~*~*~ENSIKOIDEN VIIKKO 7 (12-18.2)~*~*~
Kommentit (70)
Moi pitkästä aikaa. Kone toimii taas joten pääsen taas aktiivisemmin palstaileen. En ole vielä uskaltautunut siirtymään o-puolelle, kurkkimassa olen käynyt.
Paljon en muista mitä piti kommentoida mut kirjoittelen taas huomenna paremmalla aikaa.
Niinalle todella suuret pahoittelut. Varmasti todella iso shokki saada tietää tuulimunasta, varsinkin kun raskausviikkoja sulla oli jo aika paljon. Jaksamista paljon sinulle.
Ceriselle varovaiset onnittelut, eiköhän se haamu ole ihan plussa. Toivottavasti työasioissa saat sielusi rauhoittumaan että voit itsekin iloita plussasta.
Dajmille bdbdbd. Muistan sun edelliskierron oudon tätin, toivottavasti nyt ei tule samanlaista eikä siis tätiä ollenkaan!! +++
Saikulle tsemppiä neuvolaan, toivottavasti kuulet hyviä uutisia!
Maryroselle onnea pian alkaviin kirjoituksiin ja mukavaa penkkaripäivää! Lukutsemppiä!
Joku kysyi aikaisemmin mun oireita, niitä ei liiaksi ole ollut. Jo silloin ku menkkojen piti alkaa oli alavatsalla menkkamaista jomotusta. Alavatsaa on jonkin verran kivistänyt, miehelle sanoin että tiedän että siellä jotain tapahtuu. Vaikea kuvailla oikeaa sanaa, välillä on tuntunut ihan kipeeltäkin.
Viime viikonloppuna olin varma että on pissatulehdus kun " ne vehkeet" tuntu kipeiltä mut olipahan väärä hälytys. Tissit on jotenki kovemmat ja ehkä isommat(mies tykkää =)). Ja nyt parina edellisenä aamuna on alkanut olla lievää pahoinvointia. Oksentanut en ole mutta syöminen kuvottaa. Huomenna siis rv7 ja eka neuvola sit reilun viikon päästä. Jospa mä sen jälkeen siirtyisin pois.. En vielä tiedä siirrynkö enskoihin vai lokakuisiin, saas nähdä. Pakko mennä yrittään syömistä nyt, töihin lähtökin on kohta.
Halauksia ja plussatuulia kaikille ihanille enskoille
hermione
Kävin kääntymässä tällä palstalla jo joskus aiemmin. Silloin ei oikein ollutkaan fiilistä jäädä, koska yrityksestä ei ollut tietoa vielä silloin...
No nyt se ihanainen mieheni (joka muuten kosi minua jouluna) on vihdoinkin " saanut juonesta kiinni" . Viimeinen ehkäisrengas nimittäin meni roskiin viime perjantaina. Eli tänään odotellaan viimeistä " keinotekoista" tätiä kylään... Alunperinhän meidän piti luopua ehkäisystä viime syksynä, mutta mies kaipasikin enmmän aikaa kypsytellä asiaa.
Tämä porukka vaikutti niin upealta, että päätin tulla tänne takaisin, kun jotain konkreettista alkaa tapahtua vauva-asiassa. Juuri oikea paikka tulla jännäilemään muiden kanssa! =D
dAJM: canestenia ja gyno-daktariania saa molempia käyttää puikkoina ja voiteena, mutta ilman sitä asetinta!
Eikös se hiivatulehduskin voi olla oire? :) bd
Mulla on hyviä ja huonoja uutisia. Mie sain töitä, toukokuusta syyskuun loppuun, eli on pakko valmistua toukokuuhun mennessä ja me (mie) päätettiin että jos ei tästä kierrosta tärpänny niin vauvaprojekti on jäissä siihen asti että valmistun. mutta aion käyä lukemassa teän kuulumisia silti ja onhan mulla vielä 7 päivää piinailuaikaakin tässä kuussa jäljellä.
Ceriselle onnea! Äläkä huoli siitä työpaikasta/koeajasta. Onhan se toisarvoista jos ajattelee tuota onnea. :)
Hauskaa alkuviikkoa kaikille!
s-k- kp 24/28-35
s-k-: siis siulle kiitos lääkeinfosta taas kerran! On se kätevää, kun on asiantuntija täällä joukossa : ) kävin muuten ostamassa jo gyno-daktarinia, niitä puikkoja juuri. Ai hiivatulehdus oire? oooohhh, nyt miuta alkaa piinailuttaa yhä enemmän... Onnea työhön pääsystä! Harmi vaan, kun vauvailuprojekti nyt vähäks aikaa jää taka-alalle, mut toisaalta eihän sinne toukokuulle enää mikään hirveen pitkä aika ole. Tsemppiä, että valmistut! Ja käyhän moikkaamassa kuitenkin meitä aina välillä?
Hermione: kiitos peukutuksista... vaikka meinasin olla piinailematta tän kuukauden, niin tässäpä sitä taas ollaan! ja tosiaan, jos täti tulee, niin olis nyt ¿ihmisiksi¿ eikä olis niin kummallinen kuin viimeksi. toivotaan, että siulla ei pahoinvointi ylly.
Passionate: tervetuloa takaisin! Mie en täällä silloin vielä palstaillutkaan, kun olet täällä viimeksi vieraillut. Onnea kosinnasta ja miehen ¿käännytyksestä¿ ; )
).( Alamahaa on jomottanut tätimäisesti koko päivän... eli saapa nähdä onko se akka jo tuloillaan. Vaikka toisaalta Hermionehan tuossa noita oireitaan listaili, niin saattaishan se jomotus olla oire jostain muustakin... höh, eihän miun pitänyt piinailla.... ; )
dajm
Ihan pikaisesti tulin kertomaan, ettei oikein suju onnekkaasti tää meidän vauvaprojektin aloitus. Mies sairastui viikonloppuna vesirokkoon ja mä sain tänään kuulla, että matkatuliaisena Thaimaasta sain salmonellan. Sain siihen lääkkeet joiden aikana ei tietenkään saa raskautua. Voi Kökkö!!!
Illalla lisää paremmalla ajalla...
Parempaa onnea muiden vauvailuun!!!
pikkuisen kiukkuisen masentunut
-Hätähousu-
Taas vain kommentoimaan..
Passionate: Tervetuloa ja suuret onnittelut kosinnan takia!!!!
s-k: Harmi että vauvaprojekti nyt sitten joutuu taka-alalle,mutta eikö se kuitenkin oo ihan hyvä juttu että valmistut?! Siihen kun ei kuitenkaan mene enää kauaa,niin pääset taas mukaan joukkoon tuskastelemaan.
Hätähousu: Voi hitsi..ikävä homma,en voi muuta sanoa.Koittakaa nyt parantua pian.
Tää mun palstailu taitaa olla nyt vaan tällasta muille kommentoimista. Ehkä sitten taas kun on piinailujen aika niin innostun enemmän. Nyt odottelen sunnuntaita (laivalle) ja talviloman alkua.
kp 10/26-28
Mie oon tosi pahoillani että teille kävi niin. Toivottavasti jaksat pian palata meän joukkoon, vaikka ymmärretäänkin täysin että tarvitset aikaa toipua. Jaksamista sinulle ja miehellesi!
Halauksin, s-k-
Ennen nukkumatin tuloa.
Dajm: Ainoa pikkusen positiivinen asia tässä muutaman päivän sisällä tän vauvaprojektin suhteen on ollut se, että sain siihen ovistestiin tänä aamuna toisenkin viivan. Tähän asti olen saanut vain kontrolliviivoja. Se toinen viiva oli kuitenkin aavistuksen vaaleampi kuin kontrolliviiva ja se oli viimeinen testi niitä kalliita apteekin testejä, joten ryntäsin ostamaan uusia. Nyt kyllä City-marketista vähän halvempia (13,90). Ensin meinasin, etten testaa tässä kuussa enää, kun en kuitenkaan saa raskautua, mutta uteliaisuus voitti. Tahdon nähdä mihinpäin ja miten ne viivat muuttuu... Höpsöä.
Cerise: Pikkiriikkinen onnen toivotus sinne Ranskanmaalle!
Niina: Voih, Nyyh, ja lämmin halaus... (ei löydy sanoja)
Saikku: Jännittävää, mut aika hyvältä kuulostaa!
Jollekin muullekin mun piti vielä kommentoida, mut nyt taitaa väsymys viedä voiton...
Kauniita unia kaikille!
toivottelee jo puoliunessa oleva
-Hätähousu kp15/28 yk2 (joka siis menee harakoille)
Marylle paljon tsemppiä kirjoituksiin! Muistan kuinka iso urakka se oli. Onneksi se on parissa viikossa ohi, ja sitten alkaa ihana vapaa. Etenkin, jos pitää välivuoden. :)
Hermionelle paljon terkkuja. Ihanaa odotusaikaa!
Passionate: Tervetuloa mukaan taas! Kiva että saadaan uutta verta peliin. :) Ja olet ihan oikeassa tämä porukka on upea!
Hätähousulle+miehelle pikaista paranemista! Ja onnea oviksen metsästelyyn. Mullaki on ollu ne viivat aina vähän haaleampia, tai just samanasteisia sen kontrolliviivan kanssa.
Marzu: Mie olisin voinu valmistua jo, mutta olen ollu laiska. Nyt on onneksi pakko, ku on tuo takaraja nuissa töissä, ku pitää saada ne farmaseutin oikeudet viimeistään kesällä. Hope so...
Hyvää yötä ja huomiseen!
Vilkutuksia ja terkkuja kaikille!
s-k- kp 24/28-35 DPO 9 :)
[color=fuchsia]Pakko ihan pikaisesti kirjoittaa, kun pinonkin eilen avasin, mutta sitten en ehtinytkään kirjoittamaan. Töissä aivan mieletön kiire ainakin torstaihin asti että saan alvit laskettua, no meneepä ainakin kierto nopsasti piinailuvaiheeseen kun on paljon muuta ajateltavaa[/color]
[color=blue]Kyllä tosiaan taitaa olla ihan viisas ratkaisu tää viikkopinosysteemi, viestit löytyy paljon helpommin näin kun ei ole mitään hirveetä ryysistä.[/color]
[color=fuchsia]CERISELLE varovaiset onnittelut täältäkin. Oletko tehnyt uusintatestiä?[/color]
[color=blue]NIINALLE todella suuret pahoittelut :( Voimia ja jaksamista ja tervetuloa takaisin kun siltä tuntuu![/color]
[color=fuchsia]PASSIONATE: Tervetuloa takaisin ja onnitelut kosinnasta! Onko hääpäivä jo tiedossa?[/color]
[color=blue]S-K: onnittelut työpaikasta! Minähän olin myös puolisen vuotta yritystauolla viime kesän ja syksyn aikoihin. Aika menee äkkiä vaikka se ehkä tuntuu toivottamalta kun haluaisin yrittää mutta järkisyistä ei voi.[/color]
[color=fuchsia]DAJM: *bdbd*[/color]
[color=blue]HÄTÄHOUSU: Pikaista paranemista sekä sinulle että miehelle![/color]
[color=fuchsia]MARY: Moikkis! :)[/color]
[color=blue]Siinä nyt pikaisimmat! Mukavaa tiistaita kaikille *vilkuttaa*[/color]
[color=fuchsia]T. Juli kp 11/27-32[/color]
[color=blue]Ps. Joku kyselikin että millä saan tehtyä värejä, se on ihan helppoa:[/color]
[ color=väri ] [ /color ]
[color=blue]Tuosta siis välit pois ja tuohon värin tilalle joku väri englanninkielellä tai koodi, nekin löytyy jostakin sellainen oikein taulukko, muistaako joku muu mistä kun mä oon haksahtanut avin noihin kahteen väriin. Tässä vielä esim.[/color]
[color=blue]väri=blue[/color]
[color=red]tämä red[/color]
[color=green]green tässä[/color]
[color=gray]ja tässä gray[/color]
[color=yellow]yellow, olikohan näin[/color]
[color=green] ai näinkö? [/color]
[color=pink] onnistuukohan tämä? [/color]
[color=grey] saattaa tämä minun teksti olla värien sekamelskaa, [/color]
[color=red] mutta silti hyvää huomenta kaikille! [/color]
[color=blue] Terveisin s-k- kp 25/28-35 [/color]
otsikon alta löytyy pino " miten värejä ja fontteja" , jonka alla on mainiot ohjeet. Käykääpä kurkkaamassa!
