Jotenkin niin naurettavaa, kun viranomaiset yrittää kieltää Temu ostoksia samalla kun brittien ja Yhdysvaltain markkinoilla on jättitullit
Varmaan moni haluaisi ostaa mielummin jenkeistä/briteistä kuin Kiinasta, mutta viranomaiset itse pakottaa ostamaan Kiinasta tulleillaan.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Temun tuotteet tule kaikki eurooppalaisista välivarastoista? Onko amerikkalaiset ja britit lätkäisseet siis hirmutullimaksut eurooppasta tuodulle tavaralle?
Mutku motonet, biltema, tokmanni, kärkkäinen, puuilo ja muut junttimarketit menee konkkaan, kun samat roskat saakin 80% halvemmalla Sekkoslovakian kautta Kiinasta.
Torissakin myydään käytettyjä vehkeitä amazon.de uuden hinnalla.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa Suomalainen on!
Jos keskiverto suomalainen ei pysty itse puuttumaan ylikulutukseensa vaan lennättää krääsää toiselta puolelta maailmaa niin kauan kuin tilillä on rahaa, niin ihan hyvä jos edes teennäisesti laitetaan niille maahan tuleville tuotteille sen verran hintaa, ettei temuttajien kuoleman jälkeen tarvitse perustaa uusia kaatopaikkoja mikromuoveille.
Aha!
Eli Kiinasta junttimarkettiin lennätetty krääsä ei ole ylikulutusta, mutta temu on.
Vierailija kirjoitti:
Tukes testautti halpisverkkokauppojen tuotteita: lähes kaikki lelut, lastentarvikkeet ja sähkölaitteet vaarallisia
https://tukes.fi/-/tukes-testautti-halpisverkkokauppojen-tuotteita-lahe…;
Uskooko suomalainen kuluttaja, no EI! SItte itketään IP-lehdissä kun mä ostin ja sain...paskaa
Muutaman t-paidan sieltä kokeeksi tilannut, kyllä ne ainakin olivat laadultaan on ihan samoja peruspaitoja mitä täältä saa ostaa marketista 10x hinnalla, osa vieläpä huomattavasti parempia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Temun tuotteet tule kaikki eurooppalaisista välivarastoista? Onko amerikkalaiset ja britit lätkäisseet siis hirmutullimaksut eurooppasta tuodulle tavaralle?
Mutku motonet, biltema, tokmanni, kärkkäinen, puuilo ja muut junttimarketit menee konkkaan, kun samat roskat saakin 80% halvemmalla Sekkoslovakian kautta Kiinasta.
Jos keskiverto suomalainen ei pysty itse puuttumaan ylikulutukseensa vaan lennättää krääsää toiselta puolelta maailmaa niin kauan kuin tilillä on rahaa, niin ihan hyvä jos edes teennäisesti laitetaan niille maahan tuleville tuotteille sen verran hintaa, ettei temuttajien kuoleman jälkeen tarvitse perus
No en tosiaan laita tilausta sisään, tuotteet eivät ole edes CE-merkittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Uskooko suomalainen kuluttaja, no EI! SItte itketään IP-lehdissä kun mä ostin ja sain...paskaa
Omien kokemuksieni perusteella ei ole mitään syytä uskoa IP lehtiä.
Temusta saa esim. varaosia, jotka "Virtasen vehje Ky:stä" maksisi 15 kertaisen määrän. Vehje jäisi tuolla hinnalla korjaamatta ja tilalle hankittaisiin uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos keskiverto suomalainen ei pysty itse puuttumaan ylikulutukseensa vaan lennättää krääsää toiselta puolelta maailmaa niin kauan kuin tilillä on rahaa, niin ihan hyvä jos edes teennäisesti laitetaan niille maahan tuleville tuotteille sen verran hintaa, ettei temuttajien kuoleman jälkeen tarvitse perustaa uusia kaatopaikkoja mikromuoveille.
"Jos keskiverto suomalainen ei pysty itse puuttumaan ylikulutukseensa vaan lennättää krääsää toiselta puolelta maailmaa niin kauan kuin tilillä on rahaa, niin ihan hyvä jos edes teennäisesti laitetaan niille maahan tuleville tuotteille sen verran hintaa, ettei temuttajien kuoleman jälkeen tarvitse perustaa uusia kaatopaikkoja mikromuoveille."
