Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tahoilta saisi mielestäsi leikata lisää?

Vierailija
15.09.2024 |

Tässä omat ehdokkaat:

- tukirohmu yritykset

- ulkomaalaiset opiskelijat

- yksinhuoltajien ja yhteishuoltajien tuet

- hevosurheilu

- metsänomistajat

Kommentit (256)

Vierailija
81/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisen palkat, niitä maksetaan 22 miljardia.

Sossutuet on vain 800 miljoonaa ja niistä osa menee eläkeläisille.

Eli lakkautetaan poliisi, julkinen terveydenhoito, koulut, kuntien liikuntapaikat jne? Saattaisi sinunkin elämä vähän kurjistua.

Ei. Julkisella on vaikka kuinka paljon kaikkea höpöhöpötekemistä ja tehostamisen varaa. Luulen että sinulla ei ole pienintä hajuakaan kaikesta mitä eri virastoissa tehdään.

Vierailija
82/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolustusmenot voisi puolittaa, Nato-kustannukset minimiin, jenkit saavat itse maksaa Dca-kustannukset ( mielellään perutaan koko sopimus, eurooppalaisempaan Natoon voisi jäädäkin, Usan rooli minimiin ), hyvätuloisten lapsilisät, hyvää liikevoittoa - osinkoja jakavilta pörssiyhtiöiltä yritystuen pienemmiksi, julkisen sektorin johtajien palkkiot+bonukset ( Alko, yle, vr etc. ).

Mikä rybotti siellä itkee? Puolustusvoimilta ei leikata. Oletko kommunisti vai venäläinen?

t. ap

Missähän sinäkin aivoton näet kommunisteja? Mitä taas armeijaan tulee niin siitä vaan lahjoittamaan rahasi sinne. Minua ei tässä maassa kiinnosta mikään joten minun rahojani ei armeija saisi jos päättäisin. Tuollainen kusiluikkari kuin sinä saisi turpaansa välittömästi jos eteeni eksyisit.

-eri

Miksi sitten asut täällä ja hyödynnät etuja? Painu muualle täältä, sika. Sinua ei jäädä kaipaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"EU-maiden asukkaille on annettava samat edut. Jos koulutus on maksutonta suomalaisille, niin on oltava myös muille EU-kansalaisille. Vastaavasti suomalaisetkin saavat muissa EU-maissa samat edut kuin niiden omat kansalaiset. EU:n ulkopuolisiltakaan ei saa kerätä voittoa, vaan pelkät kulut. Mutta minusta voisi hyvin tarkastella uudelleen englanninkielisten koulutusten maksuttomuutta. Suurin osa suomalaisista kuitenkin haluaa opiskella suomeksi tai ruotsiksi. Englanninkielisissä ohjelmissa on suurin osa ulkomailta."

Englanninkielisissä ohjelmissa on tosiaan paljon ulkomaalaisia. Lisäksi on jonkin verran myös ulkosuomalaisten lapsia, joiden vanhemmat työskentelevät ulkomailla eikä maksa veroja Suomeen. Laittavat kuitenkin kansainvälistä koulua käyneet lapsensa Suomeen ilmaisille englanninkielisille opiskelupaikoille. Eli ei ole oikein, maksu näihin, kiitos! He joutuisivat maksamaan opinnoistaan joka tapauksessa. Eivätkä välttämättä jää Suomeen töihin. 

Vierailija
84/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay ja EK verolle, siitä saataisiin mukavasti lisärahaa.

Vierailija
85/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu tukipaketit

Ilmastorahasto (vihreä siirtymä) 

Eu jäsenmaksut

Ukraina

Maa...nmuu..tto

Keh...apu

Vierailija
86/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuesta määräaikainen esim. 6kk. Asumistuki pois ja pelkkä opiskelijoiden asumislisä kaikille samoilla ehdoilla.

Hieno ajatus että juuri kaikkein heikoimmassa asemassa olevilta??? No siinä vaiheessa minä lopetan verojen maksun.

Kyllä puolen vuoden tuen pitäisi riittää, että pääsee sieltä heikosta asemasta pois töihin tai opiskelemaan.

Vierailija
87/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eu tukipaketit

Ilmastorahasto (vihreä siirtymä) 

Eu jäsenmaksut

Ukraina

Maa...nmuu..tto

Keh...apu

Ja myöskin sensuurit pois.

Kahta viimeistä en voinut kirjoittaa kunnolla koska meni heti moderointiin.

V..u mikä NL tää on nykyään.

Vierailija
88/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisen palkat, niitä maksetaan 22 miljardia.

Sossutuet on vain 800 miljoonaa ja niistä osa menee eläkeläisille.

Leikkaukset tuolla johtajatasolta.  Onko esim. YLE:n pääjohtajakaan kaiken ansaitsemansa palkan arvoinen?

