Miltä tahoilta saisi mielestäsi leikata lisää?
Tässä omat ehdokkaat:
- tukirohmu yritykset
- ulkomaalaiset opiskelijat
- yksinhuoltajien ja yhteishuoltajien tuet
- hevosurheilu
- metsänomistajat
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolustusmenot voisi puolittaa, Nato-kustannukset minimiin, jenkit saavat itse maksaa Dca-kustannukset ( mielellään perutaan koko sopimus, eurooppalaisempaan Natoon voisi jäädäkin, Usan rooli minimiin ), hyvätuloisten lapsilisät, hyvää liikevoittoa - osinkoja jakavilta pörssiyhtiöiltä yritystuen pienemmiksi, julkisen sektorin johtajien palkkiot+bonukset ( Alko, yle, vr etc. ).
Mikä rybotti siellä itkee? Puolustusvoimilta ei leikata. Oletko kommunisti vai venäläinen?
t. ap
Missähän sinäkin aivoton näet kommunisteja? Mitä taas armeijaan tulee niin siitä vaan lahjoittamaan rahasi sinne. Minua ei tässä maassa kiinnosta mikään joten minun rahojani ei armeija saisi jos päättäisin. Tuollainen kusiluikkari kuin sinä saisi turpaansa välittömästi jos eteeni eksyisit.
-eri
Miksi sitten asut täällä ja hyödynnät etuja? Painu muualle täältä, sika. Sinua ei jäädä kaipaamaan.
"EU-maiden asukkaille on annettava samat edut. Jos koulutus on maksutonta suomalaisille, niin on oltava myös muille EU-kansalaisille. Vastaavasti suomalaisetkin saavat muissa EU-maissa samat edut kuin niiden omat kansalaiset. EU:n ulkopuolisiltakaan ei saa kerätä voittoa, vaan pelkät kulut. Mutta minusta voisi hyvin tarkastella uudelleen englanninkielisten koulutusten maksuttomuutta. Suurin osa suomalaisista kuitenkin haluaa opiskella suomeksi tai ruotsiksi. Englanninkielisissä ohjelmissa on suurin osa ulkomailta."
Englanninkielisissä ohjelmissa on tosiaan paljon ulkomaalaisia. Lisäksi on jonkin verran myös ulkosuomalaisten lapsia, joiden vanhemmat työskentelevät ulkomailla eikä maksa veroja Suomeen. Laittavat kuitenkin kansainvälistä koulua käyneet lapsensa Suomeen ilmaisille englanninkielisille opiskelupaikoille. Eli ei ole oikein, maksu näihin, kiitos! He joutuisivat maksamaan opinnoistaan joka tapauksessa. Eivätkä välttämättä jää Suomeen töihin.
Ay ja EK verolle, siitä saataisiin mukavasti lisärahaa.
Eu tukipaketit
Ilmastorahasto (vihreä siirtymä)
Eu jäsenmaksut
Ukraina
Maa...nmuu..tto
Keh...apu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuesta määräaikainen esim. 6kk. Asumistuki pois ja pelkkä opiskelijoiden asumislisä kaikille samoilla ehdoilla.
Hieno ajatus että juuri kaikkein heikoimmassa asemassa olevilta??? No siinä vaiheessa minä lopetan verojen maksun.
Kyllä puolen vuoden tuen pitäisi riittää, että pääsee sieltä heikosta asemasta pois töihin tai opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Eu tukipaketit
Ilmastorahasto (vihreä siirtymä)
Eu jäsenmaksut
Ukraina
Maa...nmuu..tto
Keh...apu
Ja myöskin sensuurit pois.
Kahta viimeistä en voinut kirjoittaa kunnolla koska meni heti moderointiin.
V..u mikä NL tää on nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Julkisen palkat, niitä maksetaan 22 miljardia.
Sossutuet on vain 800 miljoonaa ja niistä osa menee eläkeläisille.
Leikkaukset tuolla johtajatasolta. Onko esim. YLE:n pääjohtajakaan kaiken ansaitsemansa palkan arvoinen?
-Kehitysapu
-Ulkomaalaiset opiskelijat
-Sosiaalietuudet ja terveydenhoito ulkomaalaisille
-Vastaanottokeskukset
Sairailta. Heitä hyysätään aivan liikaa.
Turussa riittää yksi säästökohde. Peruutetaan vihdoin ratikkahanke. Kattaa monen vuoden säästötarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Lisää voi edelleen leikata sosiaalipuolen tuista.