Oh yeah, juurikin suomalaiset ylikuluttavat niin helvetin paljon! Miten syvällä sen pään pitää olla perceessä jos luule että suomalaiset ostelevat ja kuluttelevat ihan hitosti, niin paljon että sillä olisi jotain vaikutusta johonkin. Ja toinen, onko tosiaankin niin vaikea tajuta että niistä temuista ja vastaavista ostetaan se tavara sen takia KOSKA EI OLE VARAA ENÄÄ OSTAA MUUALTA. En tiedä kenen pilliin puhallatte mutta se että haukutte entistä köyhempiä suomalaisia siitä kun ostavat tarvetavaransa sieltä mistä pystyy kertoo jotain. Ei tietenkään kannata laskea niitä järkyttävän korkeita hintoja Suomessa vaan kannattaa oikein joukolla keskittyä haukkumaan suomalaisia jotka ostavat halpakaupoista kun muuhun ei ole varaa. Tämän kansan älykkyys hämmentää minua aina uudestaan.
Joku rikas paskianen taas selittämässä miten tavallinen kansalainen ei saisi ostaa mitään kun "ylikulutusta" hyi hyi tai sitten joku lialle haiseva epäsiisti ituhippi vihjaamassa kuinka jättimaiden saasta ja jätevuoret olisivat juuri suomalaisten ostelun syytä.
Mun ei ole ollut mikään pakko ostaa kiinasta. Miski ostaisin tarpeetonta, huonolaatuista ja jopa vaarallista romua? Vain siksi koska se on halpaa? Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temusta saa esim. varaosia, jotka "Virtasen vehje Ky:stä" maksisi 15 kertaisen määrän. Vehje jäisi tuolla hinnalla korjaamatta ja tilalle hankittaisiin uusi.
Osien laatu onkin siten aivan täyttä kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osien laatu onkin siten aivan täyttä kuraa.
Mielipiteitään laukoo taas joku joka ei ole koskaan edes ostanut sieltä. Mutta kun mirkkumarkku niin kiihkoissaan palstalla sanoi että kaikki tavarat temusta ovat kuraa niin näin sen täytyy olla. Ei ole, tarvetavarat ovat aivan käyttökelpoisia. Suurin osa ostaa käyttö-ja harrastetavaraa sieltä eikä mitään "krääsää" Kaikki eivät ole somebimboja, muistakaa tämä.
Tiesitkö muuten, että Temu on yhdysvaltalainen yritys, joka myy Kiina-roinaa?
Jotenkin niin naurettavaa ap:n oikeinkirjoitus.
Justiinsa tilasin temusta muutaman kylpypyyhkeen vanhojen rikkinäisten tilalle sekä uuden pussilakanasetin ja pari siivoustarviketta.
Mielelläni ostaisin muualta mutta köyhänä ei voi, se on sitten ruokarahoista pois.
Vierailija kirjoitti:
Temu, Shein ja muut kiinan kommunistisen puolueen vastaavat yritykset romahduttaa länsimaiden talous tulee estää.
Temu-ostajat myös rikosoikeudelliseen vastuuseen yleisen vaaran aiheuttamisesta sekä yhteiskunnan järjestyksen vaarantamisesta.
Terveisin katkera Tokmannin kauppias.
Huku vaan sun ylihintaseen paskaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Mun ei ole ollut mikään pakko ostaa kiinasta. Miski ostaisin tarpeetonta, huonolaatuista ja jopa vaarallista romua? Vain siksi koska se on halpaa? Ei kiitos.
Ei munkaan mutta silti ostan sieltä mistä saan halvemmalla, jos sama kiinatavara on suomikaupassa 60€ ja temussa 6€ niin kyllä se valinta nyt vaan sinne temuun osuu
Kirjoitapa linkki tuohon viranomaisten yritykseen, ap!
Mitä tavaraa te tarvitsette jatkuvasti, mitkä pitää tilata kiinasta, usasta tai briteistä asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei munkaan mutta silti ostan sieltä mistä saan halvemmalla, jos sama kiinatavara on suomikaupassa 60€ ja temussa 6€ niin kyllä se valinta nyt vaan sinne temuun osuu
Sama "kiinatavara"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama "kiinatavara"?
Niin, ainoa ero että se suomi liike rahtaa sen sieltä kiinasta tänne ja pistää vähän hintaa väliin tai sitten itse ostan sen sieltä "vähän" halvemmalla, ei nyt tietenkään päde kaikkiin tuotteisiin, mutta hyvin moneen.
Minä myös ihmettelen mitä ihme tavaraa pitää sieltä muualta tilata? Itse ainakin säästän jonkun kalliimman tuotteen kohdalla muutaman kuukauden ja sitten ostan. Ei ole tarvetta saada nyt heti (ja pi*run halvallakin) vielä. Voin odottaa ja maksaa siitä kestävämmästä ja laadukkaammasta tuotteesta pikkasen enemmän. En viitsi ostaa tavaraa, jotka hajoavat kun kerran pieraisee päin.
Yyyh, mutta kun Suomalainen. Olemme pikku kansa, vaikka täällä lopettaa kaikki tilaamisen niin ei asia näy missään. Laitat nyt vain tilauksen sisään ja lopetat tommoiset paskat juttusi.