Jotenkin niin naurettavaa, kun viranomaiset yrittää kieltää Temu ostoksia samalla kun brittien ja Yhdysvaltain markkinoilla on jättitullit
Varmaan moni haluaisi ostaa mielummin jenkeistä/briteistä kuin Kiinasta, mutta viranomaiset itse pakottaa ostamaan Kiinasta tulleillaan.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Minä myös ihmettelen mitä ihme tavaraa pitää sieltä muualta tilata? Itse ainakin säästän jonkun kalliimman tuotteen kohdalla muutaman kuukauden ja sitten ostan. Ei ole tarvetta saada nyt heti (ja pi*run halvallakin) vielä. Voin odottaa ja maksaa siitä kestävämmästä ja laadukkaammasta tuotteesta pikkasen enemmän. En viitsi ostaa tavaraa, jotka hajoavat kun kerran pieraisee päin.
Eikai ihmiset mistään Temusta mitään kalliita tuotetta tilaa vaan perus varaosia, muovi kiinnikkeitä yms. joiden teko ei kummoista tekniikkaa vaadi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös ihmettelen mitä ihme tavaraa pitää sieltä muualta tilata? Itse ainakin säästän jonkun kalliimman tuotteen kohdalla muutaman kuukauden ja sitten ostan. Ei ole tarvetta saada nyt heti (ja pi*run halvallakin) vielä. Voin odottaa ja maksaa siitä kestävämmästä ja laadukkaammasta tuotteesta pikkasen enemmän. En viitsi ostaa tavaraa, jotka hajoavat kun kerran pieraisee päin.
Eikai ihmiset mistään Temusta mitään kalliita tuotetta tilaa vaan perus varaosia, muovi kiinnikkeitä yms. joiden teko ei kummoista tekniikkaa vaadi
No ei luulisi ihmisten tarvitsevan jatkuvasti varaosia ja muovikiinnikkeitä (?) mitä ei saisi lähempää kuin kiinasta tai usasta .. Siis siinä määrin, että esim temu on jatkuvasti esillä ja paketteja kulkee valtavia määriä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jos tilaa halvempaa tavaraa perustellaan esim että ei löytynyt mistään muualta sopivaa kuosia. Esimerkiksi kännykänkuoret tilataan temusta, kun "oli ihan pakko" kun muualta ei saanut juuri sitä mitä halusi. Ja sitten siinä on jokin kuvapankin perus kukkaköynnös tai mandala. Herää kysymys, olisiko kuitenkin toisellakin kuvalla voinut pärjätä ja kannattiko tuota tilata yksityisenä kuluttajana kiinasta saakka.
https://finnwatch.org/fi/tutkimukset/shein-vie-vaatebisnestae-aivan-vae…
Mikäs siinä, jos haluaa edistää mm lapsityövoimaa, luonnon tuhoamista jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta aiheesta keskustellaan täällä aika paljon. Kyllähän se harmittaa kun kivijalkaliikkeiden katteet jäävät saamatta kun ihmiset tilaavat suoraan Kiinasta. Ja mikähän taho nyt haluaa mustamaalata näitä halvalla myyviä verkkokauppoja? Ei varmaan tarvitse kauheasti hoksottomia sen päättelemiseen.
Sun mielestä Kiinassa tehdään eettisesti tuotteita? Ja varsinkin "yövuoroissa", joissa länsimaalaisten laadunvalvonta ei ole paikalla?
Vaikka tavarat tulisi samasta tehtaasta kuin laatutuotteet, niin työnjohto, tekijät, laatu ja eettisyys vaihtelee työvuoron mukana. Öisin tehdään piraattiversiot Temuun, jossa raaka-aineena muiden vuorojen hylsyt ja roskat.
Höpöhöpö. Suomalaisissa kaupoissa myydään tasan samat made in china tuotteet kun temussa mutta yli viisinkertaisella hinnalla.
Esimerkkinä talviteltta temusta 150e ja suomalaisesta kaupasta halvimmillaan 550e
Ostakaa TEMUSTA tavaraa 🌟 Ilmainen toimitus ja saat halvalla 🤑 Älä ole typerä, älä osta suomen riistohinnoilla💩
Osta siis TEMUSTA 💪 Älkää uskoko kauppioiden propangdaan kiinalaisten tuotteiden "myrkyistä"; sillä ihan samoja kiinalaisia tuotteita hekin myyvät, vain nelinkertaisella hinnalla 🥵
temu(dot)com/fi 😍
Vierailija kirjoitti:
> osta puhelimen laturi Temusta
> itke kun vakuutus ei korvaa tulipalossa mitään
> osta puhelimen laturi Tokmannilta
> itke kun tulipalon jälkeen menetät toimeentulotuen 12 kuukaudeksi, koska "teillä on tuloina vakuutuskorvaus, laskelmiemme mukaan se kattaa toimeentulotuen tarpeen seuraavan 12 kuukauden ajalle."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jos tilaa halvempaa tavaraa perustellaan esim että ei löytynyt mistään muualta sopivaa kuosia. Esimerkiksi kännykänkuoret tilataan temusta, kun "oli ihan pakko" kun muualta ei saanut juuri sitä mitä halusi. Ja sitten siinä on jokin kuvapankin perus kukkaköynnös tai mandala. Herää kysymys, olisiko kuitenkin toisellakin kuvalla voinut pärjätä ja kannattiko tuota tilata yksityisenä kuluttajana kiinasta saakka.
Luulisi sitä Saksan Amazonista saavan puhelimenkuoret omalla painatuksella, eikö muka saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temu, Shein ja muut kiinan kommunistisen puolueen vastaavat yritykset romahduttaa länsimaiden talous tulee estää.
Temu-ostajat myös rikosoikeudelliseen vastuuseen yleisen vaaran aiheuttamisesta sekä yhteiskunnan järjestyksen vaarantamisesta.
Tuossa on sellainen kenkkumainen asia, että länsimaiden omistava luokka on tuossa romahduttamisessa ihan täysillä mukana. He ovat itse siirtäneet tuotannon halpamaihin ja nyt ovat yllättyneet, kun heidät onkin ohitettu.
Ja musta on kanssa ihan oikein, että kerrankin näille osua ns. sitä itseään tuulettimeen
Ei ne oikeasti yrita kieltaa. Temun omistaa mm Vanguard ja Blackrock. Eli Suomen herrat.
Temut tuotetaan kiinassa. Omistajat muualla. Globalistieliitti. Siksi saa tuoda
Vierailija kirjoitti:
Juu, vihrea siirtyma vain silmanlumetta. Ei todellista luonnonsuojelua.
Vierailija kirjoitti:
Temusta saa hyviä diilejä, rahaa säästyy isot määrät. Olen tilannut jo monella tuhannella eurolla ja pakettia tulee kokoajan sukulaisille, kaikille ystävien lapsille ja mummoille. Temussa kaikki toimii kuten luvataan.
Torakat ja luteet leviävät, kuten ne vaaralliset tuotteet lastenkin käsiin. Olet vastuussa! Nimenomaan nettitilatut lastenlelut todettu vaarallisiksi.
Vastuullinen maahantuoja tekee valtavasti työtä JO ENNEN kuin mitään tuote-eriä tilataan. Sen jälkeen tuloutustarkastukset, esim. ruokatarvikkeisiin liittyvät tuotteet, niitä tarkastamaan tulee elintarvikeviraston työntekijät. Pistokokein, uusi tuoterä. Ja paljon muutakin kuuluu vastuulliseen maahantuontiin.
TEMU ei ole sitä. TEMU-tilaaja ei ole sitä! Alkaa jo vihdoin käsittää mitä olette tekmässä!
Vierailija kirjoitti:
Ei ne oikeasti yrita kieltaa. Temun omistaa mm Vanguard ja Blackrock. Eli Suomen herrat.
Oletko ihan pösilö? Blackrock on elokuva!
Vierailija kirjoitti:
Ja asiasta toiseen. Suomi lähettää velkarahalla aseet tappamiseen Ukrainaan. Mutta kiristetään me vyotä. Tästä ei saa vauvassa keskustella eika ilmastokusetuksesta.
Daa daa iigori VITTY SYOMI )))
Vierailija kirjoitti:
Moni luulee, että Klarna on ruotsalainen turvallinen verkkokaupan maksujärjestelmä. Moniko tietää, että kiinalainen verkkokauppajätti osti vuosia sitten osan Klarnasta tehden mukavan "yhteistyösopimuksen"?
Kukaan ei olen niin sinisilmäinen kuin suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan pösilö? Blackrock on elokuva!
No nyt voisit ihan vaan vaikka googlettaa. Tai oliko huno vitsi tai moden heikko yritys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta aiheesta keskustellaan täällä aika paljon. Kyllähän se harmittaa kun kivijalkaliikkeiden katteet jäävät saamatta kun ihmiset tilaavat suoraan Kiinasta. Ja mikähän taho nyt haluaa mustamaalata näitä halvalla myyviä verkkokauppoja? Ei varmaan tarvitse kauheasti hoksottomia sen päättelemiseen.
Sun mielestä Kiinassa tehdään eettisesti tuotteita? Ja varsinkin "yövuoroissa", joissa länsimaalaisten laadunvalvonta ei ole paikalla?
Vaikka tavarat tulisi samasta tehtaasta kuin laatutuotteet, niin työnjohto, tekijät, laatu ja eettisyys vaihtelee työvuoron mukana. Öisin tehdään piraattiversiot Temuun, jossa raaka-aineena muiden vuorojen hylsyt ja roskat.
Ja höpönlöpö!
Vierailija kirjoitti:
Siis ei suomalaiset herrat vaan globalistiherrat. Jotka vain rikastuu. Gerat reset katsos. Suomen poliitikot pokkuroi ja tottelee.
Kaikki Suomen kaupat (Prismat, tokmannit, puuilot yms) myyvät ihan sitä samaa made in China -kamaa, jotkut jopa omalla tuotemerkillään, mutta yhtälailla Kiinasta ne on lähtöisin. Miten niiden ostaminen kolme kertaa kalliimmalla hinnalla Suomesta on jotenkin eettisempää? Posti tietysti on hätää kärsimässä kun joutuu nämä ostokset kiikuttamaan yksitellen suomalaisille asiakkaille, mutta eipä se ole kuluttajan ongelma.