Mikä olisi sopiva paino 175 cm pitkälle naiselle?
Sellainen, jossa olisi vähän kurvejakin eikä ihan tikkulaiha. 65 kg?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makukysymys ja kehotyyppi tietysti vaikuttaa paljon, eli pituus itsessään ei vielä kerro kaikkea.
Minä olen tuon 175cm ja mulle sopii paino väliltä 58-67kg, tuon alle näyttää pahalta ja tuntuu heikolta, ja tuon yli alkaa pönäköityä ja tuntua raskaalta. Minulla on hyvä ryhti, leveät hartiat ja leveä lantio, pitkähköt hoikahkot jalat ja kapea vyötärö. Voimaa luonnostaan hyvin.
Minkälaiset mitat suunnilleen? Hartia-vyötärö-lantio siis
Paino vaikuttaa onko mitat millaiset, mutta vyötärö 35cm kapeampi kuin lantio aina painosta riippumatta (esim. 67kg lantio metrin ja vyötärö 65, 58kg lantio 93 ja vyötärö 58). Hartioiden ympärys myös sen 97-98.
Vierailija kirjoitti:
65kg on ton pituisella tikkulaiha. 75kg olisi normipaino.
Minä en nykymittareiden mukaan katso painoasiaa, 80-luvulla normaalipaino oli pituudesta pois se ykkönen edestä. Se on helppo ja hyvä tapa tietää normipainonsa. Nykyään pidetään alipainoa normaalina ja normaalipainoisia lihavina.
Mitähän me oikeasti lihavat ollaan, ei riitä edes sanat ja nykykäyrät.. Ai niin, me ollaan obeeseja. 😬
65kg ja 75kg on ton pituisella molemmat normaalipainoa. Toki 65kg voi olla jonkun makuun jo liian hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanne paino on naisella edelleen pituus - 100.
Juuri näin. Näin se ennenkin mitattiin, ja tää on helppo tietää, kunhan tietää pituuden.
Tää on muuten ihanne paino myös miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ruumiinrakenteesta ja lihasmassasta. Sanoisin että 65kg-70kg
70 kg on suominaisten normipaino.
Olisikin. 70 kiloset ihmiset on vielä ns normaalin kokoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 176 cm pitkä. Kun painoin 62 kg, niin sain huomautuksia, kuinka selkärankani pullotti anorektisesti. Itselleni 66-68 kg olisi ihanteellisin.
Paino on myös ikään sidottua. Nuorena hoikka näyttää paremmalta kuin vanha kuovam lesän orava.
Nimenomaan näin. Lääkäri sanoi minulle 178 cm pitkälle, että keski-iässä pitää olla normaalipainoinen ei siis laiha tai lähes laiha. Osteoporoosi kolkuttelee ovella, jos on laihanpuoleinen, kun ikää tulee lisää. Sukulaiseni kärsimystä osteoporoosista seuranneena en todellakaan suosittele kenellekään edes hoikkuutta keski-ikäisenä tai vanhempana, mutta ei tietenkään roimaa ylipainoa rasittamaan niveliä.
Ja eläkeiässä pitäisi olla vieläkin isompi, sillä yli 65-vuotiaalle suositeltava painoindeksi on 24-29.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilemalla selviää:
- jos olet nyt liian laiha, nosta painoa kunnes näytät tarpeeksi kurvikkalta.
- jos olet liian iso, laihduta, kunnes näytät tarpeeksi kurvikkalta.
Oisipa toi noin helppoa. Vähän monimutkaisempi juttu kuin pelkkä pituus/paino suhde. Kaikista kehoista ei saa millään sopivan kurvikasta. Ilman kirurgin veistä siis.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 176 cm pitkä. Kun painoin 62 kg, niin sain huomautuksia, kuinka selkärankani pullotti anorektisesti. Itselleni 66-68 kg olisi ihanteellisin.
Paino on myös ikään sidottua. Nuorena hoikka näyttää paremmalta kuin vanha kuovam lesän orava.
Sama mulla, oon 177cm ja kun painoni oli lähempänä 60kg sain siitä huomautteluja. Toki kehujakin. Olen alkanut urheilemaan ja saanut lihasta ja tässä 5 vuoden aikana on tasaisesti tullut n. 6kg lisää. Nyt on sopiva olo. Eli riippuu tosi paljon lihasmassasta ja muutenkin rakenteesta. Mutta veikkaisin että sulle sopiva paino on 60-70kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan näin. Lääkäri sanoi minulle 178 cm pitkälle, että keski-iässä pitää olla normaalipainoinen ei siis laiha tai lähes laiha. Osteoporoosi kolkuttelee ovella, jos on laihanpuoleinen, kun ikää tulee lisää. Sukulaiseni kärsimystä osteoporoosista seuranneena en todellakaan suosittele kenellekään edes hoikkuutta keski-ikäisenä tai vanhempana, mutta ei tietenkään roimaa ylipainoa rasittamaan niveliä.
Ja eläkeiässä pitäisi olla vieläkin isompi, sillä yli 65-vuotiaalle suositeltava painoindeksi on 24-29.
Ylipaino ja etenkin lihavuus aikuisiällä vähentää elinvuosia, mutta ikääntyessä ylipainon haitallinen vaikutus heikkenee. Siksi ylipainon raja ikääntyneillä on sallivampi. Nuoremman aikuisen normaali painoindeksin alue on 18,525, mutta ikääntyneillä se on 2329. Painoindeksin voi määrittää laskurilla.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01153
Näin se menee, vaikka kuinka laihafani laittaisi peukkua alaspäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makukysymys ja kehotyyppi tietysti vaikuttaa paljon, eli pituus itsessään ei vielä kerro kaikkea.
Minä olen tuon 175cm ja mulle sopii paino väliltä 58-67kg, tuon alle näyttää pahalta ja tuntuu heikolta, ja tuon yli alkaa pönäköityä ja tuntua raskaalta. Minulla on hyvä ryhti, leveät hartiat ja leveä lantio, pitkähköt hoikahkot jalat ja kapea vyötärö. Voimaa luonnostaan hyvin.
Paino vaikuttaa onko mitat millaiset, mutta vyötärö 35cm kapeampi kuin lantio aina painosta riippumatta (esim. 67kg lantio metrin ja vyötärö 65, 58kg lantio 93 ja vyötärö 58). Hartioiden ympärys myös sen 97-98.
Ja näillä mitoilla on siis mielestäsi leveät hartiat ja lantio?
Riippuu ihan äärimmäisen paljon ruumiinrakenteesta ja lihasten määrästä. Normaalin, hyvän painon vaihteluväli on todella suuri. Toiselle hyvä paino voi olla 58 kg, toiselle 80 kg. Ja siis niin, että kumpikaan ei välttämättä ole (ainakaan mainittavasti) toista lihavampi. Heillä on vain erilaiset vartalot.
Painoindeksi on suuntaa antava, mutta sekin vain sitä. Se ei esim. huomioi lihaksikkuutta. Minä olen 170, joten tiedän normaalipainoindeksin (20-24.9) tämän pituiselle olevan 58-72 kg. 175-senttiselle ei varmaankaan heitä kauas NOIN 62-77 kg??
Itse olen 174cm ja painan n. 72kg. Pidän sopivana, BMI ja vyötärön ympärys normaalin rajoissa. Fyysinen kuntokin on ihan ok, toki riippuu kehen vertaa.
Sehän riippuu paljon vartalon muodosta, luustosta ja kuinka paljon on lihaksia. Sehän voi olla siinä 60-85 kilon paikkeilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näillä mitoilla on siis mielestäsi leveät hartiat ja l
Kyllä pidän itseäni harteikkaana, lantio ja hartiat ovat leveät suhteessa muuhun kroppaan eivätkä mitenkään kapeat. Vaikutelmaa lisää varmaan se, kun hartiat on suorat eivätkä alaspäin kapenevat, ja lantionympäryksessäkin näkyy nimenomaan lantion leveys kun peppu minulla ei iso ole. Eli on leveän mallinen lantio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo. Olen 178cm mies. Painan 68kg enkä ole mikään laiha. Leveät hartiat.
Eli hieman epäilen sitä sun tarinaa.
Näin just. Olen 185 cm mies, ja reilu parikymppisenä painoin 67 kg. Olin toki hoikka, mutta en mitenkään silmiinpistävän laiha. Olisi ollut varaa kaventaa kyllä. Olen kapeaharteinen ja raajani ovat ohuet.
Riippuu rakenteesta ja lihasten määrästä
Noin 60 kg, jos ei lihaksia ole ihan kauheasti. Siinä on jo kurveihinkin kiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo. Olen 178cm mies. Painan 68kg enkä ole mikään laiha. Leveät hartiat.
Eli hieman epäilen sitä sun tarinaa.
Näin just. Olen 185 cm mies, ja reilu parikymppisenä painoin 67 kg. Olin toki hoikka, mutta en mitenkään silmiinpistävän laiha. Olisi ollut varaa kaventaa kyllä. Olen kapeaharteinen ja raajani ovat ohuet.
Minun mieheni oli nuoren 187 cm ja 74 kg. Todellinen kukkakeppi. Onneksi sittemmin sai 10 kg lisää.
Näin. Hän halusi olla kurvikas. Eli ehkä 65-75? Se riippuu paljon ihmisestä. Mulle ei tule kunnollisia kurveja (hyvin erottuva lantio, rinnat) kun vasta ylipainon puolella joten olen ilman sitten.