Tässä vielä tuon pinon alla ollut ohje, jonka alkuperäinen kirjoittaja on Keijukka:
[ size = X ] [ / size ] X= 1, 2 tai 3, mutta alle 10. Isoa tekstiä
[ b ] [ / b ] Lihavointi
[ i ] [ / i ] Kursivointi
[ u ] [ / u ] Alleviivaus
[ color = X ] [ / color ] X = red, silver, gray, maroon, purple, fuchsia, green, lime, olive, navy, blue, teal, aqua tai numerokoodi
[ ul ] [ /ul ] sisennetty lista
Yhdisteleminen
[ b ] [ i ] [ color = red ] Testaustekstiä [ / color ] Vielä lihavoitu kursivoitu [ / i ] enää lihavoitu [ / b ]
Näyttää: TestaustekstiäV ielä lihavoitu kursivoituenää lihavoitu
Eli, kirjoita KAIKKI yhteen!! Lauseen sisällä voi toki olla välejä.
Ja värikomennothan ei sitten toimi OTSIKOISSA, ainoastaan viestikentässä!
Tässä vielä pari linkkiä HTML-värikarttoihin, joissa lisää värejä. Komennot toimivat ilman #-merkkiä, tai on joskus ainakin toimineet¿ =0)
http://members.vip.fi/~jm/varit.htm
http://www.kolumbus.fi/paivio/varikartta .html
Sitten tietysti toivon, että tämän vinkkilistan kaikki komennot toimii, niin kuin ne suunnittelin¿ =0). Kopioikaa tämä nyt sitten itsellenne muistiin ja nuo HTML-värikartat Suosikit-kansioon, niin löytyvät nopeasti tarvittaessa.
... nostellaanpa pinoa, kun oltiin melkein toisella sivulla jo.
Hätähousu: voihan hitsit, paranemista siulle ja miehuudelle. No, ensi kierrossa sitten paremmalla onnella! Eikä se ollenkaan höpsöä ole ovista testailla tässäkään kierrossa, hyvähän se on nähdä, mitä tapahtuu.
Juli: kiitos peukutuksista! siellä kohta ovisajat käsillä, vai? Nuo värit on kivoja, itse olen vaan niin laiska, etten jaksa koodauksia kirjoitella... ehkä joskus sitten!
s-k-: hienosti siulla oli värit onnistuneet : )
Vilkutukset muille enskoille: missäs te kaikki ootte, tulkaa esiin? : )
).( Hiivaa yritän taltuttaa ja johan tuo eka lääkepuikko auttaakin, onneksi. Kp31 (29-31) menossa, tätiä ei näy, mutta alaselkää, mahaa ja nivusia vihloo siihen malliin, että kohta taitaa sieltä paukaista paikalle. Tulis nyt vaan, jos on tullakseen, eikä ainakaan tuhruttaisi tällä kertaa...
Dajm
[color=fuchsia]Pitkästä aikaa kerkeen taas istumaan koneen ääreen. Muutto ja työt on pitänyt mut täältä poissa. Nyt on tavarat saatu siirrettyä ja toinen asunto luovutettua. Täällä ei ookkaan niin kiirettä laittaa kaikkea kuntoon, pikku hiljaa
Niina: Pahoittelut tuulimunasta. Tiedän että nyt tuntuu tosi pahalta, viikkojakin sulle oli kerenny kertymään jo niin paljon. Jaksamisia sinne surun keskelle. Palaa toki tänne meidän pariin kun vaan olo tuntuu siltä. Mä poistan la tiedon esittelypinosta, mutta laitakko uudestaan esittelyn niin voin päivittää sen tiedon tuonne meidän esittelypinoon?
Passionate: tervetuloa takaisin tänne meidän pariin. Mukavaa että oot saanut miehenkin mukaan touhuun, nyt vaan ahkerasti peittoja heiluttelemaan ja pikaista plussaa
s-k: tsemppiä valmistumiseen, ja onnittelut työpaikan johdosta. Toivottavasti se plussa tulis nyt niin ei tarvis taukoilla.
Ceriselle: varovaiset onnittelut, jokos on uusintatestit tehty?
Hätähousu: paranemisia teille molemmille, toivottavasti tauti on pian ohi ja pääsette jatkamaan yritystä
marzu: mukavaa laivareissua ja lomaa
Dajm: tsemppiä sinne hiivan poistoon, ja toivottavasti se tätskä ei sinne kuitenkaan löydä vaan oireet olis ihan jotain muuta.
Esittelypinonkin päivittäminen on rehellisesti multa jäänyt, mutta koitan tällä viikolla saada aikaa siihen touhuun. Meillä ei onneks tullu kummempi nettikatkos muuton takia vaan päästää jo surffailemaan kotosalla.
Missäs kaikki enskat luuraa?
Mä lähden katteleen salkkareita ja O.C:tä, ja sit kömmin petiin..
[color=red]Vilkutuksia kaikille enskoille
[color=fuchsia]-Sara-Maria- (joskohan kohta se kalenteri löytyis jostain laatikosta :) )
Dajm: Sullahan on jo hyvät kp:t menossa. Ei kai tuhrua näy?
Niina: Oon ollut Enskoissa vasta tän vuoden alusta, mutta pahoittelut sinulle. Varmasti on kamala tunne, kun vasta niin pitkän ajan päästä selviää, että onkin tuulimuna. Lohdutusta valtavasti ja tule mukaan keskusteluihin, kun jaksat taas.
Cerise: Joko oot testaillut uudelleen? Varmastikin plussa jo vahvempi, joten varovaiset ONNITTELUT.
Passionata: Tervetuloa takaisin.
S-k: Ilmeisesti oot saanut uuden työpaikan. Onnea!
Hätähousu: Vesirokon ajattelukin sai mut aiemmin ahdistumaan, koska aikuisena se voi olla aika pahakin. Toivottavasti miehesi ei oo kovin kipeä. Mä otin siihen rokotuksen viime vuonna, koska en sitä ole koskaan sairastanut. Kai olet itse rokon sairastanut? Kylläpäs sulle kurjat tuliaiset tarttui mukaan. Pikaista paranemista teille!
On: Mitään erityisiä oireita ei ole. Viikko sitten tuli tippa verta ja vähän tuhrua. Sen jälkeen on tullut aavistuksen verran tuhrua pari kertaa, mutta esim. tänään ei mitään. Nyt menossa kp 29/28-31. Jännää on.. Iik!
-Elviira
Pikaiset kuulumisten lukaisut tällä kertaa...
Toista päivää nimittäin kotona VATSATAUDISSA (+ kuukautiset päälle), joten olo ei ole ollut kovin häävi kirjoitteluun. Mieskin oli tänään kotona, samoin huomenna. Tuota norovirusta kun on ollut työpaikalla liikkeellä, täytyy kotona viettää sairastelun päälle vielä kaksi oireetonta päivää... HULLUKSIHAN täällä tulee...
Vaikka aina sanotaan, että kannattaisi odottaa yhdet luonnolliset kuukautiset vielä ennen yrittelyä, en kyllä millään malttaisi. Tuo kierto kun ei ole ilman hormonaalista ehkäisyä ollut koskaan mikään normaali. Joten lapsellisesti nyt ajattelen, että ehkä kroppa olisi jotenkin heti renkaasta luopumisen jälkeen " herkempi" tms... Siis että heti vain satulaan, kunhan kierto vierähtää hieman eteenpäin. =D
No juu.. Ehkä huomenna tältä suunnalta tulee jo jotain normaaliakin ajatuksenjuoksua, kun ihmisten ilmoille tarttisi uskaltautua.
Hyvää illanjatkoa enskattarille!
Pikaisesti ilmoittaudun. Uus kone tuli vihdoin tänään.
Passionate: Tervetuloa takaisin! Minä muistankin sinut. Tsemppiä vatsataudin kouriin ja peitonpöllytysintoa!
Juli: Moi vaan!
Sara-Maria: No hyvä että suurin urakka alkaa olla jo takana päin.
Cerise: Joko olet ehtinyt tehdä uuden testin? *bdbd*
Mikä tilanne saikulla, elviiralla ja muilla piinailijoilla? *bd*
Hermione: No nythän kuulostaa siltä että noita oireita alkaa tulla :) Ihanaa odotusaikaa ja tulethan kertomaan sitten alkuraskauden ultrakuulumiset!
Tämä tässä tälläkertaa. Vilkutuksia, peukutuksia piinailijoille!
).(
Ei mitään ihmeellistä. Ovis ehkä bongattu, hirveitä limoja tuli ainakin eilen. Kp:sta ei tietoa edelleenkään, varmaan suht samat kuin Julilla, kun aina mennään kierrot käsikynkässä :)
Mun on nyt lopuks pakko kokeilla noita värejä... :)
[color=blue] [/color] -Mary-
ei onnistu. :/[color=blue] [/color]
Juli: Hienosti aloitettu uusi viikkopino! : )
Hapö: joo, sattuuhan noita pieniä sekoiluja itse kullekin, joten no hätä!
Marzu: vilkutus ja kiitos työnhaku pahoitteluista... onnee siulle työnhakuun!
Elviira: mikäs tilanne, onko täti pysynyt poissa? bdbdbd....
Aqua: vilkutus takas! ja bdbdbd, josko kuitenkin hiljaiselosta huolimatta olis piinailtavaa?
Saikku: hitsi, että tuo siun tilanne on kyllä kutkuttavan jännittävä! Piti ihan käydä viikonloppunakin vilkuilemassa, olitko testannut.
Hätähousu: mitäs ovistikut on nyt näyttäneet? bdbd, että bongaat sen!
Cerise: varovaiset onnittelut haamusta! ja bdbdbd, että se vahvistuu! Joko sie olet päässyt testaamaan uudelleen? Ja tuota koeaika-juttua mietin itsekin, kun oli se työnhaku-tilanne mullakin tuossa. Itse olin siinä luulossa, että työsopparin voi purkaa koeaikana syytä ilmoittamatta, mutta ihan niin se ei muuten olekaan, ainakaan Suomessa (siun kotimaasta ei kyllä ole hajuakaan). Tässä työsopimuslakia: ¿Työnantajan puolelta tapahtuva koeaikaisen työsopimuksen purkaminen on sallittua muulla paitsi työntekijää syrjivällä tai epäasiallisella perusteella. Perusteen on myös liityttävä koeajan tarkoitukseen.¿ Eli raskauden perusteella olis varmaan tulkittavissa syrjinnäksi... Mutta älähän huoli liikoja tuosta asiasta muutenkaan: hetihän ei ole pakko työnantajalle raskaudesta kertoa, alku on kuitenkin sen verran epävarmaa aikaa.
Niina: voi ei.... mie olen nyt ihan sanaton. Tosi, tosi isot pahoittelut ja jaksamista siulle ja miehellesi surun keskellä. Ja tulehan sitten vaan takas tänne meidän pariin, kun siltä tuntuu.
MaryRose: kiitti työnhaku pahoitteluista. Leuka on jo pystyssä! : ) Tsemppiä sinne lukemiseen ja kuunteluihin!
).( Menossa kp30 (29-31), täti pysynyt poissa siis. Tosin nuo kp-luvut on mulla tosi epävarmoja, kun se viime täti tuli vähän niinkuin kahteen otteeseen... Hiivatulehdus luultavasti iski lauantaina, pitää varmaan lähteä kohta apteekkiin hakemaan rohtoja. Mitenkähän niiden kanssa muuten on: saakohan esim. Gynodaktarinia käyttää raskauden aikana? No, ei kai siitä varmaan tässä vaiheessa mitään haittaa ole, kun tod.näk. ei ole raskaana... Mutta hei, MEIDÄN FARMASEUTTI S-K-: Jos olet linjoilla, niin mitenkäs on? Vai pitäiskö tehdä ensin testi varmistukseksi ; ) hih...
Dajm