Ja asuntotuesta, mikäli yksi henkilö asuu ylisuuressa, liian kalliiissa vuokra-asunnossa.
Ja jos työ ei kelpaa, eikä maistu, niin kaikki tuet pois.
Eiköhän ala työnteko kiinnostella, kun nälkä kurnii suolissa.
Taas tämä iänikuinen virsi siitä, että tukileikkaukset tuovat automaattisesti työpaikan. Ihan kuin työttömän ympärillä pyörisi koko ajan rekryfirmoja tyrkyttämässä (palkka)työpaikkaa. Sen kun vaan perseen nostaa sohvalta ja menee töihin. Älä kuule unta nää!
Omistavan luokan veroedut ja porsaanreiät. Kansallisomaisuuden myynti.
Vaikea käsittää miksi persaukisen maan kuin Suomen pitäis ottaa miljardikaupalla lainaa ja lapata sitä lainarahaa jonnekin Afrikan savimajakeisarille = kehitysapu.
Vierailija kirjoitti:
Omistavan luokan veroedut ja porsaanreiät. Kansallisomaisuuden myynti.
Sori, sulle tuli painovirhe. Maksavan luokan veroedut ja porsaanreiät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolustusmenot voisi puolittaa, Nato-kustannukset minimiin, jenkit saavat itse maksaa Dca-kustannukset ( mielellään perutaan koko sopimus, eurooppalaisempaan Natoon voisi jäädäkin, Usan rooli minimiin ), hyvätuloisten lapsilisät, hyvää liikevoittoa - osinkoja jakavilta pörssiyhtiöiltä yritystuen pienemmiksi, julkisen sektorin johtajien palkkiot+bonukset ( Alko, yle, vr etc. ).
Mikä rybotti siellä itkee? Puolustusvoimilta ei leikata. Oletko kommunisti vai venäläinen?
t. ap
Missähän sinäkin aivoton näet kommunisteja? Mitä taas armeijaan tulee niin siitä vaan lahjoittamaan rahasi sinne. Minua ei tässä maassa kiinnosta mikään joten minun rahojani ei armeija saisi jos päättäisin. Tuollainen kusiluikkari kuin sinä saisi turpaansa välittömästi j
Kuules pallero kun minä olen ansainnut tähän asti elämäni aikana enemmän kuin sinä tulet ikinä ansaitsemaan. Sinun kaltaistasi pikku nillittäjää minä en tarvitse. Vituttaa tuollaiset ruikuttajapaskat joille ei ole mitään tekoa oikeassa elämässä. Täällä sinä netissä anona itket kun et muutakaan onnettoman elämäsi aika saa aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea käsittää miksi persaukisen maan kuin Suomen pitäis ottaa miljardikaupalla lainaa ja lapata sitä lainarahaa jonnekin Afrikan savimajakeisarille = kehitysapu.
No sinähän olet melko varmasti persu ja te olette hallituksessa. Mikä estää maksamasta mitään minnekään??? Kokoomus vai RKP?
Vierailija kirjoitti:
Yle, ooppera, järjestöt.
Sinä
Vierailija kirjoitti:
Suomi nousuun sillä että kaikki leikkaa vuorollaan mielikuvitusvihollisiltaan.
Suomen omaisuus tehtiin valtion omistuksilla, jotka oikeisto möi.
Jos me halutaan rahaa, me joudutaan sijoittaan itseemme LISÄÄ, vähentämällä saa vähemmän tuloksia.
Me tarvitaan kansallistettu sähköverkko, terveydenhuolto ja realistinen 15 vuoden suunnitelma kaivostuotannon aloittamiseks valtion toimesta.
Mut ettehän te oikeasti välitä, haluatte kostaa, pissata yhteisiin muroihin et muutkin joutuu maistaan.
Mä olen niin saamarin pettyny teihin kaikkiin muihin et hyvä kun henki kiertää.
Eiks tää basicly ole se mikä ois vasemmiston duuni?
Mitä niille tapahtu? Huhuu!? Missä luuraa se vihainen änkyrä vasemmisto joka ei välitä yhtään pissavärkeistä?
Ei. Julkisella on vaikka kuinka paljon kaikkea höpöhöpötekemistä ja tehostamisen varaa. Luulen että sinulla ei ole pienintä hajuakaan kaikesta mitä eri virastoissa tehdään.