Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstapsykiatrit, mikä minua vaivaa?

Vierailija
15.09.2024 |

Olen jo useita vuosia toivonut kuolevani nukkuessani vaikkapa rytmihäiriöön. Välillä on rytmihäiriöitä, seuraan niitä rauhallisena ja toivon, että elämä loppuisi siihen.

En koe olevani erityisen masentunut ja elämässä on kaikki hyvin. Olen kyllä ollut aina melko melankolinen, jo lapsena muistan ajatelleeni, ettei yhtään haittaisi, vaikka kuolisin. Nyt vanhemmiten ajatus on vain voimakkaampi.

Olen lähes kuusikymppinen ja suht terve.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun täytyy tietoisesti alkaa muokkaamaan ajatuksiasi. Keksit tilalle jotain toisenlaisia ajatuksia. 

Miksi? Haluaisin diagnoosin asialle ja tiedon siitä mistä tällainen johtuu. Ajattelen näin useamman kerran päivässä riippuen siitä minkä verran on esimerksi rytmihäiriöitä. Ap

Mitä teet diagnoosilla? Jos haluat eroon vanhoista ajatuksistasi, keksit tilalle uusia, joita ajatella. Kognitiivista käyttäytymisterapiaa.

Kyllä se helpottaisi, jos asialle on nimi. En jaksa uskoa terapian merkitykseen, olen joskus terapiassa ollutkin syövästä toivuttuani ja sen aikana. Ap

Vierailija
22/26 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvoitko kylmässä perheessä tai alkoholistiperheessä?

En, mutta oli kyllä vanhemmista johtumaton vakava tilanne, joka leimasi lapsuutta. Siis vanhemman fyysinen vakava sairaus. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan masennus tulee mieleen.

Vierailija
24/26 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vastauksista kaikille. Ap

Vierailija
25/26 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on joku "ohjelmointi" ja vaatii henkistä ohjelmoinnin purkua. Ja positiivista tilalle, rauhaa, väriä, iloa. Ei väkisin muiden miellyttämistä vain.

Vierailija
26/26 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivot kuolemaa, koska et ole koskaan ollut oikeasti niin sairas, että kuolema olisi oikea vaihtoehto. Tai et ole ollut sellaisessa vaarassa, että noin voisi tapahtua. Mahdollisuus myös ylidramaattisuuteen. 

Jos kuolema ei oikeasti sinua haittaisi, olisit jo kuollut.

Next. 

Olen ollut niin sairas, että selviäminen oli epävarmaa, en silloinkaan pelännyt kuolemaa vaan sitä pärjääkö taaperoikäinen lapseni mahdollisen äitipuolen kanssa ym. lapseen liittyviä asioita.

Next. Ap

Mikä se sairaus oli?

Syöpä. Ap

Mikä syöpä.