Minusta on todella rohkeaa, jos nuori mies kieltäytyy palveluksesta täysin ja valitsee mieluummin vankilan
Kun ottaa huomioon miten suuren paskamyrskyn tuollainen päätös aiheuttaa Suomessa, vaatii suunnatonta rohkeutta toteuttaa se. Respect jokaiselle aseistakieltäytyjälle.
Kommentit (298)
"Oma isäni ja isoisäni olivat tuossa iässä jo miehiä ja vetelivät sinun kaltaisia miehiä turpiin ja kanveesiin. Minä itsekin kävin tuossa iässä jo baarissa ja otin yhteen karjujen kanssa.
En usko että tuon ikäisillä olisi tullut itku venäjän rajavartion pidättäminä. Suomalainen antaa aina kyytiä tuossa iässä. Meillä on kova uho ja sisu.
Kuuluu kultuuriin että tuossa iässä pitää antaa näyttöä ja kovaa ääntä. Siks miehet pelkää aina nuorisoa."
Minä satun olemaan nainen ja oma isäni meni vapaaehtoisena 19 v jo armeijan leipiin ja vietti sotahommissa sen 5 vuotta.
Kyllä minusta nuo monet nykyisten 15-vuotiaiden poikien tempaukset osoittavat suurta lapsellisuutta, ei mitään miehisyyttä.
Eipä ne venäläiset rajavartijat olisi poikien päätä silitelleet, jos olisivat saaneet kossit kiinni ennen suomalaisia.
Nykyään terveystarkastus on parempi ja ne ketkä ei sovellu armeijaan karsitaan pois. Vielä kyllä karsiutui ensimmäisinä viikkoina lisää mutta reservi armeijan terveyden ylläpidon seurantaan tulisi panostaa. Nykyään sokeritauti taitaa vapauttaa automaattisesti ja lättäjalat jos oireilee. Paljon herkemmin kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Millä keinoin mies saadaan tunnetilaltaan siihen että hän haluaa sydämeltään taistella ja tappaa?
Kaikki lähtee siitä että integroidaan mies yhteiskuntaan mukaan.
Tässä on epäonnistuttu. Meillä on kehno ostovoima ja nuoret ei edes lisäänny. Perheitä ei synny ja miehille ei synny säästöjäkään. Joten taistelutahtoa ei ole.
Mikäli me emme puolusta kotimaatamme ja antaudumme vietäväksi maailman nykyisille tuulille, ryssätappaa meidät viimeiseen mieheen ja naiseen.
Ainoastaan ryssänkätyrit jäävät jäljelle.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on pelkkää typeryyttä.
Itse asiassa aivan saakelin fiksua! Itse ottaisin tänä päivänä heti ja jatkaisin tyytyväisenä opiskeluita, kun tuhlaisin elämästä täysin turhaan paskaaan mönkiä jossain metässä ja palella pakkasella tai vaihtoehtoisesti tehdä jotain turhaa pakkotyötä palkatta ja samalla pitkittäisin valmistumista. Tuo panta on myös lyhin vaihtoehto ja mitä sitten, että olet jumissa koulussa ja kotona, kun olet sitä myös armeijassa täysin kusipäiden ympäröimänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Sodat loppuu sillä, että ihmiset kieltäytyvät sotimasta.
Meinaat että jos ukrainalaiset olisi kieltäytyneet sotimasta niin nyt olisi kaikki hyvin?😅
Ei siinä kyllä noinkaan sanota. Miksi pitää vääntään selkeetä asiaa joksikin muuksi?
No sano selkeästi, kenen pitäisi kieltäytyä sotimasta?
Ukraina olisi voinut kieltäytyä, mutta mikä olisi maan tilanne nyt? Itsenäisys olisi mennyt ja presidenttinä joku Putinille uskollinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä keinoin mies saadaan tunnetilaltaan siihen että hän haluaa sydämeltään taistella ja tappaa?
Tässä on epäonnistuttu. Meillä on kehno ostovoima ja nuoret ei edes lisäänny. Perheitä ei synny ja miehille ei synny säästöjäkään. Joten taistelutahtoa ei ole.
Mikäli me emme puolusta kotimaatamme ja antaudumme vietäväksi maailman nykyisille tuulille, ryssätappaa meidät viimeiseen mieheen ja naiseen.
Valehtelijoita, sekä murhaajia.
Kuten myös islamofiilit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä olis varaakaan. Sen verran monta ukkoo pitäisi palkollisena olla
Käytännössä jos sosialismia säädetään, niin että työttömät tekisi päivittäin 4h reserviläispalveluksen työttömyysrahan eteen, niin meillä olisikin yllättäen varaa sosialistiseen palkka-armeijaan.
Meillä voisi olla koko kotikadun yksikkö ja järjestetty aamulenkki ja taisteluharjoitukset parkkipaikalla. Asioita on helppo järjestää ja säätää.
Jos kansalaiset omistetaan jo nyt ja mielipiteet vartaloa myöten, niin en näe mitään vaikeutta säätää tuolaista pakolliseksi.
Onhan meillä rippikoulut, armeijat ja ajokortitkin pakollisia.
Onneks ite oon eronnut reservistä, niin ei koske minua.