Vierailija
89/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kehitysapu

-Ulkomaalaiset opiskelijat

-Sosiaalietuudet ja terveydenhoito ulkomaalaisille

-Vastaanottokeskukset

Vierailija
90/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle, ooppera, järjestöt.

Vierailija
91/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairailta. Heitä hyysätään aivan liikaa.

Vierailija
92/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa riittää yksi säästökohde. Peruutetaan vihdoin ratikkahanke. Kattaa monen vuoden säästötarpeen. 

Vierailija
93/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää voi edelleen leikata sosiaalipuolen tuista.

Ja asuntotuesta, mikäli yksi henkilö asuu ylisuuressa, liian kalliiissa vuokra-asunnossa.

Ja jos työ ei kelpaa, eikä maistu, niin kaikki tuet pois.

Eiköhän ala työnteko kiinnostella, kun nälkä kurnii suolissa.

Taas tämä iänikuinen virsi siitä, että tukileikkaukset tuovat automaattisesti työpaikan. Ihan kuin työttömän ympärillä pyörisi koko ajan rekryfirmoja tyrkyttämässä (palkka)työpaikkaa. Sen kun vaan perseen nostaa sohvalta ja menee töihin. Älä kuule unta nää!

Vierailija
94/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistavan luokan veroedut ja porsaanreiät. Kansallisomaisuuden myynti. 

Vierailija
95/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea käsittää miksi persaukisen maan kuin Suomen pitäis ottaa miljardikaupalla lainaa ja lapata sitä lainarahaa jonnekin Afrikan savimajakeisarille = kehitysapu.

Vierailija
96/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistavan luokan veroedut ja porsaanreiät. Kansallisomaisuuden myynti. 

Sori, sulle tuli painovirhe. Maksavan luokan veroedut ja porsaanreiät

Vierailija
97/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolustusmenot voisi puolittaa, Nato-kustannukset minimiin, jenkit saavat itse maksaa Dca-kustannukset ( mielellään perutaan koko sopimus, eurooppalaisempaan Natoon voisi jäädäkin, Usan rooli minimiin ), hyvätuloisten lapsilisät, hyvää liikevoittoa - osinkoja jakavilta pörssiyhtiöiltä yritystuen pienemmiksi, julkisen sektorin johtajien palkkiot+bonukset ( Alko, yle, vr etc. ).

Mikä rybotti siellä itkee? Puolustusvoimilta ei leikata. Oletko kommunisti vai venäläinen?

t. ap

Missähän sinäkin aivoton näet kommunisteja? Mitä taas armeijaan tulee niin siitä vaan lahjoittamaan rahasi sinne. Minua ei tässä maassa kiinnosta mikään joten minun rahojani ei armeija saisi jos päättäisin. Tuollainen kusiluikkari kuin sinä saisi turpaansa välittömästi j

Kuules pallero kun minä olen ansainnut tähän asti elämäni aikana enemmän kuin sinä tulet ikinä ansaitsemaan. Sinun kaltaistasi pikku nillittäjää minä en tarvitse. Vituttaa tuollaiset ruikuttajapaskat joille ei ole mitään tekoa oikeassa elämässä. Täällä sinä netissä anona itket kun et muutakaan onnettoman elämäsi aika saa aikaiseksi. 

Vierailija
98/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea käsittää miksi persaukisen maan kuin Suomen pitäis ottaa miljardikaupalla lainaa ja lapata sitä lainarahaa jonnekin Afrikan savimajakeisarille = kehitysapu.

No sinähän olet melko varmasti persu ja te olette hallituksessa. Mikä estää maksamasta mitään minnekään??? Kokoomus vai RKP?

Vierailija
99/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle, ooppera, järjestöt.

Sinä

Vierailija
100/256 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi nousuun sillä että kaikki leikkaa vuorollaan mielikuvitusvihollisiltaan.

Suomen omaisuus tehtiin valtion omistuksilla, jotka oikeisto möi.

Jos me halutaan rahaa, me joudutaan sijoittaan itseemme LISÄÄ, vähentämällä saa vähemmän tuloksia.

Me tarvitaan kansallistettu sähköverkko, terveydenhuolto ja realistinen 15 vuoden suunnitelma kaivostuotannon aloittamiseks valtion toimesta.

Mut ettehän te oikeasti välitä, haluatte kostaa, pissata yhteisiin muroihin et muutkin joutuu maistaan.

Mä olen niin saamarin pettyny teihin kaikkiin muihin et hyvä kun henki kiertää.

Eiks tää basicly ole se mikä ois vasemmiston duuni?

Mitä niille tapahtu? Huhuu!? Missä luuraa se vihainen änkyrä vasemmisto joka ei välitä yhtään pissavärkeistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme