Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä täällä taas, kun typy heräs ja nyt jo taas nukkuu... eilen ei meinannut millään malttaa unille, mies yritti pitkään nukutella, mutta toinen vaan silmät apposen auki tillosteli sängyssä ja jutteli ja nauroi aina, kun joku vaan suostui katsomaan päin. :) Lopulta halus tissille, väänsi tortut ja yritti nukkumaan. Törkee äiti vaihtoi vaipat ennen ku päästi unille!

Tässä vielä niitä meillä olevia vaippoja: Mollavauva AIO (se pieni, joka valskas eilen), Bumpy kuori + sisävaippa, Bamboozle sisävaippa, Under the Nile sisävaippa, Eko-Set kuori ja tietty se äitiyspakkauksen Popolino.

Täytyy vissiin itsekin vielä kömpiä pikku unille ennen ku tulee vieraita.

-Osse ja unitypy 3kk

Vierailija
22/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ei paljon ehtinyt koneella istua kun neiti ei antanut. Mieskin oli eilen iltavuorossa ja Ida vaati kaiken hereillä olo aikansa kuljetusta ympäri kämppää. Pyykkien ripustaminenkin narulle kesti yli tunnin, kun ei neiti viihtynyt yhtään missään muuta kuin liikkuvassa sylissä. On alkanut meidän neitikin olemaan aikasmoinen viihdytettävä hereillä ollessaan aivan niinkuin Larskun Eemelikin!

Nukkumaan menot on yhtä tuskaa nykyään myöskin! Ulos nukahtaa helposti päikkäreille vaunuihin, mutta ne toiset ja kolmannet unet onkin sitten sellaista rumbaa. Idahan nukahti ennen helposti omaan sänkyyn masulleen, mutta eipä nukahda enää. Eilen taisi vahingossa nukahtaa mun kainaloon sohvalle ilman tissiä :) No, tulipahan itsekin taas levähdettyä siinä ja mikäs sen ihanempaa kuin oma mussu kainalossa :) Yöunille onneksi nukahdetaan heti kuin yökkärin saa päälle ja peiton päälle, ei ehdi äiti ja isi edes kissaa sanomaan :D

Osse, jaa minä muka raskaana ;) Pöh ja pah :D Sitten kun oksennan taas aamusta iltaan, niin voin jo alkaa miettimään testin tekemistä :D Luinkin tuolta toisesta pinosta teidän neidin itkukohtauksesta, onneksi meni supolla ohi! Ehkä se johtui siitä masusta? Mutta pääasia että meni ohi!

Kestoista.. Tänään ajattelin alkaa sitten päiväkestoilemaan. Suurin osa vaipoista on saapunut ja sopivasti Ida on vähentänyt huomattavasti kakkarumbaakin ja ei tarvitse koko ajan pyllyä pestä (ja ehkä ne kestovaipat kerkiää olla päällä kauemmin kuin 10min) :)

MiaMik ja Ida 4kk1vko+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti mennä tekee ruokaa, mutta aattelin vielä ootella, että kana on hetken aikaa huoneenlämmössä -> joten söin sitten palan kääretorttua ja istuin tähän koneelle. :)

Pitäis mennä postiin hakemaan paketti, mutta sinne on hankala mennä rattaiden kanssa, kun pitäis mennä semmoset tosi korkeet portaat, eikä siitä pääse rattailla. Aattelin oottaa, että ukko herää, ni jos se lähtis mukaan, ni voitas kantaa rattaat niissä rappusissa.

Mä tilasin Heidille turvakaukaloon semmosen lämpöpussin, ni ei tartte jatkossa pukee niin paljoo sen päälle kun autoillaan.. ja se lisää myös turvallisuutta, kaukalonturvavyöt saa paremmin kohilleen... Nyt kun on toppapuku jne.. ni ne vyöt ei mee lähellekkään Heidin olemattomia hartioita. =) (niin ni siis se lämpöpussi on siellä postissa vielä...=))

Me oltiin muskarissa tänään ja voi pojat, kun Heidi oli taas ihmeissään ja tohkeissaan. =) Oli kyllä niin kivaa! Ihanaa kun ihmiset jaksaa järjestää semmosia.. Toikin on ihan vapaaehtoispohjalta toi juttu mitä ne pitää. =)

Oli niin paljon kirjoooootuksia, että en muista mitä kullakin oli... Paitsi, että Osse oli päässy valkkaa OMAAN KOTIIN kaakeleita!!! Hei hiukanko oon kade!!! ;)

Jaahas... kai sitä tartteis mennä tekee sitä ruokaa... Moi moi.

Burde ja partsilla nukkuva Häydi -5kk

(mä oon sanonu kaikille, että heidi on 4kk, vaikka hyvänen aika sehän on ihan kohta 5kk!!! hoh hoh... aika menee hurjaa kyytiä :D )

Vierailija
24/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tuossa käytiin Eetun kanssa perhekahvilassa. Ja siellä suunniteltiin matkaa Ikaalisiin Ti-ti-nallen taloon... Aateltiin lähtee, ku muutenkin ollaan puhuttu et pitäs siellä käydä...

Ja oli niin raskas reissu, että Eetu vetelee päikkäreitä tuolla vaunuissa pihalla... Niin enkä saa ees niitä uusii rattaita, kun miehen mielestä nuo toimii ihan hyvin, höh! Siis kiristeli eilen (sanoin kyl jo pe, mut...) sen kuomun ja pumppas vielä pyörät täyteen ilmaa, niin... Mä oisin niiiiin halunnu ne!!! YHYY!!!

Ja Eetu (ja äiti) kiittää onnitteluista.

Eilen oli neuvolakin, ja Eetu sai rokotteen, sekä vielä terkka otti sormen päästä hb arvon, oli 119. Ja muutenkin oli kaikki ok, painoa olis saanut tulla vähän enemmän, mutta minkäs teet, kun ei miehelle sitä tule!? Painoo oli siis 8700 ja pituutta 75.2, joten aikas pieni mies meillä on... Mutta eiköhän hänkin kasva ihan omalla ajallaan... Niin ja terkka sano, että ei hän ole vielä huolissaan, kun kuuli kuitenkin minkälaisia on annoskoot, hih! Niin ja tuosta puhumisesta sano vielä, että varmaan oppii puhumaankin nopeesti, kun nyt jo tulee kunnon tavuja, ja selkeästi hakee jo sanojakin. Mutta kävelyn opettelu taitaa haitata, joten kun se opitaan niin sitten.

No, joo tuo tuosta.

Miamik, se kyllä jaksaa olla ahkera tuon kuntoilun kanssa... täällä jo heikompaa heikottaa tahtisi...

Jenni, et sä kyllä tuonne Hämeenlinnaan pysty eksymään... kun on niin pieni kaupunkikin...

Sippu pääsi ompelemaan... Mäkin haluisin, mutta kun tuo kone on noin 40 vuotta vanha anoppini peruja, joten ei ole enää ketään joka osais antaa ohjeita miten sillä ommellaan... Joten hyvin vähäisiksi on jääneet ompeluni. Tosin kulutan sitten aikaani neulomalla, nytkin olis tehtävänä itelle villapaita...

Osse, toivotaan että tytyn huuto johtui siitä massusta. Muistan kyll kanssa kuinka epätoivoiselta tuntu kun toinen vaan huusi, eikä löytynyt apua, ei sitten mistään/millään... Ja anteeksi vaan, mutta musta on tosi vaikea kuvitella että teidän aurinkoinen itkis! Se oli jotenkin niin suloinen ja iloinen sillon perjantaina!

Niin, mä nyt en jostain syystä saa enempää aikaseksi kirjoittaa... Mutta palailen illalla, kun mies on kotona ja Eetun kanssa...

