Miten kertoa opettaja vanhempainillassa, että on kristitty?
Moikka!
Olen varhaiskasvatuksenopettaja ja minulla on tulossa vanhempainilta. Mikä olisi paras tapa kertoa vanhemmille, että olen kristitty? Olen mukana organisaatiossa joka tekee lähetystyötä, olen aktiivinen seurakunnassa ja teen myös vapaehtoistyötä seurakunnalle. En haluaisi hyppiä kenenkään varpaille ja tiedän että tämä on herkkä aihe monille.
Jumalan siunausta kaikille!
Kommentit (378)
Tuollahan se sulle jo kerrottiin. Etkö ymmärtänyt sitäkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristitty ope kirjoitti:
"Ei löydy. Eihän ap mitään neutraalia puhetta ole hakemassa"
Eli minä en voi sanoa esimerkiksi "Olen kristitty, aktiivinen seurakunnassa, mutta työskentelen vasun mukaisesti"? Uskonnostako ei voi puhua neutraalisti?
"Minä olen homoseksuaali, aktiivinen setassa, mutta työskentelen vasun mukaisesti."
Nuo kaksi asiaa ei kyllä vertailu toisiinsa mitenkään..
AP:n mukaan vertautuu koska perustelut kertomiselle ovat se että "aihe on herkkä" tai "herättää keskustelua".
Kristitty ope kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tulokseen ap on tullut tämän keskustelun myötä?
Lopetin lukemaan sivun 8 jälkeen. Nyt tsekkasin sivun 11. Tulin siihen tulokseen, että hyvähän tästä on kertoa. Herättää sen verran voimakkaita tunteita, että parasta olla avoin.
Jumalan siunausta teille kaikille. Varsinkin niille, jotka ovat skeptisiä uskontoa kohtaan. Voin sunnuntaina laittaa rukouskiven siunattavaksi kaikkia teitä varten. Iiiiiisot jaxuhalit <3
Etpä paljoa selvemmin voisi kertoa olevasi trolli.. :D
Vierailija kirjoitti:
Koettakaa nyt päättää, jos osaan lukea vai en...
"MINÄ nimittäin olen työryhmässä joka kehittää kunnan uutta vasua! Esimieheni pyynnöstä!" 🥇🎖🏅
*Kristitty ope röyhistää ylpeänä kristittyä rintaansa ja kiinnittää kristittyyn kruununsa pari tähteä lisää*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristitty ope kirjoitti:
Eli minä en voi sanoa esimerkiksi "Olen kristitty, aktiivinen seurakunnassa, mutta työskentelen vasun mukaisesti"? Uskonnostako ei voi puhua neutraalisti?
"Minä olen homoseksuaali, aktiivinen setassa, mutta työskentelen vasun mukaisesti."
AP:n mukaan vertautuu koska perustelut kertomiselle ovat se että "aihe on herkkä" tai "herättää keskustelua".
Minä ainakin haluaisin että lapseni ope kertoo tämän itse, eikä että kuulen jostain muualta.
Kristitty ope kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristitty ope kirjoitti:
Minä ainakin haluaisin että lapseni ope kertoo tämän itse, eikä että kuulen jostain muualta.
Miksi asia mikä ei liity mitenkään työhösi, leviäisi jotenkin niin että jotkut kuulisivat sen jostain muualta? Ei päiväkodin vanhemmat tunne toisiaan eikä niillä ole mitään rinkiä missä juoruilla päiväkodin henkilökunnasta. Jos olisit alalla, tietäisit että väitteesi on ihan absurdi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi kaikille vanhemmille: "Minä olen muslimi, aktiivinen islamisti, mutta työskentelen vasun mukaisesti."
T. Muslimimies
Minä olen ääri-islamisti, mutta työskentelen vasun mukaisesti.
T. Toinen muslimimies
Mitähän ap tuumaisi oman lapsensa vanhempainillassa tällaisista ulostuloista?
Tähän kyllä odotan mielenkiinnolla ap:n vastausta..
Kristitty ope kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koettakaa nyt päättää, jos osaan lukea vai en...
moi trolli. Miksi trollaat tällä aiheella? Onko usko sinulle jotenkin haastava asia?
