Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset eivät muuta helsingin ulkopuolelta helsinkiin?

Vierailija
16.09.2024 |

Olen ihmetellyt, että miksi ihmiset jotka asuvat helsingin ulkopuolella muuta suurin joukoin Helsinkiin jossa on kaikki palvelut lähellä ja työnsaanti mahdollisuudet ovat huomattavasti paremmat kuin helsingin ulkopuolella?

Muualla kauppoihin on kymmenien kilometrien matkat ja työpaikkoja ei ole lainkaan.

Näin olen kuullut hyvin usean helsingissä asuvan pitkäaikaistyöttömän kertovan ,kun nämä ovat perustelleet miksi he eivät halua muuttaa asumaan edullisempaan asuntoon helsingin ulkopuolelle.

Onhan perustelu tietysti ymmärrettävä ja aukoton ,en minä sitä kiistä, mutta ihmetyttää vain mikä pitelee ihmisiä asumassa vaikka jossain turussa,tampereella tai peräti lohjalla? Keskellä korpea.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tolkuttomat vuokrat. Kuulemma Hekalta ei yksin muuttava mies ole IKINÄ saanut asuntoa, kertoi kallion sossu mulle kerran. Ainoa paikka miehelle on Hietaniemen kodittomien asuntola. Kuulemma aids-narkkareita siellä vain raiskaillaan jne. Tyyypillinen hese-meininki. Töitä on vain rahakkaille sukulaisille monimuotoisuuden vuoksi ilman CV:tä. Muut voi mennä sinne Hietaniemeen.

Eivät vuokrat ole tolkuttomia jos otat huomioon helsingin hyvän palkkatason.

Eikö helsinki maksa lapsistakin jotain helsinkilisää? Moni nainen on tuon lisän ansiosta tehnyt yksinään jopa useammankin lapsen ja on saavuttanut jopa useamman tuhannen euron kuukausitulot.

Vierailija
22/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmiset muuttavat. Taisi olla yli puolet, jotka opiskelevat yliopistossa maaseudulla, valuvat Helsinkiin kuitenkin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin ulkopuolella, koska olen tienannut niin paljon ettei minun enää tarvitse käydä töissä. Sinänsä olen Helsingistä kotoisin, mutta käyn Helsingissä enää lähinnä lentokentällä matkustellessani ulkomailla. Useimmat työssäkäyvät "maalla" asuvat tuttuni ovat sitävastoin muuttaneet Helsinkiin työn perässä.

Vierailija
24/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta hehän muuttavat hulluna koko ajan. Maaseutu ja kylät tyhjenee ja isot kaupungit, varsinkin pääkaupunkiseutu kasvaa.

Ja tämä alkoi siis jo 150 vuotta sitten, kiihtynyt vaan viime vuosikymmeninä. 

Vierailija
25/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän sen itse kerroit avauksessa. 

"Näin olen kuullut hyvin usean helsingissä asuvan pitkäaikaistyöttömän kertovan"

Ap:llä on aika yksipuolinen ystäväpiiri?

Vierailija
26/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, jos Helsingin väkiluku kasvaa, niin mistä ne ihmiset Helsinkiin tulee, jos ei Helsingin ulkopuolelta? 

https://www.helsinginseudunsuunnat.fi/fi/vakiluvun-muutos

Niinpä!

Vierailija
27/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä asuu niitä joilla ei ole töitä, mutta pitää silti asua työpaikkojen lähellä, yhteiskunnan piikkiin. Jos joku muualta sieltä saa työpaikan, ei voikaan tulla töihin kun ei ole asuntoa. Näin kävi siskolleni työpaikka löytyi, kokopäivä työ, lapsen kanssa asui ensin sukulaisten nurkissa sitten löytyi yksiö yksityiseltä, lapsen kanssa siis yksiössä, junalla lapsi päiväkotiin ja siitä töihin, päiväkoti oli sentään työpaikan lähellä 

Vierailija
28/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta hehän muuttavat hulluna koko ajan. Maaseutu ja kylät tyhjenee ja isot kaupungit, varsinkin pääkaupunkiseutu kasvaa.

Ja tämä alkoi siis jo 150 vuotta sitten, kiihtynyt vaan viime vuosikymmeninä. 

Helsinki on muuttotappio kunta nykyisin, muutto liike on poispäin. 

Vierailija
29/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh, jos Helsingin väkiluku kasvaa, niin mistä ne ihmiset Helsinkiin tulee, jos ei Helsingin ulkopuolelta? 

Niinpä!

Ulkomailta muuttaa suurin osa pääkaupunkiseudulle. On Lähi-Itää, Intiaa, Afrikkaa.

Vierailija
30/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muualla kauppoihin on kymmenien kilometrien matkat "

On se hienoo kun ajaa 10 minuuttia meidän keskustaan jossa on Halpahalli, Lidl, S-Market, ABC tankkausasema, Neste, St1, autokorjaamo ja muutama pikkukauppa ihan näköyhteydessä. Sitten jos Viitsii kävellä 3 minuuttia toiseen suuntaan niin on 3 erittäin hyvää vaatetusliikettä, kenkäkauppa, kultasepänliike ja elektroniikkaliike .

