Mikä olisi sopiva paino 175 cm pitkälle naiselle?
Sellainen, jossa olisi vähän kurvejakin eikä ihan tikkulaiha. 65 kg?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
55
Tämänpainoisena olisi ihan BMI:nkin mukaan reippaasti alipainon puolella, eli ei hyvä.
Ei nyt kovin reippaasti, normaalipainon alaraja on 18.5 ja 55-kiloisella painoindeksi on 18, joka luokitellaan lieväksi alipainoksi.
Nainen jonka BMI = 24,99 on terveydellisesti määriteltynä normaalipainoinen mutta kauneudellisesti määriteltynä isokokoinen (valtavakokoinen) eli rumapainoinen.
Nainen jonka BMI = 18,50 on terveydellisesti määriteltynä normaalipainoinen, mutta kauneudellisesti määriteltynä kaunotar, hoikka, kevyt, pikkuinen eli kaunispainoinen.
Käsite normaalipaino on kelvoton määre kun kyseeeä on kauneus, seksikkyys, haluttavuus, &c.
Ihanne paino on naisella edelleen pituus - 100.
175 cm pituiselle naiselle painoindeksit tarkoittavat seuraavia painorajoja:
Alipaino:
Paino alle noin 56,9 kg (BMI < 18,5)
Normaali paino:
Paino välillä noin 56,9 kg 76,2 kg (BMI 18,524,9)
Ylipaino:
Paino välillä noin 76,2 kg 91,9 kg (BMI 2529,9)
Lihavuus (obesiteetti):
Paino yli noin 91,9 kg (BMI > 30)
Vierailija kirjoitti:
Kaunotarten ihannepaino ei ole pituus - 100. Kissakujan mallikaunottaret ovat välillä 16,0 ... 18,5. Hollywood kaunottaret ovat välillä 18,0 ... 22,0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makukysymys ja kehotyyppi tietysti vaikuttaa paljon, eli pituus itsessään ei vielä kerro kaikkea.
Minä olen tuon 175cm ja mulle sopii paino väliltä 58-67kg, tuon alle näyttää pahalta ja tuntuu heikolta, ja tuon yli alkaa pönäköityä ja tuntua raskaalta. Minulla on hyvä ryhti, leveät hartiat ja leveä lantio, pitkähköt hoikahkot jalat ja kapea vyötärö. Voimaa luonnostaan hyvin.
Minkälaiset mitat suunnilleen? Hartia-vyötärö-lantio siis
Minulla? Hartioista en osaa sanoa, mutta tasapaksu ry 84, vy 67 ja ly 88 mitattiin viimeksi. Olen lyhytselkäinen ja pitkä/hoikkaraajainen, aina ollut tällaista kropanmallia (ja niin ovat molemmat vanhempanikin). Ikää siis vähän päälle 40.
65kg on ton pituisella tikkulaiha. 75kg olisi normipaino.
Minä en nykymittareiden mukaan katso painoasiaa, 80-luvulla normaalipaino oli pituudesta pois se ykkönen edestä. Se on helppo ja hyvä tapa tietää normipainonsa. Nykyään pidetään alipainoa normaalina ja normaalipainoisia lihavina.
Mitähän me oikeasti lihavat ollaan, ei riitä edes sanat ja nykykäyrät.. Ai niin, me ollaan obeeseja. 😬
Kauneudelliset määreet BMI asteikolta luettuna (siis Beauty Mass Index, lasketaan samoin kuin terveydellinen BMI).
alle 18 = söpöpainoinen
18 ... 20 = kaunispainoinen
20 ... 22 = siedettäväpainoinen
22 ... 25 = rumapainoinen
25 ... 30 = järkyttäväpainoinen
yli 30 = kammottavapainoinen
BMI = paino (kg) / pituus (m) / pituus (m
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makukysymys ja kehotyyppi tietysti vaikuttaa paljon, eli pituus itsessään ei vielä kerro kaikkea.
Minä olen tuon 175cm ja mulle sopii paino väliltä 58-67kg, tuon alle näyttää pahalta ja tuntuu heikolta, ja tuon yli alkaa pönäköityä ja tuntua raskaalta. Minulla on hyvä ryhti, leveät hartiat ja leveä lantio, pitkähköt hoikahkot jalat ja kapea vyötärö. Voimaa luonnostaan hyvin.
Minulla? Hartioista en osaa sanoa, mutta tasapaksu ry 84, vy 67 ja ly 88 mitattiin viimeksi. Olen lyhytselkäinen ja pitkä/hoikkaraajainen, aina ollut tällaista kropanmallia (ja niin ovat molemmat vanhempanikin). Ikää siis vähän päälle 40.
Oops, anteeksi. En ole tuon kirjoittanut, mutta painan siis tuon noin 58-59 kg.
Olen 180cm ja 59kg, enkä ole mitenkään erityisen laiha.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Näin se ennenkin mitattiin, ja tää on helppo tietää, kunhan tietää pituuden.
Vierailija kirjoitti:
Kauneudelliset määreet BMI asteikolta luettuna (siis Beauty Mass Index, lasketaan samoin kuin terveydellinen BMI).
alle 18 = söpöpainoinen
18 ... 20 = kaunispainoinen
20 ... 22 = siedettäväpainoinen
22 ... 25 = rumapainoinen
25 ... 30 = järkyttäväpainoinen
yli 30 = kammottavapainoinen
BMI = paino (kg) / pituus (m) / pituus (m
Mikä näistä on sun älykkyysosamäärä?
Iha sama, koha on iso perse, ei kuitekaan nii iso ettei autoon mahu.
Vierailija kirjoitti:
75-85 kg.
Tuohan on jo ylipainoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunotarten ihannepaino ei ole pituus - 100. Kissakujan mallikaunottaret ovat välillä 16,0 ... 18,5. Hollywood kaunottaret ovat välillä 18,0 ... 22,0.
Hollywoodrimpulat onkin lapsenpainoisia, todella todella pieniä.
Mallitkin ovat anorektikkoja.
Että jis kauneus vaatii tuolllasta, olkaa hyvät naiset rauhassa mieluummin "rumia" ja normaalipainoisia.
Ihan sen painoinen kuin ko. Henkilöstä itsestään tuntuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 180cm ja 59kg, enkä ole mitenkään erityisen laiha.
Ai jaa. 😂
No, muuta et voi valita kuin painon, etkä oikein sitäkään. Ei kai sitä tarvitse tällä palstalla kysellä,