Oppimisvaikeus tarkoittaa suomeksi samaa kuin yksinkertaisuus.
Totuus satuttaa joskus, mutta niin se kuitenkin on. Monille vanhemmille oppimisvaikeus -sana on kuitenkin jotenkin helpompaa kestää.
Kommentit (44)
jos kuuntelisit häntä. Hän varmasti vaistoaa häpeäsi, eikä haluakaan muuttua, jos eivät muutkaan kohtele häntä kunnolla.
Vierailija:
Oltiin sitä mieltä, näitä oppimisvaikeuksista kärsivät lapset ovat
ap:n ja muutaman muun mielestä yksinkertaisia, tyhmiä. Mutta kun se ei ole totta. Kaikki me olemme omalla tavallamme arvokkaita.
Kukaan ei ole kirjoittanut, että hitaammalla oppijalla ei ole ihmisarvoa. Päinvastoin, moni tuolla on eksplisiittisesti ilmaissut juuri päinvastaista. Nyt on kuitenkin niin, että nykyaikanakin on heikkolahjaisia. Jos esimerkiksi 20% ihmisistä voi kutsua suhteellisesti älykkäiksi, niin miten sitä toisen pään vastaavaa kahtakymmentä prosenttia kutsutaan?
Luku on tietysti täysin satunnainen.
Vierailija:
miten sitä toisen pään vastaavaa kahtakymmentä prosenttia kutsutaan?Luku on tietysti täysin satunnainen.
Ap kuuluu mun mielestä tohon alinpaan 20 prosenttiin ja sen luokan se ihan vapaasti itse keksiä. Minä en kun ala ihmisiä älyn mukaan luokittelemaan...
" Kehitysvammaisia ihmisiä on Suomessa noin 30 000 eli 0,6 prosenttia väestöstä."
Tyhmäkin voi pärjätä elämässä, onhan ap:lläkin ollut mahdollisuus ostaa tietokone ja nettiyhteys. Onkohan tällä palstalla roikkuminen tähän aikaan yöstä kovinkaan viisasta?
Tällä tuttavallani ei mitään moraalia edes. Vartoo jo viidettä lastansa, vaikka miehensäkin oli tollo koulussa. Mua pistää vihaksi ihmiset, jotka tuomitsevat toisen liikuntavamman perusteella, jolle ei voi mitään.
siina mediaanin tuntumassa, ja sitten ovat iloisia, etta on niita, jotka on vielakin tyhmempia. Kai ihmisella on aina tarve saada tunnustusta ja hyvaksyntaa. Onhan se ihan eri juttu olla " keskiarvotapaus" kuin yksinkertainen. Minusta nama keskinekertaisuudet ilkealla mielenlaadulla ovat kaikkein pahimpia. Sen sijaan tunnen useita " ei niin fiksuja" , jotka ovat aivan ihania ihmisia. Eihan heidan kanssaan voi syvallisia keskustella, mutta mielummin mina ainakin olen kilttien kuin ilkeiden ihmisten kanssa tekemisissa.
Onko kiva huudella nimettömänä? Saatko helpotusta johonkin huutelemalla tällaista asiaa Vauva-lehden palstalla? Otan milloin tahansa " yksinkertaisen" lapsen kuin olen tekemisissä sinunkaltaisesi " aikuisen" kanssa. Toivottavasti ymmärrät livenä pitää suusi kiinni.
Myönnän että olis mullekin vaikea pala jos lapsi ei tajuaisi mitään, ei oppis mitään ajallaan ja aina möllöttäis suu auki.
" Yksinkertainen" on mun mielestä aika neutraali ilmaisu, luulis sen olevan kivempi nimitys kuin " tyhmä"
hirviömäiset koulukiusaajat.....
Siellähän ne sikiää ap:n kaltaisten kaiken tietävien helmoissa...
tottakai ap:n viesti oli tavallaan ikävä MUTTA TOTTA. nykypäivänä pitää vaan olla niin poliittisesti korrekti, siivoojaa ei saa sanoa siivojaksi ja yksinkertaista yksinkertaiseksi.
sama asenne ja arvomaailma myös heidän lapsiinsa. Tuossa on oiva pohja koulukiusaajan kasvualustaksi....
tyhmä = käsityskyvyltään, älyltään heikko, yksinkertainen, vähälahjainen, kovapäinen, hölmö, typerä, oppimaton, tietämätön
Vierailija:
sama asenne ja arvomaailma myös heidän lapsiinsa. Tuossa on oiva pohja koulukiusaajan kasvualustaksi....
heikkolahjaisia kutsua? Minä rakastan lapsiani, olivat ne sitten nokkelampia tai hitaampia, ja pidän tärkeänä, että kaikilla ihmisillä on ihmisarvo. Rakkautta annan kaikille kauhalla.
Tämä ei silti poista sitä tosiasiaa, että on olemassa lahjattomampia ja lahjakkaampia ihmisiä.
oppia lukemaan mutta oppivat silti. Eli eivät ole oppimattomia....
Eikä edelleenkään selvittänyt itselleen tässä puheena olevien kahden termin eroa...
kummilapseni. Sitten on näitä paukapäitä, jotka aikuisena eivät osaa laskea yksinkertaisimpiakin prosenttilaskuja, eivätkä tiedä Suomen historiasta juuri mitään ja kirjoittelevat töksähtelevää tekstiä. Tunnen erään tällaisen ja sitten halveksii motorisesti kömpelöä kummilastani, vaikka tämä pärjää lukuaineissa erittäin hyvin.
Näen punaista jo ajatellesani häntä. Mun mielestä kaikkein kauheinta olisi olla tyhmä ja sivistymätön. Oli pahimmasta päästä oleva koulukiusaaja. Kun ei sanoilla pärjännyt, niin mokoma turvautui fyysiseneen väkivaltaan. Mä en häpeä todellakaan kummilastani. Tuota tuttavaani häpeän syvästi. Paskakasa, joka on saanut lihaksia kuin muille on jaettu aivoja.