Mikä olisi sopiva paino 175 cm pitkälle naiselle?
Sellainen, jossa olisi vähän kurvejakin eikä ihan tikkulaiha. 65 kg?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Minkä levyset hartiat ja lantio sit teidän mielestä on leveät
Reilusti yli metrin.
70-75 kg. Ruumiinrakenteesta riippuen voi painoa olla enemmänkin ja silti näyttää sopivan kokoiselta.
Nämä on taas näitä ikuisuuskysymyksiä. Olen 175 cm ja 98-101 kg nainen ja omasta mielestäni aivan sopiva. Jonkun muun mielestä varmasti en ole, mutta se ei vaikuttaa siihen, mitä ajattelen itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
BMI:n terveydelliset määreet ovat lähes 200 vuoden takaa. Silloin ruoka-ainesten saatavuudessa saattoi olla suuria vaihteluita, joten oli eduksi että ihmisillä oli vararavintoa päällään.
Nykyisin käytössä oleva 2000 kcal/vrk saantisuositus tekee miehistä rumapainoisia, ja naisista järkyttäväpainoisia tai jopa kammottavapainoisia Tuo ero johtuu siitä, että nainen tarvitsee keskimäärin 200 kcal vähemmän energiaa, sillä naisen aivot ovat 20% pienempikokoiset kuin miehen aivot.
Sun aivot ainakin vaikuttaisi olevan kammottavan pienet.
Mä olen 170cm ja painan 60kg. Olen aika raskasrakenteinen kuten vanhempani ja veljenikin. Kylkiluut näkyvät selvästi, vaikka en vedä vatsaa sisään. Laihdutin joskus 50-kiloiseksi. En ainakaan mitään kehua saanut, pidettiin sairaana. Jo muutenkin kapeat kasvot meni ihan luisiksi. Eli ruumiinrakenne vaikuttaa siihen mikä on sopiva paino. Jos ajatellaan BMI:ta niin normaalipainon sisään mahtuu monenlaista kehoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 176 cm pitkä. Kun painoin 62 kg, niin sain huomautuksia, kuinka selkärankani pullotti anorektisesti. Itselleni 66-68 kg olisi ihanteellisin.
Paino on myös ikään sidottua. Nuorena hoikka näyttää paremmalta kuin vanha kuovam lesän orava.
Joopajoo. Olen 178cm mies. Painan 68kg enkä ole mikään laiha. Leveät hartiat.
Eli hieman epäilen sitä sun tarinaa.
Se kun on just niin yksilöllistä. Olet varmaan rimpularakenteinen (kapea lantio). Minä en ole. Minä olen 170 cm nainen ja kun nuorena painoin 67 kg, lantion luuni pullottivat ja minulle huomauteltiin liiallisesta laihuudesta. Revi siitä.
65 kiloa voisi olla aika passeli. Itse olen 170 cm ja painan 55 kiloa
60 jos treenaamaton, 70 jos treenattu.
Vierailija kirjoitti:
65kg on ton pituisella tikkulaiha. 75kg olisi normipaino.
Minä en nykymittareiden mukaan katso painoasiaa, 80-luvulla normaalipaino oli pituudesta pois se ykkönen edestä. Se on helppo ja hyvä tapa tietää normipainonsa. Nykyään pidetään alipainoa normaalina ja normaalipainoisia lihavina.
Mitähän me oikeasti lihavat ollaan, ei riitä edes sanat ja nykykäyrät.. Ai niin, me ollaan obeeseja. 😬
No ei ole kyllä 65 kg tikkulaiha. Itse olin laihan näköinen kun painoin 52 kg. Toki vartalonmuotoja on monia, eli jos runko on sellainen jäntevämpi amatsonimalli, niin painoa on automaattisesti enemmän vähimmilläänkin.
Käyn salilla ja painoni on 178 cm pitkänä 72kg. Jos haluaisin painon olevan alle 70 kiloa, pitäisi tinkiä jo lihaksista. Painoa ei kannata tuijottaa liikaa, ja kaikista vähiten liikunnallisen ihmisen. Lihas painaa.
Kehon rakenne ratkaisee. Mutta joku 75 on useimmille pitkille sopiva.
75 kg. Silloin on vielä normaalipainoinen.
Hyväkuntoiselle 60-70, sen yli alkaa jo vähän pömpöttelemään sieltä täältä. Ei sekään väärin ole, mutta tässä kysyttiin nyt hyvää painoa, eikä mitään kehopositiivisuuden haamurajaa.
174/65 pari kiloa haluaisin pois
Olen 176 cm ja ennen lapsia painoin 58-59 kg, mikä tuntui sopivalta. Kun meni yli 65 kg, niin ei enää ollut niin mukavan näköinen kroppa.
60-70kg siis