Kävin Helsingissä vierailulla ja matkat olivat pitkiä! Ensin ravintolaan syömään (15 min. Metrolla) ja sitten kuppilaan istumaan (toiset 15 min. Metrolla) ja vielä taksilla hotellille. Mitä helkkaria! Pitkiä matkoja ruuhkassa.

Valetta se, että Helsingissä on kaikki niin lähellä. Mä saavutan kaiken tarpeellisen ajamalla kerran keskustaan ja kävelemällä loput (kaikki näköetäisyydellä) ja pääsen vielä autolla ihan oven eteen jos haluan.

Vierailija
31/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkikin on vielä aika pieni paikka, että ei sinne nyt ainakaan sen vuoksi kannata muuttaa, että pääsisi isoon kaupunkiin. Lisäksi missä tahansa Suomessa asuukin, on saman typerän valtionhallinnon alainen. Joten jos isompaan kaupunkiin haluaa, kannattaa muuttaa ulkomaille. Samalla saa itselleen järkevämmän hallinnonkin ja lait.

Vierailija
32/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Muualla kauppoihin on kymmenien kilometrien matkat "

On se hienoo kun ajaa 10 minuuttia meidän keskustaan jossa on Halpahalli, Lidl, S-Market, ABC tankkausasema, Neste, St1, autokorjaamo ja muutama pikkukauppa ihan näköyhteydessä. Sitten jos Viitsii kävellä 3 minuuttia toiseen suuntaan niin on 3 erittäin hyvää vaatetusliikettä, kenkäkauppa, kultasepänliike ja elektroniikkaliike .

Kävin Helsingissä vierailulla ja matkat olivat pitkiä! Ensin ravintolaan syömään (15 min. Metrolla) ja sitten kuppilaan istumaan (toiset 15 min. Metrolla) ja vielä taksilla hotellille. Mitä helkkaria! Pitkiä matkoja ruuhkassa.

Valetta se, että Helsingissä on kaikki niin lähellä. Mä saavutan kaiken tarpeellisen ajamalla kerran keskustaan ja kävelemällä loput (kaikki näköetäisyydellä) ja pääsen vielä autolla ihan oven eteen jos haluan.

Pidän juurikin Helsingistä sen takia, että sitä omaa autoa ei tarvitse. Kaikkialle pääsee metrolla, sporalla, junalla, viimeistään bussilla, yömyöhäänkin. Kaikki on myös lähellä, myös meri, kun menee oikeaan asuinalueeseen asumaan.

Vierailija
33/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korpikaupunki ei muistuta lähi-itää tai mogadishua. Siksi. Pk-seutu pitää aidata ja myydä Ruotsin islamistiseen kalifaattiin.

Vierailija
34/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen vuokrat ja hinnat ovat Helsingissä niin korkeat, että verotuksen jälkeen perinnöttömälle, yksin toimeen tulevalle keskipalkkaisellekaan ei löydy käytännössä muuta kuin pieni vuokrayksiö jossain kaupungin rajalla.

Siitäkin joutuu tietysti maksamaan vielä markkinahintaa, sillä kaupungin asunnot on Helsingissä jaettu jo kauan sitten - käytännössä vain valituille kansallisuuksille, jotka ovat saapuneet pakolaisstatuksella. Näiden lisäksi myös tietty mt-ongelmaisista, päihdeongelmaisista ym. on huolehdittu. Töitä tekevälle stadi on lähinnä musta aukko, joka lopulta nielee elävältä. Näin jo vuosikymmeniä. 

Vierailija
35/96 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen Helsingissä asuvana sitä, miten nämä muualla asuvat kulkevat joka päivä Helsinkiin töihin, usein omalla autolla. Yli puolet vuodesta on kuitenkin huono/ vaarallinen ajokeli. Peurat ja hirvet säntäilevät tielle, ketjukolareita, yms. Lisäksi, lapsen sairastuttua kesken päivän kestää matkojen takia pitkään, että hänet saa haettua päiväkodista. 

Vierailija
36/96 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin hyvin kaukaa.  Mutta niistähän te tykkäätte, me täällä muualla ei niin välitetä niistä tulijoista koska autoillaan pimeässä ja hämärässä.  Jäisivät alle kun väriä ei erota.

Vierailija
37/96 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse stadilaisena jo useammassa polvessa haluan pois täältä. Kaupunki on pilattu huonoilla päätöksillä.

38/96 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun keskellä kaupunkia ja kaikki on lähellä 😃 

Tosin se Helsinki on monen sadan kilometrin pääs😄 

Enkä muuta sinne, ku olis ihan liian pitkä työmatka! 

Vierailija
39/96 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingin ulkopuolella, koska olen tienannut niin paljon ettei minun enää tarvitse käydä töissä. Sinänsä olen Helsingistä kotoisin, mutta käyn Helsingissä enää lähinnä lentokentällä matkustellessani ulkomailla. Useimmat työssäkäyvät "maalla" asuvat tuttuni ovat sitävastoin muuttaneet Helsinkiin työn perässä.

Lentokenttä on vantaalla

Vierailija
40/96 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen kaikki palvelut siellä on, mitä ei muualla ole?