Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa opettaja vanhempainillassa, että on kristitty?

15.09.2024 |

Moikka!

Olen varhaiskasvatuksenopettaja ja minulla on tulossa vanhempainilta. Mikä olisi paras tapa kertoa vanhemmille, että olen kristitty? Olen mukana organisaatiossa joka tekee lähetystyötä, olen aktiivinen seurakunnassa ja teen myös vapaehtoistyötä seurakunnalle. En haluaisi hyppiä kenenkään varpaille ja tiedän että tämä on herkkä aihe monille. 

Jumalan siunausta kaikille!

Kommentit (378)

Vierailija
221/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristitty ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tulokseen ap on tullut tämän keskustelun myötä?

Lopetin lukemaan sivun 8 jälkeen. Nyt tsekkasin sivun 11. Tulin siihen tulokseen, että hyvähän tästä on kertoa. Herättää sen verran voimakkaita tunteita, että parasta olla avoin.

Jumalan siunausta teille kaikille. Varsinkin niille, jotka ovat skeptisiä uskontoa kohtaan. Voin sunnuntaina laittaa rukouskiven siunattavaksi kaikkia teitä varten. Iiiiiisot jaxuhalit <3

Sillä, että lähes kaikki kommentoijat ovat sitä mieltä, että kertominen on huono juttu, ei siis ole sinulle mitään merkitystä. (Todennäköisesti et ole ap, mutta oletetaan nyt niin,)

Kuvittelet kai, että kun herätät negatiivista huomiota, teet itsestäsi marttyyrin. Mitään hyvää vaikutusta ei kuitenkaan ole od

Mitäpä jos vaihtaisit ainne seurakuntaan koko päiväiseksi, kun et osaa erottaa ammattiasi ja uskomuksiasi toisistaan. 

Vierailija
222/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa oikea varhaiskasvatuksen ope tietää, että koulussa ei julisteta mitään henkilökohtaisia mielipiteitä tai uskomuksia.  Ei politiikkaa tai uskontoa. Kouluissa noudatetaan opetussuunnitelmaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristitty ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tulokseen ap on tullut tämän keskustelun myötä?

Lopetin lukemaan sivun 8 jälkeen. Nyt tsekkasin sivun 11. Tulin siihen tulokseen, että hyvähän tästä on kertoa. Herättää sen verran voimakkaita tunteita, että parasta olla avoin.

Jumalan siunausta teille kaikille. Varsinkin niille, jotka ovat skeptisiä uskontoa kohtaan. Voin sunnuntaina laittaa rukouskiven siunattavaksi kaikkia teitä varten. Iiiiiisot jaxuhalit <3

Sillä, että lähes kaikki kommentoijat ovat sitä mieltä, että kertominen on huono juttu, ei siis ole sinulle mitään merkitystä. (Todennäköisesti et ole ap, mutta oletetaan nyt niin,)

Kuvittelet kai, että kun herätät negatiivista huomiota, teet itsestäsi marttyyrin. Mitään hyvää vaikutusta ei kuitenkaan ole od

"Voisinko olla mielummin pyhimys kun marttyyri? Näyttäisi hienommalta CV:ssä? Sekä seurakunnan pomohahmo, päiväkodin pomohahmo että kunnanhallinnossa istuvat pomohahmot jo tietävät että olen uskossa ja heille se on on. Olen sen verran näkyvää sorttia seurakunnassa, että olen varmistanut että esimieheni ovat tietoisia asiasta. 

Varsinkin seurakuntani kirkkoherra on mielissään siitä, että varhaiskasvatuksessa on kirkon aktiivijäsen."

Ja silti sinun tarvitsee tulla pyytelemään keskustelupalstalta neuvoja, trolliseni.

Vierailija
224/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa oikea varhaiskasvatuksen ope tietää, että koulussa ei julisteta mitään henkilökohtaisia mielipiteitä tai uskomuksia.  Ei politiikkaa tai uskontoa. Kouluissa noudatetaan opetussuunnitelmaa. 

Huomaahan tuon jo kirjoitustaidosta ja -tyylistä, että ap ei ole opiskellut ainakaan alaa, johon kuuluu kirjoittaminen ja lukeminen.

Vierailija
225/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty ope kirjoitti:

"Ei löydy. Eihän ap mitään neutraalia puhetta ole hakemassa"

Eli minä en voi sanoa esimerkiksi "Olen kristitty, aktiivinen seurakunnassa, mutta työskentelen vasun mukaisesti"? Uskonnostako ei voi puhua neutraalisti?

"Minä olen homoseksuaali, aktiivinen setassa, mutta työskentelen vasun mukaisesti."

Vierailija
226/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kertoa, oletko ev.lut? Mitä sitä mainostaa. Pääasia että osaat opettaa. 

Vierailija
227/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi kaikille vanhemmille: "Minä olen muslimi, aktiivinen islamisti, mutta työskentelen vasun mukaisesti."

Vierailija
228/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kristyttyä opea ei kannateta. Mutta lapsille saa vapaasti seta ynnä muut hörhö järjestöt kertoa valheitaan 

Sekoitat uskomukset ja faktat toisiinsa. 

Se, että taivaassa olisi joku yliolento ottamassa kädet avoimena kaikki kuolleet vastaan, on ihan ihmisen uskomuksesta kiinni. 

Se, että joku on homoseksuaali, biseksuaali tai trans, ei ole uskomusasia. Vai väitätkö, että homoseksuaali vain kuvittelee olevansa homoseksuaali ja kuvittelisi kiusaamisen ja syrjinnän?

Vierailija
229/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristitty ope kirjoitti:

"Ei löydy. Eihän ap mitään neutraalia puhetta ole hakemassa"

Eli minä en voi sanoa esimerkiksi "Olen kristitty, aktiivinen seurakunnassa, mutta työskentelen vasun mukaisesti"? Uskonnostako ei voi puhua neutraalisti?

"Minä olen homoseksuaali, aktiivinen setassa, mutta työskentelen vasun mukaisesti."

Nuo kaksi asiaa ei kyllä vertailu toisiinsa mitenkään.. 

Vierailija
230/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi kaikille vanhemmille: "Minä olen muslimi, aktiivinen islamisti, mutta työskentelen vasun mukaisesti."

T. Muslimimies

Vierailija
231/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Muslimimies

Minä olen ääri-islamisti, mutta työskentelen vasun mukaisesti.

T. Toinen muslimimies

Vierailija
232/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Muslimimies

T. Toinen muslimimies

Mitähän ap tuumaisi oman lapsensa vanhempainillassa tällaisista ulostuloista?

Vierailija
233/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Muslimimies

T. Toinen muslimimies

234/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasu 2024, sivu 31 kohta 3.1 Toimintakulttuurin kehittäminen ja sitä ohjaavat periaatteet:

"Jatkuvan kehittämisen perusedellytys on, että henkilöstö ymmärtää oman toi-

mintansa taustalla vaikuttavien arvojen, tietojen ja uskomusten merkityksen 

sekä osaa arvioida niitä. Kehittämisessä on tärkeää toisia arvostava, koko yhtei-

söä osallistava ja luottamusta rakentava dialogi."

Vierailija
235/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välttämättä haluat vanhempien tietävän uskostasi, käytä kaulakorua, jossa on pieni risti. Se kertoo kaikille riittävästi. Miksikö pieni? Siksi, että harras uskovainen ei tee itsestään ja siten uskostaankaan numeroa.

Vierailija
236/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Muslimimies

T. Toinen muslimimies

Varsinkin jos olis tyttölapsi...

237/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kristyttyä opea ei kannateta. Mutta lapsille saa vapaasti seta ynnä muut hörhö järjestöt kertoa valheitaan 

Sekoitat uskomukset ja faktat toisiinsa. 

Se, että taivaassa olisi joku yliolento ottamassa kädet avoimena kaikki kuolleet vastaan, on ihan ihmisen uskomuksesta kiinni. 

Se, että joku on homoseksuaali, biseksuaali tai trans, ei ole uskomusasia. Vai väitätkö, että homoseksuaali vain kuvittelee olevansa homoseksuaali ja kuvittelisi kiusaamisen ja syrjinnän?

Olen utelias, kuvittelenko minä kaiken kiusaamisen ja syrjinnän mitä kohtaan esimerkiksi täällä? 

Saanko minä sanoa, että täti jolla on munat, hän vain kuvittelee olevansa täti? 

Vierailija
238/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasu 2024, sivu 31 kohta 3.1 Toimintakulttuurin kehittäminen ja sitä ohjaavat periaatteet:

sekä osaa arvioida niitä. Kehittämisessä on tärkeää toisia arvostava, koko yhtei-

Niin eli sinun pitää nimenomaan ymmärtää ne ns arvosi ja osata erottaa ne työstäsi.

Ja sen hälkeen osata tehdä työtäsi ammattimaisesti, ei enää hihhulina.

Vierailija
239/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty ope kirjoitti:

Miten ap on ylipäätään voinut valmistua opinnoistaan ymmärtämättä edes edellä lainaamaansa kohtaa vasusta??

Vierailija
240/378 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh... ap lukee vasua kuin piru raamattua..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi