Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin niin naurettavaa, kun viranomaiset yrittää kieltää Temu ostoksia samalla kun brittien ja Yhdysvaltain markkinoilla on jättitullit

Vierailija
17.09.2024 |

Varmaan moni haluaisi ostaa mielummin jenkeistä/briteistä kuin Kiinasta, mutta viranomaiset itse pakottaa ostamaan Kiinasta tulleillaan.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temusta saa hyviä diilejä, rahaa säästyy isot määrät. Olen tilannut jo monella tuhannella eurolla ja pakettia tulee kokoajan sukulaisille, kaikille ystävien lapsille ja mummoille. Temussa kaikki toimii kuten luvataan.

Torakat ja luteet leviävät, kuten ne vaaralliset tuotteet lastenkin käsiin. Olet vastuussa! Nimenomaan nettitilatut lastenlelut todettu vaarallisiksi.

Vastuullinen maahantuoja tekee valtavasti työtä JO ENNEN kuin mitään tuote-eriä tilataan. Sen jälkeen tuloutustarkastukset, esim. ruokatarvikkeisiin liittyvät tuotteet, niitä tarkastamaan tulee elintarvikeviraston työntekijät. Pistokokein, uusi tuoterä. Ja paljon muutakin kuuluu vastuulliseen maahantuontiin.

TEMU ei ole sitä. TEMU-tilaaja ei ole sitä! Alkaa jo vihdoin käsittää mitä olette tekmässä!

Temuttelijat eivät ole järjenjättiläisiä. He jopa väittävät, että samalta näyttävät tuote Prismassa on sama asia. Ilmeiset joidenkin ihmisten älykkyysosamäärä ei riitä ymmärtämään koko tuoteketjun prosessia. Mitä turvalliseen, vastuulliseen ja lailliseen tuotemyyntiin liittyy. Vaikka kuinka siitä kerrottaisiin.

Vierailija
62/90 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne oikeasti yrita kieltaa. Temun omistaa mm Vanguard ja Blackrock. Eli Suomen herrat.

Oletko ihan pösilö? Blackrock on elokuva!

No nyt voisit ihan vaan vaikka googlettaa. Tai oliko huno vitsi tai moden heikko yritys 

Tosissaan taitaa olla. Iso osa suomalaisista on noin tyhmiä, valitettavasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne oikeasti yrita kieltaa. Temun omistaa mm Vanguard ja Blackrock. Eli Suomen herrat.

Oletko ihan pösilö? Blackrock on elokuva!

No kelpaako BlackRock sitten?

-eri

Vierailija
64/90 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temu, Shein ja muut kiinan kommunistisen puolueen vastaavat yritykset romahduttaa länsimaiden talous tulee estää.

Temu-ostajat myös rikosoikeudelliseen vastuuseen yleisen vaaran aiheuttamisesta sekä yhteiskunnan järjestyksen vaarantamisesta. 

Tuossa on sellainen kenkkumainen asia, että länsimaiden omistava luokka on tuossa romahduttamisessa ihan täysillä mukana. He ovat itse siirtäneet tuotannon halpamaihin ja nyt ovat yllättyneet, kun heidät onkin ohitettu.

Ja musta on kanssa ihan oikein, että kerrankin näille osua ns. sitä itseään tuulettimeen

Valitettavasti se osuu myös sinun tuulettimeenkin. Kommunistinen, diktatorinen Kiina voi halutessaan aiheuttaa länsimaille valtavan katastrofin. Silloin ei ole enää kiva sinulla eikä minulla.

Vierailija
65/90 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös ihmettelen mitä ihme tavaraa pitää sieltä muualta tilata? Itse ainakin säästän jonkun kalliimman tuotteen kohdalla muutaman kuukauden ja sitten ostan. Ei ole tarvetta saada nyt heti (ja pi*run halvallakin) vielä. Voin odottaa ja maksaa siitä kestävämmästä ja laadukkaammasta tuotteesta pikkasen enemmän. En viitsi ostaa tavaraa, jotka hajoavat kun kerran pieraisee päin.

Ja sitten jos tilaa halvempaa tavaraa perustellaan esim että ei löytynyt mistään muualta sopivaa kuosia. Esimerkiksi kännykänkuoret tilataan temusta, kun "oli ihan pakko" kun muualta ei saanut juuri sitä mitä halusi. Ja sitten siinä on jokin kuvapankin perus kukkaköynnös tai mandala. Herää kysymys, olisiko kuitenkin toisellakin kuvalla voinut pärjätä ja kannattiko tuota tilata yksityisenä kuluttajana kiinasta saakka. 

Mä tilasin mun kännykän kuoret Kiinasta, koska ne maksoi euron. Suomessa ainakin 20e. Ihan samalla lailla ovat kestäneet kuin Suomesta ostetutkin.

Vierailija
66/90 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin mun kännykän kuoret Kiinasta, koska ne maksoi euron. Suomessa ainakin 20e. Ihan samalla lailla ovat kestäneet kuin Suomesta ostetutkin.

Sehän on jo alle kirjepostimaksun. Luuletko, että uskomme. Todistapa puheesi.  Todista, että on kyseessä sama tuote ja laatu! . Linkki? 

Ps. Suomesta saa 15 eurolla,  johonkin malliin. Varmaan allekin, kun hakee.

Vierailija
67/90 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on jo alle kirjepostimaksun. Luuletko, että uskomme. Todistapa puheesi.  Todista, että on kyseessä sama tuote ja laatu! . Linkki? 

Saahan Telialtakin suojakuoria 1 eurolla. Miksi tilata maapallon toiselta puolelta?

https://www.telia.fi/kauppa/tuote/samsung-galaxy-s23-5g-clear-cover/ef-…

Vierailija
68/90 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan Telialtakin suojakuoria 1 eurolla. Miksi tilata maapallon toiselta puolelta?

https://www.telia.fi/kauppa/tuote/samsung-galaxy-s23-5g-clear-cover/ef-…

Jos haluaa surkeata temu-laatua, niin sitä näköjään saa Suomestakin. Jopa samalla hinnalla. 

Vierailija
69/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temusta saa laatua laidasta laitaan, mutta kuten joku täällä totesi, kalliimpi on yleensä laadukkaampaa. Itse katson myös sen, onko myydyllä tuotteella paljon arvosteluja ja onko niistä kuinka paljon huonoja arvosteluja. Monissa arvosteluissa on myös käyttäjien lähettämät kuvat mukana, joten tietää mitä odottaa. Täysin arvostelematon kauppa/tuote -> jätän ostamatta. On tullut tilattua lenkkareita, t-paitoja, lippiksi, huppareita.. ulkoinen kiintolevy, muistitikkuja ja nyt viimeksi robotti-imuriin osia (setti täällä maksaa yli 40e postikuluineen, Temusta sama setti 9e). Kyllä meinaan jatkossakin tilata Temusta.

Vierailija
70/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu, Shein ja muut kiinan kommunistisen puolueen vastaavat yritykset romahduttaa länsimaiden talous tulee estää.

Temu-ostajat myös rikosoikeudelliseen vastuuseen yleisen vaaran aiheuttamisesta sekä yhteiskunnan järjestyksen vaarantamisesta. 

Trump on varoittanut Kiinasta jo vuosia ja laittaisi isot tuontitullit Kiinalle, mutta tietenkin se on r a s i s m i a, koska henkilö on väärä

Vierailija
71/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako mitään Suomesta hyöty valuu eliitin taskuihin 

Vierailija
72/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytynyt yhtäkään tuotetta näistä uusista nettikaupoista mitä ei myytäisi aliexpress, ebay, amazon jne.

Vierailija
73/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mitä tehdään niille kauppiaille jotka sieltäkin tilaavat? Enkä sitäpaitti osaa uskoa että länsimaiden talous romahtaa jos myydään halpaa tavaraa. Päinvastoin!

Vierailija
74/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temusta saa hyviä diilejä, rahaa säästyy isot määrät. Olen tilannut jo monella tuhannella eurolla ja pakettia tulee kokoajan sukulaisille, kaikille ystävien lapsille ja mummoille. Temussa kaikki toimii kuten luvataan.

Torakat ja luteet leviävät, kuten ne vaaralliset tuotteet lastenkin käsiin. Olet vastuussa! Nimenomaan nettitilatut lastenlelut todettu vaarallisiksi.

Vastuullinen maahantuoja tekee valtavasti työtä JO ENNEN kuin mitään tuote-eriä tilataan. Sen jälkeen tuloutustarkastukset, esim. ruokatarvikkeisiin liittyvät tuotteet, niitä tarkastamaan tulee elintarvikeviraston työntekijät. Pistokokein, uusi tuoterä. Ja paljon muutakin kuuluu vastuulliseen maahantuontiin.

TEMU ei ole sitä. TEMU-tilaaja ei ole sitä! Alkaa jo vihdoin käsittää mitä olette tekmässä!

Oletko koskaan kuullut matkailusta? Ihmiset matkustaa eri maihin ja yöpyy hotellihuoneissa. Kotiin tuodaan matkatavaroiden mukana ostettujen tulijaisten mukana vähän muutakin.

Se, että tilaa tavaraa netistä ei tee ostetusta tavarasta yhtään vaarallisempaa, eikä kivijalkakaupasta ostetut muutu turvallisemmaksi. Oletko kuullut myytyjen tuotteiden takaisinvedosta tai neuvoista jättää syömättä ostettua ruokaa? Lemmikkien ruokiin liittyvistä haitoista?

On selvää, että suomalaiset kauppiaat menettää asiakkaita kun ulkomailta voi tilata samoja tuotteita edullisemmin kuin he myyvät. Toki ymmärtää heidän huolensa omasta toimeentulostaan, mutta turha tuon vuoksi on hysteeriseksi ryhtyä ja mielipuolista hysteeriaa lietsomaan.

Vierailija
75/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat ovat vuosia myyneet tarkastettujen tuotteiden lisäksi Suomessa rihkamaa ja Aasiasta kamaa. Ja mistä luulette monien kaipaamien (itkemien) Anttilan ja Tiimarin tuotteiden tulleen aikoinaan. Nykyään tosin voi olla parempia tuotteita kuin silloin, on suunnittelua ja muotoilua, tarvikeluetteloita. -Tottakai silti voi miettiä ettei anna lapsille myrkkytuotteita tai käytä itse, jos joku on sellainen ja tutkia aina saa. Suurennuslasit ja labrat esiin, ei ole pakko nostaa silti hintaa.

Suomesta ostettu silmälasien sanka on jo vuosia tehnyt joillekin sellaisen metalliallergian että iho on vereslihalla, silti se ohitetaan olankohautuksella ja samoin korut, ei auta että tulli vaan naputtaa siitä, jos se superkutiseva tuote silti myydään. Jos koristeaskarteluhelmet ei nyt ole suurennuslasin alla. Mites ne koirien luut. Lisäksi moni ei ole välittänyt onko köyhillä hammaslääkäriä, ruokaa, mitään, asuntoa - mutta napistaan järkyttyneenä jos joku ostaa pari kertaa Temusta. Ja ei, en ole itse ostanut sieltä, mutta tulipahan mieleen. 

Vierailija
76/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan täysjärkinen tuolta tilaa muutenkaan.

Vierailija
77/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa te tarvitsette niin paljon, että tuollaisesta halvasta krääsäkaupasta saa tilattua monella tuhannella eurolla ja jatkuvasti? Aika provolta haiskahtaa.

Vierailija
78/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta aiheesta keskustellaan täällä aika paljon. Kyllähän se harmittaa kun kivijalkaliikkeiden katteet jäävät saamatta kun ihmiset tilaavat suoraan Kiinasta. Ja mikähän taho nyt haluaa mustamaalata näitä halvalla myyviä verkkokauppoja? Ei varmaan tarvitse kauheasti hoksottomia sen päättelemiseen.

Sun mielestä Kiinassa tehdään eettisesti tuotteita? Ja varsinkin "yövuoroissa", joissa länsimaalaisten laadunvalvonta ei ole paikalla?

Vaikka tavarat tulisi samasta tehtaasta kuin laatutuotteet, niin työnjohto, tekijät, laatu ja eettisyys vaihtelee työvuoron mukana. Öisin tehdään piraattiversiot Temuun, jossa raaka-aineena muiden vuorojen hylsyt ja roskat.

Voe hyvänen aika näitä häiriköitä -))! Onko tämä Keskon vai Sokoksen kommentti -))))? Puuilosta?

Vierailija
79/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole kokenut, että tullit olisi mitenkään hirveät Briteistä ja jenkeistä tilatessa. Ihan olen raaskinut tilata aina, kun olen jotain sieltä tarvinnut. Temusta taas en ole tilannut ikinä. Mainoksista päätellen siellä on vaan jotain mautonta roskaa myynnissä, joten ei ole edes houkutellut. 

Vierailija
80/90 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko olisit säästänyt, jos et olisi tilannut mitään ?

Kollegani lapsuudenkoti on myynnisdä ja n 40 v sieltä ei ole laitettu mitään kiertoon. Urakka on valtava. 

Minulla ei ole ollut mitään aikomusta tilata mitään, ei siellä ole mitään, mitä tarvitsen.

Siivoa ensiksi kellarisi ja tilaa sitten vasta, jos tarvitset enää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme