Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~ENSIKOIDEN VIIKKO 7 (12-18.2)~*~*~

12.02.2007 |

No niin, tässä olisi sitten eka viikkopino! :)

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Oliskohan tämä sievä väri? Harjotellessa sitä kai oppii näitäkin käyttämään. :)

PALJON ONNEA ELVIIRA! Mahtava homma että sait plussan. Ja ihan hassu oot kyllä ku yhtä viinilasillista mietit. :) Nyt vaan onnellista odotusaikaa!

Kiitos onnitteluista (työpaikasta) ja tsempittelyistä (valmistuminen ja piinailu) kaikille minua muistaneille. :) Piina jatkuu edelleen. Tänään on kp 29/28-35 ja dpo 14 (tai 15-->kahtena päivänä ovisplussa). Nyt oikeasti jännittää. Onkohan kellään ikinä ummetus ollu oireena? Ku mulla on neljä päivää jatkunu lievä ummetus ja yleensä tällanen tulee vasta ku menkat supisteluineen alkaa. Anteeksi ällö aihe. Syön täällä luumuja samalla, jos se vaikka auttaisi. Ja onko yskä oire? Mulla ei ikinä yskitä, mutta nyt köhin.. (meniköhän kuolaa väärään kurkkuun?!) :D

Aqualle vilkutuksia! O-puolella nähdään silti vaikka nyt jäätkin taustalle, eikö niin? :)

Mary: Mites penkkarit meni? Saitko elämää suuremman krapulan?

Dajm: Voi että ku se akka sittenki sinne tuli. Höh! Syö suklaata, se auttaa. Ja tehän ootte vielä alkuvaiheissa tuossa yrityksessä, kuitenkin aika harva ekan 3 kk:n aikana raskautuu.. Toivottavasti täti osaa ees käyttäytyä siististi vierailunsa aikana ja häipyy pian pois!

Passionate: Täälläkin haaveillaan omasta talosta. Mies ei halua rakentaa, mutta tuntuu että sitä unelmien taloa ei muuten löydy. Ku sijainti on meille ehdoton: Pitää olla syrjässä kaupungista ja kylistäkin, Talon koko on tärkeä: ei saa olla liian iso, korkeintaan 100 neliötä tai 3mh, oh+k, khh, kph, s) ja sitte mie haluan takan! Hillittömät haaveet. :)

Nyt on pakko vielä sanoa omaa napaa että eiköhän tämäkin kierto menny ohi. Vatsaa kipristää kevyen menkkamaisesti. Perkele!

Fiiulle, Ceriselle, Buuffalle ja Hermionelle vilkutuksia! Hermionella oli kivoja ultrauutisia. Voi että ku sie sait jo lasketun ajankin tietää! Ihanaa.

Marzulla kuulostaa olleen semmonen raskautta ehkäisevä lastenvahtimishetki. Ihania nuo pienet lapsoset. :)

G: Valmistun farmaseutiksi.

Saikulle pahoittelut tädistä. Eiköhän se mullakin kohta tule, tätioireet pahenee koko ajan ku täällä kirjottelen. :(

Hapölle vielä terkkuja että koeta kestää ja pitkissä kierroissa on ainaki se hyvä puoli että täti tulee harvoin.

Vilkutuksia kaikille!

s-k- kp 29/28-35 /(luultavasti kp1 illemmalla), dpo 14

Vierailija
62/70 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huomenta vaan! Penkkarit ohi, enkä edes ollut kovin humalassa (kai oli jotenkin sisäinen tunne, että kun ei ole kp:sta tietoa..) tuli muutama olut naukkailtua ja heti penkkareista suoraan kotiin syömään ja nukkumaan :) Nukuttua olo oli jotakuinkin normaali ja illalla mentiin vaan avokin ja parhaan kaverin kanssa parille. Ihan kiva kyllä ettei näin jälkeenpäin ajatellen ollut mitään hirveää krapulaa :D Risteily olisi ollut, mutta en halunnut maksaa siitä niin paljon, kun ei siellä olisi ollut kuin 2 koulukaveriani +muita ei-niin-kivoja ihmisiä...

Dajmille ja saikulle suuret pahoittelut tättärän tulosta! Tsemppiä nyt vaan kauheasti uuteen kiertoon ja leuka pystyyn! :)

Elviiralle paljon, paljon ONNEA! Kaikkea tarpeellista vauvaliimasta tarrasukkiin mukaan. Ja niinkuin muut ovat jo sanoneet, älä sitä pikku viinilasillista murehri! :) Kaunista odotusaikaa vaan, nauti!

pariisitar oli taas tullut piilostaan!

on se niin kiva kun käyt moikkimassa! :)

Sara-Marialla oli kalenteri löytynyt, ihan on piina-ajat lähistöllä! *bd*

Hermione: Turvallista matkaa o-puolelle, ja mukavia odotusaikoja! Käyhän morjenstelemassa meitäkin! :)

piinailikos S-K myös... (lahopää ei muista...) no, *bdbd* anyway! :)

G: Tämän kevään tuore abiturientti olen. Kirjotukset ensi kuussa. Tällä hetkellä haen ainakin Teatterikorkeakouluun näyttelijäntyön koulutusohjelmaan, Helsingin yliopistoon (teatteritiede, taidehistoria tai suomen kieli) ja Stadiaan jotakin teatterijuttua opiskelemaan.

Argh, en muista enää yhtikäs mitään. paitsi että FIUU oli käynyt kanssa moikkaamassa! moi vaan ja mukavia hääsuunnitteluja!

ON: Tavallaan inhottavaa nyt kun ei tiedä yhtikäs mitään kp:sta - tänään pitäis mennä parhaan ystävän luokse naukkailemaan punkkua... Ehkä pitäis hakea kalenteri... *lähtee hakemaan kalenteria*....noniin, nyt löytyi! Ja kp:t on...kp18/29-32! Luulin et ois ollu vähän enemmän :D

Nooh... piinailijoille *bd*, ovis-enskoille pupuiluintoa, tädin yllättäneille voimia (naukkailkaa tekin vähän sidukkaa tai punkkua ;P)

Meikä lähtee nyt aamukahvin keittoon (ei oo maitoa, joutuu juoda mustana! :/) ja aamuröökille (joo, en sit ikinä pystynykään lopettamaan¿).

Lisää GALLUPPIA muuten: -Juotteko kahvia? Jos, niin miten juotte sen?

Mä juon vaan aamuisin, että herään.

Paljon maitoa ja sokeria :)

-Poltatko? (en voi olla enskojen

musta lammas!) :)

Hyvät viikonlopun jatkot kaikille!

-Mary kp18/29-32, yk9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sk piinailee. Pidän peukkuja sormin ja varpain !

MaryRose oli ollut penkkareiden vietossa, hyvä että pidit hauskaa omalla tavallasi etkä mennyt väkisin risteilemään (itse aikoinani menin, eikä ollut erityisen kivaa muistaakseni kun jengi vaan oksenteli). Tsemppiä kirjoituksiin ja pääsykokeisiin !

Tuntuu että ihan eilen oli omat penkkarit, mutta oho siitä onkin vierähtänyt... Kohta 10 vuotta!!! Jotenkin sitä " vanhenee" vahingossa, huomaamatta (no, ei mulla vieläkään ikää ole kun 27). Täällä Ranskassa välillä törmään suomalaisiin erasmuksiin (itsekin olen tänne päätynyt alunperin erasmuksena) ja menen tietysti juttelemaan että mitenkäs menee ja haluatteko kutsuja bileisiin, ja sit huomaa että ne katsoo ihan kummasti: mitä toi TÄTI tossa vaahtoaa? Vaikka itsellä on ihan nuori olo, niin tietysti alkaa olla jo 5-6 vuotta vanhempi kuin nuo nykyerasmukset. Hassua ;-)

No, loppuun vielä vastaukset MaryRosen " pahegallupiin" : itse en (onneksi) ole koskaan polttanut tupakkaa. Kahvia juon aamuisin, jättimäisen kulhon kuumaa maitokahvia, aika laimeana siis. Ja joskus hyvän aterian jälkeen maistuu hyvä espresso. Nyt oon miettinyt että pitäisikö sitä kahvia vähentää, ehkä kertaan-pariin viikossa.

Mutta kyllä mulla paheitakin on, olen HERKKUSUU: rakastan KAIKKEA ruokaa. Ja ranskassahan niitä kiusauksia on! Juustot, käsintehdyt leivät ja leivonnaiset, suklaat... Täällä olen oppinut syömään ranskalaisittain (huomasin heti alussa että ranskattaret ovat useimmiten sekä hoikkia että herkkusuita) eli alkupala, pääruoka ja pieni jälkiruoka joka aterialla, eikä mitään napostelua tai voileipiä tms aterioiden välillä. Pysyy paino kurissa eikä tarvitse yrittää elää salaatilla :-)

Vierailija
64/70 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elviiralle paljon onnea ja tarrasukkia matkaan!

Hermione oli kuullut pienen sydänäänet, ihanaa kun on nyt sitten varma tunne, että kaikki on hyvin!

MaryRose: vai meinaat mahdollisesti hakea suomea lukemaan. Hauskaa, sillä opiskelen Helsingin yliopistossa pääaineena suomen kieli. Ja taidehissaakin olen sivuaineena lukenut. Suosittelen suomea!

(.) Viikko tyhjennyksestä, ja tänään taas tuli pieni veritulva. Onneksi jo väheni. Tällä hetkellä en oikein vielä jaksa täällä olla, ja toisaalta on sellainen olo, että noiden haahujen seura saattaisi olla sopivampaa. Ajattelinkin, että ehkä en vielä kirjoita uutta esittelyä, vaan katselen rauhassa, miltä tuntuu. Nyt sitten tyydyn taustailuun.

Niina

Vierailija
65/70 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nopsaa vastaan vaan uuteen galluppiin. En yleensä juo kahvia,mutta jos joskus vahingossa satun juomaan niin paljon sokeria ja maitoa sekaan että menee alas. Mulla kun menee masu ihan sekasin siitä tökötistä. Ennen oon polttanut,mutta se loppu jo ajat sitten,ihan hyvä niin.

Nytten sitte pääsekään pariin päivään lukemaan tänne kun huomenna lähetään sinne ruotsiin piipahtaa. Palailen sitten tiistaina takaisin kuumeilemaan.

Terkut kaikille ihanille enskoille

~marzu kp15/26-28

Vierailija
66/70 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppihin vaan pikaisesti tulin vastailemaan. :=

Eli G1: Titteliltäni olen sisustusmyyjä, joten huonekalukaupassa häärin.

Ja G2: POLTAN ja juon kahvia... Kahvia pitäisi vähentää ja tupakka lopettaa. Hitsi kun on vaan huono itsekuri.. :(

Hei ja hirmu isot onnittelut plussanneille!!

-Janna-

kp22 ja on tuskaillut jo MONTA PÄIVÄÄ :)

Vierailija
67/70 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä ootte,kun sain ystävältä joka sai vauvan kolme kuukautta sitten,niin luontaistuotekaupata hankittuja e-vitamiini kapseleita. Pitäis kuulemma auttaa raskaaksi tuloon,oli kuullut jostain. Itse hän oli ehtinyt syödä vähän yli puolet paketissa olleista kapseleista kunnes tärppäsi. Eli mites on noitten vitamiinien kanssa?? Muitakin vinkkejä otetaan vastaan =)

Kiitos jo näin etukäteen!

Vierailija
68/70 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti käyn taas lukaisemassa ja pikapikakuulumiset laittamassa... Mä lupaan parantaa tapani tästedes, tuo työviikonloppu nyt vaan v...ttaa... =(

G: En juo enää kahvia juuri lainkaan. Jotenkin vaan luovuin siitä. Silloin tällöin saatan kyllä juoda, maidolla tietysti.

Tupakan lopetin uudenvuoden jälkeen, oli ollut pitkään suunnitelmissa. Pienessä maistissa kyllä saatan polttaa, mutta arkipolttamisesta olen päässyt kokonaan. =D (takaraivossa oli tuo vauvahaave, joten oli hyvä hyvissä ajoin päästä eroon savuttelusta)

Oijjoijoi.. Ihan into piukassa täällä taas!!! Kävimme katsomassa rakenteilla olevia taloja! Mies ihastui sydänjuuriaan myöten siihen taloon, jonka me haluaisimme rakentaa (minähän en juuri tätä taloa sitten päässyt katsomaan, koska olin töissä...).

Mutta lisää ensi viikolla kuulumisia. Nyt saunaan! =D

Vierailija
69/70 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä viikkopino on hyvä keksintö. Itse en tunnu ehtivän muulloin kuin viikonloppuisin kirjoittelemaan, joten on kätevää, että kaikki viikon viestit ovat samassa ketjussa. Jatketaan siis samaa linjaa, eiks jeh. :)

Vastaksia galluppiin, en juo kahvia enkä polta tupakkaa. Jotten ihan liian nuhteettomalta vaikuttaisi, voin sanoa, että muita paheita löytyy. ;D

[b]Passionate[/b]: Taisit olla suht tuore enska? En ole muistaakseni sua toivottanut tervetulleeksi, joten tervetuloa! :) Oletteko siis aikeissa rakentaa talon? Jos, niin hienoa, että on mahdollinen talotyyppi löytynyt.

[b]marzu_83[/b]: Tuskin vitamiineista on haittaakaan. Itse skeptikkona ajattelen kaikkia " vippaskonsteja" humpuukiksi, mutta ne, mitkä eivät maksa paljon ja mitkä eivät aiheuta vahinkoa, ovat mielestäni ihan ok. s-k-:han voisi tähän tarkemmin vastailla, mutta voisin alla olevan kirjoituksen perusteella kuvitella, että E-vitamiinia saa normaalilla ruokavaliosta helposti tarpeeksi.

[b]E-vitamiini[/b]

Tarve

E-vitamiinin suositeltu päivittäinen saanti (Valtion ravitsemusneuvottelukunta 2005) miehille on 10 mg/päivä ja vastaavasti naisille 8 mg/päivä.

Parhaat lähteet

E-vitamiinia on runsaasti kasviöljyissä, esimerkiksi rypsi-, soija- ja auringonkukkaöljy ovat hyviä E-vitamiinin lähteitä. Teelusikallisesta kasviöljyä saadaan lähes puolet päivittäisestä tarpeesta. Myös kasviöljyjä runsaasti sisältävät tuotteet kuten margariinit ja salaatinkastikkeet ovat hyviä lähteitä. Sen sijaan eläinrasvat sisältävät E-vitamiinia vain vähän. Kuumennus tuhoaa E-vitamiinia huomattavasti.

Tehtävät

C-vitamiinin tavoin E-vitamiini on antioksidantti. Se ylläpitää solukalvon rakennetta, säätelee hapettumisreaktioita ja suojaa mm. A-vitamiinia hapettumiselta. Antioksidanttina E-vitamiini vaikuttaa eniten keuhkojen kautta kulkeutuviin puna- ja valkosoluihin.

Puutosoireet

Liian alhainen E-vitamiinitaso aiheuttaa punasolujen hajoamista eli hemolyysiä. Muita E-vitamiinin puutosoireita ovat häiriöt hermostossa ja lihaksissa, kuten rappeutumat, heikkoudet, kävelyvaikeudet ja lihaskipu pohkeissa.

Toksisuus

E-vitamiini on vähemmän toksinen kuin A- ja D-vitamiinit. E-vitamiinivalmisteiden liiallinen käyttö voi kuitenkin aiheuttaa toksisia oireita, kuten päänsärkyä, heikkoutta, huimausta, uupumusta ja näköhäiriöitä.

[b]Niina1983[/b]: Tsemppiä sulle - ja syvimmät pahoitteluni, mikäli en ole vielä ehtinyt näin sanomaan! Tiedän valitettavan hyvin, miltä susta tuntuu ja itsekin ajattelin km:n jälkeen, että nuo haahut olisivat minulle sopivampi sakki. Kuitenkin jostain syystä palailin tänne ensikkoihin. Ei tosiaankaan heti keskenmenon jälkeen jaksanut lukea toisten raskaushaaveiluista ja -piinailuista, mutta kun sai itsensä kuntoon fyysisesti ja henkisesti asia ei enää tuntunut niin pahalle, niin tänne sitä vaan eksyi.

[b]MaryRose[/b]: Että mä tunnen itseni vanhaksi, kun täällä joukossa on abi. :o Nimim. abi -95. ;D Omat opiskeluni on opiskeltu ja työelämässäkin keikuttu jo piiitkään. Niin sitä ihmisillä osuu sopiva kumppani ja aika vauvalle niin eri tahtiin. Mites kirjoitukset ovat menneet tähän mennessä?

[b]s-k-[/b]: Tsemppiä piinailuihin. bd Ja ilmeisesti työpaikankin olet saanut, onnea!

[b]hapö2[/b]: Peukutan plussan puolesta! bd

[b]-Elviira-[/b]: Suurensuuret onnittelut plussaamisen johdosta! :D :D :D Tuo juomasi viinimäärä oli todella minimaalinen, eli voit olla huoletta. Kyllähän moni juo silloin tällöin 12 cl viinilasillisia ihan raskaana ollessaankin, saatika sitten niitä henkilöitä, jotka vetävät " perskännit" ennen kuin tietävät raskautuneensa. Ja ihan terveitä lapsia on syntynyt.

[b]-:saikku:-[/b]: Plääh, kurjaa, ettei plussaa tullut. :( Toivottavasti netti on pian taas kunnossa!

[b]dajm75[/b]: Heippa! Kurjaa, ettei onnistanut viime kierrosta. Tsemppiä tähän kiertoon! bd

[b]Dizku83[/b]: Toivottavasti ei ole pahempia perhehuolia. Voi olla, että tekee hyvää olla yksi kierto tietämättä kiertopäiviä. Tätä nykyä itse tietää liiankin hyvin, mikä kp on menossa...

[b]hermione77[/b]: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!! :D

[b]fiiu77[/b]: Kivan kuuloiset hääsuunnitelmat teillä - ja varsin hyvässä mallissakin! :)

[b]Koiramamma[/b]: Tervetuloa joukkoon sekalaiseen! :)

[b]pariisitar[/b]: Harmi, että on ollut vaikeaa parisuhteessa, toivotaan, että asiat selkiytyvät!

[b]Cerise[/b]: Sullekin onnittelut plussaamisesta!

Moikkaus Janna@, Cerise, Sara-Maria, Buuffa ja Aqua80!

G: Onko täällä joukossa muita, joita oudoksuttaa täti-sanan käyttö kuukautisista? Musta on siis ihan ok, että muut tuota termiä käyttävät, mutta itse en sitä osaa/halua käyttää. Mulla on sitäpaitsi oikeasti ihan mukava täti. ;)

).( Tänään on kp 20/27-30 (lisäsin nyt yhden kp:n tuonne perään, kun viime kierto venähti. Viikon-puolentoista päästä on sitten jännät paikat, tosin mitään erityistä syytä ei ole kuvitella, että olisin raskaana (poisluettuna tietty se fakta, että ehkäisyä ei ole käytetty. ;D).

Äh, nyt mies heräsi, joten täytyy lopetella... Kaikille tasapuolinen

Vierailija
70/70 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Eilen se täti sitten tuli eli kp on nyt 2/~31. Jään taustailemaan, ku jätetään yritys tauolle. Tuskin jaksetaan kovin ehkäisyä käyttää siltikään, ku eipä me miehen kanssa mitään superhedelmällisiä keskenämme olla. Katellaan että miten muut asiat (eli minun valmistuminen) ensin sujuu.

Vilkutuksia vielä kaikille ja vauvaonnea!

Heippa!

s-k- (eipä niillä kp:llä enää niin väliä) yk 9 alkaa sitte toukokuussa.[/color]