Vierailija kirjoitti:
Totaalikieltäytyminen on järkevän ihmisen valinta. Sillä saa asian hoidettua helpoimmin ja nopeimmin pois päiväjärjestyksestä. Yhteiskunnan toimivuus on siis kiinni niistä vähemmän järkevistä yksilöistä.
Luusereiden valinta.
Ai rohkeaa? V i t u n vallihousu. Kyllä jokaisen miehen tulisi armeija käydä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä jää kätyritkään jäljelle.
Miten kävi Neuvostoliitossa sotien jälkeen Stalnin vainoissa? Paljonhan niitä länneistä menneitä idealisteja joutui tapettaviksi tai Siperiaan vankileireille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on a f r i k a s ta ja l ä h i - i d ä s t ä tulleet a p i n a t, jotka on meidän tuho.
Se "vankila" on lähempänä kotiarestia tätä nykyä, mitä olen kuullut tutulta, joka oli totaalikieltäytyjä. Panta vaan jalkaan ja menoks.
Tai vaihtoehtoisesti vaihtaa sukupuolimerkinnän paperilla naiseksi ja vaihtaa sen takaisin mieheksi, kun täyttää 30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on pelkkää typeryyttä.
Itse asiassa aivan saakelin fiksua! Itse ottaisin tänä päivänä heti ja jatkaisin tyytyväisenä opiskeluita, kun tuhlaisin elämästä täysin turhaan paskaaan mönkiä jossain metässä ja palella pakkasella tai vaihtoehtoisesti tehdä jotain turhaa pakkotyötä palkatta ja samalla pitkittäisin valmistumista. Tuo panta on myös lyhin vaihtoehto ja mitä sitten, että olet jumissa koulussa ja kotona, kun olet sitä myös armeijassa täysin kusipäiden ympäröimänä?
Eipä tässä tarinassa taida olla muita kusipäitä kuin sinä itse. Säälittävä vässykkä. Ammu ittes... ai niin, ethän sinä osaa edes sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä olis varaakaan. Sen verran monta ukkoo pitäisi palkollisena olla
Käytännössä jos sosialismia säädetään, niin että työttömät tekisi päivittäin 4h reserviläispalveluksen työttömyysrahan eteen, niin meillä olisikin yllättäen varaa sosialistiseen palkka-armeijaan.
Meillä voisi olla koko kotikadun yksikkö ja järjestetty aamulenkki ja taisteluharjoitukset parkkipaikalla. Asioita on helppo järjestää ja säätää.
Jos kansalaiset omistetaan jo nyt ja mielipiteet vartaloa myöten, niin en näe mitään vaikeutta säätää tuolaista pakolliseksi.
Onhan meillä rippikoulut, armeijat ja ajokortitkin pakollisia.
Onneks ite oon eronnut reservistä, niin ei koske minua.
On sulle homma mietitty, ole huoleti.
Vierailija kirjoitti:
Intti on se, missä tehdään pojista miehiä. Siitä on hyvä jatkaa työelämään.
m39
Vielä jos inttiin menisivät nekin, jotka eniten ovat mieheksi kasvamisen tarpeessa...
Vierailija kirjoitti:
Se "vankila" on lähempänä kotiarestia tätä nykyä, mitä olen kuullut tutulta, joka oli totaalikieltäytyjä. Panta vaan jalkaan ja menoks.
Tai vaihtoehtoisesti vaihtaa sukupuolimerkinnän paperilla naiseksi ja vaihtaa sen takaisin mieheksi, kun täyttää 30.
Vaihtaa sukupuolimerkinnän naiseksi? Viddu mikä äijä, kaikkien miesten äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukrainalaisetkin voi vaan luopua sotimasta. Ja kongolaiset, hamasilaiset, suurin osa joko haluaa tai joutuu sotaan. Mekin voisimme vain antautua ja joutua vankileirille tai hyökkääjän sotiin. Näin helppoa se on eikö.
Ilmoitetaan vain venäläisille, että täällä odotellaan tassut pystyssä.
Rajan voi vetää aivan mihin vain ja aivan rauhantahtoisesti.
Usahan jo päästettin tänne, tassut pystyssä toivotettiin tervetulleeksi kuin kotiinsa ilman vastarintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intti on se, missä tehdään pojista miehiä. Siitä on hyvä jatkaa työelämään.
m39
Vielä jos inttiin menisivät nekin, jotka eniten ovat mieheksi kasvamisen tarpeessa...
Erittäin hyvä huomio.
m39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukrainalaisetkin voi vaan luopua sotimasta. Ja kongolaiset, hamasilaiset, suurin osa joko haluaa tai joutuu sotaan. Mekin voisimme vain antautua ja joutua vankileirille tai hyökkääjän sotiin. Näin helppoa se on eikö.
Ilmoitetaan vain venäläisille, että täällä odotellaan tassut pystyssä.
Rajan voi vetää aivan mihin vain ja aivan rauhantahtoisesti.
Usahan jo päästettin tänne, tassut pystyssä toivotettiin tervetulleeksi kuin kotiinsa ilman vastarintaa.
Kyseessähän on todellisuudessa kaikkien maanpetosten äiti. Juridisestikin ajatellen.
Miksi suomalaiset valitsevat näitä sodanlietsojia johtajikseen?