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuota edes tarvitse kertoa enkä usko että kannattaa, kristittyjä pidetään pahoina ihmisinä. Itse lähinnä ajattelisin että pidät itseäsi parempana ihmisenä.
Huomattava osa suomalaisista on edelleen luterilaisen kirkon jäseniä automaattisen lapsikasteen kautta eikä suurin osa heistä tee siitä isoa numeroa paitsi häiden ja hautajaisten yhteydessä. Sunnuntain jumalanpalveluksissa kirkon penkit taitavat olla keskimäärin aika vajaasti täytettyjä. Valtaosa suomalaisista pitää uskontoa puhtaasti yksityisasiana eikä halua tuoda sitä ehdoin tahdoin esille etenkään työympäristössä.
Kristitty ope kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristitty ope kirjoitti:
Mistä ihmeestä sen voisi kuulla kun se on täysin yksityisasia? Älä huuda sitä joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi kaikille vanhemmille: "Minä olen muslimi, aktiivinen islamisti, mutta työskentelen vasun mukaisesti."
T. Muslimimies
T. Toinen muslimimies
Menis kädestä pitäen kiittämään ko. miesopea AVOIMUUDESTA.. ai mutta muslimimieshän ei saa kätellä naisia... 🤔
Vierailija kirjoitti:
"MINÄ nimittäin olen työryhmässä joka kehittää kunnan uutta vasua! Esimieheni pyynnöstä!" 🥇🎖🏅
*Kristitty ope röyhistää ylpeänä kristittyä rintaansa ja kiinnittää kristittyyn kruununsa pari tähteä lisää*
Pitäähän sitä nähdä vähän vaivaa että saa varmistettua sen oman taivasosuuden!
Minulla oli aikoinaan peruskoulun yläasteella lestadiolainen uskonnon opettaja, joka veti täysin omaa linjaansa oppikirjoista välittämätttä puhuen mm. "Kristuksen sovintoverestä" ja "Jumalan tekemistä apuharvennuksista", joiden ansiosta ei ole tarvetta säännöstellä syntyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Muslimimies
T. Toinen muslimimies
Tähän kyllä odotan mielenkiinnolla ap:n vastausta..
Tämä olisi siistein juttu ikinä! Pääsisin edustamaan itseäni kristittynä, koska olisin vanhempainroolissa ja laittaisin kyseisen kaverin oikein reilusti selkä seinää vasten, varmistaen että hänellä ei olisi mitään asiaa päiväkodin lähellekkään. Ikinä.
Jos hän taas sanoisi "Olen muslimi ja työskentelen vasun mukaisesti" olisin vielä onnellisempi. Kysyisin jos hän haluaisi alkaa tekemään yhteistyötä, jotta voisimme molemmat tuoda esille omaa uskontoamme vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Jee! Pari uutta tähteä! Kun saan kymmenen, tulee papukaijamerkki! #winning #kultatähdet #papukaijamerkki
Et kerro asiasta yhtyään mitään. Oikeesti opettajana näin heikkolahjaisia?
Vierailija kirjoitti:
T. Toinen muslimimies
Menis kädestä pitäen kiittämään ko. miesopea AVOIMUUDESTA.. ai mutta muslimimieshän ei saa kätellä naisia... 🤔
Kahdenkeskisissä keskustelussakin pitäis olla joku esiliina mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sitä nähdä vähän vaivaa että saa varmistettua sen oman taivasosuuden!
Minulla oli aikoinaan peruskoulun yläasteella lestadiolainen uskonnon opettaja, joka veti täysin omaa linjaansa oppikirjoista välittämätttä puhuen mm. "Kristuksen sovintoverestä" ja "Jumalan tekemistä apuharvennuksista", joiden ansiosta ei ole tarvetta säännöstellä syntyvyyttä.
Tuossa muuten esimerkki lahkosta. Moni kun on siitä puhunut tässä ketjussa.
Mitä olen ymmärtänyt väärin? Sen että vasu vaatii minun tietävän mitkä arvot ohjaa minua? Että minun pitää olla arvostava? Vai sen että yhteisön tulee olla osallistava ja viedä luottamusta rakentavaa dialogia? Kerro mielellään missä ollaan menty väärin? Minä nimittäin olen työryhmässä joka kehittää kunnan uutta vasua. Esimieheni pyynnöstä.