllätyksenä kaikille entisille tanssipareille, koska heistä moni totesi haastatteluissa, että osasivat jo etukäteen odottaa tätä.
Pidän silti tosi kyseenalaisena tällaista toimintaa, että vihjaillaan ihastujasta, joka aiheuttaa sen että kymmenille miehille soitellaan joka lehdestä, ja maineen puhdistamisen vuoksi joutuu vielä antamaan kommentteja kaikenmaailman roskajulkaisuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä meille kaikille, että jos kerran et ikinä olisi sortunut samaan, niin miten sitten olisit hoitanut tämän tilanteen?
En ole tuo kirjoittaja, mutta jos kerran kyse ei ole rikosasiasta, olisin hoitanut asian henkilön kanssa kahden kesken. Jos myöhemmin olisin puhunut siitä julkisesti, olisin sanonut vain että työkuvioissa olen törmännyt tällaiseen käytökseen. Ei mitään tarkempia vinkkejä kuten tanssipari, vanhempi mies, houkutteli rahoillaan jne.
Eiköhän kaikki Saanan tanssiparit ole jo tottuneet julkisuuden huonoihin puoliin, kun sen verran kauan on jokainen heistä tehnyt julkista työtä. Turhaan murehditte heidän puolestaan, kun suurin osa heistä on jo todennut lehdissä, että tosi hyvä juttu kun tästä aiheesta keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo kirjoittaja, mutta jos kerran kyse ei ole rikosasiasta, olisin hoitanut asian henkilön kanssa kahden kesken. Jos myöhemmin olisin puhunut siitä julkisesti, olisin sanonut vain että työkuvioissa olen törmännyt tällaiseen käytökseen. Ei mitään tarkempia vinkkejä kuten tanssipari, vanhempi mies, houkutteli rahoillaan jne.
Olisit hoitanut asian kahden kesken??? No huh huh! Ei häirintätapauksia hoideta koskaan kahden kesken! Ei ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan kuten aiheesta puhuinkin. Kerroin ihan oikeista kokemuksistani viittaamatta tunnistettavasti yhtään kehenkään. Ihan kuten esim. Tiia puhui aiheesta podissa. Itse pointti ei olisi muuttunut mitenkään, jos Saanakin olisi puhunut vain työkuvioissa tapahtuneista tilanteista ilman viittauksia tuotantoon ja tanssipariin. Ei olisi noussut äläkkää, kun vaihtoehdot olisivat olleet lukemattomat.
Mutta enpä olisi esim. minäkään kuunnellut podia, joten kaipa se kannatti.
KAIKKI on jo mainittu ja moneen kertaan!🤣