Niin ja niistä treffeistä... Mä ehdottaisin sitten Hämeenlinnaa ja vk 11, mutta ei torstaita. Ja paikkana Rosso taikka sitten se Huviretki, mutta mä luulen että Rosso vois olla parempi... Pitäisköhän laittaa ihan oma pino?

napero ja Eetu 1vee

Vierailija
25/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään tutkimassa Brion rattaita.. Kyllä ne Emmaljungat vaikuttaa kivemmille..

Hämeenlinna-Riihimäki treffeistä: Mun pitää tolla viikolla 10 mennä kouluun päiväks. Meen tod. näk. keskiviikkona ja toivon et 1 päivä riittää.. Eli käy kumpi tahansa to tai pe..

Elli Mijalle onnea nimestä! Ja äidille voimia muuttoon!

Torstain leffasta: Mä luulen kans et toi 9.45 riittää.. Toivottavasti ainakin.. Mä haluisin et päästäis istumaan jonnekin sellaseen kohtaan, et ei tarvis pitää vauvaa sylis koko aikaa (meillä ei viihdy..).

Ihanaa, että Sirun mies osallistuu ja on hyvä isä :).

Burde: Mä sanoi täs viikko sit junassa jollekin naiselle, et D on 5 kk :D! Oli vissiin vähän aivot jumissa ;). Hetken sitä mietin ja sit tajusin, et hemmetti sehän on 7 kk..

Nyt pitää lähteä testaamaan, et joko tulee vettä ja sais pyykkikoneen päälle..

Jenni

Vierailija
26/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin tuon Jennin viestin... Ja hyvin olin näet lukenu muutkin viestit... Me ollaan menossa tuollon 8.3 laivalle, ja muutenkin se viikko on miehen lomaviikko... Mutta siis alkuviikosta kyl kävis, eiköhän mieskin oo onnellinen jos pääsee rauhassa jotain tekeen ;=)

Joten ehdotan nyt sitten 5.3 taikka 6.3?

napero, joka lähtee sähläämästä...

Vierailija
27/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sais aikaseksi etes jotain kirjottaa, kun ihan jo kyseltiin meistä ;)

Jotenki ei tuota aikaa tunnu olevan koneella istumiseen. Hyvä, jos kerran viikossa kerkeän käydä pikaseen silmäilemässä teän kuulumisia ja sillon pinot on jo niin pitkiä, että ei tosiaan kerkeä etes kaikkea lukea.

Täällä me lumen keskellä viihdytään. Heräillään Veetin kans yleensä tuossa 11-12 aikoihin! Torstaisin ollaan alettu käymään perhekerhossa, eli silloin pitää nousta jo 10 jälkeen ;)

Päivällä keretään olla siis kaksistaan hereillä n. 3h, kun mies jo tulee töistä.

Veeti on kasvanut kovasti. On jo pieni suuri mies :) Kävelee hyvin tukea vasten, yrittää kiikkua joka paikkaan, tunkee päänsä pienimmästäkin raosta ja yleensä juuttuu kiinni, availee laatikostoja ja litistää sormensa sitten sen väliin, konttaa täysillä aina tilaisuuden tullen koiran vesikupille ja ui siellä olkapäitä myöten, samoin kun konttaa koiran ruokakupille ja tunkee nopsaan kourallisen napuja suuhun, yrittää tavailla sanoja: äiti, täällä, vauva, hei hei, pappa, hyvää ja ihanaa.

Mitäpä muuta... Raskaustestin tein taas vaihteeksi ja oli nega edelleen ;)

Todella omanapaista tekstiä, sori kaikille. En uskalla edes luvata, että kirjottelen paremmin myöhemmin, kun ei tule kuitenkaan niin koneella viihyttyä... Tietysti yrittää aina voi...

Lisa & Veeti 9kk

Vierailija
28/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Poppikselle synnytyskertomuksesta, ei ollut sitten toiveista huolimatta yhtä nopeaa kun mulla.

Larskun pikkujäppinen kaipailee virikkeitä, meillä Aino saattaa vielä toistaiseksi viihtyä puolisenkin tuntia yksinään lelujaan katsellen, mutta alkaa tuo vaihe varmaan täälläkin jossain vaiheessa.

Napero oli laittanut ihanoita juttuja, käkättelin täällä itsekseni pitkän aikaa.

Han on nukkunut huonosti, unen puutteen korvaa kyllä se ihanainen nyytti joka tuhisee rinnan päällä, meidän Aino enää harvoin nukkuu äitin sylissä, oikein kaipaan joskus niitä öitä jolloin pikkuinen tuhisi tuossa rinnalla ja Äiti oli onnellinen vaikkakin väsynyt.

Iisalla on muutto edessä, pakkaaminen ja muuttaminen ovat rankkaa, mutta uusi ihana koti kyllä palkitsee !

Sippu vois hurautella mullekkin jotain kivaa, tai vaikka meidän Ainolle uuden verhon pinniksen päälle, mä en yhtään tykkää tosta nykyisestä muumikankaasta, mutta en ole raskinut uutta ostaa, ne on ihan kamalan kalliita.

Mistäs burde löysit sen lämpöpussukan, mä olen samanlaista miettinyt ja ihan samoista syistä, toistaiseksi olen pistänyt reippaasti vaatetta päälle ja fleecen siihen kopan päälle ettei tule kylmä, vaikka auto lämpeneekin tosi nopsasti.

Sitten mun tarvii heti alkuunsa perua ne leffatreffit, Siskon tytön hoitoreissu hieman venähtää.

Me oltiin tänään menossa sinne Linnanmäen talvijuttuun siskon likan kanssa ja perkele sentään sehän aukee vasta perjantaina, no koska tyttö on luvattu sinne viedä niin mentävähän se on, voitte arvata miten 5-vuotiaalta pääsi itku kun ei päässytkään sinne, oli kuulkaa surkee näky ja mua otti aivoon ajaa Helsinkiin, pistää vaunuja ees taas autosta ja takasin pukea ja riisua Ainoa.

Mies lähti nyt laskemaan mäkeä Likan kanssa ettei tule liian paha mieli, Keravalla on Keinukalliossa missä hiihdetään SM-kisojakin tosi hyvä pulkkamäki.

Mää en ikinä pääse teitin kanssa mihinkään !

Ainoaurora ihan sika kiukkuisena !!!!!

Vierailija
29/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehken joku meidät vielä muistaa....Olen ollut linjoilla,mutta palstoilla harvemmin....Eli ehdin käydä lukaisemassa,mutta en kirjoittelemassa.Enimmäkseen käyn tuolla Heinisten pinossa,koska silloinhan meidän Poikanen syntyi.Eli meillä on jo 7kk täynnä.Sellanen hyväntuulinen hymypoika meillä on.Painoksi arvioisin jo lähemmäksi 10 kiloa ja pituutta jo päälle 70cm.Ensimmäiset 6kk kasvatin häntä äidinmaidolla vai pitäisikö sitä kermaksi kutsua?!Nyt kuukauden ajan jo kiinteitäkin on mennyt ihan hyvin imetyksen ohella.

Ja liikkuminen sitten...etenee ja huonetta vaihtaa pyörimällä.Eli ei osaa ryömiä eikä kontata!Hauska seurata,kun kovasti yrittää edetä mahallaan kohti leluja,mutta raivohan siitä tulee.Aikansa raivottuaan sulkee suunsa ja pyörii haluamalleen lelukasalle ;-) Pitkällä pinnalla ei poikaa ole varusteltu,mutta onneksi sentää yritteliäisyydellä ainakin!No hyvä näin...äiti saa syödä ja kahvikupillisen juoda rauhassa,kun ei niin kovalla tohinalla tarvitse vielä perässä juosta ja vahtia pientä kulkijaa.

Onnea teille kaikille omista kääröistä,ja oikein aurinkoista talven jatkoa kaikille!!!!Erikoisterveiset teille,joiden kanssa yhtäaikaa tuolla vauvakuumepuolella kirjoittelimme!!!!

T:PauliNea ja Poika 7kk

Vierailija
30/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne vauvapuolelle nyt kurkistelen ensimmäistä kertaa =)

Kyllä tämä vauva-arki vie mennessään ja en ikinä maailmassa vaihtaisi tätä mihinkään¿..niin vaan kaikki tuntuu luonnolliselta, tutulta ja turvalliselta näin perheenä, johon kuuluu aivan valloittava poikalapsi =)) poika on temperamenttinen ja kyllä heti ilmoittaa, jos jokin asia häntä häiritsee. Heti synnyttyä kätilö sanoi, että johan on terhakka poika, kun avasi silmänsä heti maailmaan tultuaan ja katseli ympärilleen kuin mikäkin aikapoika =))

Synnytyksestä laitan vielä tähän: Sairaalaanhan mentiin jo sunnuntaina 28.1. kun lapsivettä alkoi tihkumaan ja puolelta päivin ottivat sinne sisään, vaikka supistuksia ei vielä kuulunut. Jouduin sitten naistenosastolle odottelemaan, josko synnytys lähtisi siitä itsestään käyntiin. Maanantaina iltapäivällä sain sitten sellaisen pillerin emättimeen eli päätettiin käynnistellä synnytystä. Tämä sytotec sitten sai aikaan melko pian niitä supisteluja, mutta eipä pitkään aikaan vaikuttanut kohdunsuun tilanteeseen. Lopulta olin vain sentillä auki, mutta todella kipeä ja sain kuitenkin luvan siirtyä synnytysosastolle. Kätilö tutki minut ja oli vähän pettynyt, kun ei sen suurempaa muutosta ja minut oli kuitenkin päästetty synnytyspuolelle.

Kello oli tässä vaiheessa 29.1. klo 21.00, kun pääsimme synnytyshuoneeseen. Kivut olivat jo aika sietämättömät ja kärvistelin niissä sinne klo 23 saakka. Kätilön kanssa päätimme, että saisin levätä ja minulle annettiin jotain särkyyn ja nukahtamispilleri. Saatoimme vain toivoa, että synnytys ei tyssää siihen paikkaan. Klo 02.00 heräsin säännöllisiin supistuksiin ja kätilö tarkasti tilanteen ja olin 4 cm auennut. Tästä sitten taivas aukeni, sillä sain heti epiduraalin ja kivut olivat tiessään. Onneksi lepo olikin edistänyt itse synnytystä =) poika syntyi klo 5.17. Synnytys oli mielestäni positiivinen kokemus, sillä olin varautunut pahimpaan. Ponnistusvaihe kesti 18 minuuttia, sillä vauvan sydänäänet olivat välillä melko matalat ja kätilö tämän vuoksi kiirehti minua ponnistelemaan tavallista tehokkaammin. Synnytyksestä voin siis sanoa, ettei se ollut mitenkään pelottavaa siinä tilanteessa, vaan se odottelu ja kipeys oli paljon ikävämpä =) Olen toipunut todella hyvin synnytyksestä ja jälkivuotoa ei ole sairaalapäivien jälkeen hirveästi tullut.

Täällä kotona on kaikki sujunut oikein mukavasti, aika rientää hurjaa vauhtia. Sellaista normaalia väsymystä ja kiukkua välillä pukkaa, kun yöunet kieltämättä jää vähän vähiin. Vauva herää syömään 2-3 tunnin välein, jos yöllä tankkaa enemmän maitoa, saattaa nukkua jopa 4 tuntia. Öisin käytän tavallisia kertiksiä vaippoina ja päivisin harsoja. Saa nähdä miten pitkään jaksaa noiden harsojen kanssa, sillä heti kun pissa niihin tulee, niin poika tietty heräilee =) jossain vaiheessa sitten voi kokeilla niitä kestovaippojakin.

Imettäminen on sujunut heti alkuunsa meillä helposti Jos vauva ei syö suoraan rinnasta, niin rintakumi on ihan huippu keksintö!!! Varsinkin kun rinnanpäät kipeytyy ja kun vauva on vielä pieni, niin ei jaksa samalla tavalla pitää rintaa aina suussa. Mä sain sairaalassa yhdeltä ihanalta kätilöltä pitkään opastusta imetykseen, neuvoi erilaisia asentoja ja muita tarpeellisia kikkoja =) poika sai sairaalassa parina päivänä lisämaitoa pullosta, sillä oma maito nousi rintoihin vasta parin päivän päästä. Sokeriarvoja seurattiin pojan koon takia ja kun oma maito alkoi tulemaan, niin sokeriarvot pysyivät kohillaan.

Eilen sitten pojalla oli ensimmäisen kerran masuvaivoja tai ainakin kitisi niin kovasti ja maito ei edes maistunut. Kakka oli vihertävää, mutta vain yhden vaipan verran. Eikös se ollut niin, että raaka sipuli voi aiheuttaa juuri noita masuvaivoja? Olin syönyt oikein kunnon satsin omatekemää sienisalaattia, jossa oli sipulia aika lailla =) taidan siis ainakin vähentää tota sipulin syöntiä.

Toka neuvola oli eilen ja poika oli saavuttanut jo 3 kg rajapyykin ja pituuskin huiteli 50 cm ja pipo huimat 35 cm eli aikas lailla kasvanut jo näin lyhyessä ajassa...mutta kyllä poika on syönytkin =)

Laitan vielä pojasta kuvaa 5 vrk ikäisenä, kaveri kävi ottamassa hänestä vähän kuvia =) toinen on kuvassa híukan vakavamielisen näköinen.

http://kuvablogi.com/nayta/228645/

mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Mykis ja piiperoinen tasan 2 vkoa

Vierailija
31/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA: www.ommo.fi Sieltä tilasin eisbrächen (tai sinne päin) pussin. Hasselin värisen. Vähän kyllä arka väri, mutta ei haittaa... =)

Mykerinos: ONNEA ONNEA ONNEA!! :) Ja teretulemast tälle puolelle.

Nyt sinne postiin.. moro.

Burde ja häydi -5kk

Vierailija
32/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun Mykikselle ja miehelle onnittelut tälläkin puolella! Voi kuinka suloinen on tuo teidänkin poika! Jokohan Sirua onnittelin täällä? No kerta vielä varmuuden vuoksi myös sinne! Molemmissa perheissä olette päässeet hienosti vauhtiin vaavienne kanssa.

Meidän kestovaippailukokeilut on menneet vallan hyvin. Eilen tosin aloin haistelemaan meidän kylppäriä, että onpas aika kakkaisat hajut siellä. Ja olin kuitenkin pessyt kaikki vaipat. En kuitenkaan kummemmin asiaan perehtynyt ennen kuin tänään, kun haju alkoi olla aika kamala. No syykin löytyi: olin laittanut huuhtaistuja mutta kuitenkin edelleen likaisia vaippoja ämpäriin lavuaarin alle odottamaan pesua, ja kuvittelin ne kaikki sieltä pesseeni (sunnutaina?), mutta siltäpä löytyi pohjalta yks kakkareunainen sisävaippa. Yyyhhh! =O Eipä siinä muuta kuin pesemään pahinta hajua käsin, kun muuten koko pyykkikori oli kerrankin tyhjä. Haju läks ja vaippakin on taas valkoinen, mutta nyt on kädet ihan tulessa, kun pesin aika stydillä aineella. Joten rasvaa, rasvaa... Juu, että se siitä, ettei kestot haise - ainakin mun hoidolla näköjään haisee. Mutta harjoitukset jatkuu.

Me muuten päästään sinne vauvauintiin. Täällä on ryhmät sunnuntai aamuisin ja tiistai-iltaisin. Me ollaan menossa tiistai-iltaisin. Aloitetaan ens kuun puolessa välissä. Mä kovasti mietin, että miten noi iltauinnit onnistuu, mutta ne on uimalan tilaussaunan altaalla. Nyt tarttee vaan käydä ostamassa isukille speedot, kun sillä on vaan sellaiset uimasortsit, eikä niillä kuulemma saa mennä uimalaan. Höh! Mutta Emmi pääsee testaamaan mun jo viime kesänä ostamaa vaaleanpuna-pinkki-raitaista uikkaria, missä on keltaisia ankkoja. =)

elli Maijan ristiäisissä oli ollut lämmin tunnelma. Niin pitääkin! =) Meilläkin oli takkaa lämmitetty ennen ristiäisiä ja pappikin hikoili kuin pieni sika albassaan. ;o)

Simppis taitaa keräillä öisin energiaa, että jaksaa kyläillä. Mahtavilta kuullostaa neidin unet!

Aava oli saanut rokotteita ja huonoa oloa. Toivottavasti olo on jo helpompi! Mitenkäs äiti-Sippu ja ompelukone tulevat toimeen?

Nyt muuten just tuli mieleeni, että pitikin jo eieln tulla hehkuttamaan, mutta maltoin mieleni. Siis Emmi käntyi ekan kerran masulta selälleen eilen. Jaksoi aika kauan ensin pällistellä masullaan ja sitten yhtäkkiä ponkas vauhtia ja kierähti seljälleen. Siinä se sitten neiti katseli hölmistyneenä lelukaaren leluja äidin hihkuessa ja taputtaessa vieressä. Kun isi huudettiin paikalle ja käännettiin Emmi uudemman kerran masulleen, ei saatu kuitenkaan uusintaa. Mutta ehkä taas tänään...

Vai ei Naperon mies lämmennyt ajatukselle uusista rattaista. Höh! Ihan liian kätevä ja käytännöllinen sun mies! ;o)

Lisa ja Veeti nukkuvat pohjoisessa talviunta kun vasta päivällä heräävät. =)

Voi rähmä, miten kävi AA:n talviriehan. Toivottavasti pulkkamäki korvas pienelle neidille edes vähän!

No niin, eiköhän tämä taas riitä tältä kertaa... Heissulivei!

-Amy ja Emmi taas ihan pihalla

Vierailija
33/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykikselle vielä kerran onnittelut ja tervetuloa tälle puolelle! Kylläpäs söötti poika oli kuvassa :) Raaka sipuli tosiaan saattaa lisätä masuvaivoja, samoin kahvi, suklaa. On se kurjaa kun melkeinpä jokainen vauva joutuu jonkinasteisista masuvaivoista kärsimään ihan pienenä :/ Toivottavasti jäävät tuohon nuo teidän pojan vaivat!

Osse, hyvä juttu ettei kipuitku ole uusinut. Olisiko ollut sitten siitä kakan panttaamisesta.

Idalla on alkanut olla nukahtamisongelmia, toivotaan että on vain joku ohimenevä vaihe!

Burde, mistä tilasit lämpöpussin? Kuulostaa kätevältä. Tosin luulenpa että meidän kuumakallelle saattaisi olla liian kuuma ratkaisu autossa..

Äippä täällä palelee vaikka vaatteita pari kerrosta+villasukat, Aleksi taas hikoaa sylissä ollessaan vaikka yllä vain yksi kerros!

Han, kyllä se avuttomuuden tunne siitä hellittää! Mielestäni jokainen viikko ainakin itsellä silloin alussa lisäsi varmuutta ja siten arki alkoi helpottaa. Nuo masuvaivat on kyllä kurjia, meilläkin silloin valvottiin aika tavalla.. onneksi tuo vaihe on kuitenkin vain väliaikainen! Hyvä että saat äitiäsi avuksi. Minunkin äiti oli silloin alussa täällä aina pari yötä silloin tällöin seurana, kun meillä ei mieskään pystynyt isyyslomia pitämään.

Onnea Ellille uudesta nimestä :)

Mukava kuulla että Sirulla on mennyt hyvin Tiitin kanssa. Eikös vain olekin ihanaa nähdä kun isä on niin myyty lapsestaan :)

Poppikselle kiitos kertomuksesta. Itsekseni täällä naureskelin kun niin hyvin taas kerroit... esim. siitä synnytysjakkaraepisodista =D

Kipeänä oleville paranemisia! Meilläkin on ollut mies muutaman päivän flunssassa, ja nyt tuntuu itselläkin kurkku vähän karhealta... Kun ei vaan nyt Aleksiin iskisi :/

Aleksi on hokannut kielensä, työntää sitä nyt koko ajan ulos suusta, hymyillessä varsinkin, sille on kyllä saanu nauraa :)

Nyt täytyy mennä viihdyttämään poikaa kun mies lähtee takaisin töihin. Meillä kanssa yksi joka ei viihdy sitten yhtään yksin! Koko ajan pitää olla järjestämässä viihdykettä tai edes pitää sylissä.

Viipero & Aleksi 3kk

Vierailija
34/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

typy vai minä, istuu nääs sylissä ja haluais kovasti kirjoittaa myös. Tänään siirsi eka kertaa lautasta ruokapöydässä, eli pitää ruveta laittamaan vähän kauemmas neitistä noita astioita... Yritin äsken tehdä jotain oikeeta koneella, muttei siitä mitään tullut.

Mä tänään oivalsin, että niitä riisipapereita tosiaan kantsis käyttää kestojen kanssa. Olipas ällöä puuhaa vaipan huuhtelu. :( Mutta onneks vatta tuntuu nyt taas toimivan. :)

Vähän on mykiksenkin poju suloinen! PauliNealle ja Lisalle vilkutukset, kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa.

napero, voin uskoa, ettet voi kuvitella typyn itkevän ja just siks se tuntuukin niin kamalalta! Kun ei toi itke, joskus vähän vänisee, mutta itkut on asia erikseen. Musta on kyllä väärin, ettet saanut uusia vaunuja... miehet on joskus niin ikäviä noiden järkevyysvaatimustensa kanssa.

Jaahas, typy on nyt pistetty taas unten maille ja pitäis ruveta vääntämään lainahakemusta pankille. Jännitti niin, että oksetti, kun piti soittaa ja pyytää lainaa puhelimitse. Nyt on lupa saatu, enää tarttee paperit täytellä. Hui!

-velkavanki-Osse ja tyhjätaskutytär

Vierailija
35/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi raskaimmista päivistä Aavan kanssa takana. No onneksi iltaa kohti jo helpotti ja Aavan lämpökin laski. Päivä oli kyllä yhtä kitinää, itkua ja pahaamieltä. Onneksi on olemassa kantoliina. Jos olisin joutunut käsillä kantamaan Aavaa koko päivän, niin en varmaan jaksaisi istua tässä. Nyt siis tosiaan jo parempi ja Aava huutelee iloisesti pinnasängystään. Uni ei siis taida tulla ihan vielä =)

Osse, mäkin olen täällä ihan täpinöissäni teidän uudesta kodista! Ihana päästä valitsemaan kaikkia juttuja ja päästä muuttamaan ihan uuteen kotiin ja sitten sisustaa sitä. Niin ja turha jännittää sen lainahakemuksen kanssa, jos puhelimessa on se jo luvattu! No sulla varmaan on jo paperit lähetettynäkin, kun päivällä siitä kirjoitit...

Mia Mikin Idakin on alkanut " hulinoimaan" . Mun mielestä ainakin lähipiirissä tosi monet lapset ovat alkanee vaatia huomiota, äännellä (lue kiljua), ja liikkua paljon enemmän kun ovat tulleet neljän kuukauden ikään. Samalla nukkumaanmenot on vaikeutuneet. Meillä tämä meno tuntuu jatkuvan vieläkin... Tule kertomaan kestoilukokemuksia sitten! Vielä olevinaan tietävänä kirjoitan, et jos joissain vaipoissa ei tunnu olevan imukykyä, niin ne voi vaatia jopa kymmenenkin pesua, ennen kuin saavuttavat imukykynsä...

Burden Heidikin viihtyy muskarissa, kiva, kiva! Aavakin tuntuu nauttivan siellä ja jopa siitä kun laulan kotona... Milloinkohan tytöt alkaa siellä itse laulella?!

Voi harmistus AA:n siskontytön lumiriehaa! Pienet kun odottaa tuollaisia kuin kuuta nousevaa... No onneksi sai sentään vähän lumijuttuja sen mäen laskun myötä!

Mykerionokselle paljon onnea pikku-prinssistä! Kovin on saman kokoinen ollut syntyessään kuin Aava (2986g, 47cm ja 34cm). Niin ja kiitokset synnytyskertomuksesta! Mukavaa lapsellista eloa teille, mikä vaikuttikin alkaneen jo mukavissa merkeissä!

Amy, huomasin nyrpistäväni nenää tuon sun vaippajutun kohdalla. No tekevälle sattuu ja ehkä jatkossa tulee tarkastettua sanko aina kahteen kertaan ;-) Hieno juttu, että pääsette vauvauintiin! Me ei olla vieläkään saatu aikaiseksi edes soittaa yhteenkään vauvauintia järjestävään paikkaan. Pitäisi ehkä ottaa itseä niskasta kiinni, jos sinne vielä halutaan!!!

Me oltiin tosiaan koko päivä Aavan kanssa kahdestaan sisällä ja nyt iltakin, kun isi on pitämässä pesistreenejä... Iltaan asti kuitenkin päästiin ja molemmat ollaan suht koht kunnossa, heh! No Aava onneksi nukkui kolmet päikkärit (1h, 45min ja 45min) ja mä sain niiden aikana testata ompelukonetta. Voi että miten on hieno laite, vaikka itse sanonkin. Ja naisetko muka ei voi innostua koneista?! Piti miehellekin esitellä kaikkia hienoja tikkejä.. Voi tietty olla, ettei niitä paljon tule sit kuitenkaan käytettyä?!

Mut nyt lähden tyynnyttelemään tuota Aavaa ja sitten ompelen loppuun päivällä aloittamani tee-se-itse minibunsin (eräänlainen kestovaippa)

Mukavaa viikon jatkoa!

Sippu

Vierailija
36/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä enskat ovatkin innostuneet kestoista! Minäkin olen niistä sinällään ollut ihan kiinnostunut, mutten ole saanut aikaiseksi tutustua tarkemmin ja kokeilla. Ehkä sitten joskus toisen lapsen kanssa..? Onhan se aika järkyttävä määrä jätettä noissa kertiksissä.

Meillä M pääsee huomenna viettämään tarhan ystävänpäiväkekkereitä! Kuulemma ovat jotain mukavaa juhlaa järjestelleet, ja herkkujakin. Vaikka nauroivat tätit päälle, että tuolle pojalle taitaa olla suurta herkkua, kun saa leivänmuruja ja puuroa tai pottuja... Niinhän se on, kovasti ruoka on taas maistunut.

Perjantaina on meilläkin 10 kk nla, kiva nähdä taas nuo kasvujutut. Meillä tämä nla on vapaaehtoinen, mutta pyysin saada käydä, kun on kiva saada taas tuoreet mitat. Muuten olisi ollut vasta 1 v nla seuraavaksi.

Kovin kuulostaa kyllä hoikan puoleiselta Naperon Eetu, kun M oli vastaavan painoinen jo 8 kk nlassa. (8720 g, 74,7 cm) Mutta M ei ole milloinkaan pieni ollutkaan (paitsi syntyessään ;), ja alkoi heti niin suurella vimmalla kasvaa, että vaatteet jää jatkuvasti pieniksi. Ja jokainen vauva kasvaa niin omalla tahdillaan, ettei tuosta varmasti huolestua tarvitse.

Kivapa oli kuulla myös Lisan kuulumisia. Meillä ei noin myöhään ole aamulla nukuttu sitten 3 kk iän... jos sinnekään asti. Nykyään on aamuherätys siinä klo 6-7, mikä osin johtuu minun töihin nousuajasta. M tietty herää samaan aikaan.

Vai oli Pesukarhun Joona jättänyt yösyönnit ihan itsekseen väliin! Onnittelut! Se kävi sitten todella helposti teillä. Meillä yöt ollaan syömättä, mutta kyllä M kitisee yöllä vielä paljon. Yleensä täytyy nousta antamaan tutti ja laskea poika takaisin maate ja peitellä. Onneton yrittää saman tien nousta seisomaan, vaikka on ihan puoliunessa.

Onnittelut uusille vauvoille perheineen ja tervetuloa vauva-puolelle!

Kissankello ja M 10 kk

Vierailija
37/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun EETULLE SUUREN SUURET SYNTTÄRIONNITTELUT!!! (vähän myöhässä, mutta kumminkin)

Joona meni just nukkumaan ja päätin raahautua vielä koneelle. Huomenna on taas viideltä herätys (vähänkö oon Lisalle ja Veetille kateellinen, kun porskuttavat unta puolille päivin, Mur!).

Quiero, mä taisin sekoilla niissä Kanarian paikannimissä. Pistän senkin tän äitiysdementian piikkiin (loistava termi tälle mun huolimattomuudelle). Siis Maspalomashan kattaa isomman alueen. Me oltiin Melonerasissa. Ja taisin kirjottaa Inglesinkin väärin. No, mut jokatapauksessa Kanarialla varmaan kaikki paikat on ihania ja sopivia lapsiperheille. Oikein rentouttavaa lomaa teille! Kannattaa sitten varautua siihen, että ulkomaalaiset tulevat pikku-quuta ihastelemaan, silittelemään ja juttelemaan ja ottavat syliin. Joona ei onneksi vierastanut. Oli vaan onnessaan, kun sai niin paljon huomiota :)

Voi pylly! Me ei päästä sinne leffaankaan. Mä meen torstaina yövuoroon. Mun on pakko nukkua vähän pidempään, kun kuuteen, kun keskiviikkonakin oon sit heränny jo viideltä. Muuten mä oon töissä ihan poissa pelistä. Voi, harmi! No, toivottavasti enskerralla päästäis tulemaan. Hauskaa leffapäivää vaan teille, jotka pääsette menemään!

Lisa ja Veetikin oli käynyt pitkästä aikaa moikkaamassa. Kiva, kiva! Hurjaa, että Veeti jo noin montaa sanaa tavaa. Ei meijän Joona vaan. Tai ainakaan mitenkään tunnistettavasti. Käveleeköhän vai puhuukohan Veeti ensin, kun nyt harjottelee molempia samaan aikaan?

Mykerinokselle suuret onnittelut pienestä pojasta! Voi, että on pieni ja suloinen :) Niin ja kiitos synnytyskertomuksesta.

Poppikselle myös kiitos synnytyskertomuksesta. Muutaman mutkan kautta saitte Räpsynne ulos :)

Amyn Emmikö se oli pyörähdellyt ympäri? Hienoa Emmi!

NapNAp ja Kissankello: Mitä teidän lapsukaiset touhuavat päiväkodissa? Touhottavatko muiden lasten kanssa vai omissa puuhissaan? Miten muut lapset ovat suhtautuneet teidän pieniin? Miten tyttö ja Matias reagoivat, kun heidät jätetään päiväkotiin? Entäs silloin, kun heidät haetaan sieltä? Kiva, että NapNapin tyttö oli pärjännyt hyvin.

Napero: Eikös olekkin ärsyttävää, kun miesten täytyy aina ajatella kaikki asiat järjellä :) Mä oon jo puhunut miehelle, että jos saadaan toinen lapsi pienellä ikäerolla, niin me tarvitaan sellaset kaksosten rattaat. Se meni meillä läpi :) Sitä odotellessa...

pesukarhu ja Joona melkein 10kk (joka just heräs yöuniltaan. Kiva!)

Vierailija
38/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta kuulostaa Matiaksen päiväkodin huomiset kekkerit. Juu, taitaa teidän pinelle riittää herkuksi ihan vaan pottu vielä :)

Yllättävän helpostihan meillä kävi tuo yösyöntien loppuminen. Tosi helpottavaa. Joona herää yleensä kerran yössä juomaan vettä. Joskus tosin saattaa sitten olla pidempään hereillä. Eräskin yö heräs neljän aikaan, kun mulla oli viideltä herätys. Piti meitä hereillä sen tunnin. Vähän ennen, kun mulla soi herätyskello, poika simahti :)

Kiitos muuten, että vastasit siihen sairastamis-/hoitoongelmaan. Täytyy sitten vaan sellaisessa tapauksessa saada joku toinen hoitamaan Joonaa.

pesukarhu

Vierailija
39/55 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaset Emmaljungat Jenni aikoo ostaa? Minkä väriset?

Mua nauratti noi Poppiksen ja Jennin tokasut synnytyksen aikana :D Munkin kaveri oli sanonut saatuaan synnytyksen jälkeen tytön rinnalleen, että " yäk" . Oli kuulema ollut niin limainen :)

Vierailija
40/55 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona on kaikki sujunut oikein mukavasti, aika rientää hurjaa vauhtia. Sellaista normaalia väsymystä ja kiukkua välillä pukkaa, kun yöunet kieltämättä jää vähän vähiin. Vauva herää syömään 2-3 tunnin välein, jos yöllä tankkaa enemmän maitoa, saattaa nukkua jopa 4 tuntia. Öisin käytän tavallisia kertiksiä vaippoina ja päivisin harsoja. Saa nähdä miten pitkään jaksaa noiden harsojen kanssa, sillä heti kun pissa niihin tulee, niin poika tietty heräilee =) jossain vaiheessa sitten voi kokeilla niitä kestovaippojakin.

Imettäminen on sujunut heti alkuunsa meillä helposti Jos vauva ei syö suoraan rinnasta, niin rintakumi on ihan huippu keksintö!!! Varsinkin kun rinnanpäät kipeytyy ja kun vauva on vielä pieni, niin ei jaksa samalla tavalla pitää rintaa aina suussa. Mä sain sairaalassa yhdeltä ihanalta kätilöltä pitkään opastusta imetykseen, neuvoi erilaisia asentoja ja muita tarpeellisia kikkoja =) poika sai sairaalassa parina päivänä lisämaitoa pullosta, sillä oma maito nousi rintoihin vasta parin päivän päästä. Sokeriarvoja seurattiin pojan koon takia ja kun oma maito alkoi tulemaan, niin sokeriarvot pysyivät kohillaan.

Eilen sitten pojalla oli ensimmäisen kerran masuvaivoja tai ainakin kitisi niin kovasti ja maito ei edes maistunut. Kakka oli vihertävää, mutta vain yhden vaipan verran. Eikös se ollut niin, että raaka sipuli voi aiheuttaa juuri noita masuvaivoja? Olin syönyt oikein kunnon satsin omatekemää sienisalaattia, jossa oli sipulia aika lailla =) taidan siis ainakin vähentää tota sipulin syöntiä.

Toka neuvola oli eilen ja poika oli saavuttanut jo 3 kg rajapyykin ja pituuskin huiteli 50 cm ja pipo huimat 35 cm eli aikas lailla kasvanut jo näin lyhyessä ajassa...mutta kyllä poika on syönytkin =)

Laitan vielä pojasta kuvaa 5 vrk ikäisenä, kaveri kävi ottamassa hänestä vähän kuvia =) toinen on kuvassa híukan vakavamielisen näköinen.

http://kuvablogi.com/nayta/228645/

mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Mykis ja piiperoinen tasan 2 vkoa

Ilmoita asiaton viesti

burde - 13.02. 15:14 vastaa tähän viestiin (32/40)

hep taasen

AA: www.ommo.fi Sieltä tilasin eisbrächen (tai sinne päin) pussin. Hasselin värisen. Vähän kyllä arka väri, mutta ei haittaa... =)

Mykerinos: ONNEA ONNEA ONNEA!! :) Ja teretulemast tälle puolelle.

Nyt sinne postiin.. moro.

Burde ja häydi -5kk

Ilmoita asiaton viesti

amy75 - 13.02. 15:46 vastaa tähän viestiin (33/40)

Siivota pitäis, mutta täältähän mä itseni löysin =S

Ihan alkuun Mykikselle ja miehelle onnittelut tälläkin puolella! Voi kuinka suloinen on tuo teidänkin poika! Jokohan Sirua onnittelin täällä? No kerta vielä varmuuden vuoksi myös sinne! Molemmissa perheissä olette päässeet hienosti vauhtiin vaavienne kanssa.

Meidän kestovaippailukokeilut on menneet vallan hyvin. Eilen tosin aloin haistelemaan meidän kylppäriä, että onpas aika kakkaisat hajut siellä. Ja olin kuitenkin pessyt kaikki vaipat. En kuitenkaan kummemmin asiaan perehtynyt ennen kuin tänään, kun haju alkoi olla aika kamala. No syykin löytyi: olin laittanut huuhtaistuja mutta kuitenkin edelleen likaisia vaippoja ämpäriin lavuaarin alle odottamaan pesua, ja kuvittelin ne kaikki sieltä pesseeni (sunnutaina?), mutta siltäpä löytyi pohjalta yks kakkareunainen sisävaippa. Yyyhhh! =O Eipä siinä muuta kuin pesemään pahinta hajua käsin, kun muuten koko pyykkikori oli kerrankin tyhjä. Haju läks ja vaippakin on taas valkoinen, mutta nyt on kädet ihan tulessa, kun pesin aika stydillä aineella. Joten rasvaa, rasvaa... Juu, että se siitä, ettei kestot haise - ainakin mun hoidolla näköjään haisee. Mutta harjoitukset jatkuu.

Me muuten päästään sinne vauvauintiin. Täällä on ryhmät sunnuntai aamuisin ja tiistai-iltaisin. Me ollaan menossa tiistai-iltaisin. Aloitetaan ens kuun puolessa välissä. Mä kovasti mietin, että miten noi iltauinnit onnistuu, mutta ne on uimalan tilaussaunan altaalla. Nyt tarttee vaan käydä ostamassa isukille speedot, kun sillä on vaan sellaiset uimasortsit, eikä niillä kuulemma saa mennä uimalaan. Höh! Mutta Emmi pääsee testaamaan mun jo viime kesänä ostamaa vaaleanpuna-pinkki-raitaista uikkaria, missä on keltaisia ankkoja. =)

elli Maijan ristiäisissä oli ollut lämmin tunnelma. Niin pitääkin! =) Meilläkin oli takkaa lämmitetty ennen ristiäisiä ja pappikin hikoili kuin pieni sika albassaan. ;o)

Simppis taitaa keräillä öisin energiaa, että jaksaa kyläillä. Mahtavilta kuullostaa neidin unet!

Aava oli saanut rokotteita ja huonoa oloa. Toivottavasti olo on jo helpompi! Mitenkäs äiti-Sippu ja ompelukone tulevat toimeen?

Nyt muuten just tuli mieleeni, että pitikin jo eieln tulla hehkuttamaan, mutta maltoin mieleni. Siis Emmi käntyi ekan kerran masulta selälleen eilen. Jaksoi aika kauan ensin pällistellä masullaan ja sitten yhtäkkiä ponkas vauhtia ja kierähti seljälleen. Siinä se sitten neiti katseli hölmistyneenä lelukaaren leluja äidin hihkuessa ja taputtaessa vieressä. Kun isi huudettiin paikalle ja käännettiin Emmi uudemman kerran masulleen, ei saatu kuitenkaan uusintaa. Mutta ehkä taas tänään...

Vai ei Naperon mies lämmennyt ajatukselle uusista rattaista. Höh! Ihan liian kätevä ja käytännöllinen sun mies! ;o)

Lisa ja Veeti nukkuvat pohjoisessa talviunta kun vasta päivällä heräävät. =)

Voi rähmä, miten kävi AA:n talviriehan. Toivottavasti pulkkamäki korvas pienelle neidille edes vähän!

No niin, eiköhän tämä taas riitä tältä kertaa... Heissulivei!

-Amy ja Emmi taas ihan pihalla

Ilmoita asiaton viesti

Viipero - 13.02. 16:33 vastaa tähän viestiin (34/40)

Heissan

Mykikselle vielä kerran onnittelut ja tervetuloa tälle puolelle! Kylläpäs söötti poika oli kuvassa :) Raaka sipuli tosiaan saattaa lisätä masuvaivoja, samoin kahvi, suklaa. On se kurjaa kun melkeinpä jokainen vauva joutuu jonkinasteisista masuvaivoista kärsimään ihan pienenä :/ Toivottavasti jäävät tuohon nuo teidän pojan vaivat!

Osse, hyvä juttu ettei kipuitku ole uusinut. Olisiko ollut sitten siitä kakan panttaamisesta.

Idalla on alkanut olla nukahtamisongelmia, toivotaan että on vain joku ohimenevä vaihe!

Burde, mistä tilasit lämpöpussin? Kuulostaa kätevältä. Tosin luulenpa että meidän kuumakallelle saattaisi olla liian kuuma ratkaisu autossa..

Äippä täällä palelee vaikka vaatteita pari kerrosta+villasukat, Aleksi taas hikoaa sylissä ollessaan vaikka yllä vain yksi kerros!

Han, kyllä se avuttomuuden tunne siitä hellittää! Mielestäni jokainen viikko ainakin itsellä silloin alussa lisäsi varmuutta ja siten arki alkoi helpottaa. Nuo masuvaivat on kyllä kurjia, meilläkin silloin valvottiin aika tavalla.. onneksi tuo vaihe on kuitenkin vain väliaikainen! Hyvä että saat äitiäsi avuksi. Minunkin äiti oli silloin alussa täällä aina pari yötä silloin tällöin seurana, kun meillä ei mieskään pystynyt isyyslomia pitämään.

Onnea Ellille uudesta nimestä :)

Mukava kuulla että Sirulla on mennyt hyvin Tiitin kanssa. Eikös vain olekin ihanaa nähdä kun isä on niin myyty lapsestaan :)

Poppikselle kiitos kertomuksesta. Itsekseni täällä naureskelin kun niin hyvin taas kerroit... esim. siitä synnytysjakkaraepisodista =D

Kipeänä oleville paranemisia! Meilläkin on ollut mies muutaman päivän flunssassa, ja nyt tuntuu itselläkin kurkku vähän karhealta... Kun ei vaan nyt Aleksiin iskisi :/

Aleksi on hokannut kielensä, työntää sitä nyt koko ajan ulos suusta, hymyillessä varsinkin, sille on kyllä saanu nauraa :)

Nyt täytyy mennä viihdyttämään poikaa kun mies lähtee takaisin töihin. Meillä kanssa yksi joka ei viihdy sitten yhtään yksin! Koko ajan pitää olla järjestämässä viihdykettä tai edes pitää sylissä.

Viipero & Aleksi 3kk

Ilmoita asiaton viesti

osborne - 13.02. 16:44 vastaa tähän viestiin (35/40)

Saas nähdä kumpi meistä määrää tahdin

typy vai minä, istuu nääs sylissä ja haluais kovasti kirjoittaa myös. Tänään siirsi eka kertaa lautasta ruokapöydässä, eli pitää ruveta laittamaan vähän kauemmas neitistä noita astioita... Yritin äsken tehdä jotain oikeeta koneella, muttei siitä mitään tullut.

Mä tänään oivalsin, että niitä riisipapereita tosiaan kantsis käyttää kestojen kanssa. Olipas ällöä puuhaa vaipan huuhtelu. :( Mutta onneks vatta tuntuu nyt taas toimivan. :)

Vähän on mykiksenkin poju suloinen! PauliNealle ja Lisalle vilkutukset, kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa.

napero, voin uskoa, ettet voi kuvitella typyn itkevän ja just siks se tuntuukin niin kamalalta! Kun ei toi itke, joskus vähän vänisee, mutta itkut on asia erikseen. Musta on kyllä väärin, ettet saanut uusia vaunuja... miehet on joskus niin ikäviä noiden järkevyysvaatimustensa kanssa.

Jaahas, typy on nyt pistetty taas unten maille ja pitäis ruveta vääntämään lainahakemusta pankille. Jännitti niin, että oksetti, kun piti soittaa ja pyytää lainaa puhelimitse. Nyt on lupa saatu, enää tarttee paperit täytellä. Hui!

-velkavanki-Osse ja tyhjätaskutytär

Ilmoita asiaton viesti

Sippuliini - 13.02. 20:06 vastaa tähän viestiin (36/40)

Huokaus

Yksi raskaimmista päivistä Aavan kanssa takana. No onneksi iltaa kohti jo helpotti ja Aavan lämpökin laski. Päivä oli kyllä yhtä kitinää, itkua ja pahaamieltä. Onneksi on olemassa kantoliina. Jos olisin joutunut käsillä kantamaan Aavaa koko päivän, niin en varmaan jaksaisi istua tässä. Nyt siis tosiaan jo parempi ja Aava huutelee iloisesti pinnasängystään. Uni ei siis taida tulla ihan vielä =)

Osse, mäkin olen täällä ihan täpinöissäni teidän uudesta kodista! Ihana päästä valitsemaan kaikkia juttuja ja päästä muuttamaan ihan uuteen kotiin ja sitten sisustaa sitä. Niin ja turha jännittää sen lainahakemuksen kanssa, jos puhelimessa on se jo luvattu! No sulla varmaan on jo paperit lähetettynäkin, kun päivällä siitä kirjoitit...

Mia Mikin Idakin on alkanut " hulinoimaan" . Mun mielestä ainakin lähipiirissä tosi monet lapset ovat alkanee vaatia huomiota, äännellä (lue kiljua), ja liikkua paljon enemmän kun ovat tulleet neljän kuukauden ikään. Samalla nukkumaanmenot on vaikeutuneet. Meillä tämä meno tuntuu jatkuvan vieläkin... Tule kertomaan kestoilukokemuksia sitten! Vielä olevinaan tietävänä kirjoitan, et jos joissain vaipoissa ei tunnu olevan imukykyä, niin ne voi vaatia jopa kymmenenkin pesua, ennen kuin saavuttavat imukykynsä...

Burden Heidikin viihtyy muskarissa, kiva, kiva! Aavakin tuntuu nauttivan siellä ja jopa siitä kun laulan kotona... Milloinkohan tytöt alkaa siellä itse laulella?!

Voi harmistus AA:n siskontytön lumiriehaa! Pienet kun odottaa tuollaisia kuin kuuta nousevaa... No onneksi sai sentään vähän lumijuttuja sen mäen laskun myötä!

Mykerionokselle paljon onnea pikku-prinssistä! Kovin on saman kokoinen ollut syntyessään kuin Aava (2986g, 47cm ja 34cm). Niin ja kiitokset synnytyskertomuksesta! Mukavaa lapsellista eloa teille, mikä vaikuttikin alkaneen jo mukavissa merkeissä!

Amy, huomasin nyrpistäväni nenää tuon sun vaippajutun kohdalla. No tekevälle sattuu ja ehkä jatkossa tulee tarkastettua sanko aina kahteen kertaan ;-) Hieno juttu, että pääsette vauvauintiin! Me ei olla vieläkään saatu aikaiseksi edes soittaa yhteenkään vauvauintia järjestävään paikkaan. Pitäisi ehkä ottaa itseä niskasta kiinni, jos sinne vielä halutaan!!!

Me oltiin tosiaan koko päivä Aavan kanssa kahdestaan sisällä ja nyt iltakin, kun isi on pitämässä pesistreenejä... Iltaan asti kuitenkin päästiin ja molemmat ollaan suht koht kunnossa, heh! No Aava onneksi nukkui kolmet päikkärit (1h, 45min ja 45min) ja mä sain niiden aikana testata ompelukonetta. Voi että miten on hieno laite, vaikka itse sanonkin. Ja naisetko muka ei voi innostua koneista?! Piti miehellekin esitellä kaikkia hienoja tikkejä.. Voi tietty olla, ettei niitä paljon tule sit kuitenkaan käytettyä?!

Mut nyt lähden tyynnyttelemään tuota Aavaa ja sitten ompelen loppuun päivällä aloittamani tee-se-itse minibunsin (eräänlainen kestovaippa)

Mukavaa viikon jatkoa!

Sippu

Ilmoita asiaton viesti

kissankello79 - 13.02. 20:48 vastaa tähän viestiin (37/40)

Iltoja!

Kylläpä enskat ovatkin innostuneet kestoista! Minäkin olen niistä sinällään ollut ihan kiinnostunut, mutten ole saanut aikaiseksi tutustua tarkemmin ja kokeilla. Ehkä sitten joskus toisen lapsen kanssa..? Onhan se aika järkyttävä määrä jätettä noissa kertiksissä.

Meillä M pääsee huomenna viettämään tarhan ystävänpäiväkekkereitä! Kuulemma ovat jotain mukavaa juhlaa järjestelleet, ja herkkujakin. Vaikka nauroivat tätit päälle, että tuolle pojalle taitaa olla suurta herkkua, kun saa leivänmuruja ja puuroa tai pottuja... Niinhän se on, kovasti ruoka on taas maistunut.

Perjantaina on meilläkin 10 kk nla, kiva nähdä taas nuo kasvujutut. Meillä tämä nla on vapaaehtoinen, mutta pyysin saada käydä, kun on kiva saada taas tuoreet mitat. Muuten olisi ollut vasta 1 v nla seuraavaksi.

Kovin kuulostaa kyllä hoikan puoleiselta Naperon Eetu, kun M oli vastaavan painoinen jo 8 kk nlassa. (8720 g, 74,7 cm) Mutta M ei ole milloinkaan pieni ollutkaan (paitsi syntyessään ;), ja alkoi heti niin suurella vimmalla kasvaa, että vaatteet jää jatkuvasti pieniksi. Ja jokainen vauva kasvaa niin omalla tahdillaan, ettei tuosta varmasti huolestua tarvitse.

Kivapa oli kuulla myös Lisan kuulumisia. Meillä ei noin myöhään ole aamulla nukuttu sitten 3 kk iän... jos sinnekään asti. Nykyään on aamuherätys siinä klo 6-7, mikä osin johtuu minun töihin nousuajasta. M tietty herää samaan aikaan.

Vai oli Pesukarhun Joona jättänyt yösyönnit ihan itsekseen väliin! Onnittelut! Se kävi sitten todella helposti teillä. Meillä yöt ollaan syömättä, mutta kyllä M kitisee yöllä vielä paljon. Yleensä täytyy nousta antamaan tutti ja laskea poika takaisin maate ja peitellä. Onneton yrittää saman tien nousta seisomaan, vaikka on ihan puoliunessa.

Onnittelut uusille vauvoille perheineen ja tervetuloa vauva-puolelle!

Kissankello ja M 10 kk

Ilmoita asiaton viesti

pesukarhu83 - 13.02. 20:54 vastaa tähän viestiin (38/40)

Moro!

Ihan alkuun EETULLE SUUREN SUURET SYNTTÄRIONNITTELUT!!! (vähän myöhässä, mutta kumminkin)

Joona meni just nukkumaan ja päätin raahautua vielä koneelle. Huomenna on taas viideltä herätys (vähänkö oon Lisalle ja Veetille kateellinen, kun porskuttavat unta puolille päivin, Mur!).

Quiero, mä taisin sekoilla niissä Kanarian paikannimissä. Pistän senkin tän äitiysdementian piikkiin (loistava termi tälle mun huolimattomuudelle). Siis Maspalomashan kattaa isomman alueen. Me oltiin Melonerasissa. Ja taisin kirjottaa Inglesinkin väärin. No, mut jokatapauksessa Kanarialla varmaan kaikki paikat on ihania ja sopivia lapsiperheille. Oikein rentouttavaa lomaa teille! Kannattaa sitten varautua siihen, että ulkomaalaiset tulevat pikku-quuta ihastelemaan, silittelemään ja juttelemaan ja ottavat syliin. Joona ei onneksi vierastanut. Oli vaan onnessaan, kun sai niin paljon huomiota :)

Voi pylly! Me ei päästä sinne leffaankaan. Mä meen torstaina yövuoroon. Mun on pakko nukkua vähän pidempään, kun kuuteen, kun keskiviikkonakin oon sit heränny jo viideltä. Muuten mä oon töissä ihan poissa pelistä. Voi, harmi! No, toivottavasti enskerralla päästäis tulemaan. Hauskaa leffapäivää vaan teille, jotka pääsette menemään!

Lisa ja Veetikin oli käynyt pitkästä aikaa moikkaamassa. Kiva, kiva! Hurjaa, että Veeti jo noin montaa sanaa tavaa. Ei meijän Joona vaan. Tai ainakaan mitenkään tunnistettavasti. Käveleeköhän vai puhuukohan Veeti ensin, kun nyt harjottelee molempia samaan aikaan?

Mykerinokselle suuret onnittelut pienestä pojasta! Voi, että on pieni ja suloinen :) Niin ja kiitos synnytyskertomuksesta.

Poppikselle myös kiitos synnytyskertomuksesta. Muutaman mutkan kautta saitte Räpsynne ulos :)

Amyn Emmikö se oli pyörähdellyt ympäri? Hienoa Emmi!

NapNAp ja Kissankello: Mitä teidän lapsukaiset touhuavat päiväkodissa? Touhottavatko muiden lasten kanssa vai omissa puuhissaan? Miten muut lapset ovat suhtautuneet teidän pieniin? Miten tyttö ja Matias reagoivat, kun heidät jätetään päiväkotiin? Entäs silloin, kun heidät haetaan sieltä? Kiva, että NapNapin tyttö oli pärjännyt hyvin.

Napero: Eikös olekkin ärsyttävää, kun miesten täytyy aina ajatella kaikki asiat järjellä :) Mä oon jo puhunut miehelle, että jos saadaan toinen lapsi pienellä ikäerolla, niin me tarvitaan sellaset kaksosten rattaat. Se meni meillä läpi :) Sitä odotellessa...

pesukarhu ja Joona melkein 10kk (joka just heräs yöuniltaan. Kiva!)

Ilmoita asiaton viesti

pesukarhu83 - 13.02. 21:04 vastaa tähän viestiin (39/40)

Kissankello kerkesi väliin :)

Ihanalta kuulostaa Matiaksen päiväkodin huomiset kekkerit. Juu, taitaa teidän pinelle riittää herkuksi ihan vaan pottu vielä :)

Yllättävän helpostihan meillä kävi tuo yösyöntien loppuminen. Tosi helpottavaa. Joona herää yleensä kerran yössä juomaan vettä. Joskus tosin saattaa sitten olla pidempään hereillä. Eräskin yö heräs neljän aikaan, kun mulla oli viideltä herätys. Piti meitä hereillä sen tunnin. Vähän ennen, kun mulla soi herätyskello, poika simahti :)

Kiitos muuten, että vastasit siihen sairastamis-/hoitoongelmaan. Täytyy sitten vaan sellaisessa tapauksessa saada joku toinen hoitamaan Joonaa.

pesukarhu

Ilmoita asiaton viesti

pesukarhu83 - 13.02. 21:17 vastaa tähän viestiin (40/40)

Ainiin...

Millaset Emmaljungat Jenni aikoo ostaa? Minkä väriset?

Mua nauratti noi Poppiksen ja Jennin tokasut synnytyksen aikana :D Munkin kaveri oli sanonut saatuaan synnytyksen jälkeen tytön rinnalleen, että " yäk" . Oli kuulema ollut niin limainen :)