Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppimisvaikeus tarkoittaa suomeksi samaa kuin yksinkertaisuus.

Vierailija
11.02.2007 |

Totuus satuttaa joskus, mutta niin se kuitenkin on. Monille vanhemmille oppimisvaikeus -sana on kuitenkin jotenkin helpompaa kestää.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapseni on todettu älykkyystesteillä keskimääräistä ns. tavallista lasta älykkäämmäksi, mutta siltikin hänellä on oppimisvaikeuksia. Hänellä nimittäin on kuullun ymmärtämisen häiriö eli eräs dysfasian muoto, minkä vuoksi hän oppii muita hitaammin mutta paiskii kovasti töitä. Hän on utelias ja tutkii paljon, mutta selittämisessä pitää olla kärsivällinen, jotta aivot ehtii sisäistää sen mitä korvat kuulee. Kuvia hän ymmärtää loistavasti.

Älä tule haukkumaan yksinkertaiseksi sillä sohvaviisastelijan typeryydelläsi.

Vierailija
42/44 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kuopukseni on suoraan sanottuna vähän tyhmä. Tällä tarkoitan vain sitä, että jos pyörän keksiminen olisi jäänyt hänen vastuulleen, niin keksimättä olisi jäänyt. Hänessä ei ole lainkaan tietynlaista tiedonjanoa, mitä esikoisella on. Hän ei myöskään lue kirjoja vapaaehtoisesti eikä tykkää koulusta. Nokkeluutta vaativissa peleissä hän ei pärjää.

Lapsi on kuitenkin liikunnallisesti lahjakas, hauska, sydämellinen, ja oikeamielinen. Hän puolustaa pienempiään ja hänellä on paljon kavereita. Hänestä pidetään. Minä tietenkin rakastan häntä suunnattomasti, mutta ei se hänestä älykästä tee. Eikä tarvitsekaan tehdä.

Älykkyys on vain yksi osa ihmistä. Kaikki eivät voi olla älykkäitä eikä kaikkien tarvitsekaan. Minun pojassani ei ole mitään vikaa vain siksi, ettei hän satu olemaan hirveän nokkela. Pärjää kuitenkin normaaliopetuksessa, kun on ahkera luonteeltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, mitä hän väittää, ei vain satu olemaan totta. Se on myös leimaavaa ja epäoikeudenmukaista.

Silloin on ihan oikein suuttua.

Vierailija
44/44 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon lapsia joilla oppivaikeuksia, mutta he eivät todellakaan vaikuta yksinkertaisilta. kehitysvammaiset vaikuttavat yksinkertaisilta silloin kun puhutaan vammaisesta jolla on puheen ymmärtämis vaikeuksia. ei voi olla kauhean järkevän oloinen, kun ei ymmärrä puhetta ja näin oppiminen ei toimi. oma lapseni on keskiv. kehitysvammainen, mutta tietokoneella näen kuinka hän ei olekkaan tyhmä, koska hän voi keksiä ratkaisut silmillä ja kokeilemalla. hän on ikäänsä edellä tietokoneen käytössä.

monella dysfaatikolla on oppimisvaikeuksia, mutta heitä ei voi kyllä millään sanoa yksinkertaisiksi.

autistisilla on vaikeuksia oppia ja he ovat kyllä monella osaaluella älykkäitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan